Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
912 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Тема Виведення поза штат військовослужбовця неодноразово обговорювалась.
Але не обговорювались її наслідки - припинення Грошового забезпечення, або зменшення грошового забезпечення.
Фін.служба військової частини, посилаючись на :
Наказ Міністерства оборони України 07 червня 2018 року № 260
ПОРЯДОК виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України ...
Розділ XXVIII. Виплата грошового забезпечення у період перебування у розпорядженні або звільнення від посад,
через 2 місяці виплачує тільки оклад з надбавкою за вислугу років.
Мене було виведено в розпорядження через 3 дні після поранення. Перебував на довготривалому лікуванні в різних лікарнях і з перервами ( поки в мед.роті робили Направлення в іншу лікарню по інших напрямках
лікування ) Писав рапорт про подовження виплат у зв'язку з довготривалим лікуванням. - Ігноровано.
Виплати припинили через 4 місяці після виведення в розпорядження і 2 місяці платили тільки оклад.
А зараз - переведений в іншу частину - на небойову посаду (бухгалтер).
Як діяти, щоб повернути невиплачені кошти (мінімум за 2 місяці по 21 тис.грн)
Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Володимире!
ВИВЕДЕННЯ ПОЗА ШТАТ - ЦЕ ГРУБЕ ПОРУШЕННЯ БАГАТЬОХ ЗАКОНІВ!
Відповідно до листа Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2008 № 105/13/116-08:
«позаштатний працівник – це вільний працівник (самозайнята особа) , що виконує разове замовлення або тимчасову роботу без зарахування до штату підприємства (компанії)».
Отже, виходячи з реального відображеного в законні визначення, виводячи своїх підлеглих «поза штат», командири частин по суті виводять військовослужбовців з особового складу частини без дотримання відповідного порядку, а це АБСОЛЮТНО НЕМОЖЛИВО!
Більш того, якщо далі слідувати цій аналогії, чинним законодавством прямої норми щодо порядку виведення поза штат працівників не передбачено!
Тому для виведення штатних працівників/військовослужбовців поза штат перш за все необхідно провести скорочення штату з попередженням працівників/військовослужбовців не пізніше ніж за 2 місяці згідно ст. 49-2 Кодексу законів про працю України.
В такому разі керівник/командир частини зобов’язаний видати наказ про внесення змін до штатного розпису/особового складу частини, або скасувати старий і прийняти новий. Лише потім скорочених працівників/військовослужбовців можна прийняти поза штат на підставі договору цивільно правого характеру, де вони зможуть виконувати роботу яка не передбачена штатним розписом/Статутом внутришньої служби. Вимоги до укладення договору про працю з позаштатним працівником/вільнонайманим регулюються главою 61 Цивільного кодексу України як договір підряду або главою 63 Цивільного кодексу України як договір про надання послуг.
Під час поранення, лікування його та реабілітаційної відпустки за рішенням ВЛК військовослужбовець має право на усі належні йому виплати включно з бойовими винагородами!
Питання виплат пораненим військовослужбовцям регулює наказ міністра оборони №260, відповідні рішення міністра оборони, а також постанова №168, яка вийшла під час воєнного стану.
Військовослужбовець, який отримав поранення у зоні проведення бойових дій, має право на такі виплати:
грошове забезпечення, яке наразі складає мінімум 13 тисяч гривень
додаткову винагороду відповідно до постанови №168 (так звані «бойові») – з розрахунку 100 тисяч гривень на місяць
матеріальну допомогу для розв'язання соціально-побутових питань
«Бойові» виплачуються за час того, як військовослужбовець отримав поранення по той час, коли він евакуюється з одного лікувального закладу до іншого, перебуває на лікуванні у шпиталі, а також після лікування, якщо йому надається військово-лікарською комісією відпустка за станом здоров'я.
Матеріальну допомогу для розв'язання соціально-побутових питань виплачують тим, хто отримав поранення чи травми, пов'язані із захистом батьківщини, у районах ведення бойових дій. Вона дорівнює розміру мінімального забезпечення і становить 13 тисяч гривень. Її можна отримати тільки раз на рік. Він додає, що грошове забезпечення виплачується військовослужбовцям, термін лікування яких не перевищує 4 місяці безперервно. У разі, якщо термін лікування військовослужбовця перевищує 4 місяці, для продовження виплати йому забезпечення має бути висновок ВЛК, в якому зазначається термін, на який продовжено його лікування. Тобто, якщо боєць отримав поранення 25 березня, вже у липні має знову засідати ВЛК, яка зазначить, на який термін продовжити лікування. На цей час продовжується виплата грошового забезпечення і так званих «бойових».
