Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Банківська право, 23 серпня 2023, питання №90632 250₴

Можно ли вывести деньги с заблокированного PayPal?

Здравствуйте. Не уверен что этот вопрос подходит под тематику сайта. Но на всякий случай спрошу тут тоже)

На пейпале есть средства, которые знакомый отправил по своему согласию о чем указывал в комментариях и если нужно может сам подтвердить в поддержке.
Но по какой то причине пейпал решил заблокировать аккаунт не объяснив причину. На счету довольно много средств которые я не могу вывести. При попытке связаться с живым человеком мне вообще всегда говорят что свободных людей нет, да и судя по всему не будет. Документы я им на проверку предоставлял.
Может кто то знает как можно выйти с данной ситуации?

Відповіді юристів (7)

    Дерій Владислав Олегович
    14.4%

    Доброго дня!

    У PayPal блокування гаманців без попередження досить розповсюджене явище. Система блокує гроші, які надійшли на рахунок на 30–180 днів. Користувач до пів року не матиме можливості переглянути рахунок, вивести або переказати кошти комусь іншому.

    Коли користувачі звертаються до служби підтримки, то отримують шаблон-відповідь: «З міркувань безпеки ми не розголошуємо деталі порушення, оскільки це дозволить обійти наші заходи безпеки. Ми проводимо ретельне розслідування, перш ніж приймати таке рішення, тому це остаточне рішення, яке не буде скасовано»‎.

    Власне, блокування грошей «без пояснення причин» — не нова практика для PayPal і стосується не лише українців. Подібні скарги на форумі компанії можна знайти й за 2019, і за 2020, і за 2021 роки від користувачів із різних країн світу. Але об’єднує їх усі одне — акаунт блокується без попередження, а користувач не має доступу до грошей 30–180 діб. Такі ж скарги можна знайти на сторінці PayPal у Facebook і Twitter. До речі, в соцмережах PayPal озвучує той самий меседж.

    В «Угоді користувача» у розділі Hold, Limitations & Reserves є пункт, який власне чітко говорить, що платіжна система може діяти на власний розсуд у питанні блокування. Дії платіжної системи аргументовані та завчасно артикульовані.

    «За певних обставин для захисту PayPal, а також безпеки та цілісності мережі покупців та продавців, які користуються послугами PayPal, PayPal може робити дії на рівні облікового запису або на рівні транзакції <…>. Наше рішення про утримання, обмеження та резерви може бути засноване на конфіденційних критеріях, які важливі для нашого управління ризиками та захисту PayPal, наших клієнтів та/або постачальників послуг. Оцінюючи ризик, пов’язаний з вашим обліковим записом PayPal, ми можемо використовувати запатентоване моделювання ризиків та шахрайства. Крім того, відповідно до законодавства або державних органів ми можемо не розкривати вам певну інформацію про такі рішення. Ми не зобов’язані розкривати подробиці нашого управління ризиками або процедурами безпеки».

    Тому у Вашому випадку потрібно почекати в кращому випадку 30 днів

    У разі виникнення додаткових питань, звертайтесь! Всього доброго!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    14.4%

    питання №90632

    Доброго дня, Владиславе!

    Блокування грошей «без пояснення причин» — не нова практика для PayPal і стосується не лише українців. Система блокує гроші, які надійшли на рахунок, на 30–180 днів. Тобто до пів року користувач не матиме можливості переглянути рахунок, вивести або переказати кошти комусь іншому.

    Коли користувачі звертаються до служби підтримки, то отримують шаблонні відповіді.

    В «Угоді користувача» у розділі Hold, Limitations & Reserves є пункт, який власне чітко говорить, що платіжна система може діяти на власний розсуд у питанні блокування. Дії платіжної системи аргументовані та завчасно артикульовані.

    «За певних обставин для захисту PayPal, а також безпеки та цілісності мережі покупців та продавців, які користуються послугами PayPal, PayPal може робити дії на рівні облікового запису або на рівні транзакції <…>. Наше рішення про утримання, обмеження та резерви може бути засноване на конфіденційних критеріях, які важливі для нашого управління ризиками та захисту PayPal, наших клієнтів та/або постачальників послуг. Оцінюючи ризик, пов’язаний з вашим обліковим записом PayPal, ми можемо використовувати запатентоване моделювання ризиків та шахрайства. Крім того, відповідно до законодавства або державних органів ми можемо не розкривати вам певну інформацію про такі рішення. Ми не зобов’язані розкривати подробиці нашого управління ризиками або процедурами безпеки».

