Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здравствуйте!
Хотел бы получить развернутую консультацию по вопросу вступления в наследство после смерти отца. Мать умерла в 2020 году, отец 1,5 месяца назад. Насколько я знаю завещания нет. После смерти отца остался дом. Кроме меня в семье есть ещё моя родная сестра, она также претендует на дом.
Вопрос заключается в том, как мне вступить в наследство, какие документы нужно оформить, и можно ли это сделать удаленно, так как я и сестра сейчас находимся за пределами Украины.
Заранее благодарю за ответ!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (13)
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію
Для прийняття спадщини Вам достатньо особисто звернутися із заявою про прийняття спадщини до Консульства або Посольства України, яке виконує консульські функції в країні, де Ви зараз перебуваєте.
Згідно з підпунктом 3.11.3 Положення про порядок вчинення нотаріальних дій в дипломатичних представництвах та консульських установах України, спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно зі спадкодавцем, має подати консулу заяву про прийняття спадщини.
ТЕРМІН ПОДАЧІ заяви про прийняття спадщини 6 МІСЯЦІВ із моменту відкриття спадщини (смерті спадкодавця).
Через 6 місяців після відкриття спадщини Вам потрібно повторно звернутися в консульство або посольство та подати заяву на видачу свідоцтва про право на спадщину.
1. Ви повинні зареєструватися в електронній черзі https://online.mfa.gov.ua/application
2. Прийти у зазначений час та подати документи для засвідчення справжності підпису на заяві про прийняття спадщини
Документи, які Вам необхідно підготувати :
Оплата консульського збору здійснюється у день подачі документів до консульської установи.
Непідготовлений належним чином пакет документів - це відмова у наданні консульської послуги, а отже - змарнований час і необхідність нового запису на прийом.
Заяву про прийняття спадщини необхідно подати протягом 6 місяців.
---
ЩЕ ОДНИМ ВАРІАНТОМ подачі заяви про прийняття спадщини за кордоном є відправка заяви поштою нотаріусу на території України, справжність підпису на таких заявах має бути нотаріально засвідченою (у такому разі Вам необхідно звернутися до нотаріуса на території країни де Ви перебуваєте, написати заяву на 2х мовах та завірити апостелем, а потім відправити її рекомендованим листом нотаріусу на території України. Бажано в телефонному режимі з ним попередньо домовитись).
Якщо заява, на якій справжність підпису спадкоємця не засвідчена, надійшла поштою, вона приймається нотаріусом, заводиться спадкова справа, а спадкоємцю повідомляється про заведення спадкової справи та необхідність надіслати заяву, оформлену належним чином (справжність підпису на таких заявах має бути нотаріально засвідченою), або особисто прибути до нотаріуса. (п. 3.5 глава 10 Розділ ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України)
---
Ваш представник по довіренності не зможе подати заяву про прийняття спадщини , адже не допускається приймати заяви про прийняття спадщини, про відмову від неї або заяви про їх відкликання, складені від імені спадкоємців їх представниками, що діють на підставі довіреностей. (п. 3.6 глава 10 Розділ ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України )
З повагою, Дерій В.О.!
Всього доброго!
Дякую за відповідь!
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіБудь-ласка! Хорошого дня!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Якщо на момент смерті Ви проживали та зареєстровані разом з спадкодавцем. Ви вважаєтесь такою особою ,що фактично прийняла спадщину. В подальшому спадкування проходить за заповітом або за законом ,згідно ст. 1222 ЦК Украіни. Майно в заповіті отримує той хто в ньому вказаний.
Майно яке не було розподілене заповітом спадкується за законом:
Діти ,дружина(офіційна),батько, мати, брати сестри.
Якщо спадкоємці є пенсіонерами або особами з інвалідністю , вони мають право на обов'язкову частку спадщини.
В будь-якому разі родичам необхідно подати заяву нотаріусу у 6-ти місячний термін. За місцем реєстраціі померлого,або за місцем знаходження спадкового майна.
заяви від кожного спадкоємця вам треба подати через консульство , для реєстрації їх і направлення нотаріусу за місцем мешкання померлих, або за місцем знаходження майна.
