Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 05 жовтня 2024, питання №120573 350₴

Виправлення данних в реєстрі ЄДДР

У паспорті зазначено з помилкою по батькові – одна "н" замість двох "н".
Граматично правильно з двома "н".
У Єдиниму державному демографічном реєстрі зазначено з двома "н". У реєстрі податкової з одной "н".
Чи можна з юридичної точки зору вимагати від администратора реєстра ЄДДР вимагати виправити запис у реєстрі щоб по-батькові відповідало зазначеному в паспорті з одной "н". Так як дві "н" по батькові в реєстрі створюють проблеми, а міняти паспорт, що б зробити виправлення зараз проблематично.

Відповіді юристів (8)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Микола!

    Скільки "н" у Вашому паспорті?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Микола Клієнт місяць тому

      в паспорті - одна "н"

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Так, можна. Для цього Вам потрібно звернутись до уповноважених суб'єктів із ЗАЯВОЮ-АНКЕТОЮ для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру

    Згідно статті 10 ЗУ "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5492-17#n33

    1. Внесення інформації до Реєстру здійснюється уповноваженими суб'єктами за зверненням заявника, на підставі інформації державних органів реєстрації актів цивільного стану, органів реєстрації фізичних осіб, а також інформації органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".

    У разі якщо інформація про особу вноситься до Реєстру вперше, проводиться ідентифікація особи, після завершення якої автоматично формується унікальний номер запису в Реєстрі та фіксуються час, дата та відомості про особу, яка оформила заяву-анкету (в електронній формі). Унікальний номер запису в Реєстрі є незмінним. Якщо особу не буде ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи, строк якої не перевищує двох місяців. У разі неможливості встановити особу протягом зазначеного строку особа встановлюється за рішенням суду про встановлення факту, що має юридичне значення, для видачі документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України. До завершення процедури встановлення особи, прийняття відповідного рішення суду документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, не видаються.

    Розпорядник Реєстру в межах повноважень, визначених цим Законом, та виключно для цілей ідентифікації особи для оформлення, видачі, обміну, визнання недійсними та знищення передбачених цим Законом документів має право отримувати інформацію з наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій, в обсязі інформації про особу, встановленому частиною першою статті 7 цього Закону. Розпорядник Реєстру в межах повноважень, визначених цим Законом та Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", має право отримувати інформацію з реєстрів територіальних громад. Доступ до інформації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".

    Мовою ведення Реєстру є українська мова.

    Внесення до Реєстру імені особи, місця народження, проживання чи місця перебування особи та внесення до документів імені особи та місця народження здійснюється безоплатно українською мовою та латинськими літерами відповідно до правил транслітерації. На письмове прохання особи внесення імені латинськими літерами може бути виконано відповідно до його написання у раніше виданих документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, виданих компетентними органами України, або в документах, що підтверджують факт народження, зміну імені (у тому числі у разі укладання або розірвання шлюбу), виданих компетентними органами іноземної держави та легалізованих в установленому порядку. Відображення імені іноземців та осіб без громадянства українською мовою здійснюється у зворотному порядку.

    Найменування полів для внесення інформації про особу та реквізитів у зоні візуальної перевірки документів заповнюються українською та англійською мовами, крім випадків, встановлених цим Законом.

    2. Внесення до Реєстру передбаченої цим Законом інформації здійснюється безоплатно у разі:

    1) оформлення документів, якщо на цей час інформація не була внесена до Реєстру або якщо зазначена інформація змінилася;

    2) реєстрації/декларування місця проживання чи місця перебування;

    3) реєстрації актів цивільного стану;

    3-1) оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання або залишення на постійне проживання за кордоном чи повернення на проживання в Україну;

    4) за бажанням особи, якщо інформація про неї не внесена до Реєстру;

    5) у випадках, передбачених Кабінетом Міністрів України.

    3. Для внесення інформації до Реєстру та для оформлення (у тому числі замість втрачених або викрадених), обміну документів за зверненням заявника формується заява-анкета, зразок якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що здійснює формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, в установленому порядку.

