Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Это ввели недавно во всех лицензионных букмекерских конторах Украины. Что бы вы понимали суть вопроса - раньше пополнил на 1000 грн и, если, ее же вывел то могли снять 1-2% комиссии(и пришло бы назад 980 грн). А сейчас снимут 20% со всей сумы вывода. Раньше 20% снимали с выигрыша(например поставил 1000 грн, выиграл еще + 500 и вот именно с 500 снимут 20 процентов, а 1000 возвращали без налогов).
Это все поменялось примерно 30.11.2024. Первый вопрос - какие-то законы поменялись? Или дополнились, уточнились? Вышли указания, приказы или что? Получается, если нет, то нарушали закон раньше(букмекеры).
Ссылаются на эту статью:
Статья 170. Налогообложение доходов от выигрышей в азартных играх
1. Доходы, полученные физическими лицами от выигрышей в азартных играх (в том числе от ставок в букмекерских конторах), лотереях и других азартных играх, подлежат налогообложению по ставке 18 процентов (налог на доходы физических лиц) и 1,5 процента (военный сбор) от суммы выигрыша.
2. Налоговые агенты (в том числе операторы букмекерских контор и организаторы лотерей) обязаны удерживать налоги с выигрышей в момент их выплаты, а также исполнять другие обязательства, связанные с налогообложением выигрышей.
Тут сказано, что налог взыскивается с "суммы выигрыша". Но моя 1000 грн, которая мне же и вернулась, это разве выигрыш? Что я приобрел? Какую выгоду получил? Это же у меня и было. Выигрыш это прибыль, это что-то, что я получил сверх того, что у меня было.
Я знаю похожую историю, когда перепродают квартиру(которой владели меньше 3-х лет) и налог сперва взыскивают со всей стоимости, а потом через суд люди могут вернуть часть налога(тк он должен платится лишь с разницы стоимости квартиры, если она подорожала).
Второй вопрос: если подавать в суд то на кого? на букмекерскую контору или налоговую службу?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Валерію!
Жодних змін у нормативно-правових актах не відбулося. Питання полягає у понятті виграшу у внутрішніх правилах казино та за ПК України.
Податкова - «Виграшем (призом) є кошти, які підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру, а оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і військовим збором підлягає уся сума коштів, що виплачується (перераховується) фізичній особі».
Космолот (VI) «Виграш» — грошові кошти, що підлягають виплаті гравцю, у розмірі, що складає позитивну різницю між загальною сумою виплати та сумою витрат гравця на поповнення клієнтського рахунку та включає в себе витрати на комісію платіжних систем та суму податків та зборів, що утримуються відповідно до чинного законодавства та цих Правил.
Податківці проаналізували приписи статей 163, 164, 168, п. 170.6 ст. 170, підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Вони вказали, що порядок оподаткування виграшів та призів визначено п. 170.6 ст. 170 ПКУ, відповідно до п.п. 170.6.3 якого, оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються ПДФО під час їх нарахування, за ставкою 18 %. Це так само стосується і військового збору.
Правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні визначено Законом України від 14 липня 2020 року № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768).
Частиною першою ст. 1 Закону № 768 наведені визначення понять, які вживаються в Законі № 768, а саме:
виграш (приз) – це кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Відповідно до частини першої ст. 12 Закону № 768 з метою здійснення контролю за діяльністю організаторів азартних ігор, моніторингу роботи грального обладнання та забезпечення прав гравців створюється Державна система онлайн-моніторингу.
При цьому відповідно до частини першої ст. 23 Закону № 768 онлайн-система організатора азартних ігор повинна забезпечувати фіксацію кожної операції з прийняття ставки, виплати (видачі) виграшу (призу), здійснення виплати та інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, захист даних від втрати, перекручення, підробки, знищення, копіювання, несанкціонованого доступу та будь-якого іншого стороннього (несанкціонованого) втручання в роботу онлайн-системи організатора азартних ігор.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків включаються доходи у вигляді виграшів, призів.
