Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня! Замовила акційний товар у відомому інтернет-магазині. Спочатку вони порушили терміни доставки, потім довгий час не могли зʼясувати де моє замовлення. Сьогодні я бачу, що моє замовлення скасували без мого відома і повернули мені кошти. В підтримці сказали, що перевізник загубив посилку, тому замовлення скасовано (доставка мала бути до фізичного магазину цього бренду).
Чи правомірні такі дії з боку магазину? Чи маю я право як споживач отримати товар по тій ціні, яку я оплатила при замовлені?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (2)
Юрист, г. Полтава, 5 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Якщо Ви купили товар і з Вами розірвали договір в односторонньому порядку - це є порушення прав споживачів.
Зверніться із заявою претензією до магазину та вимагайте товар за ціною, яку Ви придбали або відшкодування збитків у подвійному розмірі.
Згідно статті 230 Цивільного кодексу України
1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.
Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.
2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину".
Паралельно подайте скаргу до Держспоживслужби.
В крайньому випадку можна звернутись до суду.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Сумы, 3 года опыта
Доброго дня!
Згідно ч. 2 ст. 9 Закону України "Про захист прав споживачів" Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
Більше того, відповідно до статей 633, 641, 642 та 698 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ), договір купівлі-продажу, укладений через інтернет-магазин, є публічним договором, і з моменту підтвердження замовлення (акцепту оферти) та оплати товару він вважається укладеним у повному обсязі на умовах, визначених продавцем. Згідно статті 663 ЦКУ Продавець зобов'язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 530 ЦКУ, якщо строк виконання зобов'язання не встановлений, то зобов'язання має бути виконано у семиденний строк з моменту пред’явлення вимоги, однак у разі, якщо строк доставки був визначений під час оформлення замовлення, продавець зобов’язаний дотримуватись такого строку. Відповідно до ч. 1 ст. 707 ЦКУ, продавець зобов’язаний передати покупцеві товар у строк, встановлений договором. Також відповідно до ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі — Закон), продавець зобов’язаний виконати умови договору, в тому числі щодо строків, ціни і предмета договору. Скасування замовлення в односторонньому порядку без згоди споживача є порушенням умов договору, навіть якщо товар загубив перевізник.
У разі втрати товару відповідальність перед споживачем несе саме продавець, а не служба доставки, оскільки, згідно зі ст. 668 ЦКУ, ризик випадкової загибелі або випадкового пошкодження товару до його передачі покупцеві несе продавець. Повернення коштів не звільняє продавця від виконання зобов’язання за чинною ціною, якщо інше не передбачено договором, а сам факт акційної ціни є складовою істотної умови договору. У разі наявності товару на складі або можливості повторного замовлення покупець має право вимагати передання саме цього товару за оплаченою ціною, з огляду на ст. 15, 22, 23 Закону, що гарантують захист прав споживача та відшкодування матеріальної й моральної шкоди у разі їх порушення.
Таким чином, дії інтернет-магазину щодо скасування замовлення без відома споживача та повернення коштів є неправомірними, і споживач має право вимагати передачі саме того товару, який було замовлено, за тією ціною, яку було сплачено.