Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Господарське право, 14 квітня 2020, питання №16573 300₴

Нарахування за ЖКХ на 6 осіб замість 1.

Доброго дня. Тривалий час (з 2017 р.) мені проводились нарахування за комунальні послуги з розрахунку на 6 проживаючих осіб, я цього не бачив, на квартирі не жив, змоги забрати платіжки не мав. ЦКС відмовляється надати інформацію, хто подав заявку на зміну кількості осіб на 6 і перерахувати заборгованість за цей період на 1 особу.
1.Чи можу я претендувати на перерахунок заборгованості у звя’зку з тим, що це їх помилкові дані, взяті невідомо звідки?
2. Якщо вимагати в офіційній формі у київтеплоенерго і київводоканалу довести, що вони не просто списали на мене борги інших споживачів, а НАДАВАЛИ послуги "мертвим душам" у квартирі, чи можливо добитись перерахунку в досудовому порядку?

Відповіді юристів (11)

    Малик Олександр Володимирович
    Малик Олександр Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду

    Ігор, доброго дня!

    1. Ви можете претендувати на перерахунок заборгованості.

    2. Так, можливо домогтися перерахунку у судовому порядку.

    Ви можете зібрати докази, які підтверджують, що у приміщенні проживала лише 1 особа і після цього є можливість отримати перерахунок заборгованості.

    Для звернення до суду слід підготувати позовну заяву, яка має відповідати вимогам статей 175, 177 ЦПК України.

    Адвокат  Євген Олександрович
    58.3%
    Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день!

    Запитання: "1.Чи можу я претендувати на перерахунок заборгованості у звя’зку з тим, що це їх помилкові дані, взяті невідомо звідки?"

    Відповідь: Так, це Ваше право.

    Запитання: "2. Якщо вимагати в офіційній формі у київтеплоенерго і київводоканалу довести, що вони не просто списали на мене борги інших споживачів, а НАДАВАЛИ послуги "мертвим душам" у квартирі, чи можливо добитись перерахунку в досудовому порядку?"

    Відповідь: Так, Ви маєте право подати у їх адресу претензії з вимогою перерахунку, а в подальшому і позовну заяву до суду (у разі потреби). До претензії рекомендую приєднати документи, які спростовують факт проживання у цій квартирі 6 осіб, це можуть бути заяви від сусідів, краще щоб були посвідчені нотаріально, акти складені разом з Вами та сусідами тощо.

    З приводу того, що ЦКС відмовляється надати інформацію, хто подав заявку на зміну кількості осіб на 6 і перерахувати заборгованість за цей період на 1 особу", то Ви маєте право подати на їх адресу офіційну заяву та вимагати надання офіційних відповідей.

    Так само, Ви маєте право подати до Київтеплоенерго і Київводоканалу, офіційні

    заяви щодо отримання офіційних відповідей з наданням інформації про те, що звідки взято дані щодо 6 осіб, при наявній 1 особі і хто це такі, що за особи?!

    Успіхів Вам!

    Ковальчук Владимир

    Згідно зі статтею 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. У разі наявності засобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.

    При цьому відповідно до частини другої статті 21 Закону виконавець послуг зобов’язаний, зокрема, надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін/тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.

    Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 № 390 і зареєстрованого в Мін'юсті України 16.08.2012 за № 1380/21692.

    Крім того, з метою проведення прозорих нарахувань за спожиті комунальні послуги затверджено постанову НКРЕКП від 30.03.2017 № 464 «Про щорічне забезпечення споживачів ключовою інформацією про послуги у сферах енергетики та комунальних послуг», згідно з якою суб'єкти господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, державне регулювання яких здійснюється НКРЕКП, з метою надання споживачам ключової інформації про споживання ними енергоресурсів та надані комунальні послуги, щорічно до 1 травня доводять до відома споживачів інформацію, зокрема, про структури тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, фактичний обсяг надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, порівняння обсягів надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води з іншими споживачами.

    Порядок обліку та оплати послуг з централізованого опалення і централізованого постачання гарячої води визначено пунктами 9-23 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (із змінами, далі – Правила).

    Зокрема, відповідно до положень пунктів 11 та 12 Правил:

    У разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі (або всі) квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживачі, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку виконавцю та які не мають квартирних засобів обліку (у разі обладнання всіх квартир квартирними засобами обліку - споживачі, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку виконавцю), оплачують послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями всіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, та споживачами, які не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку води виконавцю, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку.