Доходи, зазначені у п. 170.6 ст. 170 Кодексу, остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок (п.п. 170.6.5 п. 170.6 ст. 170 Кодексу).
Крім того, вказаний дохід є об'єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Ставка військового збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.
При цьому утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету суб’єктом господарювання – організатором таких ігор здійснюється під час виплати зазначених коштів за рахунок фізичної особи незалежно від форми та способу виплати таких коштів.
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/696418.html
13 серпня 2020 року набрав чинності ЗУ «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор» (далі — Закон). Цей закон врегулював ринок азартних ігор в Україні та встановив виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні.
Відповідно до ст. 1 Закону азартна гра — будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця. Відповідно до ч. 4 ст. 2 Закону на території України забороняється проводити будь-які інші види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім визначених Законом.
Відповідно до Закону казино затверджують внутрішні правила гри, які називаються Правилами організатора азартних ігор, в яких вже розкривається поняття «виграш».
Наприклад, відповідно до пункту (Vl) 1.1. Правил організатора азартних ігор Космолот (VI) «виграш» — грошові кошти, що підлягають виплаті гравцю, у розмірі, що складає позитивну різницю між загальною сумою виплати та сумою витрат гравця на поповнення клієнтського рахунку та включає в себе витрати на комісію платіжних систем та суму податків та зборів, що утримуються відповідно до чинного законодавства та цих Правил.
Проте відповідно до п. 1.1. ст. 1 ПК України «виграш» — це кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Відповідно до 4.1.5. ПК України основною засадою податкового законодавства України є фіскальна достатність — встановлення податків та зборів з урахуванням необхідності досягнення збалансованості витрат бюджету з його надходженнями; тобто податкова насамперед має фіскальний інтерес, тому й вважають «виграшем» будь-яку виплату гравцю, незважаючи на покращення чи погіршення його фінансового стану після такої операції.
Безумовно, такий підхід органів податкового контролю не враховує облік витрат на здійснення ставки для визначення суми ставки виграшу гравця азартних ігор, оскільки на свій гральний рахунок він міг нарахувати, як, наприклад, 5 000 грн, а в подальшому під час гральної діяльності програти та вивести тільки 2 500 грн. Тобто цю операцію важко назвати прибутковою, оскільки гравець опинився в негативному фінансовому стані на –2500 грн (на 50% від першочергового депозиту), але, згідно з чинним законодавством, вона підпадає під нарахування ПДФО (18%) та військового збору (1,5%).
Відповідно до ст. 1 Закону клієнтський рахунок гравця — частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, угоди, укладені з організатором азартних ігор, баланс електронних грошових замінників, а також містить інформацію, необхідну для ідентифікації гравця.
Відповідно до ст. 1 Закону організатор азартних ігор казино в мережі Інтернет — юридична особа-резидент України, яка на підставі отриманої ліцензії має право здійснювати діяльність з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет відповідно до цього Закону.
Крім того, у своїх індивідуальних податкових консультаціях ДПС зауважувала про відсутність звільнення від оподаткування коштів, попередньо внесених для участі в азартних іграх, які повертаються гравцю, — тобто депозитів.
Вимоги до оподаткування виграшу від онлайн-казино
Згідно з п.п. «е» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України доходом з джерелом його походження з України є будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України, у тому числі у вигляді виграшів, призів.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV ПК України, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є фізичні особи-резиденти.
Об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи у вигляді виграшів, призів (п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПК України).
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів — є «онлайн-казино», юридична особа яка безпосередньо здійснює виплату коштів на банківський рахунок з грального рахунку гравця, що отримало ліцензію від КРАІЛ (Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей, утворена Кабінетом Міністрів України).
Тобто онлайн-казино сплачує за гемблерів непрямі податки з їх виграшів.
https://yur-gazeta.com/publications/practice/podat...