    Сам ресурс пропонує такий алгоритм дій у разіблокування аккаунту:

    "Как снять ограничение со счета?

    Прежде чем приступить к работе

    Ограниченный счет означает, что вы не сможете выполнять определенные операции с вашим счетом PayPal. Например, вам не удастся отправить или вывести средства. Обычно мы просим вас выполнить некоторые действия для снятия ограничений по счету.

    Перейдите в ваш Центр разрешения проблем или нажмите значок колокольчика в верхней части вашей Панели управления для получения более подробных сведений.

    Если вы выполнили все действия и ваш счет остается ограниченным, это означает одно из следующего:

    • Мы уже проверили ваш счет и отправили вам электронное письмо с просьбой о предоставлении дополнительной информации.
    • Предоставленная вами информация еще находится на рассмотрении.

    Если вам необходимо отправить документы, ознакомьтесь с нашими рекомендациями по отправке документов.

    Продолжительность процедуры снятия ограничений счета зависит от сложности вашего случая.

    В большинстве случаев ограничения не могут быть сняты службой поддержки клиентов по телефону. В скором времени мы свяжемся с вами. В скором времени мы свяжемся с вами.

    Если вы получили электронное сообщение об ограничении доступа к счету, но не видите ограничения в Центре разрешения проблем, скорее всего, такое письмо является поддельным. Перешлите его по адресу phishing@paypal.com для проведения расследования.

    После того, как вы перешлете нам электронное письмо, удалите его из папки «Входящие». Если вы переходили по ссылкам или загружали какие-либо вложения, войдите в вашу учетную запись и просмотрите ваши платежи. Рекомендуется также изменить ваш пароль".

    Крім того, якщо блокується платіж, то ресурс пропонує такі дії:

    "Как разблокировать удерживаемый (-е) платеж (-и)?

    Войдите в учетную запись и проверьте, можете ли вы разблокировать платежи на удержании. Если у вас нет этого параметра, мы будем удерживать ваш платеж на срок до 21 дня.

    Вы можете разблокировать соответствующие требованиям платежи, если выполните одно из действий ниже:

    • Добавите номер для отслеживания. Используйте одну из наших утвержденных транспортных компаний, и мы снимем удержание приблизительно через 24 часа после того, как курьер подтвердит доставку по адресу покупателя.
    • Обновите статус заказа, если удерживаемый платеж связан с услугой или нематериальным товаром (например, уроки игры на фортепиано, электронная книга). Средства будут разблокированы через 7 дней после подтверждения статуса заказа как выполненного.

    В редких случаях после выполнения этих действий нам может потребоваться удержать платеж на срок до 21 дня. Например, это может произойти, если мы заметим необычное изменение в схемах ваших продаж.

    Чтобы добавить данные для отслеживания товара или изменить статус заказа, выполните следующие действия:

    • Перейдите в раздел История.
    • Найдите покупку , сведения о которой вы хотите обновить, и нажмите Получить средства. Если вы продали товар, выберите «Товар» , чтобы добавить данные для отслеживания или распечатать транспортную этикетку. Если вы продали нематериальный товар или услугу, выберите «Услуга или виртуальный товар» , чтобы изменить статус заказа. Вы можете изменить статус заказа на «Выполнен», «В ожидании» или «Отменен».
    • Нажмите Отправить".

    Отже для розблокування рахунку Вам треба у будь якому випадку звернутись до Центру вирішення проблем. Іншого шляху, на жаль, немає. Судитись з цим ресурсом - забва недешева та й позбута сенсу. Втім можна спробувати написати їм претензію, в чому я можу допомогти.

