Задайте вопрос юристу

884 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 01 декабря 2024, вопрос №123510 350₴

Чи є сенс звертатись в Держспоживслужбу?

Доброго дня.
Купила пальто в інтернет-магазині, після першого носіння виявилось, що матеріал линяє і залишиє на світлому одязі темні сліди. Написала адміністрації магазину, ті погодились повернути кошти, але сказали обов'язково покласти в карман бірку. Бірку я на жаль викинула, але ж вона не може бути причиною відмови, бо мені, як покупцю, не просто колір не сподобався чи розмір не підійшов, а товар має прихований дефект.

Я написала, що бірка не може бути причиною відмови і не обов'язкова при поверненні, адміністратор перестала про неї згадувати. Натомість нова історія - "під відповідальність магазину" (просто повідомлення в вайбері) просить попрати пальто і подивитись чи не перестане воно линяти. Якщо втратить зовнішній вигляд можна буде повернути їм.
І так по колу. На всі мої повідомлення, що я не маю його прати просять попрати. Тепер ще почали згадувати, що пройшло 14 днів.

Оплата за товар була у вигляді передплата на карту 300грн за доставку і потім накладений платіж Нова Пошта ~3400грн. Чеків немає, є інформація про відправлення в додатку Нова Пошта.

На сайті вказано місто, контакти консультантів і адміністратора. Немає точної адреси чи інформації про юридичну реєстрацію магазину, ФОП, ІПН, ПІБ власника і т.д., які були б корисні, може й необхідні, при оформленні заявки в Держспоживслужбу.

Чи є сенс звертатись в Держспоживслужбу чи ще кудись? Якщо є яку інформацію я можу їм надати?

Магазин: darda.com.ua

Ответы юристов (4)

    Айвазян Юрій Климентійович
    100%

    Доброго дня, Надія!

    Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" споживач дійсно має право на повернення товару належної якості упродовж 14 днів, але це не Ваш випадок, оскільки пальто має істотний недолік.

    Отже, продавець зобов'язаний за Вашою вимогою повернути Вам кошти або замінити товар на інший.

    Раджу Вам почати з листа-претензії із вимогою повернення коштів за неякісний товар, яку Ви можете надіслати на електрону адресу продавця. В даному листі Ви можете зазначити, що у разі неповернення Вам коштів вимушені будете звернутись зі скаргами до Держспоживслужби та податкової, оскільки не зрозуміло на якій підставі даний інтернет-магазин провадить підприємницьку діяльність, так як сайт не містить жодних реквізитів. Як також зазначте, що будете змушені звернутись до суду за відшкодуванням моральної та метеріальної шкоди.

    Лист-претензія – один з видів ділової кореспонденції. Його використовують в якості письмового висловлювання заперечень стороні, яка неякісно виконала будь-які зобов’язання або порушила якісь домовленості.

    Мета написання претензії – передати наявну інформацію про ситуацію адресату, чітко поінформувати його про реальні наслідки в разі невиконання висунутих вимог. Листу часто передують попередні усні переговори, які не привели до вирішення ситуації.

    Претензійний лист – правильний крок в вирішенні проблеми, тому що з моменту його складання він може стати документом, що має юридичну силу, якщо справа дійде до судового розгляду. Це основна причина, через яку необхідно скласти листа правильно.

    З інформацією про форму та зміст листа претензії можете ознайомитись за посиланнями:

    https://pozovna.in.ua/zrazki-listiv/list-pretenziy...

    https://inseinin.com.ua/business/tpost/h1uxkt5ks1-...

    Стаття 8 вищезгаданого Закону України "Про захист прав споживачів" зазначає наступне:

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.

    4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

    5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

    9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

    На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

    За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

    При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).

    У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.

    Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.

    13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).

    14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

    Крім того, законодавством передбачений перелік обов’язкової інформації, яка зазначається на сайті Інтернет-магазину, зокрема:

    • повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
    • місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи - підприємця;
    • адреса електронної пошти та/або адреса Інтернет-магазину;
    • ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи - підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи - підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний орган державної податкової служби і має відмітку в паспорті;
    • якщо діяльність передбачає отримання ліцензії – необхідно зазначити відомості про таку ліцензію, зокрема серія, номер, строк дії та дата видачі;
    • порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (невключення) певних податків у вартість товару;
    • інформація про вартість доставки.

    Інформація про найменування, адресу, контакті дані є вкрай необхідним, щоб споживачу було повністю зрозуміло хто є контрагентом, до кого можна звернутися із вимогами.