З повагою, адвокат Айвазян.
Я читал список терминов в этом законе и есть пара вопросов. Ну вот "Виграшем (призом) є кошти, які підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру," - смотрите тут сказано, что Виграшем є щось у разі виграшу, то есть как это понимать? Я не знаю можно ли считать это за адекватный источник, учитывая, что тут запутанность "Виграшем є кошти, які підлягають виплаті гравцю у разі його виграшу". Так что такое виграш то? Тут не сказано, что такое выигрыш, тут сказано, ЧТО ДЕЛАЮТ при выиграше - платят деньги.
Теперь еще вопрос:
9) виплата - фінансова операція з виплати (повернення) гравцю зробленої ним ставки у парі у випадках, передбачених правилами проведення парі (букмекерського парі чи парі тоталізатора);
Есть отдельный термин "виплата", так это то же самое что и выигрыш? а почему тогда это отдельные термины?
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЗУ "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор".
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
8) виграш (приз) - кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри;
9) виплата - фінансова операція з виплати (повернення) гравцю зробленої ним ставки у парі у випадках, передбачених правилами проведення парі (букмекерського парі чи парі тоталізатора).
Якщо буквально, то так, сказано, що виграш - це кошти, які повинні Вам виплатити (видати) у разі виграшу.
Пункт 9 стосується лише букмекерського парі чи парі тоталізатора.
Що саме передбачає казино, у якому Ви граєте, в своїх правилах? Як вони регулюють витання "виграшу", як різницю коштів?
Ну вопрос про букмекерские конторы, а не казино. Или букмекерское пари - это что-то другое?
Они регулируют так - снимают налоги со всей сумы вывода, не с разницы.
В налоговом кодексе есть такой пункт:
"170.6.4. Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу."
Относится ли букмекерская контора/букмекерское пари к "розіграшу, який передбачає попереднє придбання платником податку права на участь"?
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чаті4) букмекерське парі - парі, укладене між гравцем (гравцями) та організатором букмекерської діяльності;
43) парі - азартна гра, що полягає в укладенні відповідно до затверджених організатором букмекерської діяльності правил парі угоди між гравцем (гравцями) та організатором букмекерської діяльності (букмекерське парі), або між двома чи більше гравцями між собою (парі тоталізатора) щодо попередньо невідомого результату події або подій та на результат якої гравець (гравці) та/або організатор букмекерської діяльності не мають змоги вплинути.
1) азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця;
58) ставка - грошові кошти або ігровий замінник гривні, що передаються гравцем організатору азартної гри, є умовою участі в азартній грі та виходячи з розміру якої відповідно до правил такої азартної гри визначається розмір виграшу (призу);
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Податкова надала роз'яснення , щодо того як оподатковується ПДФО і військовим збором дохід у вигляді виграшу (призу), отриманого платником податків (гравцем) від участі в азартній грі, у тому числі через мережу Інтернет https://vin.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/836521.h...
Частиною першою ст. 1 Закону № 768 наведені визначення понять, які вживаються в Законі № 768, а саме виграш (приз) – це кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Порядок оподаткування виграшів та призів визначено п. 170.6 ст. 170 ПКУ, відповідно до п.п. 170.6.3 якого оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) під час їх нарахування, за ставкою 18 відс., визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
Доходи, зазначені у п. 170.6 ст. 170 ПКУ, остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок (п.п. 170.6.5 п. 170.6 ст. 170 ПКУ).
Крім того, вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 та п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Враховуючи викладене, а також зважаючи на те, що виграшом (призом) є кошти, які підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру, то оподаткуванню ПДФО і військовим збором підлягає вся сума коштів, що виплачується (перераховується) фізичній особі.
При цьому утримання та сплата (перерахування) ПДФО і військового збору до бюджету суб’єктом господарювання – організатором таких ігор здійснюється під час виплати зазначених коштів за рахунок фізичної особи незалежно від форми та способу виплати таких коштів.