    Постскриптум: Про всяк випадок Вам варто знати, що оскільки PayPal є дуже відомим та впізнаваним брендом, він часто використовуються при здійсненні фішинг-атак, жертвами яких регулярно стають саме продавці різних Інтернет-платформ. Один з подібних сценаріїв шахрайств з PayPal передбачає те, що жертва отримує електронний лист про те, що її обліковий запис нібито заблоковано. Це може викликати паніку, адже для когось цей акаунт є одним з основних джерел доходу.

    В електронному листі можуть бути вказані різні причини блокування, наприклад, незвична активність в обліковому записі. Щоб це виправити, в листі пропонують виконати певні кроки, внаслідок яких, як правило, злочинці можуть отримати конфіденційні дані або повний контроль над обліковим записом жертви.

    Якщо у вас виникають сумніви щодо легітимності електронних листів від будь-якої компанії, зверніться до неї, за допомогою даних, вказаних на офіційному веб-сайті. Спам-фільтри та надійні сучасні рішення з безпеки також допомагають уникнути інфікування фішинговими загрозами.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.4%

    Доброго дня.

    Как обратиться в службу поддержки клиентов PayPal?Центр обработки сообщений

    Вы можете отправить нам сообщение в любое время. Просто войдите в учетную запись PayPal, перейдите в Центр обработки сообщений и выберите «Новое сообщение».

    Чтобы отправить нам сообщение в приложении PayPal, выполните следующие действия.

    Социальные сети

    Чтобы связаться с нами через Facebook, перейдите на страницу facebook.com/PayPal

    Чтобы связаться с нами в Twitter, перейдите на страницу @AskPayPal

    Связаться с нами

    Чтобы связаться с нами через веб-сайт:

    • Перейдите на страницу Связаться с нами.
    • Выберите проблему, наиболее точно соответствующую той причине, по которой вы к нам обращаетесь.
    • Если вы не нашли ответа на свой вопрос, прокрутите страницу вниз.
    • В зависимости от характера проблемы и от того, вошли ли вы в систему, вы сможете написать нам сообщение, позвонить нам, использовать чат-бот PayPal или задать вопрос сообществу.

    Чтобы связаться с нами через приложение PayPal:

    • Нажмите на свое фото в профиле.
    • Выберите Справка.
    • Выберите проблему, наиболее точно соответствующую той причине, по которой вы к нам обращаетесь.
    • Если вы не нашли ответа на свой вопрос, прокрутите страницу вниз. В зависимости от характера проблемы вы сможете написать нам сообщение, позвонить нам, использовать чат-бот PayPal или задать вопрос сообществу.

    Эта информация может оказаться полезной

    Как снять ограничение со счета?

    Прежде чем приступить к работе

    Ограниченный счет означает, что вы не сможете выполнять определенные операции с вашим счетом PayPal. Например, вам не удастся отправить или вывести средства. Обычно мы просим вас выполнить некоторые действия для снятия ограничений по счету.

    Перейдите в ваш Центр разрешения проблем или нажмите значок колокольчика в верхней части вашей Панели управления для получения более подробных сведений.

    Если вы выполнили все действия и ваш счет остается ограниченным, это означает одно из следующего:

    • Мы уже проверили ваш счет и отправили вам электронное письмо с просьбой о предоставлении дополнительной информации.
    • Предоставленная вами информация еще находится на рассмотрении.

    Если вам необходимо отправить документы, ознакомьтесь с нашими рекомендациями по отправке документов.

    Продолжительность процедуры снятия ограничений счета зависит от сложности вашего случая.

    В большинстве случаев ограничения не могут быть сняты службой поддержки клиентов по телефону. В скором времени мы свяжемся с вами. В скором времени мы свяжемся с вами.

    Если вы получили электронное сообщение об ограничении доступа к счету, но не видите ограничения в Центре разрешения проблем, скорее всего, такое письмо является поддельным. Перешлите его по адресу phishing@paypal.com для проведения расследования.

    После того, как вы перешлете нам электронное письмо, удалите его из папки «Входящие». Если вы переходили по ссылкам или загружали какие-либо вложения, войдите в вашу учетную запись и просмотрите ваши платежи. Рекомендуется также изменить ваш пароль.

    Как разблокировать удерживаемый (-е) платеж (-и)?

    Войдите в учетную запись и проверьте, можете ли вы разблокировать платежи на удержании. Если у вас нет этого параметра, мы будем удерживать ваш платеж на срок до 21 дня.

