Задайте питання юристу

956 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 12 листопада 2025, питання №143932 400₴

Розшук разом із відстрочкою

У мене така ситуація: на даний момент у мене є відстрочка, але я перебуваю в розшуку і є обмежено придатним (ще отриманий декілька років тому). Які мої подальші кроки повинні бути? Чи потрібно мені заплатити штраф у резерві, чи я маю особисто з’явитися на ВЛК для зміни статусу з «обмежено придатного» та зняття себе з розшуку?
Чи є можливість просто сплатити штраф і залишатися в статусі обмежено придатного?
І що буде, якщо в такому статусі (з відстрочкою, але обмежено придатний і в розшуку) я зустрінуся з представниками ТЦК?

Відповіді юристів (5)

    Айвазян Юрій Климентійович
    100%

    Доброго дня, Назаре!

    Коли саме ТЦК подав Вас у розшук, тобто, коли було виявлене правопорушення?

    Чи потрібно мені заплатити штраф у резерві, чи я маю особисто з’явитися на ВЛК для зміни статусу з «обмежено придатного» та зняття себе з розшуку?

    Знятись з розуку Ви можете двома шляхами:

    1. Визнати правопорушення через Резев+ та сплатити штраф у мусі 8,5К.

    2. Оскаржити розшук ТЦК та внесення даних до Реєстру про порушення правил військового обліку.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Окрім того мова може йти про сплив строків, визначених статтею 38 КУпАП. Відповідно до якої адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    В той самий час, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Якщо ж провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    У разі, коли ТЦК відмовить у вирішенні питання про зняття з розшуку, треба звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика по таких справах.

    Щодо строків розгляду справи в суді, то треба розраховувати мінімум на два-три місяці у суді першої інстанції.

    Інший варіант також передбачає подання заяви до ТЦК.

    Проте у разі відмови, замість подання позову до адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК чи вищих за рівнем установ (Генштаб, МОН тощо). В деяких випадках такий алгоритм дій працює так само ефективно, як і судовий, та забирає менше часу.

    Остаточний вибір варіанту залежить від ситуації, яка склалася та особливостей "підходів" конкретного ТЦК до співпраці з Вами.

    Проте, ані перше, ані друге не звільняє Вас від обов'язку пройти ВЛК у разі отримання повістки або ж направлення від ТЦК.

    Згідно із Постановою КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".

    Статтею 22 Закону України "Про мобіліаційну підготовку та мобілізацію" визначено наступне:

    1. Громадяни зобов’язані:

    "з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду".

    Чи є можливість просто сплатити штраф і залишатися в статусі обмежено придатного?

    На жаль, ні, Ви не зможете просто сплатити штраф та залишитися у статусі обмежено-придатного. Рано чи пізно Ви все одно отримаєте направлення або повісту на ВЛК від ТЦК. У разі ж непроходження ВЛК знову будете подані у розшук.

    Відповідно до пункту 63 "Постанови КМУ №560 "Питання проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":

    "63. Військовозобов’язані, які відповідно до пункту 58 цього Порядку звернулися із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, крім тих, що були раніше визнані обмежено придатними або тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на строк від шести до 12 місяців відповідно до висновку військово-лікарської комісії, у разі закінчення строку дії довідки (постанови) військово-лікарської комісії, за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом, або були визнані обмежено придатними та не проходили повторний медичний огляд з метою визначення їх придатності до військової служби (за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю), або самостійно виявили бажання пройти медичний огляд".

    І що буде, якщо в такому статусі (з відстрочкою, але обмежено придатний і в розшуку) я зустрінуся з представниками ТЦК?

    Якщо Ви знаходитеся у розшуку ТЦК, то незважаючи на оформлену відстрочку, працівники НПУ мають право затримати Вас та доставити до ТЦК задля складання протоколу про порушення правил військового обліку.

    Отже, в такій ситуації, Вам прийдеться або визнавати правопорушення вже у самому ТЦК або ж не погоджуватися із притягненням Вас до адмінвідповідальності й накладанням стягнення у розмірі 17К та оскаржувати постанову керівника ТЦК в судовому порядку.

    При тому, в ТЦК Вам 100% видадуть направлення на проходження ВЛК. Відмовитеся - розшук та адмінітративна відповідальність, не пройдете - розшук та адміністративна відповідальність, тобто, все почнеться із самого початку...

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Назар Остап`юк Клієнт 5 годин тому

      Доброго вечора, Юрію. Я вас правильно зрозумів: найкращий варіант це оплатити штраф через Резерв та найближчим часом пройти ВЛК. Щодо розшука отримав його 12.12.2024, а відстрочку — 10.11.2025.І ще ось таке питання: якщо я оплачу штраф у Резерві, наступний розшук я отримаю тільки тоді, коли не прийду за повісткою, чи він може прийти будь-коли, незалежно від того, чи була повістка, чи ні?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Розшук за неявку по повістці, бо подати Вас у розшук за непроходження ВЛК до 5 червня 2025 року не могли з причини дати подання у розшук?

        В цілому, якщо у розшук подали в грудні 2024 року, то Вас вже не мають права притягати до відповідальності, оскільки правопорушення було виявлене майже рік тому. Тож, у цій ситуації Вам краще подати заяву до ТЦК щодо виключення даних з Реєстру про порушення правил ВО, оскільки сплинув строк, визначений статтею 38 КУпАП.

        Проте, у Вас залишається ще одне правопорушення, в саме - Ви не пройшли ВЛК до 5 червня. Тож, один штраф все ж таки сплатити, скорше за все, прийдеться.

        Скільки Вам років? Вже є 25? До якої дати навчання, коли закінчується останнє?

        • Назар Остап`юк Клієнт 5 годин тому

          уже 27 років відстрочку отримав на інших підставах, я вас зрозумів але мене найбліьше цікаить ось це питання якщо я оплачу штраф у Резерві, наступний розшук я отримаю тільки тоді, коли не прийду за повісткою, чи він може прийти будь-коли, незалежно від того, чи була повістка, чи ні?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Якщо Ви сплатите зараз штраф, то Вам прийде наступний за непроходження ВЛК до 5 червня.

        Це стандартна практика ТЦК


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України