Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Звернувся до ТЦК з заявою про відновлення втраченого ВО документу (він потрібен щоб мене забронювали на роботі), відразу сплатив штраф 850 грн.Місяць тому дані оновив в ЦНАп, при цьому виявилось, що на обліку не перебуваю і ВОС не маю( місце проживання не змінював 30 р., весь цей час водій далекобійник).Резерв + пише оновив дані вчасно.В 1 день звернення доТЦК повідомили, а через три дні видали мені постанову про адмінпорушення (що я порушив вимоги ч.3 10 ст "про ВО і військ.службу" та п.1 ч.1 додатку 2 Постанови каб. Мініст. Ук. 30.12.22 номер 1487 " Про затвердження порядку ВО призовн.та військов.зобов." станом на 29.07.24 не прибув до ТЦК для постановки на облік, і крім того в мене відсутній ВО документ і що крім того , що мені при оновлені даних в ЦНАп було запропоновано звернутись до ТЦК для постановки на облік. Пишуть,що вищевказане свідчить про наявність в моїх діях складу адмін порушен.ч.3 ст 210, визнати мене виним і стягнути штраф 17 тис. на протязі 15 днів.Постанову збираюсь оскаржувати.Крім того в перший же день мого звернення вручили направлення на ВЛК, результат буде через місяць, так як один лікар вийшов у відпустку.Я на третій день звернувся до ТЦК з заявою про взяття мене на облік, та заяву не приймають аргументуючи що спочатку треба відновити ВО документ, який вони без ВЛК не відновлять.Вже два рази ходив з заявою на взяття на облік, не приймають заяву.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (22)
Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіОскарження постанови та відновлення військово-облікового документа (ВО)
1. Оскарження постанови:
2. Відновлення військово-облікового документа (ВО):
В журнал записали, що хочу стати на облік , та заяву не прийняли, може відправити заказним листом?Заяву про відновлення ВО документів прийняли ще в перший день.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1.
Штраф за неявку в ТЦК та інші порушення можуть бути виписані на підставі двох статей: 210 - "За порушення правил військового обліку" та 210-1 - "За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Порушенням правил військового обліку вважаються ситуації, коли військовозобов'язаний:
ххх
Статтею 210 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку.
19.05.2024 набув чинності Закон №3696-ІХ «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», яким ст. 210 КУпАП було доповнено частиною 3, а саме: щодо порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період. Отже, до 19.05.2024 норми ч.3 ст. 210 КУпАП не існувало.
Тобто з 19.05.2024 встановлено 60-денний строк уточнити громадянам України свої дані щодо виконання військового обов`язку, що включає виконання правил військового обліку, і одночасно введено норму, яка передбачає сувору адміністративну відповідальність за невиконання цих правил в умовах особливого періоду.
Згідно зі ст.8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
Згідно ч.1 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через 2 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через 2 місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді). За ч.7 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Частиною 2 статті 58 Конституції України передбачено, що ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
В силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
Чинним законодавством заборонено притягнення особи до адміністративної відповідальності, якщо на момент подій адміністративна відповідальність не була передбачена певною нормою КУпАП, адже закони, що встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.
На Вас склали протокол за ч.3 ст. 210 КУпАП за непостановку на облік військовозобов`язаних за порушення на той момент, коли не існувало норми ч.3 ст. 210 КУпАП.
Отже, Ви не могли вчинити адміністративно-каране правопорушення за ч.3 ст. 210 КУпАП, бо норма ч.3 ст.210 КУпАП введена в дію лише 19.05.2024, одночасно із вказівкою на 60-денний строк для уточнення своїх даних щодо військового обліку, що Ви і зробили.
Тож, немає ні події, ні складу адміністративного правопорушення ч.3 ст. 210 КУпАП, за яке Вас піддано такому суворому стягненню як 17 000 грн штрафу.
Притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП неможливе, бо закон, який погіршує становище, не має ретроспективної дії.
Відповідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст. 210 КУпАП відносно Вас не могло бути розпочато, а розпочате підлягало закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
ТЦК у цьому випадку діяв не на підставі закону, постанова незаконна і має бути скасована, а провадження закрите.
2.
ДІЙСНО, ВСТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК БЕЗ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК НЕМОЖЛИВО.
АЛЕ ТЦКСП У ВАШОМУ ВИПАДКУ ПОРУШУЄ ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 559Київ
Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2024-%D0%B...
17. Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.
18. Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).
Підкажіть будь-ласка, а якщо відправити поштою заяву на взяття на облік ? І чи можливо закрити ВЛК якщо я буду перебувати на лікарняному?
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чаті1. ЗАЯВА ПРО ВЗЯТТЯ НА ОБЛІК ВІДПРАВЛЕНА ПОШТОЮ, НЕ ПРИЗВЕДЕ ДО ВЗЯТТЯ ВАС НА ОБЛІК, ТОМУ ЩО ЦЕ НЕМОЖЛИВО ЗРОБИТИ БЕЗ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК.
