Задайте вопрос юристу

836 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 04 марта 2020, вопрос №12720 100₴

Взимание оплаты за услуги связи, которыми заведомо не могу воспользоваться

Суть:
Регулярно бываю за границей. Пользуюсь связью в роуминге. Уже длительное время имеет место быть таковая картина: оплата за роуминг производится по принципу покупки предоплаченного пакета (60грвн/100мб). Иными услугами связи не пользуюсь.
При этом регулярно списывается со счета сумма за пакет услуг связи, действующих только и исключительно на территории Украины.

"Оплата за пакет услуг 300грн снята. Предоставлено безлим интернет и звонки в сети, 300мин на др. мобильные и за границу, 300SMS на 4 недели. Проверка: *112#"

"За 60грн Вам предоставлен интернет-пакет в роуминге: 100МБ+неограниченный текстовый обмен в Viber и WhatsApp до конца суток по киевскому времени. Использованные МБ *106*1*2#, киевское время *106#"
"Заканчиваются пакетные МБ. Пользуйтесь дальше и получите новый пакет из 100МБ. Если остаток на счете меньше стоимости пакета - доступ в интернет не предоставляется. Проверка использованных МБ *106*1*2#"

Можно ли рассматривать такое списание средств со счета как мошенничество? Если да, имеет ли смысл идти к ОПСОСу с досудебной претензией, с требованием возместить все удержанные за последние несколько лет средства, или сразу - в суд?
Если есть смысл - кто из юристов возьмется за это дело и на каких условиях? Надоела наглость оператора.

В ДАННЫЙ МОМЕНТ В РОУМИНГЕ. СВЯЗЬ - Viber, WhatsApp, Hangout, Telegram.

Ответы юристов (2)

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    50%
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 6 лет опыта

    Добрий день.

    1. Потрібно звернутися письмово до оператеру та отримати роздруківку, які саме тарифи Ви отримували за дані гроші.Який у Вас тариф підключенний. Якщо Ви купляли виключно пакет для роумінгу - навіщо Вам надавався пакет, що діє на території України.

    2. Після отримання відомостей, якщо буде виявлено дійсно порушення з іх боку - звертатися для початку із претензією до оператора.

    3. У випадку ненадання відповід на претензію або відсутності будь-яких дій - можна буде звертатися до суду.

    Отдару звертатися до суд, не потрібно. Необхідно зібрати докази та заявити претензію.

    Процедура дій така, можливо це зробити, але спочатку - потрібно виявити дійсно порушення з боку оператора.

    Якщо надана консультація Вам допомогла, прошу обрати її як найкраща, Дякую.

    Савченко Олександр
    50%
    Савченко Олександр 4 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго дня.

    Правила надання телекомунікаційних послуг, затверджені постановою Кабінету Міністрів Українивід 11 квітня 2012 р. № 295 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/295-2012-%D0%BF):

    64. Під час здійснення розрахунків оператор, провайдер не має права:

    1) стягувати із споживача окрему плату за роботи і послуги, які не є самостійними і призначені для забезпечення належної якості послуг, а також з усунення пошкодження телекомунікаційної мережі, що виникло не з вини споживача;

    2) тарифікувати технологічні операції, пов’язані з отриманням послуг, у тому числі набір номера, отримання сигналу посилання виклику, тонового сигналу зайнятості та відбій з’єднання;

    3) стягувати плату за встановлення з’єднання у разі нульової тривалості послуги;

    4) стягувати плату за послугу, яку споживач не замовляв;

    5) перетворювати внесені на особовий рахунок абонента кошти в бонуси, бали тощо.

    Однак відносини абонентів з операторами регулюються договором, який абоненти передоплати укладають в момент активації SIM-карти, а «контрактники» – підписання документа. З цього моменту ви згодні з умовами надання послуг і офіційно замовили той обсяг, який передбачений вашим тарифним планом.

    Не існує правових норм, якими можливо зобов'язати мобільного оператора надавати тільки послуги голосового зв'язку або будь-яку іншу послугу (у вашому випадку інтернет-роумінгу) окремо.У правах абонента, так і в обов'язках оператора немає прямих вказівок на надання монопослуги. Все залежить тільки від волевиявлення самого оператора.

    Оскаржити факт «пакетування» послуг у межах тарифного плану навряд чи вийде, адже згадані вище Правила надання телекомунікаційних послуг дозволяють операторам самостійно встановлювати тарифи (за деякими винятками), так само як і приймати рішення.

    На мою думку, найкращий вихід із цієї ситуації - змінити тарифний план на більш вигідний.

    Всього доброго.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України