    Плата за послуги нараховується згідно з показаннями будинкового засобу обліку води, а у разі його відсутності (несправності) за нормативами (нормами) споживання у таких випадках:

    - у разі відсутності засобів обліку води, встановлених у квартирі (будинку садибного типу);

    - разі несправності квартирних засобів обліку, що не підлягає усуненню, з моменту її виявлення;

    - у разі відсутності у виконавця показань квартирних засобів обліку за розрахунковий період з подальшим перерахунком відповідно до пункту 18 цих Правил.

    За наявності витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не мають квартирних засобів обліку або не зняли та не передали показання квартирного засобу обліку, оплачують послуги з холодного, гарячого водопостачання та водовідведення за встановленими нормативами (нормами) за місяць, у якому ці витоки виявлено.

    У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку. У разі нездійснення таких заходів споживач не сплачує за опалення місць загального користування будинку.

    У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії у багатоквартирному будинку, де окремі або всі квартири обладнані квартирними засобами обліку теплової енергії, споживачі, які не мають таких засобів обліку та які не передали виконавцю показання квартирних засобів обліку теплової енергії, оплачують таку послугу за показаннями будинкового засобу обліку теплової енергії пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири, не враховуючи витрати теплової енергії виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат тепла за показаннями усіх квартирних засобів обліку.

    Плата за послуги нараховується згідно з показаннями будинкового засобу обліку теплової енергії, а у разі його відсутності (несправності) за нормативами (нормами) споживання у таких випадках:

    - у разі відсутності засобів обліку теплової енергії, встановлених у квартирі (будинку садибного типу);

    - у разі несправності квартирних засобів обліку, що не підлягає усуненню, з моменту її виявлення;

    - у разі відсутності у виконавця показань квартирних засобів обліку теплової енергії за розрахунковий період з подальшим перерахунком відповідно до пункту 18 цих Правил.

    Водночас повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2015 № 1037 «Про запровадження перерахунку вартості послуги з централізованого опалення залежно від температури зовнішнього повітря», яка набрала чинності з дати її офіційного опублікування, а саме з 19.12.2015, внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» у частині запровадження механізму нарахування споживачам (у яких відсутні прилади обліку теплової енергії) щомісячної плати за послуги з централізованого опалення, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від нормативних показників, які взято до розрахунків тарифів на послугу з централізованого опалення.Перелік інформації, яку повинен містити рахунок на оплату комунальної послуги, визначено частиною третьою статті 8 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Інформація, зазначена в пунктах 6-10 частини третьої цієї статті, може надаватися виконавцем як додаток до рахунка на оплату комунальних послуг та/або надаватися споживачам за допомогою доступу до електронних систем обліку розрахунків споживачів. Зазначена інформація має надаватися також за зверненням споживача. ПОлучіть офіційну відповідь потім до суду

    Ковальчук Владимир

    Оскільки заборгованість вже нарахована у зазначеному розмірі, вбачається, що це було здійснене за “старим” Законом України “Про житлово-комунальні послуги”.Відповідно до його пункту 6 частини 1 статті 20, споживач має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Згідно з наданими роз’ясненнями Мінрегіону від 09.12.2014 (посилання), реалізація цієї норми здійснюється згідно з Правилами та типовим договором, затвердженими постановою КМУ від 21 липня 2005 р. № 630, якими визначено (у пункті 29), що споживач має право на:

    • зменшення розміру плати у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання;
    • несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім’ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою.

    У зазначеному роз’ясненні вказано, що законодавством України не передбачено механізму зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі тимчасової відсутності споживача. Тому власники квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, якщо вони фактично надаються обслуговуючою організацією для будинку.

