Задайте питання юристу

883 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Трудове право, 23 серпня 2022, питання №71810 150₴

Декрет і оформлення ФОП

Цікавить чи можна оформляти ФОП під час декрету і чи вплине це якось на сам декрет?

Чи підходить ФОП як працюючі батьки для дит.садка

Відповіді юристів (11)

    Промський Євгеній Сергійович
    23.3%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрий день!

    Оформляти ФОП під час декрету дозволено, жодних обмежень на цей рахунок немає.

    Оформляти декретні можна лише після того, як лікар видасть лікарняний листок, зазвичай за 70 днів до ймовірної дати пологів.

    Замовте в податковій, де перебуваєте на обліку як ФОП, довідку, що у вас немає заборгованості з ЄСВ за розрахунковий період — 12 місяців до отримання лікарняного листка. Її видадуть безкоштовно.

    Відкрийте в будь-якому банку спеціальний рахунок для виплат від Фонду соцстраху. На нього вам надійдуть декретні гроші. Рахунок має починатися із цифр 2604. Візьміть виписку з банку про відкриття спецрахунку. Підприємницький рахунок для одержання декретних не підходить.

    Коли всі документи будуть на руках, вам особисто слід піти у відділення Фонду соцстраху, адресу свого можете дізнатися на сайті ФСС.

    До Фонду ви подаєте:

    Заяву-розрахунок. У ній ви обчислюєте суму декретних. Можна подавати заяву й в електронному вигляді через «M.e.doc», «Сонату» тощо, якщо є ЕЦП й уклали договір із Фондом.

    Лікарняний листок, візьміть оригінал. Якщо ви найманий працівник і це ваше основне місце роботи, крім підприємницької діяльності, копію лікарняного повинен засвідчити роботодавець.

    Довідку з податкової про відсутність заборгованості з ЄСВ. У вас можуть попросити й копії документів про сплату ЄСВ.

    Виписку з банку про відкриття спецрахунку.

    Із собою потрібно взяти: копію паспорта, ІПН і трудової книжки, якщо є (при собі мати оригінали) і копію виписки з Єдиного держреєстру.

    Після подання заяви Фонд протягом 10 робочих днів розгляне ваші документи й перерахує декретні на ваш спецрахунок.

    Після одержання декретних протягом місяця ви маєте подати до Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованим особам. Не обов'язково нести його особисто, можна надіслати листом із повідомленням або в електронному вигляді, якщо є ЕЦП.

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович

    Доброго дня.

    Не зовсім зрозуміле питання. Зареєструватись в якості ФОП громадянин має права у будь який момент, починаючи з 16 років, а деяких випадках і з 14. Перебування у відпустці по догляду за дитиною до трьох років не є перешкодою для реєстрації ФОП, якщо обмеження не передбачені по постійному місці роботи. Людина може залишитись по постійному місці роботу у відпустці по догляду за дитиною та паралельно займатись підприємницькою діяльністю.

    Жінки-ФОП (Фізичні особи — підприємці) мають право на отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду за умови сплати ними єдиного внеску.

    З 01.01.2016, Жінка ФОП, яка сплачує єдиний податок вже є застрахованою, а значить має право на отримання оплати лікарняного по вагітності та пологах або будь-якого іншого лікарняного.

    Незалежно від виду оподаткування, який вибрала жінка-ФОП, якщо вона платить ЄСВ, є застрахованою.

    Розмір ЄСВ для ФОП-жінок на будь-якій системі оподаткування з 01.01.2018 року дорівнює — 22% від мінімальної заробітної плати / за 1 календарний місяць.

    Нагадаю ці розміри: 22% від мінімальної заробітної плати / за 1 календарний місяць.

    Щоб оформити декретні, підприємцю треба зробити такі кроки:

    • Отримати лікарняний листок для підтвердження факту непрацездатності у зв’язку з виходом у декрет.
    • Замовити в податковій за місцем реєстрації довідку про те, що ЄСВ за розрахунковий період ви платили і заборгованості не маєте. Видають її безкоштовно.
    • У будь-якому банку відкрити спеціальний рахунок для виплат, куди будуть перераховуватися декретні . Якщо банк відмовить у відкритті спецрахунку, зв’яжіться зі своїм управлінням ФСС.
    • Надати у Фонд соцстрахування з тимчасової непрацездатності пакет документів:

    заяву-розрахунок (одна копія залишається у вас). У цій заяві розраховується сума допомоги, яку ви будете отримувати;

    копію лікарняного;

    довідку з податкової про відсутність заборгованості з ЄСВ. У вас можуть попросити надати копії платіжних доручень (банківських виписок) зі сплати ЄСВ за весь розрахунковий період. Водночас деякі управління Фонду соцстрахування консультують, що довідка та копії платіжних доручень не потрібні, оскільки ФОП сам несе відповідальність за достовірність інформації, вказаної в заяві;

    копію договору про добровільне страхування, якщо в минулому році ви сплачували ЄСВ за підвищеною ставкою і цей період потрапляє в розрахунковий;

    Якщо використовуєте печатку, візьміть її з собою, щоб засвідчити заяву.