    Внесення до Реєстру інформації про зареєстроване або задеклароване місце проживання або перебування особи, інформація про яку внесена до Реєстру, здійснюється шляхом інформаційної взаємодії відомчої інформаційної системи розпорядника Реєстру та реєстрів територіальних громад у встановленому законодавством порядку.

    4. За внесення інформації до Реєстру плата не стягується.

    5. У внесенні інформації до Реєстру може бути відмовлено, якщо:

    1) внесення інформації не передбачено цим Законом;

    2) у заявника відсутні необхідні документи, що підтверджують інформацію, яка вноситься до Реєстру;

    3) під час перевірки інформації виявлено її недостовірність;

    4) заявник згідно із законом не має права вимагати внесення відповідної інформації.

    6. Відмова заявнику у внесенні інформації до Реєстру, у тому числі у ВИПРАВЛЕННІ, поновленні та анулюванні внесеної інформації, може бути оскаржена в порядку, встановленому законом.

    Згідно статті 2 Уповноваженими суб'єктами згідно з цим Законом є:

    1) розпорядник Реєстру - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів;

    2) Міністерство закордонних справ України, закордонні дипломатичні установи України (далі - ЗДУ);

    3) органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим;

    4) центри надання адміністративних послуг;

    4-1) державне підприємство, що належить до сфери управління розпорядника Реєстру;

    5) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, до основних завдань якого належить організаційно-технічне забезпечення надання послуг у сферах морського і внутрішнього водного транспорту;

    6) уповноважений орган з питань цивільної авіації;

    7) установи, що належать до сфери управління розпорядника Реєстру;

    8) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олександрович
    24.9%

    ДОБРОГО ДНЯ, пане МИКОЛО!

    Звідки Ви дізналися, що в Демографічному реєстрі вказано прізвище не правильно?

    Первинним документом у цьому випадку є СВІДОЦТВО про народження.

    Як вказано там? Перевірте, чи правильно актовий запис перенесли з паперового носія у електронний формат - Державний реєстр актів цивільного стану громадян. Усі свідоцтва зараз підтягуються в ДІЮ за РНОКПП.

    При ідентифікації особи з використанням ЄДДР відбувається направлення запитів до органів ДРАЦС в першу чергу.

    І співставлення даних іде саме з ними.

    Данні підтягуються з реєстрів до ЄДДР автоматично, Не розумію як могла закрастися технічна помилка.

    В будь-якому разі, оскільки Державна міграційна служба України - це структура, яка займається зароблянням грошей, то без видачі / обміну паспорта для виїзду за кордон чи внутрішнього, Вам ніхто дані не виправить просто так.

    Вже судилися з ними сотні разів з усіх приводів. Навіть Верховний Суд розгромні рішення приймав, а ця структура як займалася корупцією та офіційним зароблянням грошей - так і займається.

    Алгоритми роботи ЄДДР - взагалі окрема тема для розмови. Програмове забезпечення повністю не відповідає чинному міграційному законодавству. Щиро хотілося б подивитись в очі тим людям, хто розробляв ці програми для ЄДДР. Але жодних дій для виправлення цього ДМСУ не вживає. Бо як я уже зазначав - їх головне призначення в цьому світі - заробляти гроші.

    Нещодавно навіть лист Міністерства юстиції України бачив, де Мін"юст нагадує ДМСУ, що їх завдання цитую -

    Згідно з підпунктом 10, 28 пункту 4 Положення про Державну міграційну службу України (далі – ДМС), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 360, встановлено, що ДМС, відповідно до покладених для нього завдань, здійснює оформлення і видачу громадянам України документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство, тимчасово затримує та вилучає такі документи у передбачених законодавством випадках, а також, зокрема, забезпечує створення, удосконалення, розвиток, супроводження та підтримку функціонування Єдиного державного демографічного реєстру, Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами, Національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України.

