Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 24 березня 2020, питання №14336 150₴

Повернення телефону в інтернет магазин

1. Доброго дня! купив смартфон Honor в інтернет магазині (отримав через Нову Пошту). Покористувавшись 3-4 дні (тільки вдома користувався) замітив незначний шум мультимедійного динаміка. Передзвонив в магазин і відправив їм телефон. Чек із магазину, чек з Нової Пошти а також накладна з магазину є в наявності у мене. Магазин передав телефон своєму сервіс менеджеру. той сказав що ніякого шуму не чує і передав його в офіційний сервісний центр. Згодом офіційний сервіс відповів що несправностей немає. Тоді сервіс менеджер вже магазину сказав що відправляє мені назад телефон. Я сказав якщо цей шум є собливістю всіх телефонів цієї серії, то хай повертають кошти (так як 14 днів з дня покупки не пройшло) або ж обмінюють на такий самий з умовою що цього разу я на Новій Пошті розпакую і провірю телефон на місці. Сервіс менеджер проконсультувавшись з юристом та керівництвом магазину відповів - ні. Цим самим залишив мені тільки варіант забрати телефон. (Який зараз знаходится у них). Я відповів якщо вони говорять що все справне, то щоб повернули кошти. На що сервіс менеджер відповів що на телефоні є сліди експлуатації. Спершу "навішав лапші" що є мікроцарапини на задній панелі, потім - що я вставляв сім карту і що це вже рахується як б.у телефон. Я все заперечив, так як після покупки телефон поставив зразу в чохол і користувався сумарно за всі дні 4-5 годин. Тоді сервіс менеджер відповів що в комлекті немає транспортної захисної плівки. І це зараз являється їхнім одним аргументом. Транспортну плівку я відклеїв після покупки і неподумавши викинув. Проте під транспортною плівкою на екрані є ще заводська захисна плівка, яка захищає екран. Також весь комплект: зарядне, документацію і тд я відправив разом з телефоном. Питання: чи рахуєтся відсутнісь транспортної плівки, яка доречі порвалась на дві частини після розпаковки, суттєвим аргументом щоб не повертати мені кошти? І чи зміг би я виграти, якщо б звернувся з цим питанням в суд?

Відповіді юристів (11)

    Петренко Евгений
    10%
    Петренко Евгений 4 роки тому

    Юрист, м. Харків, 8 років досвіду

    Доброго дня, Ви намагаєтесь змішати дві процедури в одну.

    Якщо Ви бажали повернути товар неналежної якості, а це виходить з того, що телефон діагностувався в СЦ, то у разі відсутності недоліків Вам правомірно було відмовлено в ремонті, заміні або поверненні коштів.

    Якщо ж Ви намагаєтесь повернути телефон, як товар належної якості, це можливо коли Вам не підійшов телефон за кольором, розміром і т.д. у разі, якщо він не був в експлуатації. Тому транспортна плівка не може бути підставою для відмови у поверненні, але якщо є сліди експлуатації, а в першу чергу, це лічильник викликів аба інтернету, то магазин може відмовитись приймати такий товар.

    Тому у Вашому випадку потрібно доказувати, що суттєвий недолік все ж є. Або, якщо товарний вигляд збережено, наполягати в письмовій формі на тому, що Ви не користувались телефоном, а лише перевірили його справність після отримання.

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    10%
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 6 років досвіду

    Добрий день.

    Відсутність пілвки не є підставою для того, щоб не повертатися гроші.

    Взагалі, Ваше питання регулюбється ЗУ "Про захист прав споживачів".

    Відповідно до ч. 1 ст. 8 ЗУ - У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    Отже, у тому випадку, якщо Ви виявили звичайні недоліки, Ви маєте право вчинити 3 вищеперераховані дії!

    Але, такі недоліки можуть бути ІСТОТНИМИ!

    Згідно з ст 8 - У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    Отже, якщо недоліки в товарі є ІСТОТНИМИ - Ви маєте право або повернути гроші або замінити товар.

    Як же встановити істотні недоліки?

    Відповідно до ч. 4 ст. 17 ЗУ - У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

    Отже, продавець (виробник) зобов'язанний за Вашою письмовою згодою провести експертизу та встановити причину таких недоліків, чи є вони істотними. Якщо експертиза вже була проведена - подивитися, як вони описали такі недоліки та звернутися до інших установ, для проведення експертизи.

    Ви маєте право самостійно звернутися до установи для експертизі - в інтернеті можете подивитися установи, які проводять експертизу. Або провести її вже під час судового розгляду (заявивши відповідне клопотання).

    Але, перед тим як звертатися до суду, Вам потрібно звернутися до управління з захисту споживачів із скаргою! Це їх компетенція. Вони зобов'язанні Вам будуть допомогти.

