Задайте вопрос юристу

882 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 22 марта 2024, вопрос №104224 250₴

Возврат или замена поврежденного товара

Добрый день!
Заказал в интернет-магазине материнскую плату, сегодня получил на Новой Почте. Коробка была без повреждений, сама материнская плата находилась в пластиковом пакете-упаковке с активным принтом, оригинальная защитная наклейка на пакете не вскрывалась, вскрывать пакет и осматривать саму плату не стал. Дома под видеофиксацию распаковал и обнаружил, что одна деталь просто оторвана от платы. При подробном осмотре коробки также обнаружил, что картонная упаковка внутри немного смята, но коробка снаружи в идеале. Магазин отказался от возврата/обмена, мотивируя, что должен был вскрыть упаковку и осмотреть плату в отделении почты, я этого не сделал, поэтому они с себя всю ответственность сняли. В итоге имею снятую с гарантии в день получения материнскую плату (рабочую ли, не проверял, хотел сразу им отправить обратно) стоимостью 40к грн. Возможно ли что-то предпринять в отношении магазина? Спасибо.

Ответы юристов (4)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Антоне!

    Ви маєте право повернути неякісний товар протягом 14 днів.

    За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

    У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі. При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Згідно із ст.42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

    Відповідно до п.6 ч.1 статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.

    Таким органом може бути інспекція з питань захисту прав споживачів.

    Так, згідно п.1 ч.1 ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів», центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечує реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і має право, зокрема давати суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів.

    Згідно зі статті 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Відповідно до ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів», захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Антон Клиент 8 месяцев назад

      Добрий день, Юрий. Спасибо за ответ. Магазин утверждает, что не имею права вернуть товар, т.к. плата имеет механические повреждения, которые в теории могли быть получены во время доставки почтой, и претензии нужно было предъявлять службе доставки при получении. Какие действия я должен сейчас предпринять в правовом поле? Благодарю.

      • Айвазян Юрій Климентійович
        100%

        Це не Ваша проблема, чому товар неякісний. Магазин намагається ввести Вам в оману. Насправді, Нова Пошта відповідає за якісну доставку товару перед магазином, а вже магазин відповідає за товар перед Вами.

        Тож Ви повинні пред'явити вимоги щодо заміну товару або повернення грошей у відповідності із статтею 8 ЗУ "Про захист прав споживачів" саме до магазину.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Продавець зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    У ситуації відмови в обміні товару чи поверненні коштів представником торговельного закладу, єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду.

    Для цього зафіксуйте факт звернення до магазину, тобто вручіть під підпис представнику магазину заяву із законними вимогами про обмін товару, якщо ж відмовляють у прийняті заяви – її потрібно направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024