    Фонд соцстрахування приймає вашу заяву, і протягом 10 робочих днів на рахунок, відкритий для отримання декретних, має бути перераховано допомогу по вагітності та пологах.

    Як розрахувати суму допомоги

    Розрахунок ви можете зробити самі або за допомогою фахівця Фонду соцстрахування, куди звернетеся для оформлення допомоги.

    Окрім традиційного паперового варіанту у 2022 році працює спеціальна послуга E-Малятко (чи Є-Малятко). Вона забезпечує можливість оформити все онлайн. За однією заявою батьки можуть отримувати одразу декілька послуг, включаючи:

    • реєстрація народження дитини та її місця проживання;
    • призначення допомоги при народженні дитини;
    • призначення допомоги багатодітним сім’ям.

    Реєстрація ФОП - це підтвердження постійною зайнятості особи, вона вважається працевлаштованою і з точки зору дитячого садка такі батьки є працюючими.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Айвазян Юрій Климентійович
    30%

    Доброго дня!

    Звичайно, Ви можете оформити ФОП по загальній чи спрощеній системі (залежить від особливостей бізнесу, яким Ви збираєтесь займатися)! Це аж ніяк не вплине на Вашу декретну відпустку, ФОП можно легко зареєструвати через ЦНАП, а ще простіше - через застосунок Дія. Головне при цьому правильно обрати систему оподаткування!

    Досить умовно, всі податки з бізнесу можна розділити на 4 групи:

    Прямі податки,

    Непрямі податки,

    Податки, пов’язані з оплатою праці,

    та Інші податки.

    Розмір прямих податків залежить від фінансових результатів діяльності (прибутку або доходу). До них належать податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб – підприємців та єдиний податок.

    Непрямі податки не пов’язані з прибутковістю бізнесу. Їх розмір залежить від обсягів виробництва та реалізації товарів або послуг. До них належать податок на додану вартість (ПДВ) та акцизний податок.

    Коли йде мова про вибір системи оподаткування, то на увазі перш за все маються прямі податки, а також непрямі податки. Податки, пов’язані з оплатою праці найманих працівників, та більшість інших податків не залежить від обраної системи оподаткування, а визначається наявністю чи відсутністю у компанії відповідних об’єктів оподаткування.

    У вас є такий вибір:

    Загальна система оподаткування (з ПДВ або без – залежить від обсягів реалізації);

    Єдиний податок без ПДВ;

    Єдиний податок 3-ї групи з ПДВ.

    Слід мати на увазі, що деякі види діяльності не дозволяють застосування єдиного податку (спрощеної системи оподаткування). До них належать всі види фінансового посередництва, виробництво та продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу пива та столових вин), видобуток корисних копалин, виробництво дорогоцінних металів, реалізація антикваріату, та деякі інші види діяльності.

    ФОП

    ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Фізична особа – підприємець, який обрав загальну систему оподаткування сплачує такі податки з чистого доходу (тобто різниці між виручкою та документально підтвердженими витратами):

    податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків,

    єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за ставкою 22 відсотки, та

    військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

    Сукупна ефективна ставка оподаткування чистого доходу підприємця становить 34 відсотки (в силу специфічних правил розрахунку, вона дещо менша за суму ставок трьох податків).

    Крім цього, підприємець на загальній системі оподаткування має сплачувати ПДВ, але тільки після того, як сума його виручки перевищить 1 мільйон грн. за 12 місяців. До того моменту він може або не платити податок на додану вартість взагалі, або добровільно зареєструватися платником ПДВ.

    Ставка ПДВ складає 20 відсотків різниці між вартістю реалізованих товарів та послуг та вартістю товарів та послуг, придбаних у платників ПДВ. На медикаменти діє пільгова ставка 7 відсотків. На практиці сума ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, обчислюється за досить складними правилами. Але доволі приблизно можна вважати, що вона дорівнює 1/6 (16,67%) суми чистого доходу (до вирахування прямих податків) та витрат на оплату праці (включаючи податки на фонд оплати праці).

    Як бачите, сукупне податкове навантаження підприємця на загальній системі оподаткування досить велике. Крім того, сам розрахунок суми податків доволі складний. Тому у багатьох випадках є сенс розглянути застосування спрощеної системи оподаткування.

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Для ФОП існує три групи єдиного податку, ставка єдиного податку залежить від обраної групи.