    Савченко Олександр
    10%
    Савченко Олександр 4 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня.

    Закон України "Про захист прав cпоживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#n133):

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    ВИСНОВОК: якщо Ви користувалися телефоном 3-4 дні і за результатами експертизи, проведеної сервісним центром, телефон є справним та належної якості, то обміняти його на аналогічний або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, на жаль, Ви не маєте права, лише отримати свій телефон назад.

    Звичайно, якщо Ви не згодні з результатами експертизи сервісного центру, Ви можете забрати свій телефон та провести незалежну експертизу (що коштує грошей), і якщо за її результатами будуть виявлені недоліки - вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми (у тому числі витрат на проведення експертизи). Хоча скоріш за все тоді доведеться вирішувати це через суд.

    Всього доброго.

    Орест Клієнт 4 роки тому

    В інтернет я заходив, і встановлював додатки (але це я думаю нормально, бо як інакше провірити справність телефону) + перед відсиланням в магазин я скинув всі настройки, так просив магазин. Незнаю чи в такому випадку зберігається лічильник інтернету.

    • Савченко Олександр
      10%
      Савченко Олександр 4 роки тому

      Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

      На жаль, достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є установка сторонніх додатків або наявність в пам'яті смартфона користувацького контенту — фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин — пристрій назад не приймуть.

      Більше того кожний мобільний телефон має вмонтований внутрішній лічильник часу розмов, по якому сервісний центр може визначити був у користуванні телефон чи ні.

      Тому, на жаль, повернути кошти за телефон, який побув у використанні і який експертиза сервісного центру визнала справним та належної якості, Ви не можете. Та й магазин Вам у цьому відмовляє, тому необхідно буде спочатку писати претензії, потім звертатися до суду та намагатися повернути кошти через суд, що на мою думку, не принесе Вам результату, а лише забере ваш час та гроші.

      Як я вже вказував, якщо Ви не згодні з результатами експертизи сервісного центру, то можете забрати свій телефон та провести незалежну експертизу (що коштує грошей), і якщо за її результатами будуть виявлені недоліки - відповідно до ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів" вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми (у тому числі витрат на проведення експертизи). Хоча скоріш за все також доведеться вирішувати це через суд.

      Всього доброго.

    Орест Клієнт 4 роки тому

    Додаю деяку інформацію: телефон Honor , найдорожа модель цыэъ фырми. Цына 11 000 грн. Шум динаміка приблизно в два рази сильніший ніж у телефонів в два рази дешевших. Зараз у мене Doogee за 1200 грн ы навыть в ньому шум менший. Тому я написав,якщо це особливість всіх телефонів цієї серії, мені такий варіан не пдходить. Доречі давав хлопцям у майстерні слухати, і вони сказали що так дійсно динамік шумить. Але офіційний сервісний центр цього не чує.

    • Киншов Дмитрий Сергеевич
      10%
      Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

      Адвокат, м. Харків, 6 років досвіду

      Потрібно самостійно звертатися до еспертних установ та проводити експертизу цього телефону. Або робити це вже під час судового розгляду справи, подавши відповідне клопотання щодо проведення експертизи. По іншому - не вийде встановити чи є недоліки істотними чи ні.

    Царьов Роман  Валерійович
    10%
    Царьов Роман Валерійович 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 21 рік досвіду

    Щодо повернення товару неналежної якості, раніше колега Вам дуже ретельно все розписав, Але щоб повернути або обміняти товар належної якості, треба дотримуватися умов його повернення: товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню, товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували, минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару, є касовий або товарний чек. Згідно Закону про захист прав споживачів, ви можете обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний протягом 14 днів, якщо цей товар не підійшов вам за формою, габаритами, фасоном, розміром або навіть кольором. Але якщо аналогічного потрібного товару в магазині не виявилося, можна зробити наступне: придбати на витрачену суму інші товари цього магазину, повернути свої гроші за товар, попросити продавця поінформувати, коли з’явиться товар, який підійде за кольором, розміром

    Гончаренко Константин
    13.3%
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    По Вашему вопросу сообщаю следующее:

    В первую очередь Вам необходимо прочитать условия договора, а именно пунткты о возможности досрочного расторжения договора.

    Ст. 907 Гражданского кодекса Украины предусмотрено, что договор о предоставлении услуг может быть расторгнут, в том числе путем одностороннего отказа от договора, в порядке и на основаниях, установленных Гражданским Кодексом, другим законом или соглашением сторон.