    Договір, який укладено в Інтернет-магазині, вважається електронним правочином. Для укладення електронного правочину обов’язково на сайті повинні зазначатися найменування товару, а також його вартість.

    Після укладення договору в Інтернеті, покупець повинен отримати від продавця оперативне підтвердження отримання замовлення. Таким підтвердженням може розглядатися, наприклад, електронний лист із підтвердженням та зазначенням товару, що придбається, його характеристик, ціни, умов оплати та доставки, а також посилання на інші умови договору, що можуть бути розміщені на сайті Інтернет-магазину.

    Крім підтвердження отримання замовлення, по факту виконання договірних зобов’язань (наприклад) продавець повинен обов’язково надати вже підтвердження вчинення правочину, якими можуть бути електронний документ, квитанція, товарний чи касовий чек, квиток, талон.

    При чому, такий документ обов’язково повинен містити порядок обміну чи повернення товару, найменування продавця адреса та контакті дані, а також гарантійні зобов’язання.

    Повідомити про порушення податкового законодавства можна на електронну скриньку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/429967.html

    Щодо скарги до Держпродслужби, то для того, дійсно, потрібно мати найменування суб’єкта господарювання, який здійснює свою діяльність у зазначеному Вами магазині, зокрема його організаційно – правову форму (ТОВ, СПД, ФОП тощо).

    https://consumer.dpss.gov.ua/e-form/

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Якщо Ви отримали пальто неналежної якості, то Ви маєте право на повернення коштів. Якщо Ви відправили предоплату не на рахунок ФОП, а на особисту карту фізособи, то на продавця може чекати штраф від податкової. Можете пригрозити інтернет магазину зверненням до кіберполіції за шахрайство. Заяву претензію можете відправити і в електронному виді на емейл інтернет магазину dardashop@gmail.com та в месенджерах.

    Згідно статті 8 ЗУ "Про захист прав сподживачів" Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.

    4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.

    5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).

    6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

    У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

    7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

    Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.

    При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.

    9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

    На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

    За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

    При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.

    10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.

    11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Згідно статті 230 Цивільного кодексу України

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.".

    Якщо Ви хочете повернути кошти або зробити обмін пальто , то Ви повинні виконати наступні кроки:

    1. Зверніться до продавця із письмовою заявою-претензією про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або заявою про обмін товару належної якості. Заяву слід відправити рекомендованим листом через Укрпошту. До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги (чек, паспорт на товар тощо).

    В заяві вкажіть, що продавець навмисно ввів Вас в оману і внаслідок цього Ви купили пальто неналежної якості. Вимагайте повернення коштів або обміну товару протягом 5 днів - інакше Ви звернетесь до суду та будете вимагати відшкодування збитків у подвійному розмірі.

    2. Якщо продавець відмовляє у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Вашій області.

    Як правильно оформити звернення

    Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

    • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
    • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
    • Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)

    У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:

    • підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
    • вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
    • мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
    • перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
    • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
    • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

    Обов’язково до звернення необхідно додати:

    • копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання товару
    • копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо повернення коштів/обміну товару та відповідь від нього.

    Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

    • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
    • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
    • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

    3. Зверніться до кіберполіції із заявою про шахрайство.

    4. Пригрозіть інтернет магазину зверненням до податкої, адже скоріш за все вони ведуть підприємницьку діяльність з порушеннями законодавства щодо застосування реєстратора розрахункових операцій.

    5. Якщо після даних кроків Вам не повернули кошти, то необхідно звертатись із позовом до суду. Для цього потрібно підготувати належні докази того, що продавець дійсно ввів Вас в оману та продав пальто неналежної якості. Зробіть скріншоти переписок.

    Проте, судовий порядок вирішення питання не швидкий і в разі Вашого виграшу справи в першій інстанції - продавець може подати апеляцію та касацію. Тому краще питання вирішити в досудовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ОСОБУ ПРОДАВЦЯ ВИ МОЖЕТЕ ВСТАНОВИТИ ЧЕРЕЗ БАНК, З'ЯСУВАВ НА ЧИЄ ІМ'Я ВИ ВИКОНАЛИ ПЛАТІЖ ЗА ПАЛЬТО.

    Нормативна база

    1.

    Договір купівлі-продажу - це договір, за яким одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму (ст. 655 Цивільного кодексу України).

