Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Трудове право, 26 серпня 2024, питання №118298 340₴

Перевірити договір на безпеку та надійність

Потрібно перевірити договір на підводні камні, щоб не попасти на шахраїв
Юридичну силу договору
Компанію яка надає послугу
Та компанію в яку влаштовують на роботу по цьому договору

Відповіді юристів (4)

    Карпенко Андрій Володимирович
    25%

    Вітаю!

    ЦЕЙ ДОГОВІР НЕ ВІДПОВІДАЄ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.

    1.

    Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування праці іноземців та осіб без громадянства в Україні і надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном” від 21 вересня 2022 року № 2623-ІХ внесено зміни до статті 38 Закону України “Про зайнятість населення”.

    Відповідно до частини другої статті 38 Закону України “Про зайнятість населення” надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється після укладення між особою та суб’єктом господарювання договору про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Суб’єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний безоплатно надавати громадянам України консультації та інформацію про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою працевлаштування.

    Суб’єктам господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється отримувати від громадян, яким надано зазначені послуги, гонорари, комісійні та інші винагороди. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється роботодавцем, якому надано такі послуги.

    Цей Закон набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

    ЗАКОН набрав чинності 15.10.2022 р.

    Стаття 38:

    1. Діяльність суб'єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, підлягає ліцензуванню і регулюється законами України "Про ліцензування видів господарської діяльності", "Про зовнішньоекономічну діяльність", цим Законом та іншими законодавчими актами України.

    Послуги з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном надаються відповідно до заявок іноземного роботодавця (його контрагента) щодо вільних робочих місць (вакансій) і лише в межах укладених іноземними суб'єктами господарювання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування з метою сприяння підписанню трудового договору (контракту найму). Обов'язковим додатком до зовнішньоекономічного договору (контракту) про надання посередницьких послуг у сфері працевлаштування за кордоном є проект трудового договору, завірений іноземним роботодавцем.

    Суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, несе відповідальність згідно із законодавством за погіршення умов трудового договору, укладеного між особою та іноземним роботодавцем, копія якого зберігається у такого суб'єкта протягом трьох років.

    {Частина перша статті 38 із змінами, внесеними згідно із Законом № 139-IX від 02.10.2019 }

    2. Надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється після укладення між особою та суб’єктом господарювання договору про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Суб’єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний безоплатно надавати громадянам України консультації та інформацію про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою працевлаштування.

    Суб’єктам господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється отримувати від громадян, яким надано зазначені послуги, гонорари, комісійні та інші винагороди. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном здійснюється роботодавцем, якому надано такі послуги.

    {Частина друга статті 38 в редакції Закону № 2623-IX від 21.09.2022 }

    3. Суб'єкт господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, сприяє громадянам, яким надано такі послуги, у вирішенні питань правового і соціального захисту та інформує їх про механізм добровільної участі у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні.

    4. Громадяни у період трудової діяльності за кордоном мають право брати участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні, зокрема пенсійному, відповідно до законодавства України, що дає їм право на соціальний захист у разі настання відповідних страхових випадків.

    2.

    ІНФОРМАЦІЙНА ПОСЛУГА - ЦЕ НЕ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ.

    У Законі України «Про інформацію» (ст. 40, 41) чітко позначені поняття «інформаційна продукція», «інформаційна послуга»:«Інформаційна продукція — це матеріалізований результат інформаційної діяльності, призначений для задоволення інформаційних потреб громадян, державних органів, підприємств, установ та організацій».«Інформаційна послуга — це здійснення інформаційної діяльності у визначений час і визначеній законом формі по доведенню інформаційної продукції до споживачів з метою задоволення їх інформаційних потреб».

    КВЕД 63 «Надання інформаційних послуг» включає діяльність пошукових веб-порталів, оброблення даних, розміщення (хостинг), а також надання інших інформаційних послуг. Цей КВЕД має дві групи:

    • 1 «Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язана з ними діяльність; веб-портали». Ця група включає діяльність із надання інфраструктури для розміщення (хостингу), оброблення даних і пов’язану із цим діяльність, а також надання засобів для пошуку та інших порталів в мережі Інтернет;
    • 9. «Надання інших інформаційних послуг». Ця група включає діяльність інформаційних агентств, а також будь-яких інших інформаційних служб.