    ПЕРША ГРУПА – це підприємці без найманих працівників, що здійснюють роздрібну торгівлю на ринках або надання побутових послуг населенню. Друга група єдиного податку – підприємці, що мають не більше 10 найманих працівників та займаються торгівлею, виробництвом, наданням побутових послуг населенню та платникам єдиного податку, утримують кафе та ресторани. Всі інші підприємці належать до третьої групи.

    Крім обмежень за видами діяльності та кількістю найманих працівників, існують і обмеження щодо максимальної річної суми виручки підприємців – платників єдиного податку:

    1 група – 300 тис. грн.;

    2 група – 1 млн. 500 тис. грн.;

    3 група – 5 млн. грн.

    Для ФОП 3-ї групи ставка єдиного податку встановлена у відсотках від виручки (5 відсотків), а для ФОП 1-ї та 2-ї груп – у фіксованій щомісячній сумі, що встановлюється органами місцевого самоврядування (не більше 10% прожиткового мінімуму для 1-ї групи та не більше 20% мінімальної зарплати для 2-ї групи ФОП).

    Крім єдиного податку, підприємці всіх груп сплачують ЄСВ у фіксованій сумі, що дорівнює 22 відсотка мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня 2018 року це становить 819.06 грн. на місяць).

    Підприємці – платники єдиного податку не зобов’язані сплачувати податок на додану вартість, але ФОП 3-ї групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. В такому випадку він сплачуватиме єдиний податок за зменшеною ставкою (3 відсотка замість 5).

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Яка система оподаткування є найбільш привабливою для використання?

    На перший погляд відповідь є очевидною – спрощена система оподаткування. Але це не завжди вірно. Щоб більш-менш точно розрахувати суму податків, яку треба буде заплатити у випадку обрання тієї чи іншої системи оподаткування, необхідно знати прогнозні суми виручки та витрат, що не завжди можливо. Але для типових випадків ми можемо надати рекомендації, базуючись на знанні типових економічних показників, навіть без проведення точних розрахунків.

    Якщо ви плануєте надавати бізнес-послуги, обирайте 3 групу єдиного податку, без ПДВ (за ставкою 5 відсотків), а якщо виключно побутові послуги – то першу або другу групу, залежно від наявності найманих працівників та запланованого обсягу виручки.

    У разі здійснення роздрібної торгівлі (крім торгівлі алкоголем, тютюном, пальним, автомобілями, ювелірними виробами), обирайте 2 групу єдиного податку. Якщо ви здійснюєте роздрібну торгівлю пивом або столовими винами, ви теж можете обрати цю групу.

    Якщо ви плануєте продавати підакцизні товари (алкоголь, тютюн, автомобілі), вам доведеться здійснювати цю діяльність на загальній системі оподаткування, але якщо виручка за 12 місяців не перевищує 1 млн. грн., то вам при цьому не обов’язково реєструватися платником ПДВ.

    Якщо ви плануєте продавати ювелірні вироби, то вам буде вигідніше бути платником єдиного податку 3-ї групи (за умови, що ваша націнка складає не менше за 20 відсотків роздрібної ціни).

    Також обирайте 2 групу, якщо плануєте здійснювати виробництво товарів (крім підакцизних) у невеликих обсягах (менше 1,5 млн. грн. на рік). Якщо ж ваші обсяги перевищують цей показник (але не більше 5 млн. грн. на рік), доцільно обрати:

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 3 відсотки, зі сплатою ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у платників ПДВ;

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 5 відсотків, без сплати ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у неплатників ПДВ.

    У разі здійснення оптової торгівлі у обсягах більше 5 млн. грн. на рік вам доведеться обрати загальну систему оподаткування з ПДВ, але якщо виручка не перевищує цю суму, ви маєте вибір – обрати загальну систему або спрощену. В такому разі:

    Оберіть загальну систему оподаткування, якщо ваша маржа менша за 15 відсотків ціни продажу;

    Якщо вашими покупцями є неплатники ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, обирайте спрощену систему за ставкою 5 відсотків (без ПДВ);

    Якщо ви придбаваєте товари у платників ПДВ та реалізуєте також платникам ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, оберіть спрощену систему із сплатою ПДВ, ставка єдиного податку складатиме при цьому 3 відсотка

    ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ НА ЧАС ВІЙНИ

    У зв'язку з військовою агресією рф проти України Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

    З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Без обмежень щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

    Не зможуть обрати спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2% доходу:

    суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи- підприємці), які здійснюють:

    - діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

    - обмін іноземної валюти;

    - виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

    - видобуток, реалізацію корисних копалин;

    страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи - накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

    представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

    фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

    Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308.

    Для новостворених зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання термін для подання Заяви становить 10 днів з дня державної реєстрації. Такі суб'єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

    Діючі суб'єкти господарювання з метою обрання спрощеної системи оподаткування зі ставкою 2% доходу також можуть подати до контролюючого органу Заяву.

