Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 10 марта 2020, вопрос №13107 500₴

Отказ возврата всей суммы в течении 14 дней за 3д принтер =127тыс

Добрый день.
Купил 3д принтер в Киевской компании, с неплохим сервиом и репутацией.
Он работает не корректно.
Они рпедложили замену.
Я попросил возврат средств.
На 14 день отправил письмо по имейл с запросом на возврат.
Говорили вернут, а теперь с Вами свяжеться наш юрист.

Ответы юристов (13)

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    20%
    Общаться в чате Киншов Дмитрий Сергеевич 4 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий день.

    Ваше питання врегульовано ст. 8 Зу "Про захист прав споживачів".

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Тобто. у випадку наявності недоліків у товарі - Ви можете вчинити вищевказані дії.

    АЛЕ, якщо є недоліки ІСТОТНИМИ, то в такому випадку є інше правило.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    Так, якщо буде встановлено, що недоліки ІСТОТНІ то Ви можете або повернути гроші або замінити товар на аналогічний.

    Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    а) він взагалі не може бути усунутий;

    б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

    в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

    Відповідно ст. 17 ЗУ - У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

    Вам наразі потрібно звернутися письмово із претензією до підприємства, де купляли товар, та вказати про необхідність встановлення істотності недоліків, про те, що Ви не заперечуєте про проведення експертизи. Якщо вони підтвердять істотні недоліки - повинні будеть повернути гроші або замінити товар. Якщо ні - Ви самостійно маєте змогу звернутися до відповідних установ для проведення експертизи та встановлення істотних недоліків. Після чого - звернутися до суду. Експертизу також можливо буде проводити в судовому порядку, так навть буде краще.

    Судовий збір платити не потрібно будет, оскільки це буде захист прав споживачів.

    Також, зверніться зараз додатково до відділку з захисту прав споживачів та раз з ними співпраційте з цього питання. Якщо вже не буде результата - звертатися до суду.

    Якщо надана консультація Вам допомогла, прошу обрати її як найкраща відповідь. Дякую.

    Ковальчук Владимир
    10%
    Общаться в чате Ковальчук Владимир 4 года назад

    Адвокат, г. Киев

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Согласно п.1 ст.11 Закона о защите прав потребителей в случае выявления в течение установленного гарантийного срока существенных недостатков, возникших по вине производителя товара (продавца, исполнителя), потребитель, в порядке и в сроки, которые установлены законодательством и на основании обязательных для сторон правил или договора, имеет право по своему выбору требовать от продавца или производителя, в частности, расторжения договора и возврата уплаченной за товар денежной суммы. В то же время п.11 этой же статьи установлено, что «требования потребителя рассматриваются после предъявления потребителем расчетного документа, а в отношении товаров, на которые установлен гарантийный срок, — технического паспорта или другого документа, заменяющего его, с отметкой о дате продажи. Требования потребителя в отношении технически сложных бытовых товаров рассматриваются после предъявления потребителем расчетного документа, предусмотренного Законом Украины «О применении регистраторов расчетных операций в сфере торговли, общественного питания и услуг» и технического паспорта или другого документа, заменяющего его, с отметкой о дате продажи».

    Следовательно, в отношении возврата сложных бытовых товаров (их перечень утвержден Постановлением № 231(1)) Закон о защите прав потребителей однозначен: потребитель должен предъявить и технический паспорт, и расчетный документ (в нашем случае — кассовый чек РРО).Основная проблема, с которой сталкиваются покупатели – это ненадлежащее качество товара. Статьей 7 Закона устанавливаются гарантийные обязательства. Так, изготовитель обеспечивает надлежащую работу продукции, в том числе ее компонентов. Если же гарантийный срок или срок годности для товара не предусмотрен, покупатель может предъявить требования о гарантийном ремонте в течении 2 лет, Статьей 8 Закона предусматриваются права потребителя в случае приобретения товара ненадлежащего качества. Так, Закон предусматривает право покупателя на пропорциональное уменьшение цены, бесплатного устранения недостатков товара в разумный срок, или возмещения затрат на устранения недостатков товара. В случае обращения для устранения недостатков следует понимать, что понятие «разумный срок» — очень нечеткое. Так, для разных видов товаров такой срок может быть разным. Таким образом необходимо требовать уточнить у продавца или изготовителя, в какой четко определенный временной промежуток будет устранен недостаток. Также следует знать то, что гарантийный срок продлевается на тот период, пока товар был в ремонте.