    Обязательство может быть прекращено как по взаимному согласию сторон, так и по требованию одной стороны. В последнем случае речь идет об одностороннем расторжении договора, которое предполагает активные действия сторон. Расторжение договора также может происходить в форме одностороннего отказа, которая может наступить в результате нарушения условий договора по основаниям и в порядке, предусмотренных Гражданским Кодексом Украины, законом или договоренностью сторон. В последнем случае имеется в виду односторонний отказ от договора при необходимости, следствием которой является расторжение договора. Стороны могут воспользоваться предоставленным правом в любое время - как до начала выполнения, так и во время предоставления услуги. Кроме того, такое право на законных основаниях может принадлежать любой из сторон.

    Предоставление сторонам указанного права связано с особенностями услуги и может происходить в трех случаях: когда основания расторжения договора предусмотренные Гражданским Кодексом Украины; когда основания расторжения договора предусмотрены законом; по договоренности сторон. Право на одностороннее расторжение допускается только в случаях, прямо установленных в договоре или в законе.

    В соответствии со ст. 10 Закона Украины «О защите прав потребителей» потребитель вправе отказаться от договора о выполнении работ и оказании услуг, если исполнитель своевременно не приступил к исполнению договора или выполняет работу настолько медленно, что закончить ее в определенный срок становится невозможным.

    Если стороны в договоре предусмотрели право сторон на односторонний отказ от исполнения договора, то они должны согласовать порядок и последствия такого одностороннего отказа. В первую очередь эти вопросы связанные с возмещением понесенных сторонами расходов и убытков.

    Споры, возникающие между сторонами по поводу выполнения условий данного договора, решается в судебном порядке.

    Правовые основания для осуществления возврата средств за товар:

    Для осуществления права на расторжение договора потребитель должен сохранять полученную продукцию в неизмененном виде, а также фискальние чеки, накладные, счета -фактуры и т.д.

    Уничтожение, повреждение или порчу продукции произошло не по вине потребителя, не лишает потребителя права на расторжение договора. Уменьшение стоимости продукции вследствие открытия упаковки, осмотра или проверки продукции не лишает права потребителя на расторжение договора.

    Если вопреки требованиям этой статьи в течение установленных сроков продавец (исполнитель) не осуществляет возврат уплаченной суммы денег за продукцию в случае расторжения договора, потребителю выплачивается неустойка в размере одного процента стоимости продукции за каждый день задержки возврата денег.

    В случае приобретения потребителем товаров ненадлежащего качества и выявлении потребителем недостатков или фальсификации товара в течение гарантийного срока он имеет право по своему выбору требовать от продавца или производителя следующее: (ст. 8 ЗУ "О защите прав потребителя)

    а) безвозмездного устранения недостатков товара или возмещения расходов на их исправление потребителем или третьим лицом;

    б) замены на товар аналогичной марки (модели, артикула, модификации) надлежащего качества;

    в) соответствующего уменьшения его покупной цены;

    г) замены на такой же товар другой марки (модели, артикула, модификации) с соответствующим перерасчетом покупной цены;

    д) расторжения договора и возмещения убытков, которые он понес.

    Обращаю внимание на то, что Закон определяет понятие недостаток как отдельную несоответствие товара (работы, услуги) требованиям нормативных документов, условиям договоров или требованиям, предъявляемым к нему, а также информации о товаре (работе, услуге), предоставленной производителем ( исполнителем, продавцом).

    Требования предъявляются по выбору потребителя продавцу по месту покупки товара, производителю или предприятию, выполняющему их функции по местонахождению потребителя.

    Прошу обратить внимание, что ст.9 Закона обмен товара надлежащего качества производится, если он не использовался и если сохранен его товарный вид, потребительские свойства, пломбы, ярлыки, а также расчетный документ, выданный потребителю вместе с проданным товаром. Попытка комплектации приобретенного товара может быть расценена контролирующим органом именно как «использование» товара, поэтому вернуть его как товар надлежащего качества в течение 14 дней со дня приобретения может не получиться.

    Если права потребителя нарушены, а хозяйствующий субъект отказывается удовлетворить выдвинутые требования, то он может обратиться в специально уполномоченный орган исполнительной власти в сфере защиты прав потребителей и его территориальные органы, осуществляющие государственный контроль за соблюдением законодательства Украины о защите прав потребителей в центральных и местных органах исполнительной власти и субъектами хозяйственной деятельности, обеспечивают государственную политику по защите прав потребителей (Управление защиты прав потребителей).

    Туда можно обратиться с соответствующей жалобой непосредственно или направить ее по почте, изложив суть дела и приложив копии подтверждающих документов о приобретении товара (услуги) или гарантийные обязательства субъекта хозяйственной деятельности.

