Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Автомобільне право, 03 листопада 2024, питання №122217 350₴

Подала заяву в суд на оскарження штрафу,чи можу я взяти в поліції відео з боді камери ,щоб апелювати їм в суді?

Подала заяву в суд на оскарження штрафу,чи можу я взяти в поліції відео з боді камери ,щоб апелювати їм в суді?Попередньо подала запит у поліцію на перегляд відео ,але відповіді немає.Якщо можна взяти відео в поліції ,то якою статтею це регулюються

Відповіді юристів (8)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Так, Ви можете витребувати відео з боді камери. Вам потрібно подати до управління поліції Вашого міста запит такого змісту:

    "Доброго дня!

    На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

    Прошу надати запис з нагрудної камери поліцейського Прізвище Ім'я По батькові номер посвідчення КАМ 111 за 01.11.2024 з 8:00 до 8:50 для використання як матеріальної бази у суді.

    З повагою, ..."

    Відповідь Вам повинні надати протягом 5 днів. Приклад відповіді на запит https://dostup.org.ua/request/106091/response/3666...

    Також можете подати колопотання до суду про витребування доказів.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Христина!

    Для отримання дозволу на копіювання та видачу відеозаписів Вам потрібно звернутися до керівника органу, підрозділу поліції.

    Копіювання та видача відеозапису проводяться відповідальною особою на підставі відповідного письмового доручення керівника органу, підрозділу поліції або особи, яка виконує його обов’язки.

    У разі копіювання та видачі відеозапису робиться відмітка в Журналі обліку копіювання та видачі відеозаписів зі стаціонарної системи або в Журналі обліку. Відеозаписи або копії з них можуть бути надані за вмотивованими запитами органів державної влади, органів досудового розслідування, прокуратури, слідчого судді та суду, поліцейського та інших осіб у порядку, передбаченому законодавством України.

    На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

    "Прошу надати запис з нагрудної камери поліцейського (ПІБ) номер посвідчення ... за 12.11.2022 з 23:00 до 23:50 для використання як матеріальної бази у суді".

    https://dostup.org.ua/request/vidieozapis_z_bodika...

    Передавання відеозаписів, отриманих з портативних та відеореєстраторів, установлених на службових транспортних засобах, БпЛА, автомобільних та стаціонарних систем для використання засобами масової інформації, а також поширення в мережі Інтернет, здійснюється з дозволу керівника органу, підрозділу поліції з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних». Таке передавання здійснюється виключно з метою забезпечення безпеки та захисту інтересів громадян, суспільства і держави, а також з метою захисту гідності та честі працівника поліції.

    Відповідно до ст. 31 Закону України «Про Національну поліцію» поліція може застосовувати такі превентивні заходи, зокрема застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.

    У ст. 40 вищевказаного Закону встановлено, що поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на форменому одязі, службових транспортних засобах, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель автоматичну фото- і відеотехніку, а також використовувати інформацію, отриману із автоматичної фото- і відеотехніки, що знаходиться в чужому володінні, з метою: попередження, виявлення або фіксування правопорушення, охорони громадської безпеки та власності, забезпечення безпеки осіб, забезпечення дотримання Правил дорожнього руху.

    У п.п. 1 п. 2 Розділу І Інструкції із застосування органами та підрозділами поліції технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, яка була затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України 18.12.2018 №1026, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 11.01.2019 № 28/32999, передбачено, що застосування працівниками поліції технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису здійснюється з метою попередження, виявлення або фіксування правопорушення.

    Згідно з п. 5 розділу ІІ Інструкції із застосування органами та підрозділами поліції технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України 18.12.2018 № 1026, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11.01.2019 № 28/32999, включення портативного відеореєстратора відбувається з моменту початку виконання службових обов`язків та/або спеціальної поліцейської операції, а відеозйомка ведеться безперервно до її завершення, крім випадків, пов`язаних із виникненням у поліцейського особистого приватного становища (відвідування вбиральні, перерви для приймання їжі тощо). У процесі включення портативного відеореєстратора поліцейський переконується в точності встановлених на пристрої дати та часу.

    Якщо у поліції Вам відмовлять, Ви маєте право надати клопотання до суду про витребування доказів. Учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, має право подати клопотання про витребування доказів судом.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЗАПИС З БОДІКАМЕРИ КРАЩЕ ВИМАГАТИ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ.

    Відповідно до розділу 8 наказу № 1026 строк зберігання відеозаписів становить:

    1. з портативних та відеореєстраторів, установлених у службових транспортних засобах, БпЛА,- 30 діб;
    2. з автомобільної або стаціонарної системи залежно від технічних характеристик - не менше 30 діб;
    3. у стаціонарних системах, які використовуються під час відбору кандидатів на службу до поліції,- 60 діб;
    4. під час проведення поліцейськими навчальних занять та навчальних зборів зі службової підготовки - встановлюється керівником навчань.

