Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день, я працівник ДСНС пожежний рятувальник (сержант) не одружений 30 років служив
Уряд ухвалив рішення що бронювання о/с ДСНС до 50%
Хто підлягає бронюванню?
Чи будуть нас мобілізувати?
Що буде якщо прийде повістка і не зявитися?
Чи законно якщо тебе мобілізують з контракної служби?
Можливо ви щось знаєте про цю ситуацію з ДСНС
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану поки що без змін, скоріш за все Ви прикріпили текст Порядку, який тільки планує затвердити КМУ.
Хто та в якій кількості буде заброньований потрібно буде аналізувати вже із опублікованої постанови КМУ.
За неявку по повістці передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу.
Згідно пункту 46-2. Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу Обов’язковою умовою контракту про проходження служби цивільного захисту є заборона залучати відповідну особу до виконання робіт, пов’язаних із ризиком для життя і здоров’я.
Згідно пункту 78 Положення у разі незаконного звільнення особи рядового і начальницького складу або переведення на іншу посаду такі особи підлягають поновленню на посаді, яку займали раніше, або призначенню на іншу рівнозначну посаду.
Вже була направлена Петиція до Кабінету міністрів із закликом забронювати від мобілізації увесь особовий склад пожежної охорони та служби надзвичайних ситуацій, оперативно-рятувальної служби та інших працівників цивільного захисту, яка набрала необхідні 25 тисяч голосів. Та чи прислухається КМУ до заклику громадян - побачимо коли буде прийнята офіційна постанова КМУ про Порядок бронювання працівників ДСНС.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Василю!
Відповідної Постанови ще не має в опублікованному вигляді та вона не набула чинності. З того, що виклав Гончареко у своєму телеграм каналі виходить, що бронюванню підлягають не більше 50% від кількості військовозобов'язаниих працівників ДСНС.
Виходить, що так. Не мобілізують лише 50 % від кількості військовозобов'язаних. Хто саме із цих 50% буде заброньований мені сказати важко. Скорше за все це будуть посади та професії, які є критично важливими для ДСНС.
Буде штраф за статтею 210-1 КУпАП на суму від 17000 грн. до 25500 грн.
У Законі України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» зазначено:
"Громадяни чоловічої статі, які мають спеціальні звання (класні чини) та проходять службу в Національній поліції України, Державному бюро розслідувань, Службі судової охорони, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Національному антикорупційному бюро України, органах прокуратури, центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом стати на військовий облік військовозобов’язаних у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки за своїм місцем проживання".
Отже Закон зазначає, що Ви повинні стати на облік віськовозобов'язаних у ТЦК.
Звільнення із служби.
98. Звільнення із служби осіб рядового і начальницького складу проводиться:
у запас Збройних Сил (з постановкою на військовий облік), якщо звільнені особи не досягли граничного віку перебування в запасі, встановленого Законом України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу”, і за станом здоров’я придатні до військової служби;
у відставку, якщо звільнені особи досягли граничного віку перебування в запасі, встановленого Законом України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу”, або визнані військово-лікарською комісією непридатними за станом здоров’я до військової служби, з виключенням з військового обліку.
99. Контракт припиняється (розривається), а особи рядового і начальницького складу, які проходять службу за контрактом, звільняються із служби:
1) після закінчення строку контракту;
2) за віком — у разі досягнення граничного віку перебування на службі;
3) за станом здоров’я — на підставі висновку військово-лікарської комісії про непридатність або обмежену придатність до служби;
4) у зв’язку із скороченням штатів — у разі неможливості використання на службі у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів;
5) через сімейні обставини або інші поважні причини, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
6) у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту особою рядового і начальницького складу;
7) у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту керівництвом відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту;
8 ) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду.
100. З ініціативи керівництва органу чи підрозділу цивільного захисту контракт достроково може бути розірвано і особу рядового і начальницького складу звільнено із служби у випадках, передбачених підпунктами 2 — 4, 6 і 8 пункту 99 цього Положення. З ініціативи особи рядового і начальницького складу контракт може бути розірвано у випадках, передбачених підпунктами 2 — 5 і 7 пункту 99 цього Положення.
Про дострокове розірвання контракту начальник відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту повинен попередити особу рядового і начальницького складу не пізніше ніж за два місяці до подання документів про звільнення із служби. У цей же строк особа рядового і начальницького складу повинна повідомити начальника відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту про свій намір щодо дострокового розірвання контракту.
101. Особа рядового і начальницького складу, стосовно якої прийнято рішення про дострокове розірвання контракту, має право оскаржити наказ про дострокове розірвання контракту і звільнення із служби у порядку, встановленому законодавством. Оскарження не припиняє виконання наказу.
