Задайте питання юристу

962 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Бухгалтерський облік, 28 листопада 2025, питання №144437

Чи може Громадська організація виплатити цільову благодійну допомогу фізичній особі

Донор пропонує нам ( Громадська організація) проєкт з надання багатоцільової фінансової допомоги (тобто допомога грошима на будь які потреби людей без звітування) постраждалому населенню Сумської області.
Якщо виплати буде робити безпосередньо наша ГО то чи повинні ми сплачувати з цієї допомоги ПДФО та військовий збір, якщо ми цього не робимо то чи повинні люди самостійно їх платити.
Якщо ГО не може робити таких виплат то чому? (це в рамках реалізації проєкту і не суперечить Статуту)
Чи змінюється ситуація якщо виплати робити не через ГО а через Благодійну організацію?
І теж саме якщо допомога цільова (наприклад виключно на придбання сільськогосподарських активів)

Відповіді юристів (4)

    Корнійчук Євген
    Корнійчук Євген 3 дні тому

    Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня. Ні, оскільки дохід у вигляді благодійної допомоги не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, то цей дохід також звільняється від оподаткування військовим збором.

    https://7eminar.ua/news/5801-blagodiinist-pid-cas-...

    Сергій Клієнт 3 дні тому

    А якщо в статуті у нас не має інформації, що ми можемо займатися благодійною діяльністю:?

    • Корнійчук Євген
      Корнійчук Євген 3 дні тому

      Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

      Спілкуватися у чаті

      Внесіть зміни

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану на території України не вважається порушенням вимог п. 133.4 Податкового кодексу України (далі –ПКУ) щодо перебування організації у статусі неприбуткової організації здійснення такою неприбутковою організацією передачі майна, надання послуг, благодійної допомоги, використання доходів (прибутків) для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, передбачених її установчими документами, на цілі, що визначені п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

    Тож надання неприбутковими організаціями під час дії воєнного стану благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, не спричиняє виникнення підстав для втрати відповідними організаціями статусу неприбутковості.

    Крім того, згідно з п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ПКУ передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, та/або наданням благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

    https://7eminar.ua/news/1186-nepributkovi-organiza...

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України