    Строк зберігання відеозаписів за рішенням керівника органу, підрозділу поліції може бути збільшено у разі використання їх у процесі здійснення оперативно-розшукової діяльності, у рамках розслідування кримінального провадження та/або в провадженнях у справах про адміністративні правопорушення, у разі фіксації надзвичайних подій за участю особового складу поліції, інших подій, якщо вони можуть бути використані в процесі службової діяльності органів, підрозділів поліції, під час проведення службових розслідувань.

    Для отримання дозволу на копіювання та видачу відеозаписів потрібно звернутися до керівника органу, підрозділу поліції.

    Копіювання та видача відеозапису проводяться відповідальною особою на підставі відповідного письмового доручення керівника органу, підрозділу поліції або особи, яка виконує його обов’язки.

    У разі копіювання та видачі відеозапису робиться відмітка в Журналі обліку копіювання та видачі відеозаписів зі стаціонарної системи або в Журналі обліку. Відеозаписи або копії з них можуть бути надані за вмотивованими запитами органів державної влади, органів досудового розслідування, прокуратури, слідчого судді та суду, поліцейського та інших осіб у порядку, передбаченому законодавством України.

    Передавання відеозаписів, отриманих з портативних та відеореєстраторів, установлених на службових транспортних засобах, БпЛА, автомобільних та стаціонарних систем для використання засобами масової інформації, а також поширення в мережі Інтернет, здійснюється з дозволу керівника органу, підрозділу поліції з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних». Таке передавання здійснюється виключно з метою забезпечення безпеки та захисту інтересів громадян, суспільства і держави, а також з метою захисту гідності та честі працівника поліції.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Крістіна!

    Подала заяву в суд на оскарження штрафу,чи можу я взяти в поліції відео з боді камери ,щоб апелювати їм в суді?Попередньо подала запит у поліцію на перегляд відео ,але відповіді немає.Якщо можна взяти відео в поліції ,то якою статтею це регулюються

    Так, звісно Ви маєте право отримати відео Вашого спілкування. Поліція, як показує практика, опрацьовує такі звернення протягом 2 тижнів. Інший варіант - подати клопотання до суду про витребування доказів. До речі, на Вас склали одразу постанову чи протокол?

    Турчин Ярослав Олександрович

    ВІТАЮ ВАС, пані КРІСТІНА! Щиро Вам співчуваю, що довелося зіштовхнутися з протиправною діяльність так званої патрульної поліції та реалізацією ними "плану до двору" по штрафам як демонстрації ефективності діяльності й підстав для преміювання. На жаль як в колишньому ДАІ, так і в новій відреформованій патрульній поліції досі існує пережиток планової оцінки діяльності територіальних підрозділів. Тобто якщо виконуєш план - гарнто працюєш, навіть якщо вигадуєш порушення і притягуєш справи за вуха, а якщо працюєш по закону і не виконуєш доведені показники - то погано працюєш.

    Якщо Ви звернулися до суду, то саме на поліцію як суб"єкта владних повноважень покладається ОБОВ"ЯЗОК доведення факту протиправних дій з Вашого боку, якими поліція підтверджує постанову про адміністративне правопорушення.

    Якщо вони не нададуть відео до суду (як правило на запит адвоката чи водія відписують, що записи вже знищено або пошкоджено), то адекватний суддя має скасувати постанову та закрити справу про адмін.правопорушення за недоведеністю факту такого правопорушення. Але судді бувають різні. Навіть у 100 % випадках не завжди суддя адекватно сприймає справу.

    Одні суди вимагають докази, що неможливо самостійно отримати відеозапис, інші без бюрократичних перепон задовільняють судові клопотання про витребування доказів.

    https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/72...

    https://youcontrol.com.ua/ru/catalog/court-documen...

    Іноді патрульна поліція і на запит людини надає такі відео. До відповіді додаю приклад листа УПП у Вінницькій області, яким задоволено запит на витребування таких відеозаписів.
    Електронні адреси для запиту Вашого регіонального підрозділу Управління патрульної поліції Ви можете знайти на сайті Департаменту патрульної поліції НПУ за посиланням. https://patrolpolice.gov.ua/contacts/

    Оскільки справи розглядають суди загальної юрисдикції як адміністративні - то судді, які більшу частину часу розглядають цивільні та сімейні справи, забувають, що відповідно до абзаців 1 - 2 частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб’єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

    Об’єктом доказування є певні обставини справи або, іншими словами, доказова інформація. Під доказовою інформацією розуміють будь-які відомості, на основі яких суд у порядку, встановленому КАС України, встановлює наявність або відсутність обставин, які підлягають доказуванню, а також інших обставин, які мають значення для вирішення адміністративної справи. Функція доказів полягає у забезпеченні безпомилковості, незаперечності й повноти інформації. Об’єкт доказування залежить від виду адміністративної справи та конкретних обставин, які підлягають встановленню.

