Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Бухгалтерский учет, 13 февраля 2024, вопрос №102095

Какой лимит, и акие угрозы от оборота денег на картах?

какой оборот могу делать через п2п, и что будет условно если в месяц приход более 1 млн грн, и нету фопа. Какие угрозы есть?

Ответы юристов (2)

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Максиме!

    Вся проблема полягає у фінмоніторингу.

    Законодавчою основою фінансового моніторингу є Закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 р. № 361.

    Пороговими цифрами обсягу готівкових і безготівкових операцій у фінансовому моніторингу є 5 тис. грн, 30 тис. грн, 55 тис. грн, 400 тис. грн, а також значна сума при операції з готівкою. Вони впливають на обрання тих чи інших заходів фінансового моніторингу. Однак банк за своїми внутрішніми правилами визнати підозрілою будь-яку операцію незалежно від суми, а також визначати значимість суми тих чи інших операцій з готівкою.

    Увага: обсяг платіжної операції впливає, але не є вирішальним.

    Під фінансовий моніторинг, у першу чергу, потрапляють видаткові операції (перекази коштів) у безготівковій формі, готівкою в залежності від суми платежу. Ідентифікація клієнта здійснюється зокрема за допомогою банківської картки чи кваліфікованого електронного підпису. Верифікація операції потребує додаткових підтверджень, зокрема можливий дзвінок з банку, сканування обличчя, перевірка даних платежу, підтвердження особи платника, чи дійсно саме власник картки її використовує, з’ясування мети операції та походження коштів тощо.

    Вартісні межі фінансового моніторингу такі:

    1. Для переказу безготівкових коштів для зарахування на рахунок отримувача в оплату вартості товарів, робіт, послуг, погашення зобов’язання за кредитом (пп «5» ч. 18 ст. 14 Закону № 361)

    Коли банки не зобов'язані реагувати - менше 5000 грн.

    Коли можлива перевірка - від 30 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    2. Для переказу готівкових коштів (пп. «8» ч. 18 ст. 14 Закону № 361) - 5 тис. грн та менше (можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка).

    Коли банки не зобов'язані реагувати - 5000 грн. та менше.*

    Коли можлива перевірка - більше 5 тис. грн до 400 тис. грн.

    Повідомлення до органу фінмоніторингу - більше 400 тис. грн.

    *(можна без ідентифікації особи платника, у т.ч. при переказі без відкриття рахунка)

    Національний банк України запланував у 2024 році виїзні перевірки з питань фінансового моніторингу, дотримання вимог валютного та санкційного законодавства семи банків та дев’яти небанківських установ.

    До переліку банків увійшли:

    у I кварталі –АТ КБ "ПриватБанк", АТ "РВС БАНК";

    у II кварталі – АТ "ОТП БАНК", АТ "БАНК КРЕДИТ ДНІПРО";

    у III кварталі – АТ "КРИСТАЛБАНК", АТ "АБ "РАДАБАНК";

    у IV кварталі –ПАТ "БАНК ВОСТОК".

    До переліку небанківських установ увійшли:

    у I кварталі – ТОВ "ФК "МОНБЛАН ФІНАНС" (код за ЄДРПОУ 44413938), ТОВ ФК "ВЕЙ ФОР ПЕЙ" (код за ЄДРПОУ 39626179);

    у II кварталі – ПОВНЕ ТОВАРИСТВО "ЛОМБАРД "ФІНАНС" (код за ЄДРПОУ 40104971), ТОВ "ОТП Лізинг" (код за ЄДРПОУ 35912126);

    у III кварталі – ПрАТ "СК "НАДІЙНА" (код за ЄДРПОУ 34350924), ТОВ "НоваПей" (код за ЄДРПОУ 38324133);

    у IV кварталі – КС "Кредит-СоюЗ" (код за ЄДРПОУ 25204519), ТОВ "АВАНС КРЕДИТ" (код за ЄДРПОУ 43619089), ПрАТ "СК "УЛЬТРА АЛЬЯНС" (код за ЄДРПОУ 33152597).

    План виїзних перевірок складено на підставі ризик-орієнтованого підходу, у тому числі враховуючи результати проведеної оцінки ризиків діяльності банків та небанківських установ.

    Річний план оприлюднюється згідно з вимогами пункту 11 розділу II Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90.

    Оприлюднений план перевірок з питань фінмоніторингу, дотримання вимог валютного та санкційного законодавства на 2024 рік (частина I. Перевірки банків).

    Оприлюднений план перевірок з питань фінмоніторингу, дотримання вимог валютного та санкційного законодавства на 2024 рік (частина II. Перевірки небанківських установ).

    Типовим наслідком порушення правил фінмоніторингу є - блокування рахунків, вимога до отримувача поянити їх джерело тау разі неотримання пояснень розрив ділових стосунків.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович

    В цій ситуації важливу роль матиме сума, кількість операцій, відправник тощо.

    При цьому, фінансові операції є пороговими, якщо сума, на яку здійснюється кожна із них, дорівнює чи перевищує 400 тис. грн. (для суб’єктів господарювання, які надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, – 30 тис. грн.) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тис. грн. на момент проведення фінансової операції (для суб’єктів господарювання, які надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор, - 30 тис.грн.), за наявності однієї або більше таких ознак:

    - зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін – учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (юрисдикції), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін – учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі (юрисдикції);

    - фінансові операції політично значущих осіб, членів їх сім’ї та/або осіб пов’язаних з політично значущими особами;

    - фінансові операції із переказу коштів за кордон (в тому числі до держав, віднесених Кабінетом Міністрів України до офшорних зон);

    - фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів).

    Фінансові операції або спроба їх проведення незалежно від суми, на яку вони проводяться, вважаються підозрілими, якщо суб’єкт первинного фінансового моніторингу має підозру або має достатні підстави для підозри, що вони є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

    Здійснюючи фінансовий моніторинг, банки і небанківські фінансові установи перевіряють клієнтів та аналізують їхні фінансові операції. У разі виявлення підозрілих операцій банки інформують Державну службу фінансового моніторингу та правоохоронні органи України.

    Критерії та підходи фінансових установ щодо фінансового моніторингу визначені зокрема Положенням. про здійснення банками фінансового моніторингу.

    Один із наслідків - замороження рахунку та розірвання ділових відносин.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України