Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня!
Прошу надати інформацію щодо можливих наслідків відповідно до чинного законодавства у разі несплати за юридичну адресу та розірвання договору оренди для таких випадків:
1.Для діючих компаній на загальній системі оподаткування/єдиному податку, що не є платниками ПДВ:
1.1 Які правові наслідки можуть виникнути у разі несплати за юридичну адресу? Чи передбачені штрафні санкції або інші заходи впливу на компанію?
1.2 Чи можливе автоматичне анулювання реєстрації компанії або застосування інших адміністративних дій?
2.Для благодійного фонду неприбуткової організації, яка призупинила свою діяльність, але не подана на ліквідацію:
2.1 Які наслідки можуть виникнути під час проходження процедури ліквідації у разі, якщо за юридичну адресу не сплачується, а договір оренди розірвано?
2.2 Чи може така ситуація вплинути на процедуру ліквідації, і чи будуть до організації застосовані додаткові санкції?
Буду вдячний за вашу відповідь.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (1)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління й обліку.
Відповідно до п. 45.2 ст. 45 Кодексу податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР).
Якщо сталась ситуація, коли ви розірвали договір оренди офісу, адреса якого була зазначена в ЄДР як юридична, то слід врахувати, що ви залишились без об’єкта оподаткування «офіс» за такою адресою.
З однієї сторони, жоден орган державної влади не наділений повноваженнями перевіряти цілі використання місцезнаходження ЮО за ЄДР та вимагати підтвердження.
З іншої — невідповідність адреси офісу спричиняє неможливість обміну інформацією з податківцями та проведення контролю держорганами.
Тому, щоб не сперечатися з податківцями, часто підприємство орендує інше приміщення (навіть, невеличке і дешеве), щоб тільки мати його як «офіс». І така адреса вже може використовуватися як офіційна для листування, подання скарг, отримання повідомлень, приймання перевірок від контролюючих органів тощо.
У період, коли нову адресу підприємства ще не визначено, його місцезнаходженням може бути адреса проживання директора. Такі зміни підлягають внесенню до ЄДР. Але, це несе свої незручності, адже податківці можуть прийти до дому директора.
Проте жодна норма ЦКУ, ГКУ чи іншого закону не вимагає змінювати юрадресу у разі розірвання договору оренди чи з інших причин. Визначення та зміна юрадреси — це виключна прерогатива засновників.
За невідповідність юридичної та фактичної адрес в українському законодавстві немає навіть адміністративної відповідальності, наприклад, у вигляді штрафу. Проте є певні ризики і наслідки .
1. Якщо підприємство відсутнє за юридичною адресою, яке вказане в ЄДР, то воно не зможе отримувати вхідну кореспонденцію від органів державної влади та контрагентів.
У разі неотримання, наприклад, податкового повідомлення-рішення від Державної податкової служби, що надійшло за податковою адресою, підприємство не зможе оскаржити в адміністративному чи судовому порядку виписаний штраф, оскільки просто не знатиме про його існування та пропустить строк на його оскарження.
Законодавством хоч і передбачено можливість поновлення таких строків, але така причина його пропущення, як відсутність платника податків за адресою, не є поважною, бо повідомлення за місцезнаходженням, зазначеним у ЄДР, є належним повідомленням (п. 42.2 ПКУ).
Те саме стосується й листування з контрагентами. Контрагент, наприклад, подаючи позов до суду, зобов'язаний надіслати відповідачу його примірник такої позовної заяви. Не маючи контролю над такою податковою адресою, компанія просто може не дізнатися про такий позов і фактично буде позбавлена можливості повноцінно брати участь у судовому процесі.
2. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є предметом пильної уваги органів податкової служби.
Податкові органи здійснюють перевірку місця знаходження платників податків:
Перевірка місця знаходження також здійснюється при проведенні будь-якого виду перевірки платника податків. Тобто фактично у будь-який час і на будь-яких підставах.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місця знаходження юридичної особи підрозділами податкової інспекції встановлено, що фактичне місце знаходження фірми не відповідає зареєстрованому місцю знаходженню, керівник органу ДПС приймає рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1185-23#Text
Державний реєстратор, у свою чергу, направляє особі повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо така картка не буде отримана держреєстратором на протязі місяця, то в регістр вноситися запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Згідно пункту 67.2. Податкового кодексу України Контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
ПРОТЕ! В попередній редакції Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» п. 6 ч. 2 ст. 38 передбачалась така підстава примусової ліквідації як наявність запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
13 грудня 2015 року прийнято нову редакцію цього закону.
Необхідно зазначити, що чинна редакція Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» на відміну від попередньої редакції не передбачає не тільки такої підстави припинення юридичної особи як відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, але і всіх інших підстав, перелік яких містився раніше у ст. 38.
ЦК України (окрім однієї підстави ліквідації юридичної особи за рішенням суду, яка закріплена в п. 2 ч. 1 ст. 110, а саме через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути) також не передбачає конкретних підстав для примусової ліквідації юридичних осіб.
Тобто склалася така ситуація, що обов’язок надання інформації про місцезнаходження юридичної особи є, однак ніяких санкцій за недотримання його законодавство не містить.
Законодавством не передбачено штраф за те, що договір оренди розірвано, а БФ не зареєстрував нову адресу місцязнаходження.
Якщо благодійний фонд немає заборгованості перед податковою, то така ситуація не повинна вплинути на процес ліквідації.
З повагою, юрист Дерій В.О.!