    У спеціальному полі «ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2% єдиного податку.

    Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, визначені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2% доходу.

    Такі платники звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

    1) податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім підпункту 133.1.1 та підпунктом 133.1.4 пункту 133.1 статті 133 Кодексу;

    2) ПДФО у частині доходів (об'єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV Кодексу;

    3) ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;

    4) земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).

    Крім того, платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

    Для платників податків, у т. ч. для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, передбачено звільнення від нарахування та сплати:

    -загального мінімального податкового зобов'язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки;

    -екологічного податку за об'єкти оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

    Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

    Таким чином, застосування ставки податку у розмірі 2 відсотки доходу передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку (як у випадку застосування ставки єдиного податку у розмірі 5 відсотків доходу).

    Суб'єктам господарювання, які оберуть третю групу єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу та на час переходу на спрощену систему оподаткування перебуватимуть у статусі платника ПДВ, реєстрація платника ПДВ не анулюється, а є призупиненою.

    При цьому такі платники податку позбавляються права на складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає (припадала) на період перебування такого суб'єкта господарювання на третій групі єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу.

    Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

    Крім того, платники єдиного податку мають право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення, або втрачають право на використання таких особливостей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було перевищено передбачений Кодексом граничний обсяг доходу (10 млрд гривень).

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    На відміну від підприємців, які можуть застосовувати одну з трьох груп єдиного податку, юридичні особи обмежені у своєму виборі лише 3-ю групою. Ставка податку для них складає 5 відсотків від обороту, а у разі добровільної реєстрації платником ПДВ – 3 відсотки.

    Обмеження щодо максимальної річної суми виручки для юридичних осіб – платників єдиного податку таке саме, як і для ФОП 3-ї групи, тобто 5 млн. грн.

    ОТЖЕ, ЯК Я І КАЗАВ ВИЩЕ, У ВАШОМУ ВИПАДКУ ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКУ САМЕ СПЕЦИФІКУ МАЄ ВАШ БІЗНЕС:

    ЦЕ ТОРГІВЛЯ, ВИРОБНИЦТВО ЧИ ПОСЛУГИ?

    ЧИ БАГАТО У ВАС ПОТОЧНИХ ВИТРАТ ЧИ НАВПАКИ?

    ТОЩО.

    ДУМАЮ, В ТОМУ, ЩО Я ВАМ НАПИСАВ, РОЗІБРАТИСЯ НЕ СКЛАДНО, Й КІНЦЕВИЙ ВИБІР ВИ ЗМОЖЕТЕ ЛЕГКО ЗРОБИТИ САМІ.

    Якщо будуть питання, звертайтесь до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю.

    Успіхів Вам!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Наталія!

    Наскільки я зрозумів, Ви працюєте в дитячому садку (закладів дошкільної освіти) і перебуваєте у декреті (відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку).

    Посада в ЗДО не є такою посадою, яка не дозволяє Вам оформляти та відркривати ФОП. То Ви можете спокійно перебувати в декреті та відкрити ФОП і займатись підприємницької діяльністю.

    Обирайте вірно групу та систему оподаткування та займайтесь підприємницькою діяльністю під час декрету.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Мамай Ірина Євгеніївна

    Добрий день. Стати ФОП можна за 5хвилин через ДІЯ. Я так розумію,що вам треба дитину влаштувати в садочок і вимагають докази,що ви працюєте. Після реєстрації треба стати на облік в податковій і отримати відповідну довідку. Ви маєте обрати систему оподаткування. На ваш декрет ФОП не вплине,але вам прийдеться щомісяця платити єдиний соціальний внесок 1430грн зараз.

    Оскільки військовий стан,то можна не платити тимчасово

    Чи є ФОП працевлаштуванням вцілому - якщо є прибуток від нього,то так.

    Богачевська Ольга Дмитрівна
    Богачевська Ольга Дмитрівна 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Ніяких обмежень у Вашому випадку немає, можете сміливо відкрити ФОП.

    Фізична особа-підприємець (ФОП) – це спрощена організаційно-правова форма, яка підходить для підприємців-початківців. Зареєструвати ФОП може кожен громадянин України, який досягнув 16-річного віку та має офіційно зареєстроване місце проживання.

    Для реєстрації ФОП потрібні такі документи: паспорт громадянина України; ідентифікаційний код платника податків.

    Перед реєстрацією потрібно також врахувати пару нюансів.

    Перший: для заповнення реєстраційної заяви онлайн або особисто, майбутній підприємець має обрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності) для означення виду, чи видів діяльності, яким буде займатися. Список усіх КВЕДів є на офіційному сайті.

    Другий: для оформлення онлайн-заяви про реєстрацію ФОП вам потрібно обов'язково мати електронний цифровий підпис (ЕПЦ). Такий "автограф" можна отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК) при фіскальній службі або в будь-якій іншій організації, уповноваженій видавати ключі електронного цифрового підпису фізичним і юридичним особам.

