Задайте питання юристу

965 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 14 листопада 2025, питання №144006

Магазин не прислав онлайн-замовлення

Вітаю. Замовила через онлайн-магазин продукти, гроші списали. Спершу надійшло 2ттн. За якими по першій посилка йшла, а за другою ні. Коли звернулася до операторів щодо уточнення чи все правильно, на наступний день магазин в односторонньому порядку зробив відмову першої (де йшов) при чому по другій руху ніякого не було. Протягом декількох наступних днів зверталася і до операторів магазину і до перевізника.зрештою вони скасували і другу ттн.в решті решт я без грошей і без посилки.на мої питання до магазину оператори тільки відповідають що питання на розгляді і все. Минув вже тиждень ніякого результату. Чи можна якось з юридичної сторони вплинути на магазин у цій ситуації?

Відповіді юристів (2)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Катерина!

    Так, це можливо.

    Вам необхідно направити до магазину офіційну претензію про повернення коштів. У разі відмови подати скаргу до Держпродспоживслужби та надалі вирішувати питання у судовому порядку.

    Лист-претензія про невиконання умов договору - це письмовий документ, який надсилається однією зі сторін угоди (контракту) іншій стороні з метою звернення уваги на факт порушення або невиконання умов, визначених в угоді. Цей лист має на меті висунення претензій та вимог щодо відновлення правомірного стану, компенсації збитків чи інших заходів для вирішення спростувань, які виникли в результаті порушення договору.

    У листі-претензії зазвичай зазначаються:

    1. Інформація про Сторони: Повна назва та адреса обох сторін угоди.
    2. Деталі Договору: Згадка про конкретний договір, його номер, дату укладення та важливі умови.
    3. Опис Порушення: Детальний опис фактів порушення договору, вказання на конкретні пункти, які були порушені.
    4. Вимоги та Заходи: Визначення конкретних вимог до сторони, яка порушила договір, та зазначення заходів, які слід вжити для відновлення стану справедливості.
    5. Термін Відповіді: Зазначення терміну, протягом якого очікується відповідь на лист-претензію.

    Лист-претензія є першим етапом вирішення конфліктів та може служити основою для подальших юридичних заходів, якщо сторони не досягнуть домовленості. Одержувач листа має можливість відповісти на претензії, узгодити умови врегулювання, або запропонувати інші способи вирішення ситуації.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Так, у Вашій ситуації можна і варто юридично вплинути на магазин, навіть, якщо це онлайн-замовлення.

    1. Магазин зобов’язаний або доставити товар, або повернути гроші. За законом України «Про захист прав споживачів», якщо продавець не виконав зобов’язання (не відправив товар або скасував замовлення), він зобов’язаний повернути кошти протягом 7 днів. Тиждень уже минув - це вже порушення.

    2. Вимагайте офіційну письмову відповідь. Оператори в чаті - це ні про що. Вам потрібна офіційна претензія. У ній вимагайте повернути кошти у повному обсязі. Претензію надсилайте на офіційний e-mail магазину (який вказаний у реквізитах), у чат підтримки, рекомендованим листом на юридичну адресу. Зберігайте скріни всіх переписок і трекінг-номерів!

    3. Якщо ігнорують - пишіть скаргу до Держпродспоживслужби. Вона дуже добре реагує на такі порушення, особливо щодо невиконання договору та неповернення коштів. У скарзі вказуєте номер замовлення, суму списаних грошей, TТН, переписку з магазином, відсутність повернення коштів. Подати можна онлайн через сайт ДПСС. Зазвичай після цього магазини прозрівають і повертають гроші дуже швидко.

    5. Якщо магазин великий - імідж для них важливий. Часто допомагає публічний пост у Facebook з тегом магазину, відгук у Google, скрін листування. Вони дуже швидко реагують, бо бояться негативу.

    6. До суду зазвичай доходить рідко, але якщо сума велика - це також варіант.

    ОТЖЕ, яущо коротко, то Ваші кроки наступні:

    1. Офіційна претензія магазину (бажано письмова - рекомендованим листом з описом вкладеного).
    2. Якщо 3 дні тиша - скарга до Держпродспоживслужби.
    3. За потреби - публічний розголос та звернення до суду.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання

Клієнт замовив індивідуальне пошиття товару з фарбуванням, на пошті оплатив товар. На виробі були розводи фарби які можна виправити повторним фарбуванням. Клієнт погодився і повернув товар виробнику. Товар був знов пофарбований ( виправилені розводи які не влаштовували клієнта). Фото товару надіслано замовнику. Замовник відмовився від них бо його невлаштовуваьи розміри,( розміри співпадали с заявкою). Але клієнт вимагає повернути йому кошти в повному обсязі. А виробник не згоден на повернення всієї суми лише 50% , а краще готовий повернути вироб. На чиєму боці правда?

Чи понесе покарання виробник, за те, що не повертає в повному обсязі кошти. Бо витратив матеріал та час на виготовлення виробу. Хоча виріб зробив згідно с замовленням, були також узгоджені деякі відхилення від фото, але клієнт погодився.

21 листопада 2025 Ольга, м. Миколаїв

5 відповідей

Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України