    Вы можете разблокировать соответствующие требованиям платежи, если выполните одно из действий ниже:

    • Добавите номер для отслеживания. Используйте одну из наших утвержденных транспортных компаний, и мы снимем удержание приблизительно через 24 часа после того, как курьер подтвердит доставку по адресу покупателя.
    • Обновите статус заказа, если удерживаемый платеж связан с услугой или нематериальным товаром (например, уроки игры на фортепиано, электронная книга). Средства будут разблокированы через 7 дней после подтверждения статуса заказа как выполненного.

    В редких случаях после выполнения этих действий нам может потребоваться удержать платеж на срок до 21 дня. Например, это может произойти, если мы заметим необычное изменение в схемах ваших продаж.

    Чтобы добавить данные для отслеживания товара или изменить статус заказа, выполните следующие действия:

    • Перейдите в раздел История.
    • Найдите покупку , сведения о которой вы хотите обновить, и нажмите Получить средства. Если вы продали товар, выберите «Товар» , чтобы добавить данные для отслеживания или распечатать транспортную этикетку. Если вы продали нематериальный товар или услугу, выберите «Услуга или виртуальный товар» , чтобы изменить статус заказа. Вы можете изменить статус заказа на «Выполнен», «В ожидании» или «Отменен».
    • Нажмите Отправить.
    Турчин Ярослав Александрович
    14.4%

    Добрый день! Вы уже обращались с вопросом этой же проблематики, Владислав, но касаясь аспекта проблем с выводом на украинскую карту и налогообложением.

    Для ответа надо понимать ситуацию. Это индивидуальная блокировка или продолжение практики PayPal в Украине, т.к. о таких проблемах массово сообщали с 2022 года многие украинцы.

    Может эта статья будет Вам полезной:

    https://vctr.media/ua/ne-takyj-j-idealnyj-chomu-uk...

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.4%

    Вітаю, Владиславе!

    Paypal несе фінансову відповідальність за кошти, які ви приймаєте, тому якщо вони вважають, що ваш обліковий запис може спричинити проблеми для них чи інших клієнтів, вони заморозять ваш обліковий запис. Paypal має автоматизовану систему, а також керовану людиною систему для контролю шахрайства.

    Відповіді на найбільш популярні питання з функціонування PayPal тут:

    Чи можна зняти бан із PayPal?

    Зареєструйтеся в нашій службі та отримайте доступ до Unban My Account — нашого інструменту, який складає для вас листи-апеляційні листи та прискорює їх обробку. Таким чином, ви можете оскаржити своє призупинення за незначну частину часу, який вам знадобиться, щоб зробити це традиційним способом — через сторінку підтримки PayPal.

    Чи дозволено PayPal зберігати мої гроші?

    Чому мої кошти недоступні або призупинені? PayPal може призупинити або обмежити активність вашого облікового запису, якщо нам знадобиться трохи більше інформації від вас про трансакцію, ваш бізнес або діяльність вашого облікового запису. … Якщо кілька клієнтів подають заяву на відшкодування, оскарження чи повернення платежу, це може затримати доступність ваших коштів.

    Що станеться через 180 днів PayPal?

    Ваші кошти можуть зберігатися протягом 180 днів з дати останньої транзакції. Щоб повернути гроші за замовлення через 180 днів, Натомість надсилайте гроші в PayPal. … Paypal зберігає ваші кошти протягом 180 днів, оскільки це той самий період, протягом якого покупці мають відкрити суперечки через PayPal.

    Як отримати гроші з заблокованого рахунку?

    Щоб подати клопотання про вилучення коштів, ви повинні заповнити кілька форм, які пояснюють, чому ви просите вилучення коштів. Якщо запит буде схвалено, суд видасть офіційний судовий наказ дозволити зняття та звільнення грошей із заблокованого рахунку.

    Як довго банківські рахунки залишаються заблокованими?

    Якщо ваш рахунок заблоковано через те, що банк перевіряє ваші трансакції, блокування зазвичай триває близько 10 днів у простіших ситуаціях або близько 30 днів для більш складних ситуацій. Але оскільки немає жорстких правил щодо цього, краще припустити, що це може тривати довго.