    ОТЖЕ, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

    Згідно зі статтею 252 КУпАП орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

    Разом з цим, стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.

    За змістом статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин, зокрема за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

    Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

    Системний аналіз вказаних норм дає підстави вважати, що уповноважена особа має всебічно, повно і об`єктивно з`ясувати обставини справи, зокрема, на підставі належних доказів, які підтверджують факт вчинення особою адміністративного правопорушення.

    Судом першої інстанції встановлено, що відповідач, заперечуючи проти позову, не довів належними доказами факт вчинення позивачем зазначеного вище адміністративного правопорушення, та в свою чергу з відео носія дослідженого судом, яким зафіксовано дану подію, не вбачається порушення транспортним засобом правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху.

    До таких висновків прийшов Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду в постанові КАС ВС від 18.06.2020 по справі № 686/14075/16-а.

    Доказам і доказуванню в адміністративних справах властиві особливості:

    1) принцип офіційного з’ясування всіх обставин у справі;

    2) презумпція «винуватості» суб’єкта владних повноважень;

    Предмет доказування, обсяг доказів, як правило, формуються вадміністративному суді першої інстанції і після стадій першої інстанції – незмінюються (ст.ст. 308, 341 КАС України).

    Спеціальні правила обовʼязку доказування в адміністративній справі, передбачені принципом офіційного з’ясування всіх обставин у справі й презумпцією винуватості суб’єкта владних повноважень, «урівноважують» процесуальні можливості позивачів − фізичних, юридичних осіб, яким в адміністративній справі протистоїть відповідач – субʼєкт владних повноважень.

    Крім тягаря обовʼязку, передбаченого загальними правилами обовʼязку доказування в адміністративній справі, на відповідача – субʼєкта владних повноважень покладається додатковий тягар доказування, передбачений принципом офіційного з’ясування всіх обставин у справі й презумпцією винуватості суб’єкта владних повноважень (ст.ст. 9, 77 КАС України).

    Отже, за загальним правилом (ст.ст. 2, 9, 77 КАС України), обов’язок доказування пропорційно розподілений між сторонами, які заявляють свої вимоги та подають заперечення. Однак загальні правила обовʼязку доказування в адміністративній справі «нейтралізуються» спеціальними правилами обовʼязку доказування в адміністративній справі.

    Щасти Вам у ефективному захисті Ваших прав та інтересів!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    • Крістіна Клієнт 17 днів тому

      Доброго дня!Дякую вам за відповідь.Чи можете ви мені будь ласка допомогти .В пʼятницю подавала заяву до суду,але мені сказала ,що вона не правильно сформована та невірно вказала відповідача .Чи можете будь ласка її перевірити .Буду вам вдячна

      • Турчин Ярослав Олександрович

        Так. Напишіть мені через функцію Спілкуватись в чаті.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно законодавства строк зберігання відеозаписів за рішенням керівника органу, підрозділу поліції може бути збільшено у разі використання їх у процесі здійснення оперативно-розшукової діяльності, у рамках розслідування кримінального провадження та/або в провадженнях у справах про адміністративні правопорушення, у разі фіксації надзвичайних подій за участю особового складу поліції, інших подій, якщо вони можуть бути використані в процесі службової діяльності органів, підрозділів поліції, під час проведення службових розслідувань.

    Контроль за використанням технічних приладів і технічних засобів, що мають функцію фото- і кінозйомки, відеозапису, здійснює відповідальна особа, за інформацією, отриманою з їх допомогою,- безпосередньо керівник органу, підрозділу поліції.

    Дозвіл на копіювання та видачу відеозаписів надається відповідальній особі виключно за рішенням керівника цього органу, підрозділу поліції.

    Копіювання та видача відеозапису проводяться відповідальною особою на підставі відповідного письмового доручення керівника органу, підрозділу поліції або особи, яка виконує його обов’язки.

    У разі копіювання та видачі відеозапису робиться відмітка в Журналі обліку копіювання та видачі відеозаписів зі стаціонарної системи або в Журналі обліку.

    Відеозаписи або копії з них можуть бути надані за вмотивованими запитами органів державної влади, органів досудового розслідування, прокуратури, слідчого судді та суду, поліцейського та інших осіб у порядку, передбаченому законодавством України.

    Отже у Вас два варіанти - самостійно звернутися до керівника підрозділу поліції або в процесі розгляду судової справи це зможе зробити суд за Вашим клопотанням.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України