    Як відкрити ФОП через інтернет

    Через сайт Міністерства юстиції

    У Мін'юсті запевняють, що цей спосіб реєстрації займе всього один день. На сайті Міністерства юстиції потрібно увійти в "Кабінет електронних сервісів" і у "Реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" вибрати пункт меню "Заява на державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця". Відкриється вікно входу (реєстрації).

    Якщо ви не зареєстровані в системі – зробіть це таким чином: заходите в приватний кабінет на сайті Мін'юсту, створюєте заяву, далі підписуєте заяву ЕЦП, відправляєте заяву, потім перевіряєте стан розгляду заяви та згодом отримуєте електронний або паперовий документ.

    Через Портал державних послуг iGov

    На сайті Порталу державних послуг iGov потрібно вибрати "Послуги бізнесу", і в підрозділі "Реєстраційні дані" – пункт "Державна реєстрація фізичної особи-підприємця". Але станом на квітень 2019 року ця функція працює лише у Дніпровській, Донецькій та Тернопільській областях. Ідентифікація особи в iGov відбувається за допомогою ЕЦП або систем BankID (є, зокрема, у клієнтів Приватбанку та Ощадбанку) чи ID-card (біометричний паспорт), які містять інформацію і про місце реєстрації особи.

    Як особисто відкрити ФОП

    Якщо скористатися онлайн-реєстрацією у вас немає змоги чи бажання, то можна зареєструвати ФОП уже звичним способом оббивання відомчих порогів. Для цього зверніться до державного реєстратора за місцем проживання з паспортом та ідентифікаційним кодом і надайте копії цих документів.

    У держреєстратора ви маєте заповнити реєстраційну картку. Будьте уважні при заповненні КВЕДів ‒ якщо помилитесь, вас зареєструють, проте ризикуєте замість, наприклад, надання будівельних послуг підписатись на постачання хліба. А виправити цю помилку можна буде тільки шляхом перереєстрації.

    Подати документи держреєстратору також можна спецлистом або через представника, на якого попередньо оформите нотаріально посвідчену довіреність.

    Якщо процедура пройшла без помилок, упродовж трьох робочих днів з моменту подання документації вас повинні внести до державного реєстру й видати відповідну виписку. Якщо ви надсилали документи листом, то і виписку отримаєте поштою.

    Перелік документів, які потрібно внести до підрозділу податкової інспекції:

    - копію паспорта та ідентифікаційного коду;

    - заяву щодо застосування єдиного податку;

    - отриману вами раніше виписку з єдиного державного реєстру;

    - книгу обліку доходів;

    - заяву на ім’я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

    При цьому, книгу обліку доходів потрібно буде реєструвати навіть у випадку онлайн-реєстрації ФОП. Ви отримаєте свідоцтво про те, що є платником єдиного податку, та реквізити банківського рахунку, на який будете сплачувати цей податок.

    Ще один момент: незалежно від способу реєстрації, потрібно буде відкрити рахунок у банку для проведення безготівкових розрахунків.

    Податки та інші обов'язкові платежі для ФОПів

    Усі приватні підприємці поділяються на чотири групи. Детальну інформацію про відмінності та особливості оподаткування можна дізнатися на будь-якому інформаційному ресурсі для бухгалтерів. Основні відмінності наведені нижче у інфографіці.

    В залежності від групи платника податку, існують різні умови, а отже ‒ і суми для сплати єдиного податку та єдиного соціального внеску.

    Як отримати послугу через додаток Дія

    Хто може звернутися: фізична особа.

    Документи, що необхідно надати для отримання послуги:

    Заява про реєстрацію фізичної особи підприємцем (при подачі через Портал Дія формується в автоматичному режимі)

    Договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства (за необхідності та у разі особистого звернення )

    Письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування (нотаріально засвідчена) (за необхідності та у разі особистого звернення)

    Умови і випадки надання

    Державна реєстрація фізичної особи підприємцем проводиться на підставі заяви, поданої заявником, шляхом звернення до державного реєстратора або в автоматичному режимі через кабінет громадянина на Порталі Дія без участі державного реєстратора.

    Заява про реєстрацію ФОП оформлюється за встановленим зразком згідно форми 1, затвердженої наказом Мін’юсту від 18 листопада 2016 р. № 3268/5, та підписується заявником. У заяві зазначається прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування.

    У разі подання заяви в автоматичному режимі (займає до 10 хвилин), така заява формується заявником на Порталі Дія після проходження ним автентифікації.

    Формування заяви припиняється за допомогою програмних засобів Порталу Дія, якщо зазначені у заяві відомості:

    - надані не в повному обсязі;

    - не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю.