    Правові відносини у сфері електронної комерції під час вчинення електронних правочинів регламентує Закон № 675.

    За нормами ч. 1 ст. 10 Закону № 675 електронні правочини вчиняються на основі відповідних пропозицій (оферти).

    При цьому комерційні електронні повідомлення поширюються лише на підставі на отримання таких повідомлень, наданої особою, якій такі повідомлення адресовано (ч. 2 ст. 10 Закону № 675). Таке повідомлення може надсилатися особі лише за умови, що вона може відмовитися від подальшого отримання таких повідомлень (ч. 2 ст. 10 Закону № 675). Вимоги до змісту комерційного електронного повідомлення наведено в ч. 4 ст. 10 Закону № 675.

    Пропозиція укласти електронний договір (оферта) має містити істотні умови, передбачені законодавством для відповідного договору, і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною в разі її прийняття (ч. 1 ст. 11 Закону № 675). Таку пропозицію може бути зроблено шляхом (ч. 4 ст. 11 Закону № 675):

    – надсилання комерційного електронного повідомлення;

    – розміщення пропозиції (оферти) у мережі Інтернет;

    – розміщення пропозиції (оферти) в інших інформаційно-телекомунікаційних системах.

    Електронний договір укладається шляхом пропозиції його укласти (оферти) однією стороною та його прийняття (акцепту) другою стороною. Інформацію, що вказується в електронному договорі, наведено в ч. 2 ст. 11 Закону № 675.

    ФАКТ ТОГО ЩО ВИ НА ПОШТІ СПЛАТИЛИ ТА ОТРИМАЛИ ТОВАР, СВІДЧИТЬ ПРО ТЕ ЩО ПРОДАВЕЦЬ ВИКОНАЛ СВОЇ ОБОВ'ЯЗКИ ПЕРЕД ВАМИ. АКТ ПРИЙОМУ-ПЕРЕДАЧІ ТОВАРУ НЕ СКЛАДАЄТЬСЯ, ЯКЩО ЦЕ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ОФЕРТОЮ.

    2.

    Відповідно до ст.5 Закону України «Про електронну комерцію»

    • свобода провадження підприємницької діяльності з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем;
    • свобода вибору контрагента, електронних засобів, видів та форм діяльності;
    • свобода конкуренції та забезпечення її сумлінності;
    • свобода вчинення електронних правочинів;
    • рівність і охорона прав учасників відносин у сфері електронної комерції;
    • дотримання вимог законодавства, правил професійної етики, повага до прав, свобод, законних інтересів учасників відносин у сфері електронної комерції;
    • забезпечення належної якості товарів, робіт та послуг, що реалізуються у сфері електронної комерції;
    • однаковість юридичної сили електронних правочинів та правочинів, укладених в іншій формі, передбаченій законодавством;
    • забезпечення доступу до інформації всіх учасників відносин у сфері електронної комерції;
    • доступність комерційних електронних повідомлень та можливість обмеження їх надходження;
    • дотримання законодавства про державну мову.

    Згідно ст.8 Закону України "Про захист прав споживачів" уразі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1. пропорційного зменшення ціни;
    2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Товар неналежної якості підлягає обміну протягом (строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг), який зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі (наприклад договорі купівлі продажу), що додається до продукції.

    Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

    1. пропорційного зменшення ціни;
    2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

    1. відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;
    2. вимагати заміни товару.

    Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів" зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    ---

    Гарантійний термін на пальто згідно із законом складає шість місяців. А ось якщо гарантійний термін ніде не вказано, то за Законом України про захист прав споживачів, Ви можете прийти в магазин протягом двох років з моменту здійснення покупки.

    Для одягу, хутряних та інших сезонних виробів цей термін такий:

    • Якщо вони весняно-літнього асортименту - з 1 квітня по 1 жовтня
    • Якщо вони осінньо-зимового асортименту - з 1 жовтня по 1 квітня.

    Тобто, якщо Ви купили пальто в липні, то гарантія почне діяти в жовтні - саме тоді, коли Ви почнете його носити, і все відмазки продавців, що, мовляв, уже три місяці минуло, Вас ніяк не повинні запитати. Сміливо відстоюйте свої права!

    3.

    ДОСУДОВЕ ВРЕГУЛЮВАННЯ СПОРУ:

    Закон України "Про захист прав споживачів" встановлює основні принципи, права та обов'язки споживачів і виробників, а також регулює відносини між ними. Одним з важливих аспектів цього закону є досудове врегулювання спорів.