У разі визнання рішення про дострокове розірвання контракту і звільнення із служби незаконним особа рядового і начальницького складу поновлюється на посаді, яку займала раніше, або на рівнозначній посаді з виплатою грошового забезпечення за час вимушеного невиконання службових обов’язків.
Те ж саме, що і Ви, Василю. Це рішення, якого ніхто не очікував, оскільки всі були впевнені, що ДСНС та поліція будуть бронюватись 100%, окрім тих хто є держслужбовцями категорії "б" та "в".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, пане ВАСИЛЬ!
А що Ви хочете почути? Те, що Верховна Рада прийняла один закон, а міністерства та центральні органи виконавчої влади в особі своїх керівників своїми ж листами та локальними підзаконними актами спотворюють принципи законності та державного управління? Не лише ДСНС таке виробляє. Міністерство освіти і науки України діє так само. Навіть ще гірше, адже фактично вказівки МОН суперечать навіть тим же постановам Кабінету Міністрів України. І нічого, нормально. Усі похиливши голову будуть виконувати не закон і постанову КМУ, а вказівку міністра освіти, висловлену у листі чи просто прес-службою МОН на сайті.
Це узаконене беззаконня. Чому? - Бо треба когось мобілізовувати. Хто в Україні і не працює на державу - поховалися. Їх ТЦК складно шукати навіть використовуючи інструменти катування та вбивств на вулиці (після подій у Житомирі вже можна про це відкрито стверджувати). А працівники Нацполіції, ДСНС, студенти, аспіранти, працівники реального сектору економіки (заводи, фабрики, виробництва) = вони поховатися не можуть, бо їм треба бути на робочому місці, на навчанні, при вступі на навчання. Тому ці всі люди гарне масове скупчення "мобілізаційного ресурсу", який можна відловити (навіть ловити не треба, бо привчені до покори та виконання наказів старших) та відправити для комплектування штурмових бригад та поповнення резервів армії, у якої по офіційним заявам голови держави лише 9 тисяч осіб втрати. При цьому чомусь при наявності в армії по бюджету та паперу більше 1 мільйона військовослужбовців, воювати немає кому. Тож треба мобілізовувати студентів, вчителів, лікарів, слюсарів, комбайнерів, пожежників, поліцейських та ін. осіб, а не професійних військових.
Закон ніякі 50 % не передбачає. Але закон не передбачає і заборону виїзду з України, що не заважає 2.5 роки це питання не у конституційний спосіб регулювати постановою начебто прийнятою Кабінетом Міністрів України і підписаною паном Шмигалем. Хоч один адвокат чи юрист, чи просто громадянин України оскаржив постанову Уряду, яка незаконна і не відповідає повноваженням, які надано Кабінету Міністрів України Основним законом держави? - Ні. Нову постанову Уряду щодо протизаконного примусового рекрутингу також ніхто не оскаржить. Бо за оскарження можуть і вбити, і викрасти та повезти в невідомому напрямку, та іншим чином вчинити розправу як з Георгієм Гонгадзе. І ніхто нічого розслідувати не буде та відповідати за це. А українці за межами України не мають права оскаржити, бо начебто ми не є суб"єктами на яких розповсюджує дію такий неконституційний акт.
Можна попитати щастя в суді, якщо будуть порушувати Ваші права. Чи зможете Ви в своєму індивідуальному випадку захиститись - не знаю. Можливо якщо потрапите на порядних і професійних, а не "лояльних виконавчій владі" суддів адміністративного суду у першій та апеляційній інстанції, а орган далі побоїться йти до Верховного Суду, адже практика Верховного Суду має обов"язкове значення для інших судів у інших справах... і влада, не маючи гарантованої впевненості в результатів раніше боялася йти в Верховний Суд, якщо щось в конкретному випадку не вдалося в першій та апеляційній інстанціях.
Але легалізоване беззаконня в уяві державног апарату, все частіше та систематичніше знаходить розуміння "законності беззаконня" і в очах системи правосуддя, яка повністю залежна від думки органів виконавчої влади, офісу президента та інших інституцій. Власне маємо те, що просили. Фахівці в галузі конституційного права та державного управління попереджали, що електоральні загравання з темою "забрати у всіх недоторканність", бо якийсь суддя чи депутат п"яний за руль сідає - це знищення основ державності та системи стримувань і противаг, які є основою поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову. Наразі ніяких противаг і стримувань немає. Сержант поліції може зробити що завгодно з будь-яким суддею, навіть Верховного чи Конституційного Суду. І якщо у судді немає телефона і особистих контактів з генералом правоохоронної системи, який може його захистити - такому сержанту нічого не буде. А ще може виявитись, що такий сержант тільки но з фронту і у нього поганий емоційний стан (це все відверта брехня і відговірки, бо реальні люди з фронту, а не колишні бандити, прилаштовані до ТЦК, себе так не ведуть), як у Житомирі чи в Києві ТЦК, які б"ють жінок і хворих на епілепсію, підкидаючи потім ледве живих під двері лікарень.