    Также, Закон предусматривает право покупателя на расторжение договора и возврат оплаченной суммы покупателю, или замена товара на такой же или аналогичный при наличии существенный недостатков. Определяющим в данной статье есть именно понятие «существенного недостатка». Таким является недостаток, который проявил себя после проведенного гарантийного ремонта. Только после проведения гарантийного ремонта и повторного обнаружения того же недостатка покупатель может требовать заменить товар или вернуть деньги. Такое право действует на протяжении всего гарантийного срока, а не на протяжении лишь 14 дней.Также, Законом предусмотрено право покупателя на написание заявление с целью получения аналогичного товара в пользование из обменного фонда магазина на время гарантийного ремонта.Закон также предусматривает право покупателя вернуть товар надлежащего качества, который не подошел своей формой, цветом и другими индивидуальными характеристиками в течении 14 дней со дня, следующего за покупкой. Но здесь есть условие, что такой товар не должен быть в использовании и обязан сохранить свой товарный вид. Однако, не все товары подлежат возврату. Так, Кабинет Министров Украины утвердил список товаров надлежащего качества, которые не подлежат обмену или возврату. Например, детские игрушки, аппараты для бритья, лекарственные средства. Полный список товаров можно прочитать на сайте Верховной Рады Украины.Что касается учреждений, которые защищают права потребителей, то это, прежде всего органы исполнительной власти Украины, объединения граждан, а также суды. При нарушении продавцом или изготовителем прав потребителя, человек может обратиться в органы исполнительной власти для составления жалобы или претензии. После рассмотрения такого документа, администрация магазина может согласиться с требованиями покупателями, или отказать. В случае, если Вы считаете такой отказ незаконным, помочь установить истину в споре поможет суд по месту Вашей регистрации (прописки). Также, Закон предусматривает бесплатную подачу искового заявления о защите прав потребителей, в отличии от других гражданских споров.Таким образом, Законодатель предусматривает несколько способов защиты своих законных прав и интересов. Но не стоит забывать и о том, что приобретенный товар должен быть использован по назначению

    Общаться в чате Владислав Клиент 4 года назад

    Зачем я прикрепил файлы.Хотелось бы получить развернутый ответ, с учетом моей ситуации.Какая моя позиция?Деффекты они признали, готовы заменить.Могу я получить средства обратно?

    • Ковальчук Владимир
      Общаться в чате Ковальчук Владимир 4 года назад

      Адвокат, г. Киев

      Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

      Да можете вернуть деньги если они откажут вам в письменной форме то только через суд.

    • Кодолов Олександр Володимирович
      10%
      Общаться в чате Кодолов Олександр Володимирович 4 года назад

      Адвокат, г. Киев, 21 год опыта

      Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

      Владислав, добрый день,

      т.к. Вы приобрели принтер как предприниматель, а не как физлицо, то на ваши отношения с продавцом не распространяются нормы закона "О защите прав потребителей" (т.е. норма про 14 дней в данном случае не действует).

      В Вашем случае необходимо руководствоваться ч. 5 ст. 268 Хозяйственного кодекса Украины:

      5. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.

      Также, обращаю Ваше внимание, что для таких претензий установлен сокращенный срок исковой давности - 6 месяцев со дня выявления дефектов.

      Рекомендую всю переписку с ними перевести в бумажный, а не электронный формат (с подтверждением вручения), чтобы потом было что предъявить в суде в качестве доказательств. В том числе, если они согласны с тем, что товар не качественный, также получить от них соответствующее письмо (в бумажном формате) с таким подтверждением, а не просто на словах.

      Еще нужно ознакомиться также подробно с текстом договора поставки, на основании которого Вам поставили этот принтер (на него идет ссылка в счете), т.к. в нем могут быть особые условия по данному вопросу.

      Удачи Вам!

    • Савченко Олександр
      10%
      Общаться в чате Савченко Олександр 4 года назад

      Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

      Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

      Дійсно, враховуючи, що Ви придбали принтер саме як ФОП (суб'єкт господарювання), Закон України "Про захист прав споживачів" не регулює ваші з продавцем відносини.

