Задайте питання юристу

916 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Трудове право, 27 квітня 2022, питання №62969 150₴

Робота з айтишниками из россии

Еще до войны мне делали сайт несколько исполнителей из россии ( т.е россияне и находящиеся на территории рф ), и сейчас должны доделать. Это обычные айтишники и не одобряющие войну.

Тут пишется про коллаборационизм и про то что - ведение хозяйственной деятельности в сотрудничестве с государством-агрессором и незаконными органами власти;

Учитывая, что законодатель не определил перечень субъектов, которые конкретно считаются представителями государства-агрессора, считаем необходимым трактовать эту норму в широком смысле.

Таким образом, запрещено осуществление субъектам хозяйствования, зарегистрированным в Украине, любой хозяйственной деятельности в сотрудничестве с оккупационными властями и любыми резидентами государства-агрессора.

------

Вопрос - подподает ли сотрудничество с русскими айтишниками это под эту статью ? Если нет, под какие статьи и какую ответственность может попадать ?

Відповіді юристів (4)

    Промський Євгеній Сергійович
    100%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Вітаю!

    Вас не можуть притягнути до кримінальної відповідальності або будь-якої іншої за вашу діяльність!

    Кримінальний кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text

    Стаття 111-1. Колабораційна діяльність

    4. Передача матеріальних ресурсів незаконним збройним чи воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та/або збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора, та/або провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, -

    караються штрафом до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років та з конфіскацією майна.

    Якщо ви у своїй діяльності не взаємодієте БЕЗПОСЕРЕДНЬО з рф чи її ДЕРЖАВНИМИ ОРГАНАМИ, або з такими ж огранами на окупованій території, то ви не будете нести кримінальної відповідальності.

    Співпрацювати з приватними компанії, які знаходяться в рф чи мають там представництво НЕ ЗАБОРОНЕНО та НЕ КАРАЄТЬСЯ ЗАКОНОМ.

    Якщо залишилсь питання - звертайтесь. Буду радий допомогти!

    • Саша Клієнт 2 роки тому

      айтишники индивидуальные и не зарегестрированные как компания, это влияет на что то?

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ

    Частина 4 ст. 111-1 КК України передбачає кримінальну відповідальність за передачу матеріальних ресурсів незаконним збройним чи воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та/або збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора, та/або провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.

    Такі дії караються штрафом до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 000 грн) або позбавленням волі на строк від 3 до 5 років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від 10 до 15 років та з конфіскацією майна.

    Важливо!Цей злочин також вчиняється у формі активної дії – передачу матеріальних ресурсів або провадження господарської діяльності. Очевидно, що мається на увазі добровільна співпраця. Тому, у випадку, коли особу примушують до вчинення відповідних дій, спробуйте, за можливості, повідомити про це офіційну владу, представників українського військового командування, залучить свідків або зняти та поширити чи відправити комусь із надійних людей відповідне відео. Зрозуміло, що це не завжди можливо безпосередньо у момент вчинення відповідних дій під примусом та може створити небезпеку для особи, яку примушують чи її близьких. Але ми живемо у цифровому світі, де більшість вчинків публічних осіб навіть на рівні громади швидко стають широко відомими місцевим мешканцям та й нерідко – за допомогою соціальних мереж – необмеженому колу осіб.Особою, яка може бути притягнута до відповідальності за вчинення цього злочину, може бути не тільки громадянин України, а й будь-яка особа, яка на законних підставах володіє певними матеріальними ресурсами чи здійснює господарську діяльність на території України на момент початку вчинення злочину.Злочин вважатиметься завершеним у момент здійснення передачі будь-яких матеріальних ресурсів або від початку провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором та/або незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.Додаткове покарання тут також буде безальтернативним за самим фактом його застосування та складатиметься з двох частин: позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від 10 до 15 років та конфіскації майна. Закон не уточнює, про конфіскацію якого саме майна винної особи йдеться, тому судова практика може скластися таким чином, що йтиметься про повну конфіскацію усього майна, яке належить такій особі.
    Айвазян Юрій Климентійович

    Добрий день, Олександре!

    Згідно статті 111-1 (Колабораційна діяльність) ККУ, колабораційною діяльністю вважається:

    4. Передача матеріальних ресурсів незаконним збройним чи воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та/або збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора, та/або провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, -

    караються штрафом до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років та з конфіскацією майна.

    У Вашому випадку я таких підстав не бачу, якщо ця співпраця, звичайно, не пов'язана з критичною інфраструктуроюкраїни, а інших статей кримінального кодексу, які б передбачали відповідальність за таку співпрацю не існує.

    Стаття 8 ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про критичну інфраструктуру регулюють питання віднесення об'єктів до критичної інфраструктури

    1. Віднесення об’єктів до критичної інфраструктури здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Віднесення банків, інших об’єктів, що здійснюють діяльність на ринках фінансових послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України, платіжних організацій, учасників платіжних систем, операторів послуг платіжної інфраструктури здійснюється в порядку, встановленому Національним банком України.

    Віднесення об’єктів до критичної інфраструктури, що здійснюють діяльність на ринках послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснюють державні органи, здійснюється в порядку, встановленому такими державними органами.

    2. Віднесення об’єктів до критичної інфраструктури здійснюється за сукупністю критеріїв, що визначають їх соціальну, політичну, економічну, екологічну значущість для забезпечення оборони країни, безпеки громадян, суспільства, держави і правопорядку, зокрема для реалізації життєво важливих функцій та надання життєво важливих послуг, свідчать про існування загроз для них, можливість виникнення кризових ситуацій через несанкціоноване втручання в їх функціонування, припинення функціонування, людський фактор чи природні лиха, тривалість робіт для усунення таких наслідків до повного відновлення штатного режиму.

    3. До таких критеріїв належать:

    1) виконання функцій із забезпечення життєво важливих національних інтересів;

    2) існування викликів і загроз, що можуть виникати щодо об’єктів критичної інфраструктури;

    3) ймовірність завдання значної шкоди нормальним умовам життєдіяльності населення;

    4) уразливість таких об’єктів, тяжкість можливих негативних наслідків, внаслідок чого буде заподіяна значна шкода здоров’ю населення (визначається кількістю постраждалих, загиблих та осіб, які отримали значні травми, а також чисельністю евакуйованого населення); соціальній сфері (руйнація систем соціального захисту населення і надання соціальних послуг, втрата спроможності держави задовольнити критичні потреби суспільства); державному суверенітету (зниження обороноздатності, дискредитація іміджу країни, дестабілізація системи державного управління та унеможливлення виконання державою своїх функцій); економіці (вплив на внутрішній валовий продукт, розмір економічних втрат, як прямих, так і непрямих); природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення;

    5) масштабність негативних наслідків для держави, які впливають на діяльність стратегічно важливих об’єктів для кількох секторів життєзабезпечення чи призводять до втрати унікальних національно значущих активів, систем і ресурсів, матимуть тривалі наслідки для держави і позначаться на діяльності ряду інших секторів;

    6) тривалість ліквідації таких наслідків та дія подальшого негативного впливу на інші сектори держави;

    7) вплив на функціонування суміжних секторів критичної інфраструктури.

    У разі виникнення питань, звертайтесь персонально, натиснувши кнопку "хвернутись". Жива розмова завжди краща за переписку.

    Вдачи!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України