2. ВЛК НЕОБХІДНО ПРОЙТИ ОБОВ'ЯЗКОВО.
НА ПЕРІОД ЛІКАРНЯНОГО, ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК ПЕРЕНОСИТЬСЯ.
Доброго Андрій Володимирович, чи можуть мені вручити мобіл. розпор. або бойову повістку під час лікарняного? Якщо не з'явитись за мобіл. розпоряджен., а тим часом мене забронюють на підприємстві?Так можливо?
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чаті1. Вручения повкістки під час лікарняного неможливе.
Бойова повістка та мобілізаційного розпорядження - це одне те саме.
2. Якщо Вас забронюють під час лікарняного - Ви не будете підлягати МОБІЛІЗАЦІЇ.
Андрію Володимировича, я пройшов ВЛК( неврологія, ст.В, окуліст , ст.Б).Здав ВЛК в ТЦК 6 днів тому і також 6 днів тому написав дві заяви на взяття мене на облік і на отримання ВОД.На п'ятий день пішов по повістці до них, мені запропонували пройти психологічний тест, я відмовився.ВОД мені не дали і перевіряв багато разів в Резерв + , я досі не на обліку і без ВОС і ВЛК результат не вказаний в резерві.Вчора я не дочекався у них в ТЦК і пішов на лікування(стаціонар).Чи обов'язково мені без повістки йти в ТЦК за ВОД???Як зробити ,що мене внесли і поставили на облік в електронній базі резерв???
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
На жаль, але процедура бронювання за даних умов є доволі ризикованою, адже спочатку Вам повинні присвоїти звання, ВОС, видати ВОД. І це все без вручення бойової повістки. Погодьтеся, звучить доволі неправдоподібно. Сподіваюся, Ви хоча б подали рекомендаційний лист роботодавця про те, що Ви критично важливий працівник, який не може бути замінений.
Щодо штрафів, моя думка однозначна - надати предметну відповідь щодо доцільності оскарження штрафу ТЦК та СП можливо лише після ретельного вивчення матеріалів, зокрема постанови центру комплектування. Втім, без такого аналізу більше схиляюся до того, що оскаржувати варто, адже розмір стягнення доволі пристойний.
На підтвердження хотів би обговорити судову частину даного питання на прикладі рішення Вижницького районного суду від 15.07.2024 (справа № 713/2388/24). Повірте, Ви будете шоковані доводами суду.
1. Короткий виклад обставин:
Військовозобов'язаний звернувся в суд з позовом до ТЦК та СП про визнання протиправними та скасування 2 постанов начальника ТЦК та СП:
- постанови від 30.05.2024 року № 714, якою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 17000 грн (порушення правил військового обліку, оскільки Позивач не повідомляв ТЦК про зміни місця проживання (перебування), освіти, сімейного стану та стану здоров'я).
- постанови від 30.05.2024 року № 719, якою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.210-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 25500 грн (порушення правил військового обліку, що виявилося у невчасній постановці на військовий облік).
2. Доводи суду:
- жодним нормативним актом, у тому числі і зазначеними у оскаржуваних постановах, не передбачено обов'язку громадянина України після оголошення мобілізації без виклику посадових осіб з'являтися для уточнення та актуалізації персональних даних, а тим більше для проходження з власної ініціативи ВЛК чи «вирішення питання призову на військову службу по мобілізації», то у його діях відсутня об'єктивна сторона складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 та ч.2 ст.210-1 КУпАП.
- у порушення вимог ст. 283 КУпАП у оскаржуваній постанові № 714 зазначено, що позивач вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 210-1 КУпАП. Однак така кваліфікація є неконкретною, оскільки дана норма має дві частини. Але яку саме порушив позивач - не зазначено.
- обов'язок повідомити особу про місце і час розгляду справи не пізніше ніж за три дні до дати розгляду справи про адміністративне правопорушення вважається виконаним, якщо особа, яка притягується до відповідальності, знає (поінформована) про час та місце розгляду справи за три дні до дати розгляду справи. Обов`язок доказування цієї обставини несе уповноважена посадова особа.
В супереч викладеному відповідач, ухвалюючи оскаржувані постанови, жодних із зазначених обставин не врахував та не обґрунтував правомірність оскаржуваної постанови. Відповідач, бувши зобов`язаним доказувати правомірність свого рішення, будь-яких доказів щодо його правомірності не надав. Крім того, відповідач, отримавши копію клопотання про поновлення строку на звернення до суду з позовом про оскарження вказаних постанов, будь-яких заперечень проти цього не подав. Таким чином суд приходить до висновку, що відповідачем не повідомлено позивача про час та місце розгляду справи відносно нього, і таким чином позивача позбавлено права на захист.
вказане означає, що оскаржувані постанови є протиправними та підлягають скасуванню із закриттям провадження у справі на підставі п.1 ст.247 КУпАП - за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.210 КУпАП.
3. Висновок:
Дві оскаржувані постанови ТЦК та СП судом були визнані протиправними та скасованими, а людина по суті зберегла понад 40 тис. грн. Висновки напрошуються самі собою!