ОТЖЕ ОПОДАТКУВАННЮ ПІДЛЯГАЄ ЛИШЕ ВИГРАШ, ЯКИЙ ВИ ОТРИМАЛИ ЗГІДНО ПРАВИЛ АЗАРТНОЇ ГРИ. ЯКЩО Ж ВИ ЗАХОТІЛИ ПОВЕРНУТИ ВНЕСЕНІ КОШТИ, ТО ЦЕ НЕ ВВАЖАЄТЬСЯ ВИГРАШЕМ, ТОМУ З НИХ НЕ ПОВИННІ СТЯГУВАТИСЬ ПДФО ТА ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР
Тут інша ситуація.
Якщо квартира у власності менше трьох років - дохід, отриманий від продажу протягом звітного (податкового) року першої квартири оподатковується за ставкою 5% ПДФО та 1,5 % військовий збір.
Проте, такий дохід від продажу таких об'єктів нерухомості може бути зменшений на документально підтверджені витрати на придбання об'єкта нерухомості (пункт 172.2 Податкового кодексу України)
Під витратами на придбання об'єкта нерухомості розуміються:
а) кошти, сплачені платником податків як вартість цінних паперів та майнових прав, погашення яких відбулося шляхом передачі об'єкта нерухомості (або його частини);
б) кошти, передані в управління управителю фонду фінансування будівництва;
в) витрати, понесені на придбання об'єкта нерухомості на етапі незавершеного будівництва;
г) вартість об'єкта нерухомості, переданого платнику податку у власність як оплата його частки у статутному капіталі господарського товариства при виході такого платника податків із складу учасників юридичної особи;
ґ) вартість предмета іпотеки, за якою іпотекодержатель набув у власність предмет іпотеки;
д) витрати на придбання об'єкта нерухомості на підставі договору купівлі-продажу, міни, у тому числі вартість майна, що було передано як компенсація за такими договорами;
е) реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт нерухомості;
є) вартість об'єкта нерухомості, що був задекларований особою як об'єкт декларування у порядку одноразового (спеціального) добровільного декларування, відповідно до підрозділу 9 4 розділу XX цього Кодексу;
ж) вартість об'єкта нерухомості, що був отриманий при ліквідації (припиненні) юридичної особи (у тому числі іноземної) або утворення без статусу юридичної особи (у тому числі іноземного) платником податків - акціонером (учасником, партнером, пайовиком, засновником, контролюючою особою);
з) витрати, понесені на будівництво об'єкта нерухомості.
и) витрати, понесені на придбання неподільного об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта нерухомості;
і) грошова сума, зазначена у житловому сертифікаті на придбання об’єкта житлової нерухомості, що був отриманий платником податку як компенсація за пошкоджений/знищений об’єкт нерухомого майна відповідно до Закону України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України".
Отже, суму податків можна зменшити, якщо у продавця на руках будуть документи, що підтверджують витрати здійснені при купівлі цієї нерухомості. Тобто, якщо власник спочатку купив квартиру, а через деякий час хоче її продати, нотаріусу потрібно надати його попередній договір купівлі-продажу. Продавець буде сплачувати податки не з повної вартості проданої квартири, а з різниці між продажем та купівлею даної квартири.
Це робиться не в суді, а відразу у нотаріуса.