    (с) Лист Міністерства юстиції України від 05.09.2024 р. № 124150/Д-26050/19.3.2

    По закону це наступним чином регулюється.

    Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус".

    Кожна особа, персональні дані (інформація про особу) якої внесені до Реєстру, має право на:

    1) отримання інформації про наявність запису в Реєстрі стосовно неї;

    2) вимогу щодо поновлення і виправлення інформації про неї;

    3) забезпечення захисту своїх прав, якщо її запит або вимогу про виправлення своїх персональних даних не задоволено;

    4) безоплатне отримання довідки про внесення інформації до Реєстру або витягу з Реєстру;

    5) отримання від уповноважених суб'єктів на безоплатній основі повідомлення про кожен випадок звернення щодо передачі інформації про неї з Реєстру.

    Згідно з абзацом 1 ч. 1 ст. 10 цього Закону, Внесення інформації до Реєстру здійснюється уповноваженими суб'єктами за зверненням заявника, на підставі інформації державних органів реєстрації актів цивільного стану, органів реєстрації фізичних осіб, а також інформації органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".

    Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону, Внесення до Реєстру передбаченої цим Законом інформації здійснюється безоплатно у разі:

    1) оформлення документів, якщо на цей час інформація не була внесена до Реєстру або якщо зазначена інформація змінилася;

    2) реєстрації/декларування місця проживання чи місця перебування;

    3) реєстрації актів цивільного стану;

    3-1) оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання або залишення на постійне проживання за кордоном чи повернення на проживання в Україну;

    4) за бажанням особи, якщо інформація про неї не внесена до Реєстру;

    5) у випадках, передбачених Кабінетом Міністрів України.

    ОДНАК, всупереч закону, Міністр внутрішніх справ затвердив форму Заяви-анкети для внесення даних до ЄДДР, яка передбачає лише оформлення паспортів і ні про яке БЕЗКОШТОВНЕ вони чути не хочуть.

    Оскільки ДМСУ підпорядковане силовій структурі МВС - змусити їх виконувати закон усі роки незалежності ніхто не може. Ні Верховний Суд, ніхто інший.

    Ви звісно можете звернутися за роз"ясненням до Державної міграційної служби щодо цього питання.Але маю значні сумніви, що без обміну / оформлення паспорту Вам хтось щось зробить.

    Ось форма електронного звернення.

    https://dmsu.gov.ua/services/hotline.html

    В той же час - треба розуміти ХТО і КОЛИ вність неправильні дані.

    Якщо це помилка ДРАЦС при оцифровці - то звертатися з вимогою виправити треба саме до них.

    Звісно ч. 4 ст. 19 Закону передбачає, що "У разі допущення помилки в інформації, внесеній до документа, така інформація підлягає виправленню, а документ - обміну. У такому разі державне мито (консульський збір) за обмін документа не справляється.", однак, ще нікому не вдалося змусити ДМСУ виконати цю норму без звернення до суду. Та й після рішень судів вони абсолютно беззаконно тягнуть виконання місяцями, а то й роками.

    А ще, у ДМСУ є зручні постанови КМУ, які живуть самі по собі та не узгоджуються часто із законами... Але ж хто ми такі, щоб ставити під сумнів нормотворчість КМУ, якої по факту не існує вже багато років, адже розробляють акти міністерства і відомства, які лобіюють свої інтереси, Міністерство кабінету міністрів абсолютно некомпетентне та не чинить ніяких перешкод у подібній "нормотворчості"... відповідні підрозділи державної реєстрації нормативно-правових актів Мін"юсту на жаль теж дозволяють реєструвати повний юридичний непотріб, який суперечить одночасно Конституції, міжнародному праву, законодавству України, а інколи ще й 10 Заповідям Божим.

    Вибачте, але практичний досвід допомоги клієнтам у цих питаннях саме такий.

