Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
922 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день! У квітні задавав питання №134678 (https://uristy.ua/ua/question/134678)
Коротко: у мене в порядку Резерв+, але немає відмітки ВОС та ВЛК в електронному ВОД. Питання було, чи можна без цього бути заброньованим через дію, оскільки підприємство має статус критичного та бронює співробітників.
Я надав аргументацію, яку тут отримав. Натомість одержав таку відповідь від юристів компанії:
1. Дійсно, забронювати могли б, і Дія таке пропускає
2. Але бронювати не будемо, бо:
- ТЦК СП за місцем реєстрації може анулювати бронювання, здійснене без ВОС (Ви приходите в ТКЦ заброньований ставати на облік, а вам анулюють бронювання з усіма наслідками)
- бронюючи Вас без ВОС ми визнаємо, що ведемо неповний військовий облік (з неповними даними)
- враховуючи попередній пункт, ТЦК СП за місцем реєстрації може передати ці дані до ТЦК за місцем реєстрації роботодавця, що призведе до додаткових перевірок і потенційної втрати підприємством статусу критичного.
Наскільки ці аргументи валідні (бо виглядає що так)? Чи реально можуть анулювати бронь просто в будівлі ТЦК та чи дійсно це могло б спричинити наслідки для роботодавця?
Чи є ще якісь варіанти вирішити ситуацію? Отримати ВОС не за місцем реєстрації, наприклад, чи в інший спосіб.
Я маю законне право на відстрочку, але не хотів би ним користуватися, соромно. Чи можуть проігнорувати це право, якщо я все ж скористаюся ним як запасним варіантом? (Догляд за хворим батьком, інвалідність 2 групи за психічним інвалідизуючим захворюванням, дуже поважний вік, батьки розлучені)
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Юрист, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОЇ НОЧІ, ДМИТРО!
Ви не маєте права на бронювання, адже не виконали обов"язок щодо постановки на військовий облік військовозобов"язаних по досягненню 25 років. Тому логічно, що ТЦК має повне право не визнати Ваше бронювання і мобілізувати, адже особи, які не перебувають на обліку військовозобов"язаних, а ховаються від ТЦК - порушують закон і не можуть бути заброньовані.
Пряма норма закону каже, що бронюванню підлягають лише військовозобов"язані, а не призовники.
Оскільки Ви розподілили кошти іншим фахівцям, свою змістовну частину відповіді прибираю як неоплачену.
Щасти!
Юрист Ярослав Турчин
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Якщо коротко, то роботодавець може забронювати Вас автоматично через ДІЮ, а потім Ви б змогли оновити військово-облікові дані в ТЦК. Підприємство несе мінімальні ризики, якщо Ви найближчим часом після бронювання звернетесь до ТЦК та отримаєте ВОС. Анулювання бронювання через відсутність ВОС буде незаконним.
Військовозобов’язані підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.
Відповідно до пункту 31 постанови КМУ 560 Надана відстрочка підлягає анулюванню лише в таких випадках:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на п’ять календарних днів засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією);
14) виключення суб’єкта господарювання з переліку, зазначеного в абзаці п’ятнадцятому пункту 5 цього Порядку, або працівника суб’єкта господарювання із складу бригади, зазначеної в абзаці п’ятнадцятому пункту 5 цього Порядку.
Як бачите відсутність ВОС не є підставою для анулювання бронювання, тому такі дії ТЦК є неправомірними і можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Звичайно, підприємство зобов'язане забезпечувати повноту та достовірності облікових даних, що вносяться до Списків персонального військового обліку. Проте, ризик отримати штраф від ТЦК мінімальний, якщо Ви звернетесь до ТЦК після бронювання та отримаєте ВОС. Звіряння списків з ТЦК, як правило, відбувається 1 раз на рік і за цей час список буде вже заповнений (якщо Ви отримаєте ВОС в ТЦК), тому підприємство майже нічим не ризикує.
Відповідно до пункту 34 постанови КМУ 1487. З метою ведення персонального військового обліку підприємства здійснюють:
Роботодавець не втратить критичність, АЛЕ за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію посадових осіб підпримства можуть спробувати притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП штраф - від 34 000 грн до 59 500 грн неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Проте, даний штраф можна оскаржити, адже в законодавстві не вказано, що не можна приймати на роботу громадянина без ВОС і якщо на дату перевірки Ви вже отримаєте ВОС, то списки персонального обліку будуть повністю заповнені.
Через відсутність ВОС анулювати бронювання не мають права.
Для підприємства не буде ніяких наслідків, якщо на час перевірки від ТЦК у Вас вже буде ВОС.
Щоб отримати ВОС не за місцем реєстрації, Вам потрібно спочатку стати на військовий облік в новому ТЦК, далі Вас направлять на ВЛК.
Якщо під час звернення до ТЦК у Вас не буде оформленого бронювання або права на відстрочку з інших підстав, то Ви підлягаєте мобілізації.
Якщо Ви єдина дитина в сім'ї то Ви можете оформити відстрочку за п.13 ч.1 ст. 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Якщо батько має потребу у сторонньому догляді, то маєте право на відстрочку за пунктом 9, а якщо батька визнали недієздатним - то за пунктом 10.