Уточнення: рішення суду станом на сьогодні ще не набрало законної сили.
ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК: Ваша ситуація крихка, адже наскільки я розумію, Ви не маєте іншої підстави для оформлення відстрочки. За таких умов, треба розумно розпорядитися даною ситуацією, аби все ж таки отримати ВОД та потрапити в списки на бронювання.
З повагою!
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Щодо ризику бути мобілізованим - то він досить високий, якщо ВЛК визнає Вас придатним до військової служби, а Ви не маєте підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації згідно статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Згідно пунтку 12 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану лише Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Лист сприяння або інші документи, які надає підприємство - не підтверджує надання відстрочки, тому ТЦК може не взяти його до уваги.
Тому, Вам разом з ВОД можуть видати повістку на відправку.
Щодо оскарження постанови ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності - то шанс на позитивне рішення суду є. Ознайомтесь з прикладом рішення, коли суд став на сторону військовозобов'язаного https://reyestr.court.gov.ua/Review/120439929. В дані й справі суд зазначив, що жодним нормативним актом, у тому числі і зазначеними у оскаржуваній постанові, не передбачено обов`язку громадянина України після оголошення мобілізації без виклику посадових осіб ТЦК з`являтися для уточнення та актуалізації персональних даних, а тим більше для проходження з власної ініціативи ВЛК чи «вирішення питання призову на військову службу по мобілізації»"
Згідно постанови КМУ 1487 військовозобов'язаний повинен:
Тобто, шанс на оскарження постанови ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності є, адже Вас повинні були повісткою викликати до ТЦК та взяти на військовий облік.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Постанова КМУ №76 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.
Який саме ВОД Ви втратили? Як сталося, що Ви не перебували на обліку в ТЦК?
Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад".
Проте, пункт 2 вищезгаданих Правил передбачає, що для Ви повинні були прибути до ТЦК для взяття на облік за повісткою:
"2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".
ВОД нового зразка передбачає графу, у якій повинно бути зазначена постанова ВЛК про ступінь Вашої придатності до проходження військової служби. Проте, Ви повинні розуміти, що після проходження ВЛК та визнання Вас придатним, Вам вже не будуть видавати ВОД нового зразка, а видадуть мобілізаційне розпорядження, оскільки Ви не маєте підстави для відстрочки.
Навіть, якщо Вас візьмуть на облік без ВОД, це не надасть Вам можливості бути заброньованим, допоки Ви не отримаєте військово-обліковий документ та не пройдете ВЛК. Дуже ризиковано йти таким шляхом для Вас. Ви не маєте іншої підстави для відстрочки?
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЯкщо Ви ставали на облік у військкоматі, як призовник, то, скорше, за все у 27 років Вас зняли з обліку призовників, тому Ви і не перебуваєте на останньому в ТЦК.
Проте, для взяття Вас на облік військовозобов'язаних потрібна була Ваша особиста присутність. Для того ТЦК повивнен був вручити Вам повістку.
Отже, наразі Вам не вдасться уникнути проходження ВЛК, оскільки без останнього на облік ТЦК Вас точно не поставить. Після проходження ВЛК вже можна говорити про взяття на облік та видачу ВОД.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Відмова від мобілізаційного розпорядження, яке в народі називають "бойовою повісткою", підпадає під ознаки кримінального правопорушення, передбаченного ст. 336 ККУ - ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період. В такому випадку ТЦК може подати заяву до поліції і вимагати внесення її в Єдиний реєстр досудових розслідувань.
Стаття 336 ККУ:
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Втім, якщо ця відмова має поважні причини, то притягнення до відповідальності може і не відбутися. Наприклад, неявка за МР також тягне за собою кваліфікацію дій військовозобов'язаного за ст. 336 ККУ, але якщо це сталося через поважні причини, то результат може бути протилежним.
Відповідно до пункту 23 Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
"Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:
хвороба за наявнгості підтверджувального документу;
перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка)".
ВАЖЛИВО! Як бачите, такої поважної причини, як майбутнє бронювання (навіть якщо воно стовідсотково станеться, і є гарантійний лист від підприємства!) немає серед перерахованих в законі.
Далі згідно пункту 24 згаданої Постанови КМУ:
"У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів".
З повагою, адвокат Айвазян
Дякую велике за відповідь.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу, Любов! Завжди радий допомогти.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВ такому випадку, звичайно, бронь не скасують, але питання з притягненням до відповідальності все ж залишеться. Тому наполегливо рекомендую мати поважну причину для неявки до ТЦК по бойовій повістці. Для цього достатньо мати лікарняний (у разі амбулаторного лікування) або довідку з лікарні (у разі знаходження на стаціонарі). Тим більше, що у Вас є реальні захворювання, з якими, як я розумію, це не буде великою проблемою. Наприклад, в очікування броні та за умови отримання БП Ви можете лягти у лікарню на тривале обстеження. Втім вистачить і звичайної нежиті, що може ривати до двох тижнів і більше..
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВдачи Вам!