    Якби хоч судді адміністративних судів були компетентні в цих питаннях. На жаль майже завжди треба йти до Верховного Суду, який хоч читати вміє... бо ж судді перших інстанцій некомпетентні та сприймають "локшину" від ДМСУ "на свої вуха", апеляційний суд працює за принципом конвеєра і навіть не читає нічого, в більшості випадків переписуючи рішення судів 1-ї інстанції, Якщо ж вдається пробитися до Верховного Суду, там хоч читають і сприймають. Але це не близький шлях.

    В питаннях міграції в нас на жаль в державі коється повне неподобство усі 30 з гаком років незалежності. Визнав Конституційний Суд України неконституційним інститут "прописки". Ну і нічого страшного. Назвемо це РЕЄСТРАЦІЄЮ місця проживання, а не ПРОПИСКОЮ і будемо імітувати, що "це інше". І так на кожному кроці. Повне шахрайство, перейняте та привнесене структурами МВС з міліції в інші свої структури. І вирішувати це питання ніхто не збирається, бо якщо орган приносить гроші, то навіщо щось реформувати.

    Вибачте ще раз за невтішні новини.

    Хай щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Айвазян Юрій Климентійович
    75.1%

    Доброго дня, Микола!

    А в свідоцтві про народження скільки "н"?

    Стаття 9. Права осіб, персональні дані (інформація про особу) яких внесені до Єдиного державного демографічного реєстру

    1. Кожна особа, персональні дані (інформація про особу) якої внесені до Реєстру, має право на:

    1) отримання інформації про наявність запису в Реєстрі стосовно неї;

    2) вимогу щодо поновлення і виправлення інформації про неї;

    3) забезпечення захисту своїх прав, якщо її запит або вимогу про виправлення своїх персональних даних не задоволено;

    4) безоплатне отримання довідки про внесення інформації до Реєстру або витягу з Реєстру;

    5) отримання від уповноважених суб'єктів на безоплатній основі повідомлення про кожен випадок звернення щодо передачі інформації про неї з Реєстру.

    2. Перелік прав, передбачений частиною першою цієї статті, не є вичерпним, законами України можуть бути передбачені інші права осіб, персональні дані (інформація про особу) яких внесені до Реєстру.

    Стаття 10. Порядок ведення Єдиного державного демографічного реєстру.

    1. Внесення інформації до Реєстру здійснюється уповноваженими суб'єктами за зверненням заявника, на підставі інформації державних органів реєстрації актів цивільного стану, органів реєстрації фізичних осіб, а також інформації органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".

    3. Для внесення інформації до Реєстру та для оформлення (у тому числі замість втрачених або викрадених), обміну документів за зверненням заявника формується заява-анкета, зразок якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що здійснює формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, в установленому порядку.

    5. У внесенні інформації до Реєстру може бути відмовлено, якщо:

    1) внесення інформації не передбачено цим Законом;

    2) у заявника відсутні необхідні документи, що підтверджують інформацію, яка вноситься до Реєстру;

    3) під час перевірки інформації виявлено її недостовірність;

    4) заявник згідно із законом не має права вимагати внесення відповідної інформації.

    6. Відмова заявнику у внесенні інформації до Реєстру, у тому числі у виправленні, поновленні та анулюванні внесеної інформації, може бути оскаржена в порядку, встановленому законом.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Микола Клієнт місяць тому

      В свідоцтві про народження дві "н". Видано в рсфср. Я з двох років проживав в Україні. Я розумію що помилка в паспорті. Але чи можливо вимогати від администратора реєстра ЄДДР щоб вони виправили в реестрі як в паспорті? Чи є паспорт первинним джерелом інформації про ім'я? Коли заносили ім'я до інших реєстрів, використовували саме паспорт як зразок. У реєстрі податковой та пенсійного фонду – як у паспорті одна "н".

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Можете спробувати написати заяву, проте, первинним джерелом є Ваше свідоцтво про народження. У будь якому випадку, потрібно починати із відповідної заяви. Скорше за все, Ви отримаєте відмову з якою Вам потрібно буде звертатись до суду.

        • Микола Клієнт місяць тому

          Зрозуміло. Дякую.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України