Військовослужбовці мають право самостійно захистити порушені права під час проходження служби двома способами:
- зверненням з позовом до суду
- поданням скарги відповідній посадовій особі.
Зазначене питання регулюється Дисциплінарним статутом Збройних Сил України та Законом України «Про звернення громадян».
Військовослужбовець має право подати скаргу, ЯКЩО ВВАЖАЄ, що його ПРАВА, ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ БУЛИ ПОРУШЕНІ:
• незаконним рішенням, діями або бездіяльністю командирів;
• незаконним покладенням на нього обов'язків;
• незаконним притягненням до відповідальності;
• незаконними діями інших військовослужбовців.
Залежно від виду порушення СКАРГА ПОДАЄТСЬЯ ДО:
• органів військового управління;
• посадових осіб;
• військової служби правопорядку;
• органів, які проводять досудове слідство;
• інших державних органів.
З інших питань службової діяльності скарга подається безпосередньому командирові тієї особи, чиї дії оскаржуються.
Якщо військовослужбовець, який подає скаргу, не знає, з чиєї вини порушені його права, скарга подається у порядку підпорядкованості безпосередньому командиру.
- військовослужбовцем,
-членом сім’ї військовослужбовця
-іншою заінтересованою особою.
Усі скарги у день їх надходження заносяться до Журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
Усну скаргу військовослужбовці, члени їх сімей та інші громадяни мають право подати командирам військових частин під час особистого прийому, що визначено у кожній військовій частині, установі, організації.
ПИСЬМОВУ СКАРГУ бажано подавати у двох примірниках до відділу військової частини або іншого державного органу, у компетенції якого розгляд вашого питання. Другий примірник з відміткою про отримання залишається у особи, яка подала скаргу. Він є підтвердженням того, що військова частина або інший орган отримали скаргу, і може бути використаний як доказ факту звернення, якщо виникне потреба оскаржити затримку або незадовільні результати розгляду скарги.
У письмовій скарзі слід вказати
-прізвище, ім’я і по батькові,
-адресу місця проживання і номер телефону,
-посадову особу або орган державної влади, якому адресована скарга,
-ясно і докладно описати обставини порушення вашого права, суть порушення,
-зазначити, які дії ви просите відповідальну посадову особу вчинити для відновлення цього права, вказати дату і поставити підпис.
Якщо ви бажає бути присутнім при розгляді скарги, про це теж варто зазначити у ній.
• особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися за допомогою до свідків;
• подати додаткові матеріали, що стосуються справи, чи клопотати, щоб їх вимагав командир або орган, який розглядає заяву або скаргу;
• бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
• одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
• ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
• оскаржити прийняте за їхньою заявою чи скаргою рішення в суді;
• вимагати відшкодування збитків у встановленому законом порядку.
Під час розгляду пропозиції, заяви чи скарги не допускається розголошення командиром чи іншою особою, яка бере участь у розгляді, відомостей про особисте життя військовослужбовця без його згоди, а також розголошення іншої інформації, якщо це зачіпає його права і свободи, законні інтереси.
УСІ пропозиції, заяви чи скарги розглядаються і вирішуються у строк НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО МІСЯЦЯ з часу їх отримання, а ті, що НЕ ПОТРЕБУЮТЬ ДОДАТКОВОГО ВИВЧЕННЯ й перевірки, - невідкладно, але НЕ ПІЗНІШЕ П'ЯТНАДЦЯТИ ДНІВ з часу їх надходження.
Якщо у місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, командир встановлює новий строк, про що сповіщається військовослужбовець, який подав звернення.
При цьому ЗАГАЛЬНИЙ СТРОК розгляду пропозиції, заяви чи скарги не може перевищувати СОРОКА П'ЯТИ ДНІВ.
Несвоєчасний, неповний розгляд скарги або незаконне рішення посадової особи, яка її розглядає, можна оскаржити встановленим порядком до суду, Військової служби правопорядку або вищого за підпорядкованістю командира.
У разі виникнення уточнюючих питань або бажання порадитись зі мною персонально, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Якщо ж консультація задовільнила Вас, активуйте сіру галочку та залиште відгук на знак подяки
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, треба розбиратися, виведення по за штат є порушенням закону.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.