      Стаття 1-1. Сфера дії цього Закону

      1. Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.

      Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.

      У вашій ситуації необхідно керуватися нормами Цивільного та Господарського кодексів України.

      Згідно зі ст. 675 ЦК України товар, який продавець передає або зобов`язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.

      За положеннями п. 2 ч. 2ст. 678 ЦК України у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

      Тобто, все одно відмовитися від договору та вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми Ви не зможете, так як недолік виявлений вперше і продавець я так розумію згоден його усунути за власний рахунок.

      Тим паче, я так розумію, що цей недолік Ви не зафіксували. А це вже є помилкою. Адже відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції за якістю № П-7, Ви повинні були запросити представника продавця для складання акта про виявлені дефекти принтеру.

      У разі неприбуття представника продавця Ви мали право самостійно скласти такий акт та надіслати його продавцю разом зі своєю вимогою.

      А Ви відразу направили принтер продавцю з вимогою повернути Вам гроші. А продавець в свою чергу лише склав акт, що отримав від Вас обладнання з видимими слідами використання, однак не визнавав дефекти.

      Враховуючи зазначене, у вашій ситуацій Ви маєте право лише на гарантійний ремонт техніки. Однак, після ремонту обов'язково складіть Акт прийому-передачі відремонтованого обладнання та в присутності представника продавця зафіксуйте всі виявлені недоліки.

      Єдине - Ви можете подати позов про відшкодування Вам збитків, якщо такі були понесені і можуть бути документально підтверджені.

      Стаття 681. Позовна давність, що застосовується до вимог у зв'язку з недоліками проданого товару (ЦК України)

      1. До вимог у зв'язку з недоліками проданого товару застосовується позовна давність в один рік, яка обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, встановлених статтею 680 цього Кодексу, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності).

      Всього доброго.

    Драган Тарас  Миколайович
    10%
    Общаться в чате Драган Тарас Миколайович 4 года назад

    Юрист, г. Одесса, 7 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Шановний Валдислав!

    Вийшла наступна ситуація:

    Ви купили товар, користуваися ним і процесі користування виявили, що товар невідповідної якості.

    Проте, при формуванні Вашої позиції Ви дещо невірно вибрали стратегію, оскільки:

    1) Закон "Про захист прав споживачів" встановлює різну процедуру для товару належної та неналежної якості.

    Належної якості - Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    Проте, Постачальник товару склав акт, яким встановив, що використовували вказаний товар, тому звичайний обмін на аналогічний товар чи повернення коштів в цьому випадку у Вас дійсно не вийде.

    2) Пропоную інший варіант - звернутися до продавця з вимогою про отримання товару неналежної якості.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    а) він взагалі не може бути усунутий;

    б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

    в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;

    Таким чином, протрібно звертатися до продавця та вказувати на те, що зазначений принтер має істотний недолік та вимагати повернення коштів.

    P.S.

    1) є велика імоврність, що Вам необхідно буде звертатися до суду для повернення вказаних коштів та доведення, що такий недолік є істотним.

    2) погано, що Ви самостійно зазначаєте, що дієте як ФОП, краще не наголошуйте на цьому.

    3) вказаний акт - це не визнання ними недоліків, а встановлення факту використання товару.

    Якщо необхідна буде допомога - звертайтесь!

    Костромина Виктория
    10%
    Общаться в чате Костромина Виктория 4 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Условия обмена и возврата товаров

    В соответствии с действующим Законодательством Украины возможны два случая возврата или обмена купленного товара.1. Возврат товара надлежащего качества в течение 14 дней с момента покупки.