    Досудове врегулювання спорів — це процес, який спрямований на вирішення розбіжностей між споживачами й виробниками або постачальниками товарів і послуг без звернення до суду. Метою досудового врегулювання спорів є спрощення процедур вирішення конфліктів, зменшення судових витрат та швидке вирішення проблем споживачів.

    Першим кроком у вирішенні спору є звернення споживача до продавця або виробника з вимогою усунути порушення своїх прав. На цьому етапі сторони можуть самостійно домовитись про усунення недоліків товару, заміну на якісний товар, повернення грошової суми чи надання додаткових послуг.

    Законодавство України визначає наступний порядок звернення до продавця або виробника:

    • Виявлення порушення: Споживач повинен виявити порушення своїх прав, пов'язане з якістю, безпекою, комплектністю або іншими характеристиками товару або послуги.
    • Збір доказів: Споживач має зібрати докази, які підтверджують порушення його прав, такі як чеки, товарно-транспортні документи, гарантійні талони, фотографії, відео тощо. Окрім того, важливо зауважити, що у разі необхідності, для встановлення причини недоліків товару або некоректного надання послуг, може бути проведена експертиза за рахунок продавця або виробника. Результати експертизи є доказом у спорі та можуть бути використані для врегулювання конфлікту між сторонами.
    • Складання претензії: Споживач має скласти письмову претензію до продавця або виробника, описуючи проблему, вимоги та строк вирішення проблеми (зазвичай, він становить 14 календарних днів). У претензії слід вказати ім'я, прізвище та контактні дані споживача, детальний опис порушення прав споживача, надати копії доказів, зазначити вимоги споживача також можна зауважити, що в разі неможливості вирішення конфліктної ситуації в добровільному порядку, споживач має право на звернення до органів захисту прав споживачів.
    • Надсилання претензії: Претензію слід відправити рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто передати продавцю чи виробнику, отримавши квитанцію про отримання документів.
    • Очікування відповіді: Продавець або виробник має розглянути претензію та надати відповідь протягом 14 календарних днів з дня її отримання. Відповідь має містити інформацію про задоволення вимог споживача або обґрунтовану відмову у задоволенні вимог.

    Якщо продавець або виробник не відповідає на вимоги споживача або не забезпечує їх виконання, споживач може звернутися до місцевих органів державного захисту прав споживачів. Ці органи здійснюють контроль за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів та можуть вжити заходів, щоб забезпечити виконання вимог споживача.

    В Україні за контроль дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів відповідають наступні органи:

    1. Державна служба України з питань безпеки продуктів та захисту споживачів (ДСБПЗС) – це головний орган у системі захисту прав споживачів на національному рівні. ДСБПЗС забезпечує контроль якості товарів та послуг, проводить розслідування порушень прав споживачів, а також вносить пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері захисту прав споживачів.
    2. Територіальні органи ДСБПЗС – регіональні структурні підрозділи Державної служби з питань безпеки продуктів та захисту споживачів. Вони здійснюють контроль за дотриманням законодавства на місцевому рівні та надають консультації споживачам у вирішенні проблем, пов'язаних з порушенням їхніх прав.
    3. Органи місцевого самоврядування також можуть брати участь у захисті прав споживачів, розробляти та реалізовувати відповідні програми, сприяти забезпеченню безпеки продуктів та послуг на своїй території.
    4. У разі виявлення порушень прав споживачів пов'язаних з якістю, безпекою продуктів харчування, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та побутової хімії, контроль може здійснюватися також за допомогою Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів (ДСБХПЗС).
    5. Щодо контролю якості і безпеки медичних товарів та послуг, Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (ДСЛЗКН) відповідає за контроль у сфері медичних товарів, лікарських засобів та медичних послуг, що гарантує захист прав споживачів на якісні та безпечні медичні продукти та послуги.
    6. У сфері телекомунікацій, інтернет-послуг та поштових послуг, контролюючим органом є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ). Вона відповідає за контроль та дотримання законодавства у сфері зв'язку та інформатизації, що стосується захисту прав споживачів.
    7. Національна комісія з регулювання енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) контролює дотримання законодавства у сфері енергетики та комунальних послуг, забезпечуючи права споживачів на якісні та доступні послуги в цій сфері.
    8. У сфері фінансових послуг контроль за дотриманням законодавства здійснює Національний банк України (НБУ) та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР), які відповідають за захист прав споживачів фінансових послуг та регулювання фінансового ринку відповідно.
    9. У сфері транспортних послуг контроль за дотриманням законодавства здійснює Міністерство інфраструктури України та його підрозділи, такі як Державна авіаційна служба України, Державна служба України з безпеки на транспорті та інші, які забезпечують захист прав споживачів у сфері транспортних послуг.Ці та інші спеціалізовані органи державної влади співпрацюють між собою та з місцевими органами влади, а також з громадськими організаціями, що представляють інтереси споживачів, для забезпечення ефективного контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів в Україні.