    Після формування заяви програмними засобами Порталу Дія та накладення кваліфікованого електронного підпису заявника заява блокується для редагування та передається до Єдиного державного реєстру для державної реєстрації фізичної особи підприємцем. На відомості, що передаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, накладається кваліфікована електронна печатка технічного адміністратора Порталу Дія.

    Програмне забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань здійснює державну реєстрацію фізичної особи підприємцем в автоматичному режимі без участі державного реєстратора шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

    Повідомлення про реєстрацію чи відмову з’явиться у кабінеті громадянина і його надішлють електронною поштою. Як тільки запис про реєстрацію ФОПу з’явиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, ви можете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна видрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

    Якщо документи подаються особисто через державного реєстратора заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує особу. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження. Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, або нотаріально посвідчена довіреність.

    У разі державної реєстрації фізичної особи, яка самостійно або з членами сім’ї створює сімейне фермерське господарство відповідно до Закону України "Про фермерське господарство", до заяви додається договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства.

    Для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності, порядок реєстрації ФОП відрізняється тим, що додатково потрібно надати нотаріально засвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування.

    Результат та способи отримання результату

    1. Внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань

    2. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань

    3. Рішення та повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови.

    Строк та вартість надання послуги

    Звичайне наданняАдміністративний збір - Безоплатно. Розгляд документів, поданих для державної реєстрації фізичних осіб - підприємців, здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

    Строк надання 1 день.

    Як отримати послугу онлайн

    1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

    2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

    3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

    4. Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде перевірено та автоматично надіслано до ЄДР для проведення державної реєстрації в автоматичному режимі без участі державного реєстратора.

    5. Якщо ви обрали систему оподаткування (як загальну, так і спрощену), то відповідні відмітки проставляються в заяві про державну реєстрацію. Заява автоматично буде направлена до податкової за місцем вашої реєстрації або за місцем провадження господарської діяльності.

    Мєньков Андрій Васильович
    26.7%

    Доброго дня Наталія.

    Якщо Ви вже отримуєте допомогу по вагітності та пологам, то реєстрація Вас як ФОП не виплине на її отримання. Але зважуйте на те, що у разі реєстрації як ФОП платник єдиного податку 1 чи 2 групи Вам доведеться сплачувати податки незалежно від того працювали Ви чи ні. На період дії воєнного стану податки можна не сплачувати.

    Якщо ж Ви отримуєте допомогу при народженні дитини, плануєте віддати дитину у садочок (ФОП підійде, щоб підтвердити, що Ви працюєте), але зі сторони соцзахисту можуть бути питання. Бо виплата допомоги припиняється, зокрема у разі:

    - відмови отримувача допомоги від виховання дитини;

    - нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини.

    Відвідування садочка начеб то і не означає, що отримувач допомоги відмовився від виховання дитини, але раніше була допомога по догляду за дитиною (яку зараз об"єднали з допомогою при народженні дитини), так ось допомогу на догляд виплачували тільки непрацюючим батькам (або працюючим, які знаходяться у відпустці по догляду до 3х років), які доглядали дитину. Іншими словами допомога виплачувалась як часткова компенсація втрати заробітку у зв"язку з доглядом за дитиною. Треба безпосередньо звернутись за роз"ясненнями у соцзахист (навіть по телефону), щоб потім вони не пред"явили претензії нецільового використання коштів і т.інше.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Здравствуйте!

    ВСЕ ЧТО ИЗЛОЖЕНО НИЖЕ КАСАЕТСЯ И ФОП.

    Одно из мест работы обязательно должно быть основным. Если у работника нет основного места работы, он не может быть принят на работу «по совместительству» (письмо Минтруда и соцполитики от 13.10.2004г. №36-298).

    Основное место работы – то, где работник работает на основании заключенного трудового договора, где находится (оформлена) его трудовая книжка, в которую внесена запись о работе (п.12 ч.1 ст.1 Закона Украины «О сборе и учете единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование» от 08.07.2010г. №2464-VI).

    Нужно ли разрешение работодателя для работы по совместительству?

    Для работы по совместительству работнику не нужно спрашивать разрешения у своего основного работодателя или у работодателей по другим местам работы (кроме случаев, когда ограничения или запрет на работу по совместительству не прописаны в коллективном или трудовом договоре).Также пока нет законодательной нормы, которая обязывала бы работника уведомлять работодателей обо всех местах работы по совместительству. Нет соответствующих разделов для такой информации и в ныне действующих формах кадровых документов, например, в Личной карточке работника.

    Оформление работника по совместительству

    Принимать на работу по совместительству следует аналогично приему на основное место работы. Единственное отличие – от работника при этом не требуется подавать трудовую книжку (вопреки норме ст.24 КзоТ). В заявлении о приеме на работу по совместительству Вы обязаны это указать.Законодатель не ограничивает женщину в праве выйти на работу в декрете, это ее личное решение. Ограничить ее в этом праве никто не может.