Що може сказати юрист в такій ситуації?! Ні, це незаконно. Закон такого не передбачає. Уряд чи міністр своїми рішеннями не мають права "гвалтувати" Конституцію, закони і ієрархію нормативно-правових актів за якими вище значення має не інструкція міністра чи постанова уряду, а норми законів і Конституції України.
Звісно можна намагатися оскаржувати в судах це, але все одно навіть сміливі рішення судів 1 чи апеляційної інстанції знищує до фундаменту Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду, заявляючи, що ми все не так розуміємо. І закон зворотню силу в часі має, і права людини, правова визначеність, верховенство права - то умовні речі, на які можна незважати в інтересах військово-політичної доцільності.
Єдиною опцією, яка наразі залишилася для людей в Україні -це невиконувати злочинні накази та рішення.
Звісно за це може бути застосовано репресії (фінансова, кримінальна, адміністративна відповідальність).
Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.
Про це нам нагадує стаття 60 Конституції України.
Не підлягають обмеженню навіть в умовах воєнного стану такі статті Конституції України:
Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Стаття 27. Кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави - захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань.
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щиро співчуваю Вам. Повірте, нам - юристам теж складно бачити, що фактично юридична професія втрачає сенс в умовах, коли у владі сидять герої колись ще комічних сцен з "Дизель-шоу" - "Підпис здєсь, і підпис здєсь".
Але ж мабуть є ті, кому це подобається. Бо якби критична маса громадян України не дозволяла б таке робити поодинці з кожним громадянином, то цього б не було. А так, війна все спише, переконані діючі управлінці.
Можу лише співчувати черговим жертвам узаконеного беззаконня та нагадувати, що єдине джерело влади та носій суверенітету України - є її народ (стаття 5 Конституції).
Хай Вам щастить!
З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, НІмеччина)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Норми щодо 50 % кількості заброньованих у абзаці, де мова йде про працівників ДСНС, у чинному Законі України "Про МПтаМ"немає.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних
1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють або проходять службу:
...
2) в органах державної влади, інших державних органах, Національній поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, органах прокуратури, Бюро економічної безпеки України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній кримінально-виконавчій службі України, Службі судової охорони, в судах, установах системи правосуддя та органах досудового розслідування (крім військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цієї частини), а також на штатних посадах патронатних служб державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.
З цього можна зробити висновок, що вимоги про 50 % для працівників ДСНС - немає. До таких же категорій відносять і Національну поліцію України, але вже зараз відомі випадки, коли останнім встановлюють поріг саме у 50 %. В мережі є "злиті" розпорядження щодо мобілізації 50 % особового складу Нацполіції до "Лють" та інших воєнізованих підрозділів.
Наразі вже відомо, що навіть народні депутати звертаються до Кабінету Міністрів України щодо вирішення цього питання. Телефонувати на "гарячі лінії", на жаль, сенсу особливо не бачу. Офіційно ми бачили лише проєкт постанови КМУ, не остаточну редакцію. Є невелика надія, що здоровий глузд візьме верх.
Але вже відомо точно, що Ви маєте стати на військовий облік до 16 липня 2024 року до ТЦК та СП. Далі - Вас направлять на ВЛК. Можливо роботодавець подасть Вас у списки на бронювання. Якщо ні, треба попрацювати з Вашим військово-обліковим документом та статусом.
З повагою!
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України, кількість військовозобов’язаних працівників ДСНС та Нацполіції, які підлягають бронюванню, може становити понад 50% за окремим рішенням Міністра оборони, прийнятим на підставі обґрунтованого звернення Міністра внутрішніх справ.
Відповідно прийнято узгоджене рішення про бронювання 90% особового складу ДСНС та Нацполіції.
10% співробітників ДСНС мають вибір мобілізовуватися до лав Збройних Сил України, Національної гвардії або Державної прикордонної служби.
10% поліцейських, які підлягають мобілізації, можуть долучитися до бригади «Лють» або додатково створених трьох бойових бригад Національної поліції України.
https://www.kmu.gov.ua/news/ihor-klymenko-90-riatu...