    До неї входить клас 63.91 «Діяльність інформаційних агентств», а саме діяльність інформаційних агентств з надання новин, фотографій і сенсаційних матеріалів для засобів масової інформації, та клас 63.99 «Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.», а саме надання інших інформаційних послуг, не віднесених до інших угруповань:

    • надання інформаційних послуг по телефону з використанням комп’ютерної технології;
    • надання послуг з пошуку інформації за винагороду або на основі контракту;
    • надання послуг з добору новин і матеріалів із преси (медійний моніторинг) тощо.

    ЯКЩО У АГЕНЦІЇ ВІДКРИТ КВЕД 63 ТА ВИ ПІДПИСАЛИ ДОГОВІР НА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ, ТО ВАМ ТРЕБА ОПЛАТИТИ ЇХ РОБОТУ.

    ЯКЩО ДОГОВІР О ПОСЕРЕДНЕЦТВІ В ПРАЦЕВЛАШТУВАННІ, ТО ДОГОВІР НЕ ВІДПОВІДАЄ ЗАКОНОДАВСТВУ - ВАШ ДОГОВІР ПРО ПОСЕРЕДНИЦТВО.

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Вітаю Вас!

    1. ФОП БОЛМАТЕНКО О.І. не є суб’єктом господарювання, який надає послуги у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном, станом на 15.08.2024 (відповідно до постанови КМУ від 27.10.2023 № 1118), тому укладаючи з ним договір Ви можете лише втратити кошти та отримати інформаційні послуги, а не офіційне працевлаштування.

    2. Згідно частини 6 статті 38 ЗУ "Про зайнятість населення" Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

    1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;

    2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;

    3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).

    Тобто, якби ФОП дійсно надавав послуги з посередництва працевлаштування, то його послуги повинні були бути безкоштовними, а винагороду він отримав би від Вашого роботодавця.

    ВИСНОВОК

    Для безпечного працевлаштування за кордоном Вам необхідно звернутися до суб'єкта господарювання (агенства), який включений до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. При цьому Вам повинні видати проект трудового договору, завірений іноземним роботодавцем! Крім того агенство зобов’язане безоплатно надавати Вам консультації та інформацію про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування та ін.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    25%

    Доброго дня, Максиме!

    Не раджу підписувати даний договір, оскільки лише втратите свої кошти та залишитесь, скорше за все, без роботи.

    Суб’єкт господарювання, що надає послуги у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном, у якого в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зазначений один із видів діяльності за кодом 78 “Діяльність із працевлаштування” згідно з КВЕД, який має укладений з іноземним роботодавцем зовнішньоекономічний договір (контракт) про надання послуг у сфері посередництва у працевлаштуванні, пошуку та добору працівників, реєстраційні документи іноземного суб’єкта господарювання - роботодавця у державі місцезнаходження (пункт 2 Порядку подання декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном).

    Суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Включення до такого переліку здійснюється на підставі поданої до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку (ст. 38 Закону України "Про зайнятість населення").

    Для початку провадження діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, такий суб’єкт господарювання має:

    1) бути зареєстрованим у встановленому законодавством порядку за видом економічної діяльності з посередництва у працевлаштуванні;

    2) мати укладений з іноземним роботодавцем зовнішньоекономічний договір (контракт) про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні, пошуку та добору працівників (далі - зовнішньоекономічний договір (контракт) та реєстраційні документи іноземного суб’єкта господарювання - роботодавця у державі місцезнаходження;

    3) мати зареєстроване місце провадження господарської діяльності;

    4) подати декларацію про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном.

    Послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном надаються суб’єктами господарювання відповідно до укладеного зовнішньоекономічного договору (контракту).

    Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається українською мовою та однією чи більше мовами, що використовуються в державі місцезнаходження роботодавця.

    Зовнішньоекономічний договір (контракт) зберігається у суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом трьох років після закінчення строку його дії.

