Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 01 октября 2024, вопрос №120386 340₴

Повернення генератора в інтернет магазин

Сталося такая ситуація:

Я купив генератор (ще не пройшло 14 днів).

Але під час встановлення оказалось, що в генераторі немає потрібної мені функії. Корочше кажучі, я його хочу повернути.

Але, електрик встиг туди залити бензин і оливу.

Генератор не запускався.

Ми вилили бензин і оливу в той самий вечір.

Чи можу я розраховувати на сдачу генератора в назад в магазин?

Ответы юристов (6)

    Карпенко Андрій Володимирович
    25%

    Вітаю!

    НАЖАЛЬ, СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ВИ НЕ МАТИМЕ ПРАВА НА ПОВЕРНЕННЯ ГЕНЕРАТОРА, ТОМУ ЩО ВИ ЙОГО ВЖЕ ЕКСПЛУТУВАЛИ (ПРОДАВЕЦЬ ЦЕ ПОБАЧИТЬ ПРИ ПОВЕРНЕННІ).

    Відповідно до закону України ст.9 «Про захист прав споживачів» Ви можете протягом 14 днів з моменту покупки повернути або обміняти товар, придбаний у магазині, за умови виконання всіх норм, передбачених законом.

    Правила повернення або обміну поширюються на товар за умови, що він не використовувався та зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки.

    Поверненню не підлягає товар, якщо:

    • він був у використанні;
    • відсутня або пошкоджена упаковка товару;
    • товар має видимі технічні пошкодження;
    • не комплектний товар;
    • відсутній чек або гарантійний талон.

    Повернення/Обмін товару здійснюється за рахунок покупця. Також може стягуватися комісія за повернення грошових коштів!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю Вас.

    Складно сказати, чи прийме магазин товар, адже по факту він перебував у користуванні. Якщо магазин при перевірці встановить даний факт, вони мають право відмовити у поверненні товару на підставі статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Доброго дня!

    При покупці генератора належної якості, який не підійшов з певних причин (не задовольнив за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням), споживач має право протягом 14 днів повернути або обміняти такий товар (Стаття 9 ЗУ "Про захист прав споживачів).

    Варто пам’ятати, що товар не повинен використовуватись та має бути збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ.

    Якщо Ви хочете обміняти товар на інший, то магазин може піти Вам на зустріч.

    Але, якщо Ви хочете повернути кошти за генератор, то скоріш за все Вам відмовлять.

    Проте, Ви можете не визнавати факт залиття оливи і бензину і спробувати повернути кошти в судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    25%

    Доброго дня, Георгію!

    Можете спробувати звернутись до продавця, проте, навряд чи він погодить обмін генератора, оскільки Ви, вже використовували товар, про що свідчить факт залиття бензину та оливи.

    Якщо при перевірці генератору продавцем буде виявлено ці обставини, то Вам відмовлять у обміні.

    Згідно із статтею 9 Закону України "Про захист прав споживачів":

    Права споживача при придбанні товару належної якості.

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю, в такому випадку багато залежить від політики магазину щодо повернення товарів. Загалом, більшість магазинів мають правила, які дозволяють повернення товару протягом 14 днів (вказане відповідає ЗУ «Про захист прав споживачів»), якщо він не використовувався або зберіг свій товарний вигляд. Проте слід зазначити, що, оскільки ви вже залили бензин і оливу в генератор, це може вважатися його використанням, навіть якщо генератор не запускали.

    В даному випадку я рекомендую Вам наступні кроки для вирішення Вашої ситуації:

    Ознайомтеся з політикою магазину в якому Ви купували генератор щодо повернення товарів. Думаю, що ця інформація є на сайті магазину або в чеку. В більшості випадків, повернення техніки, яка вже використовувалася, може бути ускладненим.

    Зв'яжіться з магазином і поясніть ситуацію (що генератор не використовувався за призначенням, але в нього залили бензин і оливу) та уточніть, чи приймуть вони його назад. Деякі магазини можуть зробити виняток, якщо товар у хорошому стані.

    Потім підготуйте генератор до повернення. Якщо магазин погодиться прийняти товар назад, переконайтеся, що ви максимально очистили генератор від залишків палива та оливи.

    Бувають, що магазини можуть запропонувати обмін або часткове повернення коштів за товар, тому важливо бути готовим до різних варіантів вирішення ситуації.

    Якщо ж Вам відмовлять у повернені, то спробуйте перевірити на сайті податкової фіскальний чек який Вам видали під час покупки генератора, можливо він не фіскалізований і це буде суттєвим козиром під час переговорів, бо нажаль трапляються випадки коли випадки коли продавці ухиляються від сплати податків.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Відповідно до ст. 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

    Стаття 4 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування тощо.

    Згідно ч. 1 ст. 6 вказаного закону продавець зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

    Положеннями ч. 1 ст. 655 ЦК України визначено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

    Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований про це (ч. 1 ст. 664 ЦК України).

    Відповідно до ч. 1 ст. 673 ЦК України, продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу.

    Відповідно до ч. 2 ст. 673 ЦК України, у разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, придатний для мети з якою товар такого роду звичайно використовується.

    Перелік товарів належної якості згідно з додатком №3, що не підлягають обміну (поверненню), якщо вони не задовольняють споживачів з будь-яких причин, затверджений Постановою КМУ від 19 березня 1994 р. №172 Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», не містить такий непродовольчий товар як інвертор.

    Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

    Для того щоб повернути гроші або обміняти товар у покупця, обов’язково має бути чек (касовий або товарний).

    Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). Останнім днем, коли ви можете вимагати повернути вам гроші та прийняти назад товар належної якості, буде 14 день періоду, який почався на наступний день після покупки.

    Обмін товару належної якості на аналогічний товар провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

    Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості передбачені ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Відповідно до частини 1 статті 8 цього Закону у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця) або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий же товар або аналогічний з числа наявного у продавця (виробника) товару.

    За змістом ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором: відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару.

    Відповідно до ст. 679 ЦК України продавець відповідає за недоліки товару, якщо покупець доведе, що вони виникли до передання товару покупцеві або з причин, які існували до цього моменту. Якщо продавцем надані гарантії щодо якості товару, продавець відповідає за його недоліки, якщо він не доведе, що вони виникли після його передання покупцеві внаслідок порушення покупцем правил користування чи зберігання товару, дій третіх осіб, випадку або непереборної сили.

    Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.

    У ситуації відмови в обміні товару чи поверненні коштів представником торговельного закладу, єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду.

    Згідно ст.22 Закону України «Про захист прав споживачів» захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Для цього зафіксуйте факт звернення до магазину, тобто вручіть під підпис представнику магазину заяву із законними вимогами про обмін товару, якщо ж відмовляють у прийняті заяви – її потрібно направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.

    Згідно ст. 21 Закону України «Про захист прав споживачів» крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов'язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:

    • При реалізації продукції будь-яким чином порушується свобода волевиявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення;
    • Порушується принцип рівності сторін договору, учасником якого є споживач.

    Також Ви можете подати скаргу до Державної служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    Відповідно до ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» однією з підстав для здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) є звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024