    По желанию женщины в период нахождения ее в отпуске по уходу за ребенком она может работать на условиях неполного рабочего времени или на дому.

    Более того, законодательством не определено, где именно женщина, находящаяся в отпуске по уходу за ребенком, должна работать на условиях неполного рабочего времени: на основной должности или на должности по совместительству.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Так ФОП Є офіційним працевлаштуванням , якщо є доходи та сплачуються податки , навіть стаж буде зараховано.

    Так Ви маєте на право на отримання допомоги по вагітності та пологам .

    Це передбачено ст.19 та ст. 20 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування"

    Як отримати таку допомогу.

    1. Отримати лікарняний на 30 тижні вагітності.

    2. Самостійно ФОП скласти рішення про призначення матеріального забезпечення.

    3. Перевірити, чи не маєте заборгованості з ЄСВ і штрафів від ДФС.

    4. Замовити в податковій за місцем реєстрації довідку про те, що ЄСВ за розрахунковий період (12 місяців до отримання лікарняного листка)сплачено і заборгованість відсутня. Видають її безкоштовно.

    5. Замовити довідку за формою ОК-5 з Пенсійного фонду. Можно через Портал електронних послуг Пенсійного фонду.

    6. У будь-якому банку відкрити спеціальний рахунок для виплат, куди будуть перераховуватися кошти. Візьміть виписку з банку про відкриття спецрахунку. Підприємницький рахунок для одержання декретних не підходить.

    7.Надати у фонд соціального страхування з тимчасової непрацездатності пакет документів:

    -заява-розрахунок;

    -лікарняний листок, копія та оригінал;

    - рішення про призначення матеріального забезпечення.

    - довідку з податкової про відсутність заборгованості з ЄСВ (можуть попросити й копії документів про сплату ЄСВ);

    - довідку за формою ОК-5 з Пенсійного фонду.

    - виписку з банку про відкриття спецрахунку;

    - з собою потрібно взяти: копію паспорта, ІПН і трудової книжки, якщо є (при собі мати оригінали) і копію виписки з Єдиного держреєстру.

    8. Після одержання декретних протягом місяця ви маєте подати до Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованим особам.

    У період декретної відпустки ви зобов'язані сплачувати ЄСВ за себе, навіть якщо не ведете діяльності.

    Підприємці 1–2-ї груп ЄП. під час декрету сплачують щомісяця єдиний податок.

    Якщо найманих працівників немає, є можливість отримати звільнення від сплати єдиного податку на підставі лікарняного по вагітності й пологах на весь період тимчасової непрацездатності. Для цього необхідно подати заяву в податкову.

    У разі, якщо не ведете діяльності, можете перейти на 3-ю групу, там єдиний податок платять від доходу. Тобто , якщо дохід відсутній, то і податок не сплачується.

    Якщо є працівники, ведете діяльність, отримуєте доходи, то обов'язково сплачуєте всі податки.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    "ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2003-%D0%B...):

    "..8. Зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти здійснюється керівником такого закладу протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини.

    Прийом заяв про зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти може організовуватися з використанням системи електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням відповідного засновника державного (комунального) закладу дошкільної освіти.

    Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.

    9. До заяви про зарахування дитини до закладу дошкільної освіти додаються:

    копія свідоцтва про народження дитини;

    медична довідка, видана відповідно до статті 15 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”, разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти...

    10. Першочергово до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти зараховуються діти, які:

    1) проживають на території обслуговування державного (комунального) закладу дошкільної освіти (в разі її встановлення його засновником (засновниками);

    2) є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в такому закладі дошкільної освіти;

    3) є дітьми працівників такого закладу дошкільної освіти;

    4) належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;

    5) належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;

    6) перебувають у складних життєвих обставинах та на обліку в службах у справах дітей;

    7) діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;

    8) мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до закону.

    Під час подання заяви про зарахування дитини до державного (комунального) закладу дошкільної освіти один з батьків або інший законний представник дитини повинен пред’явити оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини, та зазначити його реквізити у заяві. У разі коли право на першочергове зарахування не підтверджено, дитина зараховується до державного (комунального) закладу дошкільної освіти на загальних підставах.

    Після зарахування до державного (комунального) закладу дошкільної освіти дітей, які належать до категорій, визначених цим пунктом, здійснюється зарахування на вільні місця інших дітей, батьками або іншими законними представниками яких подано в установленому порядку заяви про зарахування...

    13. Відрахування вихованців з державного (комунального) закладу дошкільної освіти може здійснюватися:

    1) за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків);

    2) на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільної освіти відповідного типу;

    3) у разі досягнення вихованцем станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з особливими освітніми потребами - повних восьми років), що передбачає його відрахування до 31 серпня поточного року;

    4) у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;

    5) у разі невідвідування дитиною закладу дошкільної освіти протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин.