В суд потрібно подавати на букмекерську компанію, адже вона неправомірно стягує ПДФО та ВС.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Ваше возмущение обоснованно, поскольку удержание налога с депонированной суммы (например, вашей 1000 грн, которая не является выигрышем) действительно вызывает сомнения относительно соответствия таким действиям законодательству. Давайте разберемся:
Доходы указаны в п. 170.6 ст. 170 Кодекса, окончательно облагаются налогом при их выплате за их счет (пп. 170.6.5 п. 170.6 ст. 170 Кодекса). Суммируя вышеизложенное, если вы выиграли 100 грн, то вам поступит 82 грн уже за вычетом налогов. Следует также отметить, что указанный доход является объектом налогообложения военным сбором (пп. 1.2 п. 161 разд. 10 разд. XX «Переходные положения» ТК Украины). Ставка военного сбора составляет 1,5% объекта налогообложения, определенного пп. 1.2 п. 161 подраздел. 10 разд. XX «Переходные положения» ТК Украины (пп. 1.3 п. 161 разд. 10 разд. XX «Переходные положения» ТК Украины). При таких обстоятельствах от 82 грн выигрыша необходимо будет вычесть еще 1,5 грн (1,5% военного сбора от суммы выигрыша в 100 грн), поэтому на руки получим 80 грн 50 коп. Учитывая указанное, доход в виде выигрыша в азартной игре в казино в интернете облагается налогом на доходы физических лиц (18%) и военным сбором (1,5%) на общих основаниях, то есть объектом налогообложения налогом на доходы физических лиц и военным сбором является одинаковым для каждого из платежей.
Согласно ст. 1 Закона Украины «О государственном регулировании деятельности по организации и проведению азартных игр»:
выигрыш (приз) — это средства, имущество, имущественные права, подлежащие выплате (выдаче) игроку в случае его выигрыша в азартную игру в соответствии с обнародованными правилами проведения такой азартной игры;
выплата — это финансовая операция по выплате (возвращению) игроку сделанной им ставки в паре в случаях, предусмотренных правилами проведения пари (букмекерского пари или пари тотализатора);
ставка - это денежные средства или игровой заменитель гривны, передаваемые игроком организатору азартной игры, являются условием участия в азартной игре и исходя из размера которой в соответствии с правилами такой азартной игры определяется размер выигрыша (приза).
1. Нормы законодательства
Статья 170 Налогового кодекса Украины (НКУ), на которую ссылаются букмекеры, четко указывает:
Ключевым термином здесь является "сумма выигрыша", а не депонированные или возвращенные средства.
2. Проблема с удержанием налога с депозита
Если букмекерская контора удерживает налог с полной суммы вывода, включая ваш первоначальный депозит (1000 грн), это противоречит законодательству, так как:
Таким образом, действия букмекерской компании можно рассматривать как нарушение норм статьи 170 НКУ.
3. Возможные изменения в законодательстве
На момент написания ответа:
Если бы были внесены изменения, это было бы отражено в соответствующих законах или указаниях Министерства финансов.
4. Почему это могло произойти?
Существует несколько возможных причин для таких действий со стороны букмекеров:
5. Ваши действия
Если вы считаете, что с вас удержали налог неправомерно:
Щоб подати в суд на казино, вони зазвичай знаходсятьч юрилично на островах, Кыпр. В суд треба подавати туди, тому це тягне за собою значну витрату коштів.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Почну з того, що гемблінг — це гральна діяльність, що передбачає ризиковану гру на гроші або цінності з метою виграшу, де результат часто залежить від випадку. Він був заборонений в Україні з 2009 року, тоді як Податковий кодекс приймався у 2010 році — тому законодавець на момент його прийняття явно не розрахував методи та способи податкового регулювання цього виду ще тоді забороненої діяльності.
13 серпня 2020 року набрав чинності ЗУ «Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор» (далі — Закон). Цей закон врегулював ринок азартних ігор в Україні та встановив виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні.
Відповідно до ст. 1 Закону азартна гра — будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця. Відповідно до ч. 4 ст. 2 Закону на території України забороняється проводити будь-які інші види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім визначених Законом.
На сьогодні є проблема у нормативному визначенні «виграшу» саме для цілей оподаткування. Через його нормативну закріпленість більшість організаторів азартних ігор — самостійно у своїх правилах дають власне визначення «виграшу», через що виникає багато спорів та непорозумінь.