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 4 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    По перше, на сайті ЦКС (https://cks.com.ua/cabinet/) зареєструйте особистий кабінет, продивіться історію платежів за кожним видом комунальних послуг, зверніть увагу на номери рахунків на протязі часу, зрозуміло, на кількість осіб у розрахунках, проведіть власний розрахунок належних до сплати сум за кожним окремо надавачем (постачальником) послуг. По-друге, у випадку неналежного визначення кіцлькості осіб та переплати послуг направте кожному окремо надавачу (на ім'я керівника та з дотриманням інших вимог Закону "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-вр)) заяву-претензію про нарахування вартості послуг з порушенням, всупереч фактичної кількості осіб у квартирі, про зміну кількості осіб до фактичної за Вашим рахунком, про перерахунок вартості послуг за минулий час, врахування суми переплати за рахунок майбутніх платежів (поверенння суми переплати - тоді необхідно викласти банківські реквізити Вашої картки), надання письмової відповіді із застереженням, попередженням про Ваше звернення до поліції з підстав ознак шахрайства, визначеного ст.190 Кримінального кодексу України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14).

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    В доповнення до своєї відповіді хочу повідомити, що в Україні можуть провести перерахунок, якщо надані неякісні послуги з:

    • опалення, гарячої та холодної води, водовідведення;
    • утримання будинків і прибудинкових територій.

    У першому випадку порядок перерахунку регулюється урядовою постановою №151 від 17 лютого 2010 року, у другому – №970 від 11 грудня 2013 року. Крім того, для Києва механізм надання послуг з утримання будинків і території навколо них і вимоги до їх якості прописані в розпорядженні Київміськадміністрації №307 від 5 березня 2011 року.

    Спочатку потрібно задіяти адміністративний спосіб вирішення проблеми. І краще спробувати це зробити відразу ж, як тільки були помічені проколи в наданні послуг (з крана з гарячою водою ллється тепла, більше доби не працює ліфт і т.д.):

    • Зателефонуйте на гарячі лінії з приводу проблем з комунальними послугами (контактний центр 15-51, диспетчерська служба 15-57 (зі стаціонарного і мобільного) або (044) 205-73-37).
    • Якщо після звернення на гарячі лінії ситуація не налагодилася, потрібно зафіксувати, що послуга надається неякісно, в акті-претензії. На підставі цього документа можна потім вимагати перерахунок за комуналку.
    • Акт складається у присутності представника ЖЕК, якщо справа стосується утримання будинку та прибудинкової території, або керуючої компанії-виконавця послуг.

    Форма цього документа повинна бути у представника компанії. Але краще на це не сподіватися і заготовити її самостійно. Знайти її можна тут: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/970-2013-%D0%BF.

    В акті-претензії потрібно описати ситуацію, вказати виміри, поставити дату. З неї буде робитися перерахунок. Акт підписують дві сторони – ви, як споживач комунальних послуг, і представник ЖЕК або керуючої компанії. На ньому має бути вказаний вхідний номер і прізвище та ініціали особи, відповідальної за вирішення проблеми.

    У столиці після складання акту керуюча компанія передає його в «Центр комунального сервісу» (ЦКС) для проведення перерахунку. Ця структура була створена в 2015 році для спрощення комунікації між споживачами та виконавцями комунальних послуг. Її представництва є в кожному районі Києва (телефон гарячої лінії – (044) 247-40-40).

    Складати акт потрібно в будь-якому випадку. Але, якщо з ним справа не просунулася, доведеться звертатися за допомогою до держорганів. Перш за все в департаменти з питань комунального сервісу при місцевих адміністраціях. У Києві в 2015 році було створене Управління (інспекція) самоврядного контролю, яке за скаргами жителів моніторить роботу ЖЕКів і допомагає домогтися перерахунку вартості послуг. В першу чергу це стосується утримання будинків і прибудинкових територій.

    Другий держорган, який займається перевіркою якості послуг, в тому числі і ЖКГ – Держпродспоживслужба. Киянам потрібно звертатися в її київське управління.

    Може також подіяти і звернення в ЦКС.

    У будь-яку структуру можна звернути з заявою особисто або онлайн. Щоб її прийняли на розгляд, її доведеться правильно оформити:

    • вказати ПІБ, місце проживання;
    • чітко описати суть проблеми;
    • підписати (краще кількома людьми) і поставити дату;
    • в електронному зверненні потрібно додатково вказати е-мейл, на який буде надіслано відповідь, або інші контакти для зв'язку.

    До заяви можна прикріпити акт-претензію, а також документи з листування з постачальником послуг.

    Успіхів Вам!

    Малик Олександр Володимирович
    Малик Олександр Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду

    Ігор, доброго дня!

    1. Ви можете претендувати на перерахунок заборгованості.