    Якщо досудове врегулювання спору не дає результатів, споживач може звернутися до суду за захистом своїх прав. У такому випадку рекомендується залучити адвоката, який допоможе правильно оформити позов та представити інтереси споживача у суді.

    Під час звернення до продавця або виробника у спорах про захист прав споживачів важливо дотримуватися встановлених законодавством порядку та строків, зібрати достатньо доказів та чітко формулювати свої вимоги. У разі не вирішення ситуації на досудовому етапі, споживач може звернутися до компетентних органів або суду для захисту своїх прав і законних інтересів. Не забувайте, що важливим аспектом є дотримання всіх формальностей та процедур, встановлених законодавством, для забезпечення ефективного захисту прав споживачів.

    Зверніть увагу, що споживач має право звернутися до суду без попереднього звернення до продавця або виробника, але передсудове врегулювання спору має безліч переваг, зокрема:

    Економія часу та ресурсів. Досудове врегулювання спорів зазвичай займає менше часу, ніж судовий процес, оскільки не вимагає відведення часу на підготовку документів, очікування судових засідань та виконання судових рішень.

    Гнучкість. Медіація та інші форми досудового врегулювання дозволяють сторонам самим визначати умови вирішення спору та розробляти креативні рішення, які відповідають їх потребам та інтересам.

    Конфіденційність. Досудове врегулювання спорів забезпечує конфіденційність процесу, що дозволяє сторонам відкрито обговорити проблеми та запропонувати компромісні рішення без страху розголошення інформації про спір або можливого негативного впливу на їх репутацію.

    Збереження стосунків між сторонами. Досудове врегулювання спорів може допомогти сторонам зберегти та відновити партнерські стосунки, оскільки спілкування між ними здійснюється в менш конфронтаційному середовищі, а медіатор зосереджується на допомозі сторонам знайти взаємовигідне рішення.

    Судовий порядок врегулювання спору:

    Строк позовної давності

    До вимог у зв'язку з недоліками проданого товару застосовується позовна давність в 1 рік, яка обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності).

    Куди звернутися

    Споживач має право звернутися в порядку позовного провадження до суду:

    • за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача (ст. 28 ЦПКУ);
    • за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору (ст. 28 ЦПКУ);
    • за місцем перебування реєстрації Відповідача.
    Вартість

    Споживачі звільняються від сплати судового збору в усіх судових інстанціях за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав за позовом про захистом прав споживача (частини 3 ст. 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

    Перелік та зразки необхідних документів

    До позовної заяви ( позовної заяви), оформленої відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги (відмова покупця обміняти товар належної якості), наприклад:

    1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
    2. висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;
    3. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
    4. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
    5. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

    При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    Строки розгляду питання

    Цивільна справа в порядку позовного провадження розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження у справі.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    Стаття 1. Визначення термінів

    12) істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    а) він взагалі не може бути усунутий;

    б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

    в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;

    ...

    15) недолік - будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем).

    ...

    Власне від наявності недоліку або істотного недоліку законодавство і надає споживачу різний комлпекс прав у випадку придбання товару неналежної якості. Але Ви однозначно маєте право пред'являти претензію як рази таки продавцю, про що прямо зазначено у частині третій статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів".

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    ...

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    ...

    Таким чином, як передбачає абзац другий частини третьої статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів", у випадку незадоволення Вашої вимоги вперше, зараз маєте право заяви іншу вимогу, яка передбачена в частині першій і залежить від складності дефекту: недоліку або істотного недоліку.

    ВИСНОВОК: рекомендую направити на адресу магазину письмову претензію про повернення сплачених Вами грошових коштів за товар, що має істотний недолік та не може бути використаний за призначенням. Паралельно - подати скаргу до Держпродспоживслужби. Якщо не допоможе - подавати позов до суду про стягнення грошових коштів у примусовому порядку.

    Всього доброго. Успіхів! З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України