Відповідно до Закону казино затверджують внутрішні правила гри, які називаються Правилами організатора азартних ігор, в яких вже розкривається поняття «виграш».
Наприклад, відповідно до пункту (Vl) 1.1. Правил організатора азартних ігор Космолот (VI) «виграш» — грошові кошти, що підлягають виплаті гравцю, у розмірі, що складає позитивну різницю між загальною сумою виплати та сумою витрат гравця на поповнення клієнтського рахунку та включає в себе витрати на комісію платіжних систем та суму податків та зборів, що утримуються відповідно до чинного законодавства та цих Правил.
Проте відповідно до п. 1.1. ст. 1 ПК України «виграш» — це кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Тобто поняття виграшу в внутрішніх правилах казино та за ПК України — є різними.
Така колізія призвела до формування у бізнесу, гравців та податкових органів різних підходів у розумінні «виграшу» як оподаткованого доходу платника податку. Це призводить до ситуації, коли будь-яка виплата гравцю з боку організатора азартних ігор розцінюється як виграш і має бути оподаткована 18%+1,5%, тому такий підхід ПК України до оподаткування виграшів діє на користь нелегальних гральних закладів та вебсайтів.
Відповідно до 4.1.5. ПК України основною засадою податкового законодавства України є фіскальна достатність — встановлення податків та зборів з урахуванням необхідності досягнення збалансованості витрат бюджету з його надходженнями; тобто податкова насамперед має фіскальний інтерес, тому й вважають «виграшем» будь-яку виплату гравцю, незважаючи на покращення чи погіршення його фінансового стану після такої операції.
Дослівна позиція ДПС України з цього питання звучить у Індивідуальній податковій консультації № 399 від 06.03.2023 р., вони зазначають: «Виграшем (призом) є кошти, які підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру, а оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і військовим збором підлягає уся сума коштів, що виплачується (перераховується) фізичній особі».
Безумовно, такий підхід органів податкового контролю не враховує облік витрат на здійснення ставки для визначення суми ставки виграшу гравця азартних ігор, оскільки на свій гральний рахунок він міг нарахувати, як, наприклад, 5 000 грн, а в подальшому під час гральної діяльності програти та вивести тільки 2 500 грн. Тобто цю операцію важко назвати прибутковою, оскільки гравець опинився в негативному фінансовому стані на –2500 грн (на 50% від першочергового депозиту), але, згідно з чинним законодавством, вона підпадає під нарахування ПДФО (18%) та військового збору (1,5%).
Відповідно до ст. 1 Закону клієнтський рахунок гравця — частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, угоди, укладені з організатором азартних ігор, баланс електронних грошових замінників, а також містить інформацію, необхідну для ідентифікації гравця.
Також, на думку органів податкового контролю, якщо особа поповнила «депозит на рахунок гравця» у казино умовно на 5 000 грн, а потім передумала грати та вирішила вивести грошові кошти з рахунку, то вона зможе це зробити в розмірі трохи більше, аніж 4 000 грн з урахуванням нарахованим податків, які утримав у себе «організатор азартної гри».
У своїх індивідуальних податкових консультаціях ДПС зауважувала про відсутність звільнення від оподаткування коштів, попередньо внесених для участі в азартних іграх, які повертаються гравцю, — тобто депозитів.
Вимоги до оподаткування виграшу від БК (ОК):
Згідно з п.п. «е» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України доходом з джерелом його походження з України є будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України, у тому числі у вигляді виграшів, призів.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV ПК України, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є фізичні особи-резиденти.
Об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи у вигляді виграшів, призів (п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПК України).
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів — є юридична особа яка безпосередньо здійснює виплату коштів на банківський рахунок з грального рахунку гравця, що отримало ліцензію від КРАІЛ (Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей, утворена Кабінетом Міністрів України).