    Що станеться, якщо мій обліковий запис PayPal буде призупинено?

    Щоб відновити призупинений обліковий запис PayPal, вам доведеться увійдіть у свій обліковий запис PayPal Business і відвідайте Центр вирішення проблем щоб переглянути деталі того, чому PayPal обмежив ваш обліковий запис. На цьому порталі ви знайдете всю інформацію, необхідну для скасування призупинення вашого облікового запису.

    Як використовувати PayPal, якщо забанено?

    Наступним рішенням для використання paypal навіть після заборони є створення нового облікового запису на ваше ім’я. Для цього необхідно дотримуватися ряду запобіжних заходів, щоб новий обліковий запис залишався в безпеці. а) Ви повинні вкажіть новий банківський рахунок, номер кредитної картки та адресу в новій заявці.

    Як мені відновити обліковий запис PayPal?

    Як повторно активувати PayPal

    1. Увійдіть до свого облікового запису PayPal, якщо можливо, і натисніть посилання на Центр вирішення, яке розташоване у верхній частині сторінки. ...
    2. Виконайте кроки, наведені в Центрі вирішення проблем, щоб зняти обмеження PayPal, щоб відновити повний доступ до функцій і послуг PayPal.
    Чому гроші, які я надіслав на PayPal, очікують на розгляд?

    Найчастіше платіж «очікує на розгляд». результат облікового запису PayPal, який не був повністю перевірений. Коли ви створюєте новий обліковий запис PayPal, переконайтеся, що ви виконали всі кроки та правильно підтвердили свій обліковий запис. … Ви не зможете приймати платежі, поки не підтвердите свою адресу електронної пошти.

    Чи може PayPal зберігати ваші гроші більше 180 днів?

    Paypal зберігає ваші кошти протягом 180 днів, оскільки це той самий період, протягом якого покупці мають відкрити суперечки через PayPal. Отже, якщо протягом 180 днів проти вас не буде відкрито жодних спорів вам дозволено зняти кошти якщо вам виповнилося 18 років, обліковий запис ведеться на ваше юридичне ім’я та зареєстровано в країні, де ви проживаєте.

    Чи отримаю я назад свої гроші від PayPal через 180 днів?

    Період повернення коштів за замовчуванням становить 180 днів з дати транзакції. Якщо ви повертаєте оплату за товари чи послуги, комісія за обробку відшкодування не стягується, але комісія, яку ви спочатку заплатили як продавець, вам не повертається. Сума поверненого платежу буде списана з вашого рахунку PayPal.

    Як розморозити обліковий запис?

    Найкращий спосіб розблокувати свій банківський рахунок щоб стерти вирок проти вас. Це називається «скасування» судового рішення. Щойно рішення буде скасовано, ваш обліковий запис буде автоматично звільнено. Кредитор або стягувач не має права заморозити ваш рахунок без судового рішення.

    На який термін банк може заморозити ваш рахунок за підозрілу активність?

    Якщо ваш банк блокує ваш рахунок через підозрілий акт, затримка або обмеження триватиме близько 10 днів для простіших ситуацій. Однак, якщо ваша справа складна, ваш банківський рахунок може бути розблоковано лише через 30 днів або більше.

    Що це означає, якщо вашу картку заблокували?

    Що таке блокування кредитної картки? Зазвичай блокування кредитної картки відбувається, коли продавець, наприклад готель, компанія з прокату автомобілів або АЗС, призупиняє вашу картку на приблизну суму рахунку. В результаті емітент картки зменшує суму кредиту, до якого ви можете отримати доступ.

    Як розморозити обліковий запис?

    Для цього вам доведеться відвідайте домашнє відділення вашого банку. Тут ви повинні письмово подати запит на повторну активацію облікового запису. Носіть з собою необхідні документи для KYC. Пам’ятайте, що банк не може стягувати з вас комісію за повторну активацію вашого рахунку.

    Чи можу я переказати гроші, якщо мою картку скасовано?

    Якщо ваша картка втрачена, ви необхідно негайно звернутися до банку щоб повідомити про втрату, але ви все одно можете отримати готівку через свій банк, поки ваша втрачена картка буде замінена.