    Суб’єкт господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, зобов’язаний:

    1) надати громадянину до виїзду для працевлаштування за кордоном:

    • інформацію у письмовій формі про права та гарантії, які йому надаються за трудовим договором (контрактом), передбачені законодавством України та законодавством держави місцезнаходження роботодавця;
    • контактні дані консульських установ України у державі перебування;
    • проект трудового договору (контракту), завірений іноземним роботодавцем.
    Одержання інформації та проекту трудового договору (контракту) підтверджується письмовим (електронним цифровим) підписом громадянина. Зазначені документи зберігаються у суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом п’яти років;

    2) вести облік громадян, які за його посередництва працевлаштовані за кордоном;

    3) безоплатно надавати громадянам інформацію та консультації про переваги легального працевлаштування за кордоном, характер майбутньої роботи, умови та розмір оплати праці, умови проживання в державі перебування, наявність міжнародних договорів (угод) у сфері працевлаштування та соціального забезпечення, укладених між Україною та державою місцезнаходження роботодавця;

    4) подавати до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, звітність про здійснення діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Порядок, форма та строки подання такої звітності затверджуються Кабінетом Міністрів України;

    5) повідомляти центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, про зміну даних, зазначених у переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, протягом одного місяця з дня настання такої зміни;

    6) у разі укладення нового або декількох зовнішньоекономічних договорів (контрактів) відомості про них та реєстраційні документи таких іноземних суб’єктів господарювання - роботодавців у державі місцезнаходження надсилаються до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у місячний строк після їх укладення;

    7) забезпечувати безперешкодний доступ до зареєстрованого місця провадження господарської діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном представників центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, для здійснення державного контролю.

    Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється:

    1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;

    2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;

    3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).

    Перелік суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, забезпечує вільний доступ до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, на своєму офіційному веб-сайті.

    https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=f60f1316-5c03-44f2-84f1-2c9b9308ed02&title=PerelikSubktivGospodariuvannia-SchoNadaiutPoslugiUSferiPoserednitstvaUPratsevlashtuvanniZaKordonom-StanomNa01-05-2024-vidpovidnoDoPostanoviKmuVid27-10-2023-1118-

    ПУНКТИ ВАШОГО ДОГОВОРУ, які суперечать вищевикладеному:

    1. "2.2. За цим Договором ПОСЕРЕДНИК має право:

    2.2.1 не надавати повну інформацію про роботодавця до моменту повної готовності ПРАЦІВНИКА до виїзду на місце роботи, і до моменту повної оплати за послуги ПОСЕРЕДНИКА, посилаючись на закон про збереження комерційної таємниці".
    4.1. ПРАЦІВНИК зобов'язується сплатити ПОСЕРЕДНИКУ витрати, вартість послуг, передбачених цим Договором, у розмірі 200 євро згідно, з Ліцензійною Умовою провадження підприємницької діяльності з посередництва при працевлаштуванні на роботу за кордоном. Виплата винагороди ПОСЕРЕДНИКА за Договором здійснюється в національній валюті України. Інші форми оплати можуть бути узгоджені сторонами.

    Коім того, зверніть увагу на пункт, який стосується Ваших гарантій:

    "7.1. Працевлаштування ПРАЦІВНИКА за кордоном, так само як і в Україні, є досить складним процесом, який, крім усього іншого, має багато суб'єктивних складових і багато в чому залежить не стільки від ПОСЕРЕДНИКА, скільки від ПРАЦІВНИКА та іноземного роботодавця: від умінь, навичок ПРАЦІВНИКА, його комунікабельності та вміння встановити робочі відносини зі своїм закордонним роботодавцем і підтримувати їх протягом дії трудового договору (контракту). Незважаючи на це, ПОСЕРЕДНИК гарантує ПРАЦІВНИКУ сприяння в працевлаштуванні на іншому робочому місці протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту працевлаштування ПРАЦІВНИКА за кордоном, за запитом ПРАЦІВНИКА, у разі, якщо перше надане місце роботи не відповідає умовам праці, узгодженим перед початком роботи. В окремих випадках, ПОСЕРЕДНИК має право відкликати ПРАЦІВНИКА для очікування виїзду на інше місце роботи. Кожен окремий випадок обговорюється СТОРОНАМИ на переговорах, і рішення приймається по кожному конкретному випадку індивідуально".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    25%