    После рассмотрения жалобы потребителя органом в сфере защиты прав потребителей проводится проверка обстоятельств дела и, в случае их подтверждения, нарушители привлекаются к ответственности.

    Кроме того, свои права потребители могут защитить и в судебном порядке. При удовлетворении требований потребителя суд одновременно решает вопрос о возмещении морального (неимущественного) вреда. В этом случае потребители по своему выбору подают иски в суд по месту своего жительства или по местонахождению ответчика или по месту исполнения договора. При рассмотрении спорных вопросов в судебном потребители освобождаются от уплаты государственной пошлины по искам, связанным с нарушением их прав.

    Итак, подводя итог:

    1) Вам необходимо собрать все расчетные документы о покупке:( чеки, договор, накладные с почты, гарантийный талон, письменные ответы продавца- если они есть, результаты их экспертизы сервисного центра - акт осмотра и выводы)

    2) У Вас есть право на обжалование результатов экспертизы (заключения сервисного центра) в судебном порядке, однако для этого нужно будет провести независимую экспертизу качества товара за свой счет (в случае выигрыша дела средства будут взысканы с продавца)

    3) обратиться письменно в Управление защиты прав потребителей Вашего региона с жалобой на продавца, отметив все обстоятельства дела и предоставить всю имеющуюся информацию о продавце (номера телефонов, сайт, объявления, переписка, выводы СЦ, накладные с Новой почты и т.п.);

    4) в случае неудовлетворения жалобы или нерешение проблемы Управлением защиты прав потребителей Вы имеете право обратиться в суд с иском к продавцу о возмещении материальных и моральных убытков.

    Все заявления, жалобы и т.д. советую писать в двух экземплярах и отправлять заказными письмами с обратным уведомлением или вручать получателям с проставлением соответствующей отметки о получении на втором экземпляре, который Вы оставляете себе. Это в дальнейшем очень облегчит ведение дела и сформирует у Вас соответствующую доказательную базу.

    Рекомендую обратиться к региональному адвокату для более точной оценки ситуации и ее сопровождению.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Токмач Галина Николаевна
    10%
    Токмач Галина Николаевна 4 роки тому

    Юрист, м. Мирноград, 12 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня.По-перше, потрібно скласти письмову претензію до магазину, вказавши відповідні статті Закону "Про захист прав споживачів" і викласти свої вимоги. Відправити рекомендованим листом.У випадку письмової відмови від магазину, доведеться проводити самостійну експертизу і звертатися до суду.Якщо потрібна допомога в складанні претензії, звертайтесь через форму "Обратиться к юристу" в моєму кабінеті.Всього доброго.

    Костромина Виктория
    16.7%
    Костромина Виктория 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 19 років досвіду

    Условия обмена и возврата товаров

    В соответствии с действующим Законодательством Украины возможны два случая возврата или обмена купленного товара.1. Возврат товара надлежащего качества в течение 14 дней с момента покупки.

    На основании ст. 9 Закона Украины «О защите прав потребителя » обмен/возврат товара производится в течение 14 дней с момента покупки (товар не подошел по цвету, форме, габаритам, размеру или по иным причинам не может быть использован). Условия обмена/возврата: • товар не был в употреблении и никоим образом не использовался; • не производился монтаж и подключение оборудования, не делались какие-либо настройки; • полностью сохранена фирменная упаковка и комплект поставки (включая ярлыки и пломбы); • товар находится в том же состоянии, что и на момент покупки/передачи пользователю (в исправном техническом состоянии, без каких-либо механических повреждений и дефектов); • наличие расчётных документов на товар полученных потребителем вместе с товаром. В таком случае клиент оплачивает обратную доставку техники согласно действующим тарифам. Процедура обмена/возврата: • Вы связываетесь с менеджером Интернет-магазина и ставите его в известность о том, что хотите вернуть/обменять товар. • Предоставляете информацию: дата покупки товара, причина возврата, адрес и контактные номера телефонов. • В течении 14 дней с момента подачи заявки на обмен/возврат, если все условия выполнены, менеджером Интернет-магазина с Вами будет согласован день и время проведения процедуры возврата (обмена). • Место, где будет произведён возврат, согласовывается с менеджером Интернет-магазина в телефонном режиме. • При возврате товара осматривается техника на предмет наличия механических повреждений, проверяется работоспособность. • Если состояние техники соответствует всем вышеописанным условиям, клиенту возвращаются деньги за товар в объеме, указанном в накладной (безналичный расчёт) или чеке. • Клиент обязан заполнить и подписать Заявление на возврат по предоставленной форме, Акт приёма-передачи в двух экземплярах (1 экземпляр остаётся клиенту), накладную на возврат (безналичный расчёт). • Чек подлежит Возврату продавцу.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України