Право на спадкування виникає у день смерті особи або в день, з якого за рішенням суду особа оголошена померлою.
Для заведення спадкової справи потрібно подати/направити нотаріусу заяву про прийняття спадщини. ( можна подати та зареєструвати у консульстві , а далі направити заяву з перекладом на укр мову вашому представнику за довіреністю, в Україні , який і займеться поданням заяви регіональному нотаріусу для відкриття спадкової справи та збирання документів спадкодавця( померлого громадянина), аби спадкоємці могли вступити у спадщину.)
Звернутися до будь-якого нотаріуса України для заведення спадкової справи, незалежно від останнього місця проживання померлого.
Видача свідоцтва про право на спадщину без реєстрації у Спадковому реєстрі – заборонено.
Який строк? Згідно з Постановою КМУ від 24.06.2022 р. № 719 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату та державної реєстрації в умовах воєнного стану”, строк для прийняття спадщин становить шість місяців з дня смерті особи та ще чотири місяці, тобто з часу смерті строк подачі/направлення заяви про вступ до спадщини складає 10 місяців.(але фактично 6-ть)
ВажливоМеханізмів передачі таких спадкових справ до інших регіонів чи нотаріусів не передбачено, як і не запроваджено процедури відновлення таких спадкових справ у випадку їх втрати чи знищення. Не зважаючи на зміни, введені Постановою КМУ та Наказом Міністерства Юстиції, після завершення військового стану, спадкові справи, що відкриті не за місцем відкриття спадщини, повинні будуть передаватись нотаріусам за місцем останнього проживання спадкодавця для видачі свідоцтва про право на спадщину.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Дякую за відповідь!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
Якщо Ви перебуваєте за кордоном, то можете вступити у спадщину двома шляхами:
Письмова заява про прийняття спадщини подається спадкоємцем особисто консулу. Справжність підпису на таких заявах має бути нотаріально засвідченою.
Якщо заява, на якій справжність підпису спадкоємця не засвідчена, надійшла поштою, вона приймається консулом, заводиться спадкова справа, а спадкоємцю пропонується надіслати заяву, оформлену належним чином, або прибути особисто до консула.
Засвідчення справжності підпису не потрібне, якщо спадкоємець особисто з'явився до консула і подав заяву. У цьому разі консул установлює особу спадкоємця і перевіряє справжність його підпису, про що робить відмітку на заяві і вказує найменування документа, що посвідчує особу, його номер, дату видачі, найменування установи, яка видала документ, рік народження спадкоємця.
Подання документів для засвідчення справжності підпису на про прийняття/відмову від прийняття спадщини здійснюється виключно за попереднью реєстрацією заявником особисто https://online.mfa.gov.ua/application (Нотаріальні дії - засвідчення вірності підпису)
Для засвідчення справжності підпису на заяві про прийняття/відмову від прийняття спадщини заявник подає:
Оригинали та копії наступних документів: паспорта громадянина України для виїзду за кордон; візи /карти побиту/ іншого документа, що підтверджує перебування заявника за кордоном
Копіїт наступних документів: документа, що підтверджує факт відкриття спадщини (свідоцтво про смерть, заповіт тощо); паспорта громадянина України на чию користь особа відмовляється вид прийняття спадщини (лише у разі оформлення заяви про відмову від прийняття спадщини);
А також заяву на прийняття спадщини.
Згідно з Наказом Міністерства юстиції України "Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України", спадкоємці можуть подати заяву про прийняття спадщини поштою, якщо вони проживають за межами України.
Своєчасно надісланою вважається заява, справжність підпису особи на якій засвідчена нотаріально, що направлена поштовим відправленням до закінчення шестимісячного строку для прийняття спадщини і яка надійшла нотаріусу після закінчення цього строку. Нотаріус приймає такі заяви та заводить спадкову.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, прийняти спадщину вы може звернувшись до консульства України за кордоном..
Ось наприклад, якщо ви у Польщі.
Ознайомтесь за посиланням
https://poland.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/1987-...
Там зазначено не обхідні документів та зразок заяви.
Дякую за відповідь!
Дякую за відповідь!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу, Сергію! Був радий допомогти! Пам'ятайте, що на прийняття спадщини в Вас залишилось 4,5 місяці.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Сергію!