Основні правила оподаткування виграшу:
Оподаткування доходів у вигляді виграшів провадиться відповідно до загальних правил, встановлених ПК України для доходів, які остаточно оподатковуються при їх нарахуванні, за ставкою 18%, яка визначена в абз. 1 п. 167.1 ст. 167 ПК України.
Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, де платник податку передбачено має право на участь попередньо придбавши право на таку участь, не враховуються витрати платника податку, пов'язані з отриманням цього доходу.
Доходи, які зазначені в п.170.6 ст. 170 ПК України, остаточно оподатковуються при їх виплаті з їхніх рахунків.
При цьому вказаний дохід підлягає оподаткуванню 1,5% військовим збором.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету здійснюється відповідно до порядку, встановленого ст. 168 Податкового кодексу України.
Ураховуючи вищезазначене, дохід у вигляді виграшу гравця в азартну гру в мережі Інтернет оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах, що означає, що об'єкт оподаткування цими податками є однаковим для кожного з платежів.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, ВАЛЕРИЙ! К сожалению государство - банкрот, потому уже дошли руки налоговиков до интернет-торговли, даже до моделей OnlyFans. Разумеется подходы меняются во всех сферах деятельности под давлением "видения" налоговой. Закон перекручивают как только хотят. А видение у налоговой одно - мы все "бандиты" и прячем доходы, а потому должны платить так или иначе больше.
Увы, но Вы ни в одном суде не убедите налоговиков в том, что неправильно начисляют. Если это был Ваш депозит, то должна быть процедура не ВЫВОДА ВЫИГРАША, а возврата депозита на сайте - букмекерской или иной конторе занимающейся азартными играми. В подтверждение внесения депозита видимо должна быть предоставлена квитанция банка об оплате.
Вы уже связывались с службой поддержки такой конторы с претензией по поводу неправомерного налогообложения?
Нужно анализировать правила такой организации и какова у них процедура отзыва депозита (если таковая вообще предусмотрена).
Также нужно понимать - Вы внесённый депозит использовали для ставок? Если да - то даже если сумма не изменилась, то это уже не депозит, а реально выигрыш. Если же Вы передумали играть и средства вообще не тратили, то действительно это депозит, а не выигрыш и по идее должны быть иные правила и подходы к его возврату.
Суды в Украине - дело тоже не дешёвое. Вы можете потратить кучу денег и встретить стену игнора, непонимания и некомпетентности набранных по объявлениям с 2019 года судей - профанов, которые абсолютно не знают законодательство Украины и в своих решениях полагаются исключительно на позицию органов исполнительной власти.
Со старту по любому исковому заявлению в суд нужно как минимум уплатить судебный сбор - более 1200 грн. за одно исковое требование.
Об услугах адвоката вообще молчу. При этом никаких гарантий Вам никто не даст.
Нам - юристам тоже не нравится, что любая сумма, которая попадает на предпринимательский счёт упрощённой системы налогообложения - автоматически расценивается как доход и облагается 5 % налогом, а с 1 января еще и военным сбором 1 %, а также возобновлённой уплатой ЕСВ в Пенсионный фонд. Даже если я сам себе деньги на счёт предпринимателя положу - всё равно налоговая будет настаивать, что их надо облагать налогом и военным сбором. Та же ситуация и с оплатой клиентами накладных расходов. Например судебного сбора и т.д. Всё это государство расценивает как доход, потому что чиновники хотят получать как и раньше высокие зарплаты, хорошо кушать и тусоваться в воюющей стране.
Ничего Вы с этим не сделаете увы. И да. Искренне не рекомендую играть в казино и прочих вещах. Т.к. казино всегда в выиграше. А в реалиях отсутствия нормальной правовой базы и законности в Украине - это еще и ОПГ с мошенническими схемами по вымыванию денег, в том числе с военнослужащих.
Вот на что ссылаются в обеляющей налоговую позиции некоторые коллеги - юристы.https://lcf.ua/thought-leadership/tax/yak-opodatko...