Якщо Ви оформите відстрочку по якійсь з цих підстава, то Вас вже не забронюють.
Звичайно, остаточне рішення за Вами, але якщо підприємство не йде на зустріч і не хоче подавати Вас на бронювання з тим, що є, то у Вас не залишається іншого виходу, як оформити відстрочку у зв'язку з доглядом/утриманням/опікою за батьком та не бути мобілізованим.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Успіхів Вам!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Дмитро!
На якій підставі ТЦК буде анулювати Вашу бронь?
Раніше, дійсно так було, коли списки на бронювання подавались до Мінекономіки у паперовому вигляді й після того підприємство повинно було направляти пакет документів до ТЦК задля того, аби останній зарахував військовозобов'язанного на спеціальний облік. Якщо була якась проблема із ВОС, то це вважалось підставою для відмови з боку ТЦК щодо зарахування на спеціальний облік й такі повноваження були надані ТЦК Постановою КМУ №76.
Зараз же пункт 31 зазначеної вище Постанови КМУ №76 вже не містить відповідної норми, оскільки на спеціальний облік Ви зараховуєтесь автоматично, якщо відповідаєте критеріям бронювання, серед який, доречи, немає вимоги щодо обов'язкової наявності ВОС. Окрім того військовозобов'язані взагалі бронюються незалежно від ВОС, звання та віку.
Дивна аргументація, оскільки підприємство навіть за умови Вашого "небронювання" все одно веде "неповний" військовий облік й при перевірці ТЦК це буде так само виявлено.
Це не може призвести до втрати підприємством критичності. Єдине, що може загрожувати останньому це сплата штрафу за порушення ведення військового обліку.
Згідно критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період:
"6-1. Орган, який прийняв рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, здійснює моніторинг діяльності таких підприємств, установ, організацій за звітний податковий період, зокрема щодо виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2024 р. № 1362, та у разі потреби проводить перевірку відповідності підприємства, установи, організації, які визначені критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, протягом діяльності підприємства, установи, організації з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
За результатами проведеної перевірки відповідно до абзацу першого цього пункту орган приймає одне з таких рішень:
про невідповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, або невиконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76, а також скасовує їх статус критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
про відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, і визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Копію рішення, прийнятого за результатами перевірки, орган, зазначений в абзаці першому цього пункту, в одноденний строк з дня його прийняття надсилає Мінекономіки, Міноборони (СБУ, розвідувальним органам України) та Мінцифри".
Згідно законодавства ТЦК не має права анулювати Вашу бронь. Щодо наслідків для роботадавця, то теоретично вони можливі у вигляді штрафу. Проте, якщо Вас забронюють та Ви одразу після того підете до ТЦК з вже оформленою відстрочкою задля вирішення даного питання не думаю, що виникнуть проблеми.
Ви не можете йти до ТЦК без наявного бронювання. Це великий ризик для Вас бути направленим на ВЛК та після того мобілізованим.
Це неможливо. Для того, аби отримати ВОС в іншому ТЦК Вам прийдеться стати в останньому на військовий облік, що так само призведе до мобілізації.
Чому Вам соромно? На жаль, батькі хворіють і догляд за останніми це обов'язок дітей, й тому Вам не повинно бути соромно. Не бачу в тому жодної проблеми. Проте, за умови оформлення відстрочки на підставі догляду за батьком Вас вже не зможуть забронювати.
Якщо рухатись у цьому напрямку, то Ви матимете підставу для відстрочки а двома пунктами частини першої статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":
1. Пункт 13 (якщо в Вас немає братів та сестер).
1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
«13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю».
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
«Військовозобов’язані, які відповідно до закону зобов’язані утримувати осіб, зазначених у пункті 13 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, зазначають у заяві (додаток 4) про відсутність інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані утримувати осіб, зазначених у пункті 13 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а за умови наявності кількох військовозобов’язаних —додають заяву особи з інвалідністю І або ІІ групи за формою згідно з додатком 15, в якій зазначається прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) особи, яку особа з інвалідністю обирає для здійснення свого утримання».
Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:
2. Пункт 9 (якщо батько потребує постійного догляду за висновком ЛКК, наявність інших родичів при тому ролі не грає).
1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
«9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду».
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
«Військовозобов’язані, зайняті постійним доглядом за хворим батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), у випадках, передбачених пунктом 9 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, зазначають у заяві, зазначеній у пункті 58 цього Порядку (додаток 4), про відсутність інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд за хворим батьком чи матір’ю дружини (чоловіка). Військовозобов’язані, зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю, не зазначають у заяві, зазначеній у пункті 58 цього Порядку (додаток 4), інформацію про інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд».
Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:
Оформлення акту встановлення факту здійснення догляду:
Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та не отримують компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються за встановленням факту здійснення постійного догляду із заявою у довільній формі на ім’я керівника виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, районної у м. Києві військової адміністрації за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи, зазначеної у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, за якою здійснюється догляд.