    ДОБРОГО ДНЯ, МАКСИМЕ! Це шахрайство і порушення законодавства, а не договір. Заборонено законом стягувати з людей плату за працевлаштування. Гроші має платити роботодавець, а не Ви. А ці ФОПи досі порушують закон. Раджу повідомити про діяльність такого горе-ФОПа Міністерство економіки України та у територіальний орган Держпраці України (Державна служба України з питань праці).

    Дуже шкода, що на ринку працевлаштування за кордон досі процвітає шахрайська діяльність кадрових агентств та грубе порушення ними законодавства України.

    Цей договір абсолютно юридично нікчемний, бо він суперечить вимогам законів України.

    КАДРОВІ АГЕНТСТВА НЕ МАЮТЬ ПРАВА СТЯГУВАТИ З ГРОМАДЯН ПЛАТУ ЗА СВОЇ ПОСЛУГИ.

    Цікаво, цей підприємець у сфері працевлаштування пан ФОП БОЛМАТЕНКО ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ - хоч знає, що ліцензії вже не дійсні, і скільки б разів він не записав свою ліцензію від Мінсоцполітики від 2015 року в договір, від цього легше не стане йому, адже фактично він займається своєю діяльністю НЕЗАКОННО.

    Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону України "Про зайнятість населення":

    Суб’єкт господарювання має право надавати послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном після його включення до переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, та в межах укладених зовнішньоекономічних договорів. Включення до такого переліку здійснюється на підставі поданої до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, декларації про провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

    Відповідно до ч. 6 ст. 38 Закону України "Про зайнятість населення":

    Суб’єктам господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, забороняється:

    1) вимагати, зберігати чи використовувати інформацію про стан здоров’я громадянина або використовувати таку інформацію для визначення його придатності до роботи, якщо зазначена інформація не пов’язана безпосередньо з вимогами до конкретної професії, виду діяльності та якщо на це не одержано письмову згоду громадянина;

    2) стягувати з громадян будь-які гонорари, комісійні, винагороди, інші види оплати послуг з посередництва у працевлаштуванні прямо чи опосередковано, повністю або частково. Оплата послуг з посередництва у працевлаштуванні здійснюється виключно роботодавцем, якому надано такі послуги;

    3) пропонувати громадянам роботу, що має ознаки неформальної зайнятості, а також таку, що приховує справжню мету та предмет роботи, або залучати до роботи, яка не визначена трудовим договором (контрактом).

    НІЯКИЙ ФОП БОЛМАТЕНКО в Переліку суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном (від 01.09.2024 р.) - не значиться, а отже провадить свою діяльність НЕЗАКОННО, ШАХРАЙСЬКИМ СПОСОБОМ. Переконаний, що ще й з порушенням податкового та фіскального законодавства, приймаючи готіку без її фіскалізації через Реєстратор розрахункових операцій чи програмовий реєстратор (РРО/пРРО), більш відоме як Касовий апарат.

    Перелік станом на 01.09.2024 р. розміщений на сайті Міністерства економіки України за посиланням нижче.

    https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=f60f1316-5c03-44f2-84f1-2c9b9308ed02&title=PerelikSubktivGospodariuvannia-SchoNadaiutPoslugiUSferiPoserednitstvaUPratsevlashtuvanniZaKordonom-StanomNa01-05-2024-vidpovidnoDoPostanoviKmuVid27-10-2023-1118-

    Центральний органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення (територіальний підрозділ Держпраці України), має право скласти захід державного контролю у зв’язку з невиконанням вимог законодавства, передбачених частинами четвертою і шостою статті 38 Закону України "Про зайнятість населення".

    ОТЖЕ, не рекомендую підписувати цей договір, адже він завідомо шахрайський і юридично нікчемний, адже містить положення, що суперечать закону. Підписання цього договору і оплата за ним коштів - гроші на вітер.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України