Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
915 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Ощадбанк заблокировал карту и расчетный счет ФЛ. Не дал никаких письменных разъяснений и никак не реагирует на обращения. Как верннуть денежные средства со счета?
Предпочтительная связь в телеграм
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Юрист, м. Харків, 33 роки досвіду
В любом случае вы как владелец счета имеете право знать причину, по которой вы не можете пользоваться денежными средствами на своём счёте. Причины могут разные арест денежных средств по исполнительному производству, или блокировка денежных средств по правилам финансового мониторинга. Действия по получению денежных средств будут зависеть от причины блокировки. Вам надо лично обратиться в банк , имею ввиду посещение отделения банка с документами и договором на открытие счета и получить информацию. После чего будет понятно как надо действовать. Если вы не можете получить эту информацию, то придётся обращаться НБУ как регулятору с жалобой на действия банка.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий ранок, Дмитро!
Для початку треба з'ясувати реальну причину та підстави для блокування Вашого рахунку, картки у банку.
В зв'язку з цим, треба подати офіційно заяву до банку, з метою отримання офіційної інформації щодо причин, підстави для блокування Вашого рахунку, картки у банку, відповідно до вимог Конституції України, Закону України "Про звернення громадян".
Після чого, у разі порушення закону зі сторони банку, або у разі відсутності реагування на Ваше звернення, може бути такий алгоритм дій, як подання:
- претензії у адресу банку про усунення порушень закону та разблоккування рахунку, картки у банку;
- скарги до Національного банку України для проведення перевірки та прийняття мір реагування до Ощадного банку;
- позовної заяви до суду про захист прав споживачів щодо разблоккування рахунку, картки у банку.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
"Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про звернення громадян
від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР
(Витяг)
Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені
До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:
– порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);
– створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;
– незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Стаття 5.Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.
Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги
Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:
Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг
Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:
Всього доброго, успіхів Вам!
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Згідно із статтею 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Згідно із ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відповідно до статті 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Згідно із статтею 526 ЦК України зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 1066 ЦК України за договором рахунка банк зобов’язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження і видачу відповідних сум та проведення інших операцій за рахунком, також банк має право використовувати грошові кошти на рахунку клієнта, гарантуючи його право безперешкодно розпоряджатися цими коштами.
Відповідно ст. 1073 ЦК України у разі несвоєчасного зарахування на рахунок грошових коштів, що надійшли клієнтові, їх безпідставного списання банком з рахунка клієнта або порушення банком розпорядження клієнта про перерахування грошових коштів з його рахунка банк повинен негайно після виявлення порушення зарахувати відповідну суму на рахунок клієнта або належного отримувача, сплатити проценти та відшкодувати завдані збитки, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ст. 1074 ЦК України Обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду або в інших випадках, встановлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, передбачених законом.
Враховуючи зазначене, рекомендую звернутись до банку із претензією-вимогою, у якій просити вжити заходів щодо припинення порушення прав вільно розпоряджатися своєю власністю (грошовими коштами на рахунку), та розблокувати карту з можливістю в подальшому вільно розпоряджатися та користуватись коштами на рахунку.
Що стосується самої претензії банку:
1. В претензії – вимозі в шапці повинні бути реквізити банку (назва, код ЄДРПОУ, та юридична адреса банку) також Ваші реквізити (ПІБ, ідентифікаційний номер, адреса проживання).
2. Далі Ви описуєте Всю ситуацію (починаючи з того, що Ви являєтесь клієнтом банку у Вас відкритий рахунок №___ Вказуєте дату, мій рахунок заблоковано і й досі не розблоковано (___ днів) .
Я зверталася по телефону до банку (номер), на що співробітники банку мені відповідали «___», якщо пам’ятаєте дати можна вказати коли Ви зверталися
3. Вважаєте, що дії банку є не законними так як відповідно (посилаєтесь на статті закону, наведені мною).
4. Вимагаю (1. Надати відповідь на якій підставі мій рахунок в період з «___»___р. та по теперішній час заблоковано № ___ ;2. Розблокувати мій рахунок№___ на протязі 2 – х робочих днів з дня отримання вимоги – претензії;
3.Письмову відповідь прошу надати на протязі ___ робочих дні з дня отримання моєї претензії – вимоги на мою адресу ___).
5. Додатки (копії документів, які Ви маєте).
Дата підпис ПІБ
Також окрім претензії до самого банку з вимогою розблокувати ваш рахунок, можете також звернутися зі скаргою на його незаконні дії до Національного банку України (НБУ).