У заяві повинні бути зазначені такі відомості про військовозобов’язаного, який здійснює постійний догляд: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); відомості про особу, за якою здійснюється постійний догляд (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).
Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, до заяви, зазначеної в абзаці першому цього пункту, додають документи, визначені у підпунктах 9 і 14 додатка 5 (крім акта про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).
Районні, міські держадміністрації (військові адміністрації), виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для розгляду документів щодо встановлення факту здійснення військовозобов’язаним постійного догляду за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, утворюють постійно діючу комісію із встановлення факту здійснення особою постійного догляду. Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду здійснює розгляд заяви протягом десяти календарних днів з дати її подання.
Під час своєї роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду:
відвідує місце проживання особи, за якою здійснюється постійний догляд, зазначене у заяві військовозобов’язаного, для встановлення факту здійснення постійного догляду;
перевіряє відомості щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою, за якою здійснює догляд військовозобов’язаний, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання.
За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду складає та надає військовозобов’язаному акт про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).”
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, надаю відповідь на ваше запитання.
Наскільки ці аргументи валідні (бо виглядає що так)? Чи реально можуть анулювати бронь просто в будівлі ТЦК та чи дійсно це могло б спричинити наслідки для роботодавця?Чи є ще якісь варіанти вирішити ситуацію? Отримати ВОС не за місцем реєстрації, наприклад, чи в інший спосіб.
Все це повна маячня, так як ТЦК не мають жодного відношення до процесу бронювання, це не їх повноваження. Анулювання броні відбувається за рішенням Міністерства економіки на підставі документів, які надають органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації. Після прийняття рішення про анулювання, відповідні органи або підприємства мають вилучити посвідчення про відстрочку у працівника, повідомити про це ТЦК та соціальної підтримки, та анулювати бронювання через "Дію".
Я маю законне право на відстрочку, але не хотів би ним користуватися, соромно. Чи можуть проігнорувати це право, якщо я все ж скористаюся ним як запасним варіантом? (Догляд за хворим батьком, інвалідність 2 групи за психічним інвалідизуючим захворюванням, дуже поважний вік, батьки розлучені)
ХОчу зазначити , що ви можете або отримати бронь або оформити відстрочку тобто, щось одне.на мою думку,,краще оформити відстрочку, бо з досвіду скажу що з цією бронею завжди якісь пригоди. Тому відстрочка буде надійніше!!
Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара ТЦК про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів,
Свідоцтво про народження
Довідка МСЕк
пенсійне посвідчення або посвідчення інваліда.
Паспорти коди, ваш та батька..
Заяву пишіть у двох екземплярах щоб на одному поставили штамп про її прийняття і вона залишилася у вас як доказ її подачі.
Відповідно до пункту 63 постанови 560 у разі подання заяви на відстрочку, вас не мають право направляти на ВЛК.
Зразок заяви за посиланням
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...
Пункт 13 частини 1 ст 23
13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Наскільки ці аргументи валідні (бо виглядає що так)? Чи реально можуть анулювати бронь просто в будівлі ТЦК та чи дійсно це могло б спричинити наслідки для роботодавця?
Буду відповідати коротко, адже моя минула відповідь з посиланням на норми чинного законодавства не справила на Вас жодного враження.
1. Роботодавець може бронювати працівників, які по Реєстру "Оберіг" не мають відомостей про ВОС та звання. Взагалі особи бронюються незалежно від ВОС (норма законодавства).
2. Роботодавець самостійно вирішує, чи подавати Вас на бронювання і вплинути на його рішення Ви не можете.
3. Роботодавець дійсно веде персональний військовий облік працівників і відсутність ВОС та звання впливає на його недосколналість. Але це не впливає на правову можливість бронювати працівників.
4. ТЦК не має повноважень щодо анулювання Вашої відстрочки. Вони взагалі до цього процесу як би не дотичні. Переведення Вас на спецоблік у разі успішного бронювання здійснюється автоматично.
5. Щодо наслідків для роботодавця - питання спірне, але дійсно тут не все так однозначно. На жаль, військовий облік на Вашому підприємстві не ідеальний.
Чи є ще якісь варіанти вирішити ситуацію? Отримати ВОС не за місцем реєстрації, наприклад, чи в інший спосіб.
Отримати ВОС і звання без особистого відвідування ТЦК, як показує практика, практично неможливо. Можете спробувати відправити листа, але таким чином Ви нагадуєте про себе і ТЦК може оголосити Вас в розшук. Варіантів не так багато, треба "доламувати" роботодавця.
Я маю законне право на відстрочку, але не хотів би ним користуватися, соромно. Чи можуть проігнорувати це право, якщо я все ж скористаюся ним як запасним варіантом? (Догляд за хворим батьком, інвалідність 2 групи за психічним інвалідизуючим захворюванням, дуже поважний вік, батьки розлучені)
Якщо Ви один син - Ви маєте право на відстрочку. Про сором, чесно кажучи, не зрозумів, вибачте. Якщо є право на відстрочку - оформлюйте його, аби не бути залежним від бронювання. Взагалі, відверто кажучи, я б на цьому і зупинився.
З повагою!