Задайте питання юристу

861 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 03 липня 2024, питання №114111

Які НПА зобов'язують посадових осіб реєструвати заяви громадян та вчасно виконувати законні вимоги сформульвані у них?

Пацієнт звернувся до посадових осіб медичного закладу із заявою про ознайомлення його з усією медичною інформацією стосовно свого здоров'я, яка зберігається у цьому закладі та надання йому виписки. Ці посадові особи категорично відмовилися зареєструвати цю заяву, сказавши, що вони не реєструють заяв від пацієнтів, чим злісно порушили загальноприйняті норми документообігу і, зокрема, вимоги ст. 5 та ст. 22 закону України про звернення громадян. Ці статті передбачають обов'язкову реєстрацію звернень громадян.
Це єдині НПА, що зобов'язують посадових осіб реєструвати звернення? Послатися на ці статті достатньо для обгрунтованого оскарження протиправної відмови посадових осіб зареєструвати заяву та притягнути їх до відповідальності?
Також у законі про звернення громадян написано, що посадові особи несуть відповідальність за порушення порядку розгляду звернень "передбачену законодавством України", але не вказано яку?

Відповіді юристів (4)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Андрію!

    Стаття 212-3. Порушення права на інформацію та права на звернення

    Неоприлюднення інформації, обов’язкове оприлюднення якої передбачено законами України "Про доступ до публічної інформації", "Про оцінку впливу на довкілля", "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів", "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення", "Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", "Про відкритість використання публічних коштів" та "Про запобігання корупції", -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації, -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Порушення вимог Закону України "Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", а саме необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, неповне надання інформації, неповідомлення про подовження строку розгляду запиту, відстрочення розгляду запиту, крім випадків, визначених цим Законом, -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Обмеження доступу до інформації або віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, якщо це прямо заборонено законом, -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Ненадання доступу до судового рішення або матеріалів справи за заявою особи, а також інше порушення Закону України "Про доступ до судових рішень" -

    тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Незаконна відмова у прийнятті та розгляді звернення, інше порушення Закону України "Про звернення громадян" -

    тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Несвоєчасне внесення документів до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", обмеження доступу до інформації, внесеної до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою - восьмою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до тридцяти годин.

    Неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації на звернення Національної комісії з реабілітації, регіональної комісії з реабілітації відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років" -

    тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Нерозкриття, порушення строків або порядку розкриття інформації у видобувних галузях відповідно до Закону України "Про забезпечення прозорості у видобувних галузях" -

    тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Давидко Ігор Анатолійович
    Давидко Ігор Анатолійович 3 місяці тому

    Юрист, м. Суми, 31 рік досвіду

    Вітаю ! Безліч актів, починаючи від прямих норм Конституції України, продовжуючи Основами законодавства про охорону здоров*я тощо передбачають право особи (і відповідно обов*язок утримувача інформації) видати особі таку інформацію, яка її стосується безпосередньо. Вказані закони в основному не регламентують питання у якій формі повинен бути здійснений запит, чи питання реєстрації, і в якій формі проходить відновлення права, бо ситуацій є беззліч, а передбачають відповідне право однієї особи і обов*язок відновити таке право іншою особою. Іншими словами, реалізація вказаних вище прав не залежить від форми звернення, факту реєстрації тощо.

    Якщо особа ввважає її право порушеним, вона може згідно Конституції України використовувати будь-які форми захисту своїх прав на її вибір, при цьому немає визначального, АБО БУДЬ-ЯКОГО, значення у якій формі відбувається захист таких прав, передбачених законами, важливо найбільш точне відновлення права. Інше питання, що для доказового значення вчинення тих чи інших дій, в т.ч. у суді, особа повинна довести факт звернення. Проте, інколи реєстрація такого факту, може не нести правового навантаження, враховуючи не належність отримувача звернення до суб*єктів, який може захистити відповідне право.

    Також і посилання у зверненні (позовній заяві тощо) на будь-які норми матеріального права, навіть належні особі, не несуть правового навантаження і не можуть бути розтлумачені будь-яким органом або судом проти існуючих прав та свобод особи. Суд або утримувач інформації має бути компетентний у нормах права, які особа має і які, імовірно, порушені, задля цього особа сплачує податки, за рахунок яких і утримується багатомільйонний штат обслуговуючих платника податків державних органів, яким є заклад охорони здоров*я суд тощо.

    Тому, Вам доцільно не вивчати юриспруденцію для здійснення ряду логічних, достатніх і ефективних кроків для захисту своїх прав, бо людина не може бути одночасно, до прикладу, юристом лікарем космонавтом тощо, а звернутися до фахівця, оплатити послугу і спати спокійно.

    Кожен повинен займатися своїми справами.

    Удачі !

    Андрій Клієнт 3 місяці тому

    Дякую за відповідь.

    Я так колись і намагався скористатися допомогою юриста, але гроші витратив, а кінцевого результату не одержав. У іншого адвоката спитав, чи може він допомогти мені у деяких питаннях, а він каже, що у ціх випадках нічим допомогти не може. Якби юристи брали винагороду за одержані результати, а не за марні спроби, то можна було б їх наймати.

    • Давидко Ігор Анатолійович
      Давидко Ігор Анатолійович 3 місяці тому

      Юрист, м. Суми, 31 рік досвіду

      Саме так я і працюю з 1995 року. Але кожен обирає свій шлях.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України