    На основании ст. 9 Закона Украины «О защите прав потребителя » обмен/возврат товара производится в течение 14 дней с момента покупки (товар не подошел по цвету, форме, габаритам, размеру или по иным причинам не может быть использован). Условия обмена/возврата: • товар не был в употреблении и никоим образом не использовался; • не производился монтаж и подключение оборудования, не делались какие-либо настройки; • полностью сохранена фирменная упаковка и комплект поставки (включая ярлыки и пломбы); • товар находится в том же состоянии, что и на момент покупки/передачи пользователю (в исправном техническом состоянии, без каких-либо механических повреждений и дефектов); • наличие расчётных документов на товар полученных потребителем вместе с товаром. В таком случае клиент оплачивает обратную доставку техники согласно действующим тарифам. Процедура обмена/возврата: • Вы связываетесь с менеджером Интернет-магазина и ставите его в известность о том, что хотите вернуть/обменять товар. • Предоставляете информацию: дата покупки товара, причина возврата, адрес и контактные номера телефонов. • В течении 14 дней с момента подачи заявки на обмен/возврат, если все условия выполнены, менеджером Интернет-магазина с Вами будет согласован день и время проведения процедуры возврата (обмена). • Место, где будет произведён возврат, согласовывается с менеджером Интернет-магазина в телефонном режиме. • При возврате товара осматривается техника на предмет наличия механических повреждений, проверяется работоспособность. • Если состояние техники соответствует всем вышеописанным условиям, клиенту возвращаются деньги за товар в объеме, указанном в накладной (безналичный расчёт) или чеке. • Клиент обязан заполнить и подписать Заявление на возврат по предоставленной форме, Акт приёма-передачи в двух экземплярах (1 экземпляр остаётся клиенту), накладную на возврат (безналичный расчёт). • Чек подлежит Возврату продавцу.

    2. Возврат товара ненадлежащего качества в течение гарантийного срока.

    Cт. 8 Закона Украины «О защите прав потребителя» предусматривает возможность возврата товара (и возврата покупателю денежных средств) или обмена товара, в случае выявления в товаре в течение гарантийного срока, указанного в гарантийном талоне на изделие, существенного недостатка. В соответствии с п.12 ст.1 ЗУ "О защите прав потребителей" "существенным недостатком" считается недостаток, который имеет следующие обязательные элементы: 1. Делает невозможным или недопустимым использование товара в соответствии с его целевым назначением; 2. Появился по вине производителя (продавца); 3. После его устранения появляется вновь по независимым от потребителя причинам; 4. При этом все имеет один из следующих признаков: • он вообще не может быть устранен; • на его устранение требуется более четырнадцати календарных дней; • он делает товар существенно другим, чем предусмотрено в договоре. Условия возврата/обмена: • клиент в течение гарантийного срока обратился для устранения неполадок в Авторизованный Сервисный Центр производителя (далее — АСЦ); • АСЦ выдал официальный Акт производителя, подтверждающий наличие в товаре существенного недостатка. Акт должен быть корректно заполнен, иметь круглую печать АСЦ и подпись директора АСЦ; • наличие расчётных документов на товар полученных потребителем вместе с товаром. В случае если необходимо забрать крупногабаритный товар, клиент не оплачивает его транспортировку. Затраты на себя берет магазин, или АСЦ (в случае необходимости оставить изделие в АСЦ). Процедура возврата/обмена: • Вы обращаетесь в АСЦ в случае поломки; • АСЦ выдал Акт, подтверждающий наличие в товаре существенного недостатка; • Вы связываетесь с менеджером Интернет-магазина и ставите его в известность о том, что хотите вернуть товар; • Предоставляете информацию: дата покупки товара, причина возврата, адрес и контактные номера телефонов; • Высылаете по факсу/электронной почте копии Акта АСЦ о наличии в изделии существенного недостатка, чека, накладной (безналичный расчёт) и гарантийного талона (с указанием серийного номера изделия); • Документы передаются в сервисный отдел для проверки; • При условии выполнения указанных выше условий, менеджером Интернет-магазина с Вами будет согласован день и время проведения процедуры возврата (обмена). • По Вашему выбору Вам возвращаются деньги за товар в объеме, указанном в накладной или чеке, либо производиться обмен на такое же или аналогичное изделие. • Клиент обязан заполнить и подписать Заявление на возврат/обмен товара по предоставленной форме, Акт приёма-передачи в двух экземплярах (1 экземпляр остаётся клиенту), накладную на возврат (безналичный расчёт). • Клиент должен предоставить и вернуть оригинал акта АСЦ о наличии в товаре существенного недостатка, чек, гарантийный талон.