    2. Так, можливо домогтися перерахунку у судовому порядку.

    Ви можете зібрати докази, які підтверджують, що у приміщенні проживала лише 1 особа і після цього є можливість отримати перерахунок заборгованості.

    Для звернення до суду слід підготувати позовну заяву, яка має відповідати вимогам статей 175, 177 ЦПК України.

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду

    расчет за оплату комм услуг происходит 2 способами :

    по счетчику - тогда не важно сколько прописано и оплата идет от кол-ва потребления, но если фактический пользователь не оплачивает - тогда взыскание происходит на всех прописанных

    по кол - ву прописанных - если счетчика нет - тогда насчитывается по норме на каждого прописанного

    если человек прописан и не проживает - он должен подать заявление с доказательствами непроживания , а проживания в другом месте и тогда на него насчитываться не будет

    вы пишите - з розрахунку на 6 проживаючих осіб, я цього не бачив, на квартирі не жив,- вы подавали заявление что вы там не проживаете?

    1.Чи можу я претендувати на перерахунок заборгованості у звя’зку з тим, що це їх помилкові дані, взяті невідомо звідки? - можете , но при условии что есть для этого основания

    2. Якщо вимагати в офіційній формі у київтеплоенерго і київводоканалу довести, що вони не просто списали на мене борги інших споживачів, а НАДАВАЛИ послуги "мертвим душам" у квартирі, чи можливо добитись перерахунку в досудовому порядку?

    если кто то не проживает - то вы должны вызвать комиссию чтоб составили акт о непроживании и тогда насчитываться не будет или вы можете снять их с регистрации в судебном порядке

    чи можливо добитись перерахунку в досудовому порядку - обратитесь письменно

    Гончаренко Константин
    25%
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю:

    Вам необхідно надіслати письмову претензію рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення на юридичну та фактичну адресу ЦКС з обгрунтуванням виявлених недоліків У НАРАХУВАННЯХ та додаванням доказів цих недоліків НАРАХУВАНЬ( КВИТАНЦІЇ за весь період помилкових нарахувань, порівняльну характеристику , договір про надання послуг , роздрукуйте з особового кабінету історію платежів (нотаріально посвідчіть у нотаріуса) і т.д.) в порядку ст. ст. 222 ГК, ст. 19 ГПК, або ст.530 ЦК. України.

    Якщо через 30 -ть днів відповіді не надійде то направляєте позовну заяву до суду про відшкодування збитків та компенсації за неналежне виконання договору: до заяви додаєте копії: договору , претензії та доказами до неї , докази відправки претензії ( чек з пошти) і інші докази(всі документи подаються у 2-х екземплярах до канцелярії суду. Чекаєте доки надійде ухвала суду про відкриття провадження(надійде поштою).

    Строк позовної давності 3 роки з моменту коли Ви дізналися або могли знати про істотні порушення у виконанні договору.

    Для досудового врегулювання : необхідно направити заяву про перерахвання сум у зв язку з непроживанням за вказаною адресою, виклавши обставини та докази на ім я директора ЦКС ЗГІДНО ст.11 ЗУ Про звернення громадян та просити про результати розгляду і прийняте рішення повідомити письмово на вказану адресу у 15 -ти денний термін. Надсилати рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    Після отримання відповіді додати копії (Вашої заяви і відповіді до позовної заяви і оскаржити рішення у суді.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    16.7%
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 7 років досвіду

    Добрий день.

    Так, Ви можете претендувати на перерахунок. Але, необхідно зібрати віповідні докази, що у квартирі не зареєстровано 6 осіб та звернутися із претензією до органу, що поставляє Вам послуги. Якщо не вийде захистити свої права в досудовому порядку, то залишається тільки судовий. Але, спочатку, потрібно розпочати з претензії та забрання доказів

    Що стосується ЦКС - зверніться відповідно до ЗУ Про звернення громадян та вимагайте надання таких документів. Або зверніться до адвоката, який адвокатським запитом отримає цю інформацію.

    Царьов Роман  Валерійович
    Царьов Роман Валерійович 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 22 роки досвіду

    Також, ви можете піти до Центру надання адміністративних послуг і взяти довідку про зареєстрованих у Вашому житлі!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! І о чудо може так статися, що хтось когось "прописав"


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України