То есть, по факту налоговая донасчитывала налоговые обязательства конторам по проведению азартных игр и они решили - что пусть за всё это платит игрок, а не они в судах потом будут доказывать "налоговой мафии", тратя деньги на юристов и судебные процессы.
А вот иная позиция.
https://ua.tribuna.com/uk/betting/blogs/3120402-na...
Окончательный гвоздь в гроб цинизма государства в этих вопросах внёс так называемый КРАИЛ (Комиссия по регулированию азартных игр и лотерей), на голубом глазу заявив, что налогооблажению подлежит ВСЯ СУММА, а не разница. Мошенники одним словом, что тут скажешь.
https://www.liga.net/igaming/ua/about-gamlbing/cas...
В любом случае, если сумма депозита существенна, то оспаривать нужно именно действия казино как налогового агента игрока, т.к. они незаконно обложили налогом Ваши личные активы, внесённые на депозит.
Неправильное применение закона и восприятие позиции некомпетентных руководителей КРАИЛ - это проблема казино, а не Ваша. Но в таких случаях нужно учитывать все обстоятельства и стоил ли шкурка вычинки в таком случае при обращении в суд.
С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно ЗУ "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" під букмекерською діяльністю розуміють господарську діяльність з організації та проведення парі (букмекерських парі та парі тоталізатора) в букмекерських пунктах та/або в мережі Інтернет.
Виграш (приз) - кошти, майно, майнові права, що підлягають виплаті (видачі) гравцю у разі його виграшу в азартну гру відповідно до оприлюднених правил проведення такої азартної гри.
Виплата - фінансова операція з виплати (повернення) гравцю зробленої ним ставки у парі у випадках, передбачених правилами проведення парі (букмекерського парі чи парі тоталізатора).
Правила організатора азартних ігор - затверджений організатором азартних ігор локальний акт, що визначає за кожним окремим видом діяльності, встановленим частиною першою статті 2 Закону, детальний опис порядку та особливостей здійснення такої діяльності організатора азартних ігор (у тому числі порядок визначення результату азартних ігор, розрахунку та здійснення виплат виграшів (призів), умови взаємодії організатора азартних ігор з гравцями та іншими особами) та інші умови, які передбачені законодавством.
Правила кожної азартної гри мають містити деталізований порядок участі у даному виді азартної гри, зокрема порядок та строки внесення ставок, виплати (видачі) виграшів (призів), права та обов’язки гравця та організатора азартних ігор під час азартної гри.
Доходом з джерелом його походження з України є будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України, її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі у вигляді виграшів, призів (пп. «е» пп. 14.1.54 ПКУ).
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV ПКУ, відповідно до пп. 162.1.1 якого платниками податку є фізичні особи – резиденти.
Згідно з пп. 163.1.1 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи у вигляді виграшів, призів.
Порядок оподаткування виграшів та призів визначено п. 170.6 ПКУ, відповідно до пп. 170.6.1 якого податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).
Згідно з пп. 170.6.2 ПКУ податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою 18%, визначеною п. 167.1 ПКУ, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.
Податкові агенти – оператори лотереї у податковому розрахунку, подання якого передбачено підпунктом «б» п. 176.2 ПКУ, відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку. При цьому у податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього податку, а також відомості про фізичну особу – платника податку, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).
Крім того, оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому цим ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною в абзаці першому п. 167.1 ПКУ (пп. 170.6.3 ПКУ).
Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв'язку з отриманням такого доходу (пп. 170.6.4 ПКУ).
Доходи, зазначені у п. 170.6 ПКУ, остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок (пп. 170.6.5 ПКУ).
Крім того, вказаний дохід є об'єктом оподаткування військовим збором. Ставка військового збору становить 5% об'єкта оподаткування.
Отже, лише дохід у вигляді виграшу (призу) гравця в азартну гру казино в мережі Інтернет оподатковується ПДФО і військовим збором.