Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
923 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Вітаю.
Якщо з моменту виявлення правопорушення за неявку по повістці вже пройшло 3 місяці, а сама постанова не була оформлена (не приходили сповіщення щодо розгляду справи, не відправлялася постанова на виконавчу службу тощо), то чи можна зняти розшук поліцією та порушення?
Враховуючи, що розшук поліції здійснюється задля складання адміністративного протоколу, то чи може розшук продовжуватися і надалі, коли вже сам протокол скласти неможливо згідно з законом? Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (3)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олексію!
Так, Ви праві, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Тобто, якщо ТЦК виявило правопорушення три місяці тому, то керівник ТЦК вже не може розгялдати справу про вчинене Вами адміністративне правопорушення.
Крім того, внесення даних про правопорушення у Єдиний реєстр без складання протоколу та постанови взагалі є незаконним.
Пункт 20-1 частини першої статті 7 Закону №1951-VIII передбачає що до персональних даних призовника, військовозобов`язаного та резервіста належать: відомості про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (дата, номер, короткий зміст протоколу та/або постанови про адміністративне правопорушення).
Таким чином, до Реєстру вносяться дані саме про притягнення до відповідальності за порушення правил обліку.
Оскільки факту притягнення до відповідальності не було (протокол та постанова не складалися),то відомості до Реєстру внесені ТЦК безпідставно.
Ви можете звернутись із заявою до поліції та попросити видалити Ваші дані із бази у зв'язку із спливом строків. Крім того можна звернутись і до ТЦК із проханням видалити інформацію про порушення Вами військового обліку, як з причини спливу строків накладання стягнення, так із причини того, що такі дані внесені до реєстру взагалі безпідставно.
Якщо справа закінчеться позитивно для Вас, то проблем не бачу. Якщо ж вирішити питання не вдасться, скорше за все, Вам прийдеться звертатись до суду, оскільки вирішити питання у досудовому порядку навряд чи вдасться.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, ОЛЕКСІЙ!
Якщо 3 місяці пройшли формально, це ще не значить, що ТЦК не може сфальсифікувати заднім числом справу.
Такі випадки дуже часті. Як і конвеєр по клепанню постанов. Особливо у м. Києві.
Нікого не повідомляють. Людина потім дізнається через блокування рахунків чи виконавчу, що оформлено постанову.
ТЦК себе законом та строками не обтяжує і чхати хотіло на виконання вимог закону та власних інструкцій Міністерства оборони з цього питання.
Вчора моєму клієнтові заблокували рахунки і він дізнався, що ТЦК в якому він навіть не був на обліку з 2020 року - склпала постанову, за начебто неявку по повістці. Постанова датована січнем 2025 року, а у виконавчу зайшла лише 12 травня.
Тобто я б завчасно не радів.
В будь-якому разі розшук знімає лише ТЦК. І навіть сплата штрафу не знімає розшук автоматично. ТЦК використовує цей інструмент для затягування до себе громадян з метою фізичного та психологічного тиску, схиляння до підписання згоди бути добровольцем. Були випадки, що навіть зброєю погрожують з цією метою або здійснюють катування й побої.
Якщо у Вас немає навіть умовного захисту у вигляді відстрочки / бронювання, то щиро не раджу ходити в ТЦК, бо звідти Ви можете вже не вийти в цивільне життя, а опинитися у війську.
Слід перейти на офіційне спілкування з ТЦК.
Розрахунок на те, що в суд піде 1 з 10, а інші 9 похилять голову і будуть платити, щоб нічого не було. А то й ще знайдуться ті, кого можна буде мобілізувати - бо прийдуть наївно розбиратися, думаючи що когось цікавлять слова в ТЦК, а не гроші або виконання плану.
Згідно частини 1 статті 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається умежах, установлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно частини 7 статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий періодправопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу , може бути накладено протягомтрьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
НЕПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ДАТУ, ЧАС та МІСЦЕ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ про адміністративне правопорушення начальником ТЦК - є додатковою підставою для скасування постанови та штрафу, як винесеної без додержання процедури розгляду справи.
Спілкування з ТЦК слід зводити до офіційного. Інакше ошукають, бо діють як відверті шахраї дуже часто. Вже давно немає тих часів коли можна вірити державним органам, які по Конституції начебто мають працювати в інтересах людини і народу. Це не так. Працюють в своїх інтересах та в інтересах своєї вертикалі влади. Точка.
Звісно є окремі випадки совістних людей, але їх як правило після діяльності чи заяв в інтересах людей - відправляють на передову, як працівника ТЦК Юрія Ковалюка з Рівненщини, який посмів розкритикувати мобілізацію як відверте беззаконня. https://www.bbc.com/ukrainian/articles/c2kvlpg0y9v...
Це ще раз підтверджує, що мобілізація звіряча - це не поодинокі випадки, як сказали б в 30-х роках при сталінському режимі - "перегиби на місцях". Це відверто і об"єктивно система, яка функціонує з негласних вказівок найвищого керівництва держави. Просто їм всім зручно зображати, що вони нічого не знаюь, не чують і це все просто окремі демобілізовані військові з контузією в ТЦК порушують права людини. Відверта неправда.
Вирішувати звісно Вам. Ваше життя. Але не думайте, що Ваша явка в ТЦК вирішить питання і Ви зможете безперешкодно вийти звідти не отримавши бойову повістку. За останній рік бачив дуже багато разних ситуацій. І частина дуже пошкодувала, що вчинили маючи надію на закон, законність та верховенство права, а не на виваженість та практичний досвід.
Якщо вже казати про закон, то ТЦК як органи військового управління - зобов"язані здійснювати розгляд звернень громадян в тому числі засобами електронного зв"язку, що прямо передбачає Закон України "Про звернення громадян".
Не просто так Міністерство оборони розмістило довідник електронних адрес ТЦК на своєму сайті.
https://www.mil.gov.ua/content/dovidnyk.pdf
Тобто - це не таємниця і громадяни мають право подавати запити і звернення таким шляхом.
Якщо ТЦК не здатне виконувати закон, то чого воно притягає за нездатність виконати закон громадян?! Якось не дуже справедливо виходить.
У разі ігнорування звернення - слід оскаржувати такі дії шляхом звернення до обласного ТЦК та СП / ТЦК м. Києва як обласного, а далі - на Урядовий контактний центр. https://ukc.gov.ua/
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, Олексію!
Поліція не зніме розшук, адже для цього потрбно, щоб ТЦК повідомили Національну поліції про відсутність підстав для адміністративного затримання та доставлення.
Ви правильно говорите, що існують терміни притягнення до адміністративної відповідальності і у Вашому випадку це 3 місяці з дати подання Вас у розшук.
Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Тобто, якщо Ви вже в розшуку більше 3 місяців, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності.
Проте, зняття з розшуку є можливим:
Для зняття з розшуку керівник ТЦК повинен подати клопотання до Національної поліції. Тому, поки не відбудеться розгляд справи та закриття адміністративного провадження розшук висітиме в Резерв+ ще довго. Щоб прискорити цей процес - потрібно подати заяву до ТЦК, але в такому випадку Вам можуть повторно направити повістку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!