    В случае выявления в течение установленного гарантийного срока существенных недостатков, возникших по вине производителя товара (продавца , исполнителя) , или фальсификации товара , подтвержденных при необходимости заключением экспертизы , потребитель , в порядке и в сроки , установленные законодательством и на основании обязательных для сторон правил или договора , имеет право по своему выбору требовать от продавца или производителя: 1 ) расторжения договора и возврата уплаченной за товар денежной суммы ; 2 ) требовать замены товара на такой же товар или на аналогичный , из числа имеющихся у продавца ( производителя ) , товар . В случае отсутствия товара требование потребителя о его замене подлежит удовлетворению в двухмесячный срок с момента подачи соответствующего заявления. Если удовлетворить требование потребителя о замене товара в установленный срок невозможно , потребитель вправе по своему выбору предъявить продавцу , производителю (предприятию , выполняющему их функции) другие требования ,

    Внимание! Товар, заводской дефект в котором был выявлен покупателем после ухода курьера, принимается на возврат либо обмен только при наличии акта сервисного центра, подтверждающего брак по вине завода-изготовителя, отсутствие механических повреждений, наличие пломб и попыток самостоятельного ремонта
    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 4 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня.

    По-перше, чи укладали Ви договір купівлі-продажу?

    По-друге, Ви маєте право повернути кошти лише в тому випадку, якщо виявлений Вами недолік є істотним:

    а) він взагалі не може бути усунутий;

    б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів.

    в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором (знову ж таки чи укладали Ви договір?).

    За інших підстав Вам мають право безоплатно усунути недоліки товару в розумний строк (тобто у строк до 14 днів, інакше це вже буде істотним недоліком і Ви матимете право вимагати повернення свої грошей у повному обсязі).

    Гончаренко Константин
    10%
    Общаться в чате Гончаренко Константин 4 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня.

    У Вашому випадку необхідно керуватися ч. 5 ст. 268 Господарського кодексу України:

    Якщо У разі поставки товарів більш нізької якості, чем вимагається стандартом, технічнімі умів чи зразки (Еталон), покупець має право відмовітіся від Прийняття и оплати товарів, а если товари вже оплачені покупцем, - Вимагати повернення сплаченої суми.

    Також, звертаю Вашу увагу, що для таких претензій встановлено скорочений строк позовної давності - 6 місяців з дня виявлення дефектів.

    Рекомендую всю переписку з ними перевести в паперовий, а не електронний формат (з підтвердженням вручення), щоб потім було що пред'явити в суді в якості доказів. В тому числі, якщо вони згодні з тим, що товар не якісний, також отримати від них відповідний лист (в паперовому форматі) з таким підтвердженням, а не просто на словах.

    Направляєте письмову претензію рекомендованим листом з поміткою про вручення на адресу продавця і через 30- ть днів звертаєтеся до суду з позовом про повернення коштів сплачених за товар неналежної якості.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Сергеев Артем
    10%
    Общаться в чате Сергеев Артем 4 года назад

    Юрист, г. Харьков, 24 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Если добровольно отказаться возвращать - тогда нужно обращаться с иском в суд.

    "Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 678 Цивільного кодексу, у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми."

    В претензії до продавця у другому абзаці

    "Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» прошу Вас повернути кошти.

    Якщо мої вимоги, передбачені законодавством про захист прав споживачів, не будуть задоволені, я буду змушений звернутися до суду з позовною заявою про відшкодування матеріальних збитків та моральної шкоди.

    Про результати розгляду прошу Вас повідомити письмово в строк, встановлений діючим законодавством."

    Ст. 8

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    Крикун Сергій  Павлович
    10%
    Общаться в чате Крикун Сергій Павлович 4 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Хозяйственный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15):

    ст.179 - "7. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.";

    ст.181 - "1. Господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів." - в этой части, предъявленные Вами сканкопии документов подтверждают факт заключения между Вашими сторонами хозяйственного договора;

    ст.268 - "1. Якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.

    2. Номери та індекси стандартів, технічних умов або іншої документації про якість товарів зазначаються в договорі. Якщо вказану документацію не опубліковано у загальнодоступних виданнях, її копії повинні додаватися постачальником до примірника договору покупця на його вимогу.

    3. У разі відсутності в договорі умов щодо якості товарів остання визначається відповідно до мети договору або до звичайного рівня якості для предмета договору чи загальних критеріїв якості.

    4. Постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі.

    5. У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.";

    ст.269 - "5. Постачальник (виробник) гарантує якість товарів у цілому. Гарантійний строк на комплектуючі вироби і складові частини вважається рівним гарантійному строку на основний виріб, якщо інше не передбачено договором або стандартами (технічними умовами) на основний виріб....