У відповідності до ч.6 ст. 4 Закону України "Про банки і банківську діяльність" Національний банк України здійснює регулювання та банківський нагляд відповідно до положень Конституції України, цього Закону, Закону України "Про Національний банк України", інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України.
Згідно ч.5 ст.67 Закону України "Про банки і банківську діяльність" при здійсненні банківського нагляду Національний банк України має право вимагати від банків та їх керівників, банківських груп, учасників банківських груп усунення порушень банківського законодавства, виконання нормативно-правових актів Національного банку України для уникнення або подолання небажаних наслідків, що можуть поставити під загрозу безпеку коштів, довірених таким банкам, або завдати шкоди належному веденню банківської діяльності.
Таким чином, при блокуванні банком рахунку одним із важелів впливу на банк та відновлення свого порушеного права є скарга на протиправні дії банку, адресована НБУ.
Дана скарга повинна бути складена відповідно до вимог ЗУ "Про звернення громадян".
Письмове звернення (скарга) надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Якщо звернення до банку та НБУ не допоможе розблокувати ваш рахунок, тоді слід звертатись до загального місцевого суду (посилаючись на неправомірне блокування карткового рахунку так як відсутні підстави для такого блокування) з вимогою про визнання неправомірними дії банку, усунення перешкод в користуванні та розпорядженні грошовими коштами, та зобов’язання вчинити певні дії.
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Добрый день, Дмитрий!
Ваши контакты через телеграмм не доступны консультирующим юристам. Вы выбираете юриста и связываетесь с ним через данный сайт.
Относительно вашего вопроса.
Предполагаю вопрос блокировки связан с неподтверждением (верификацией) или же вашим статусом (ВПЛ) или переводами с окупированных территорий.В любом случае можем гадать, а можем в рамках адвокатской помощи заниматься выяснением причин проблемы и пути ее решения.
Набирайте.
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Добрый день!
Если ситуация не решается через операторов, следует обращаться с письменным заявлением к Ощадбанку на его официальный адрес.
Заявление обязательно необходимо отправить рекомендованным письмом с уведомлением о вручении и описью вложений (Укрпочтой). только письменная форма.
Также вместо главного офиса можно писать в Ваше региональное управление, тогда Вы имеет возможность отнести Ваше заявление лично в управление, распечатав его в 2 экземплярах, на одном из которых банк обязан поставить штамп о его получении. Это сэкономит время на почтовую отправку.
В соответствии с пунктом 10 раздела 6 Положения “О порядке эмиссии электронных платежных средств и осуществления операций с их использованием”, утвержденном постановлением Правления Национального Банка Украины, банк обязан рассматривать заявления (сообщения) пользователя, касающиеся использования электронного платежного средства, предоставить пользователю возможность получать информацию о ходе рассмотрения и сообщать в письменной форме о результатах рассмотрения заявления.
В течении 30 дней после получения Вашего заявления,Ощадбанк обязан предоставить официальный ответ.
Заявление должно содержать:
- полное наименование банка: / или Ваше региональное управление;
- Ваши ФИО, номер паспорта или идентификационного кода, место проживания, контактные данные;
- описание проблемы;
- просьба предоставить следующую информацию и копии документов:
1. О причинах блокировки счетов.
2. Копию документа на основании которого банк принял решение остановить операции по Вашему счету /карте
- просьба пояснить причину проведения таких процедур;
- просьба провести служебную проверку;
- просьба разблокировать счет.
Укажите, что Вы безотлагательно после блокирования средств обращались на горячие линии банка. В соответствии с пунктом 8 раздела 6 Положения “О порядке эмиссии электронных платежных средств и осуществления операций с их использованием” эмитент при осуществлении ошибочного или ненадлежащего перевода, если пользователь безотлагательно сообщил о платежных операциях, которые им не выполнялись, после обнаружения ошибки немедленно восстанавливает остаток средств на счете до того состояния, в котором он был перед выполнением этой операции.
После ответа и получения документов можно будет оценивать целесообразность обращения с исковым заявление в суд, с заявлением в полицию или с жалобой в Национальный банк Украины.
Такое заявление и ответ на него будут надлежащими доказательствами в суде.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Гражданский кодекс Украины (ГК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
"Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння
1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.".
Подайте на имя начальника отделения банка заявление-претензию (под регистрацию его вручения на Вашем экземпляре) о блокировании карты без уведомления причины, об отказе их пояснения на Ваши обращения, о разблокировании карты/счета под страхом Вашего обращения в суд в порядке приведенной статьи ГК (т.н. негаторный иск)