Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день
Такая ситуация: я оплатила онлайн курс по дизайну и написала, что сомневаюсь, что сейчас пройду, но давайте попробуем (я была в положении).
Я в течении 14 дней написала о заморозке. Написала: можешь заморозить обучение? Пойду на следующий поток, не могу сейчас. Много времени уходит на ребенка.
Получатель пишет: да, хорошо
Прошло 5 месяцев и я так и не прошла обучение (видео не смотрела, есть скрин) и не могу пройти по причине того, что так же времени нет на обучения новой профессии. По оферте она не может сделать мне возврат, но и замораживать она не имела право (должна была сказать о том, что не будет возврата). При заморозке не сказала, что возврата денег не будет. (В оферте про заморозку вообще ничего не написано, она пошла на встречу просто сказала)
Смогу ли я решить вопрос с возвратом через кого либо? Или никак?спасибо
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Аліна!
Перш за все, потрібно бачити договір оферти, який Ви акцептували, оскільки всі умови щодо повернення коштів, викладені саме у останньому.
Якщо у договорі не присутній термін "заморозка", тобто, умова про проходження курсів пізніше та у разі подальшої неможливості їх проходження - отримання коштів, а визначені умови повернення сплаченої суми за вимогою замовника тільки упродовж 14 днів, то буде складно щось зробити. Ви "підписали" договір та були ознайомлені із умовами останнього.
Проте, відповідно до статті 230 ЦКУ, якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин визнається судом недійсним.
Обман — це навмисне введення в оману сторони правочину іншою стороною або особою, в інтересах якої вчиняється правочин.
Омана так само сприяє перекрученому формуванню волі учасника правочину, однак, на відміну від обману не є результатом навмисних, цілеспрямованих дій іншого учасника правочину. Виникненню омани може сприяти відсутність належної обачності, часом самовпевненість учасника угоди або дії третіх осіб.
Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.
Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.
Правочин може бути визнаний вчиненим під впливом обману у випадку навмисного цілеспрямованого введення іншої сторони в оману щодо фактів, які впливають на укладення правочину. Ознакою обману, на відміну від помилки, є умисел: особа знає про наявність чи відсутність певних обставин і про те, що друга сторона, якби вона володіла цією інформацією, не вступила б у правовідносини, невигідні для неї. Обман також має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.
З ким Ви переписувались? Це особа, яка викладає курси? На який рахунок сплачували кошти за надання послуг?
Якщо займатись поверненням коштів, то потрібно почати із листа-притензії до надавача послуги із вимогою повернення коштів та викладення всіх обставин, які Ви перелічили у питанні.
Лист-претензія про невиконання умов договору - це письмовий документ, який надсилається однією зі сторін угоди (контракту) іншій стороні з метою звернення уваги на факт порушення або невиконання умов, визначених в угоді. Цей лист має на меті висунення претензій та вимог щодо відновлення правомірного стану, компенсації збитків чи інших заходів для вирішення спростувань, які виникли в результаті порушення договору.
У листі-претензії зазвичай зазначаються:
Лист-претензія є першим етапом вирішення конфліктів та може служити основою для подальших юридичних заходів, якщо сторони не досягнуть домовленості. Одержувач листа має можливість відповісти на претензії, узгодити умови врегулювання, або запропонувати інші способи вирішення ситуації.
Лист-претензія про невиконання умов договору - це письмовий документ, який надсилається однією зі сторін угоди (контракту) іншій стороні з метою звернення уваги на факт порушення або невиконання умов, визначених в угоді. Цей лист має на меті висунення претензій та вимог щодо відновлення правомірного стану, компенсації збитків чи інших заходів для вирішення спростувань, які виникли в результаті порушення договору.
Загальна Структура Листа-Претензії
У разі відмови повернути Вам кошти, єдиний варіант - це звернення до суду, в інший спосіб, на жаль, Вам не вдасться повернути витрачені гроші.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Прошло 5 месяцев и я так и не прошла обучение (видео не смотрела, есть скрин) и не могу пройти по причине того, что так же времени нет на обучения новой профессии. По оферте она не может сделать мне возврат, но и замораживать она не имела право (должна была сказать о том, что не будет возврата). При заморозке не сказала, что возврата денег не будет. (В оферте про заморозку вообще ничего не написано, она пошла на встречу просто сказала) Смогу ли я решить вопрос с возвратом через кого либо? Или никак?спасибо
З ким саме Ви мали діалог?
Складне питання, відверто кажучи, адже відповідь залежить від оферти, на яку Ви автоматично погодилися. Уважно перегляньте щодо повернення коштів.
При цьому важливо розуміти: матеріали навчання були Вам доступні? Яка форма навчання взагалі була обговорена між Вами? Чи виконали виконавці послуги зі своєї сторони? Ви оплачували послуги на рахунок ФОП?
У будь-якому випадку, що треба зробити:
1. Проаналізувати оферту Виконавця.
2. Підготувати вмотивовану претензію про повернення грошових коштів. Чи матиме вона юридичну вагу - можливо сказати після аналізу оферти.
3. За потреби подавати позов до суду.
З повагою!
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Оплативши вартість навчання - Ви акцептувати договір публічної оферти, яким передбачено умови повернення коштів. Тому в першу чергу потрібно проаналізувати договір.
Відмовляючись від виконання договору про надання послуг, зішліться на статті 18 «Про захист прав споживачів» та статтю 230 ЦКУ.
Стаття 18 «Про захист прав споживачів»
1. Продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
2. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.
3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:
4) надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору.
Згідно статті 230 Цивільного кодексу України
1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.
Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.
2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.".
Тому, для того щоб у досудовому порядку повернути гроші за ненадану послугу Вам необхідно написати заяву-претензію на ім'я підприємця, який є Виконавцем послуг.
Якщо добровільно не повертають кошти, то потрібно вирішувати Ваше питання у судовому порядку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Рівне, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня,
Я б вела діалог з організатором навчання на основі Закону "Про захист прав споживачів". Чому ви чекали цілих 5 місяців? треба діяти відразу в таких випадках. Якщо у вас мова саме про повернення коштів, то тут треба читати договір. Залежно від суми навчання можна й до суду дійти, але краще вирішувати питання домовленостями в досудовому порядку. А саме як пишуть інші спеціалісти складанням претензії на повернення коштів. Зазвичай таке діє позитивно на вирішення проблеми.