    Як дізнатися, чи заблоковано мій банківський рахунок?

    Як дізнатися, що ваш банківський рахунок заблоковано? Якщо у вас заблокований банківський рахунок, ви також не зможете використовувати банкомат та кредитні/дебетові картки. Кожного разу ти будеш побачити на екрані повідомлення про помилку, і будь-яку транзакцію, яку ви здійсните, не буде оброблено.

    Чи може PayPal забанити вас назавжди?

    За словами компанії, наявність обмежень у вашому обліковому записі не обов’язково означає, що ви зробили щось не так. Але це спосіб захистити як покупця, так і продавця. Однак це можуть призвести до постійної заборони, якщо вони вважають це за потрібне.

    Чи може PayPal зберегти ваші гроші?

    Як довго PayPal зберігатиме ваші кошти? Ваш кошти зазвичай зберігаються до 21 дня. Однак є кілька речей, які ви можете зробити, щоб прискорити цей графік. Ви також можете ознайомитися з нашою Угодою користувача для отримання додаткової інформації про інші утримання та резерви, які ми можемо розміщувати у вашому обліковому записі.

    Всього доброго. Успіхів!

    Гончаренко Константин
    14.4%

    Добрій день!

    Рекомендую привлечь профильного адвоката для формирования правовой позиции по возврату, возможно начать с письменной притензии в адресс главного офиса как в Киеве так и заграницей . Сан-Хосе, Калифорния, США Возможно центральное руководство найдет те или иные возможности возврата средств.

    Так же возможно через суд предоставить доказательства , что средства компания начислила вам законно и вы требуете их к взысканию. Так как Вы получили их заонно в период действия компании в Украины

    данный момент нужно привлечь группу адвокатов в том числе со знаниями в области

    экономических ссанкций и международного права, для дальнейшего урегулирования

    вопроса возврата на уровне главного офиса ,

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк
    13.6%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання:

    У випадку потрібно зайти в свій аккаунт і натиснути на посилання « Центр вирішення проблем ». У вікні буде видно посилання « Чому робота мого облікового запису обмежена ». Клікнувши по ній, ви отримаєте додаткову інформацію про те, що сталося, і які обмеження накладено на ваш обліковий запис. Також буде наведено перелік дій, які необхідно виконати для зняття обмежень.

    Список вимог для розблокування облікового запису звичайного покупця невеликий. Це:

    • Копія паспорта (звичайний або закордонний) - фотографія + прописка;
    • Копії банківських рахунків (Unity Bill) — рахунки за комунальні послуги та ін., а також банківські виписки з вашими реквізитами. Ідеально, якщо рахунки містять інформацію англійською мовою. Якщо ні – не страшно.

    Продавцям потрібно буде продемонструвати документи, які б підтверджували легальність отриманих коштів.

    Всі документи можна завантажити через систему PayPal (найкращий варіант) або надіслати факсом (не завжди зручно).

    Все, справа зроблена. Тепер потрібно почекати 3-5 робочих днів, щоб документи були вивчені, а з PayPal надійшла відповідь. Це може бути повідомлення про зняття обмежень або прохання надіслати додаткові матеріали, оскільки вихідних даних недостатньо для прийняття рішення. У деяких випадках, навіть коли з документами є повний порядок, блокування не знімають. І домогтися якихось пояснень поштою не вдасться. Вам будуть надходити стандартні марні відповіді. У цьому випадку краще зв'язатися з представниками PayPal, зателефонувавши їм за телефоном 8-800-333-2676 .

    Для більшої надійності радимо перед дзвінком записати свій спеціальний одноразовий код. Отримати його можна дуже швидко. Авторизуємося в обліковому записі, знаходимо в самому низу сторінки посилання « Зв'язатися з нами ».

    Відкриється сторінка центру підтримки клієнтів. Тут можна знайти відповіді на всі популярні запитання. Але нас цікавить зворотний зв'язок, тому вибираємо праву колонку і клацаємо за посиланням « Підтримка по телефону » У вікні буде ваш пароль. Він щоразу новий, тому перед дзвінком оновіть інформацію.

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України