    Керівник державного (комунального) закладу дошкільної освіти зобов’язаний письмово із зазначенням причин повідомити одного з батьків або іншого законного представника дитини про відрахування дитини не менш як за десять календарних днів до такого відрахування.

    Забороняється відрахування дитини із державного (комунального) закладу дошкільної освіти з інших підстав, ніж визначено цим пунктом...".

    "ПОРЯДОК встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0953-02):

    "..2. Установлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах

    2.1. Відповідно до статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ) батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі в розмірах, визначених місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування або підприємствами, організаціями та установами, які перебувають у державній (комунальній) власності і мають у своєму підпорядкуванні дошкільні навчальні заклади...

    2.2. Розмір плати за поданням дошкільного навчального закладу встановлюють місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування або підприємства, організації та установи, які перебувають у державній (комунальній) формі власності і мають у своєму підпорядкуванні дошкільні навчальні заклади, один раз на рік з урахуванням матеріального стану сім'ї та режиму роботи закладу. Вони можуть установлювати додаткові пільги щодо батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, підприємств, організацій, установ...

    2.4. Від плати за харчування дітей відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ) звільняються батьки або особи, які їх замінюють, у сім'ях, в яких сукупний дохід на кожного члена за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку установлюється законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах, а також батьки дітей та особи, які їх замінюють, із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України ”Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” ( 1768-14 ). Підставою для звільнення є довідка про призначення такої допомоги, видана органами праці та соціального захисту...".

    "ПОРЯДОК призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1751-2001-%D0%...):

    "..Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами

    3. Відповідно до статті 7 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають вагітні жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме:

    жінкам із числа військовослужбовців Збройних Сил, Держприкордонслужби, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, інших військових формувань, Держспецтрансслужби, Держспецзв’язку та із числа поліцейських, осіб начальницького і рядового складу органів та підрозділів служби цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби;

    жінки, звільнені з роботи у зв'язку з ліквідацією підприємства, установи та організації незалежно від форми власності за умови, що вагітна жінка була звільнена з роботи не раніше ніж за шість місяців до набуття права на одержання допомоги;

    жінки, зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні;

    аспірантки, докторантки, клінічні ординатори, студентки закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти;

    непрацюючі жінки;

    жінки, зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності, які не беруть участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування...

    5. Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами призначається:

    1) якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через шість місяців з дня закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, і виплачується жінкам за весь період відпустки, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей - 70) календарних днів після пологів...Допомога обчислюється сумарно та призначається жінкам у повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів...

    7. Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами надається:...

    3) жінкам, зареєстрованим у центрі зайнятості як безробітні - у розмірі 100 відсотків мінімального розміру допомоги по безробіттю;...

    5) непрацюючим жінкам та жінкам, зареєстрованим як суб'єкти підприємницької діяльності, - у розмірі 25 відсотків розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатної особи, з розрахунку на місяць...

    8. Покриття витрат на виплату допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами:..

    іншим категоріям жінок здійснюється за рахунок коштів державного бюджету...

    9...непрацюючим жінкам державна допомога у зв'язку з вагітністю та пологами призначається і виплачується органами соціального захисту населення за місцем проживання.".

    ---

    Доброго дня, Наталіє! Як я вважаю (сподіваюсь), моя відповідь, хоча і не на питання по суті, стосується Вашого становища. По-перше, наведене Положення про заклад дошкільної освіти не вимагає працевлаштування батьків для зарахування дитини до закладу - перелік документів для зарахування цього не передбачає; також, відрахування дити із закладу не передбачає підстави звільнення батьків з роботи. Більш того, відповідно до наведеного Порядку встановлення плати за харчування передбачено звільнення батьків від цієї плати у випадку середнього доходу на члена сім'ї менше рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), тобто опосередковано передбачено непрацевлаштованість батьків. Тому вимоги адміністрації (керівника) закладу (дитсадка) про працевлаштованість або оформлення ФОП-статусу батьків є незаконною і може бути оскаржена до районного (міського) управління освіти. Я вже не кажу, що оформлення ФОП-діяльності є правом особи, а не умовою зарахування дитини до дитсадка, що ФОП-діяльність несе додаткові витрати та навантаження. По-друге, призначення та виплата допомоги по вагітності та пологам передбачено, в тому числі, непрацюючим жінкам, зрозуміло, в заниженому розмірі.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Доброго дня!

    Цілком можете, декретна відпустка не впливатиме на ФОП та навпаки.

    Допомога при народженні не впливає на ФОП та не припиняється.

    Звертайтесь.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024