Вопрос заключается в том, как мне вступить в наследство, какие документы нужно оформить, и можно ли это сделать удаленно, так как я и сестра сейчас находимся за пределами Украины.Заранее благодарю за ответ!
Вам потрібно звернутись до нотаріуса із заявою про вступ до спадщини грубо кажучи до кінця січня 2024 року.
Відповідно до ч. 3.23 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296/5, спадкоємці можуть подати заяву про прийняття спадщини поштою, якщо вони проживають за межами України.
Своєчасно надісланою вважається заява, справжність підпису особи на якій засвідчена (або не засвідчена) нотаріально, що направлена поштовим відправленням до закінчення шестимісячного строку для прийняття спадщини і яка надійшла нотаріусу після закінчення цього строку. Нотаріус приймає такі заяви, заводить спадкову справу та у випадку надходження заяви, справжність підпису на якій не засвідчено нотаріально, надсилає лист спадкоємцю, в якому пропонується надіслати заяву, оформлену належним чином, або особисто прибути до нотаріуса за місцем відкриття спадщини. У таких випадках конверт підшивається у спадкову справу.
За кордоном нотаріальні дії здійснюють консульські установи або дипломатичні представництва України. Згідно законодавства спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно із спадкодавцем, має подати консулу заяву про прийняття спадщини.
Письмова заява про прийняття спадщини подається спадкоємцем особисто консулу. Справжність підпису на таких заявах має бути нотаріально засвідченою.
Якщо заява, на якій справжність підпису спадкоємця не засвідчена, надійшла поштою, вона приймається консулом, заводиться спадкова справа, а спадкоємцю пропонується надіслати заяву, оформлену належним чином, або прибути особисто до консула.
Засвідчення справжності підпису не потрібне, якщо спадкоємець особисто з'явився до консула і подав заяву. У цьому разі консул установлює особу спадкоємця і перевіряє справжність його підпису, про що робить відмітку на заяві і вказує найменування документа, що посвідчує особу, його номер, дату видачі, найменування установи, яка видала документ, рік народження спадкоємця.
Тож спадкоємець, який перебуває за межами України, може прийняти спадщину шляхом:
Документи, необхідні для прийняття спадщини (оригінали та копії)
Даний перелік документів не є вичерпаним і може змінюватись в залежності від виду спадкового майна, кількості спадкового майна і т. д.
ДАНИЙ МОМЕНТ КРАЩЕ УТОЧНЮВАТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО ІЗ НОТАРІУСОМ.
Всього доброго. Успіхів! З повагою!
Дякую за відповідь!
Юрист, м. Мирноград, 13 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Особа, яка бажає прийняти спадщину та перебуває за кордоном, може подати заяву про прийняття спадщини, яка має бути нотаріально посвідченою. Найпростішим та найдешевшим способом є звернення до консула України в країні перебування, який може посвідчити підпис спадкоємця на заяві про прийняття спадщини (перелік - https://mfa.gov.ua/diplomatichni-ustanovi/inozemni...). Після цього спадкоємець має надіслати таку заяву поштою до будь-якого державного або приватного нотаріуса на території України. Законодавство не встановлює вимог до заяви про прийняття спадщини. Разом з тим, вважається за необхідне зазначити у ній:
1. прізвище, ім’я, по батькові нотаріуса або найменування нотаріальної контори, куди звертається заявник;
2. адреса нотаріуса або нотаріальної контори;
3. прізвище, ім’я, по батькові заявника, його паспортні дані, адреса місцезнаходження та місця реєстрації, засоби зв’язку;
4. відомості про смерть спадкодавця (прізвище, ім’я, по батькові, дата смерті, останнє відоме місце проживання);
5. майно, яке входить до складу спадщини і про яке заявнику відомо;
6. про бажання прийняти спадщину;
7. відомості про інших спадкоємців (прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані, адреса місцезнаходження та місця реєстрації, засоби зв’язку).
Окрім цього, до заяви необхідно додати:
1. копію документа, що посвідчує особу;
2. копію свідоцтва про смерть спадкодавця;
3. документ, що підтверджує останнє місце проживання спадкодавця.
Успіхів!