    7. У разі поставки товарів неналежної якості покупець (одержувач) має право стягнути з виготовлювача (постачальника) штраф у розмірі, передбаченому статтею 231 цього Кодексу, якщо інший розмір не передбачено законом або договором.

    8. Позови, що випливають з поставки товарів неналежної якості, можуть бути пред'явлені протягом шести місяців з дня встановлення покупцем у належному порядку недоліків поставлених йому товарів.";

    ст.224 - "1. Учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.

    2. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною,...";

    Хозяйственный процессуальный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1798-12):

    ст.173 - "1. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

    2. Ці дані встановлюються такими засобами:

    1) письмовими, речовими і електронними доказами; - в этой части не соглашусь с коллегой Гончаренко о необходимости приводить документы в письменную форму;

    "Стаття 96. Електронні докази

    1. Електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, яка містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних й інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам’яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).

    2. Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис". Законом може бути передбачено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.

    3. Учасники справи мають право подавати електронні докази в паперових копіях, посвідчених в порядку, передбаченому законом. Паперова копія електронного доказу не вважається письмовим доказом.

    4. Учасник справи, який подає копію електронного доказу, повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу електронного доказу.

    5. Якщо подано копію (паперову копію) електронного доказу, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи може витребувати у відповідної особи оригінал електронного доказу. Якщо оригінал електронного доказу не поданий, а учасник справи або суд ставить під сумнів відповідність поданої копії (паперової копії) оригіналу, такий доказне береться судом до уваги.";

    ст.27 - "1. Позов пред’являється до господарського суду за місцезнаходженням чи місцем проживання відповідача, якщо інше не встановлено цим Кодексом."

    Как я считаю, надлежащим является обращение Вами с иском о возмещении убытков в порядке хозяйственного судопроизводства в Хозяйственный суд г.Киева (https://ki.arbitr.gov.ua/sud5011/). Недостатком в прикрепленных документах является, как я считаю, отсутствие сведений, доказательств о ненадлежащем качестве принтера; положительным обстоятельством - указание в акте раскрытия почтового отправления серийного (представляется как индивидуального) номера принтера.

    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 4 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Дійсно, враховуючи, що Ви придбали принтер саме як ФОП (суб'єкт господарювання), Закон України "Про захист прав споживачів" не регулює ваші з продавцем відносини.

    Стаття 1-1. Сфера дії цього Закону

    1. Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.

    Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.

    У вашій ситуації необхідно керуватися нормами Цивільного та Господарського кодексів України.

    Згідно зі ст. 675 ЦК України товар, який продавець передає або зобов`язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу.

    За положеннями п. 2 ч. 2ст. 678 ЦК України у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

    Тобто, все одно відмовитися від договору та вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми Ви не зможете, так як недолік виявлений вперше і продавець я так розумію згоден його усунути за власний рахунок.

    Тим паче, я так розумію, що цей недолік Ви не зафіксували. А це вже є помилкою. Адже відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання продукції за якістю № П-7, Ви повинні були запросити представника продавця для складання акта про виявлені дефекти принтеру.

    У разі неприбуття представника продавця Ви мали право самостійно скласти такий акт та надіслати його продавцю разом зі своєю вимогою.

    А Ви відразу направили принтер продавцю з вимогою повернути Вам гроші. А продавець в свою чергу лише склав акт, що отримав від Вас обладнання з видимими слідами використання, однак не визнавав дефекти.

    Враховуючи зазначене, у вашій ситуацій Ви маєте право лише на гарантійний ремонт техніки. Однак, після ремонту обов'язково складіть Акт прийому-передачі відремонтованого обладнання та в присутності представника продавця зафіксуйте всі виявлені недоліки.

    Єдине - Ви можете подати позов про відшкодування Вам збитків, якщо такі були понесені і можуть бути документально підтверджені.

    Стаття 681. Позовна давність, що застосовується до вимог у зв'язку з недоліками проданого товару (ЦК України)

    1. До вимог у зв'язку з недоліками проданого товару застосовується позовна давність в один рік, яка обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, встановлених статтею 680 цього Кодексу, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності).

    Всього доброго.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України