Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
966 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Замовила сукню в інстаграм-магазині (не індивідуальне пошиття, а просто звичайне замовлення), попередньо уточнивши крайні строки відправки. Моєю помилкою було нехтуванням тексту “В разі скасування замовлення передчасно, передплата не повертається», на жаль оплатила повну суму відразу, бо ніби нормальний на перший погляд інст з живими відгуками. Чи законно це зі сторони продавця?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Поліна!
Не думаю, що законно отримувати кошти за товар в тій ситуації, коли покупець відмовився від останнього. Вам необхідно направити лист-претензію до продавця із вимогою повернути кошти за товар, від якого Ви відмовилися.
Відповідно до частини четвертої статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон № 1023-XII) споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
За змістом статті 18 Закону № 1023-XII продавець (виконавець, виробник) не повинен включати в договори зі споживачем умови, які є несправедливими. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов`язків на шкоду споживача. Положення, що було визнане недійсним, вважається таким з моменту укладення договору. Якщо до положення вносяться зміни, такі зміни вважаються чинними з моменту їх внесення. Якщо в результаті застосування умов договору, що обмежують права споживача, споживачеві завдано збитків, вони повинні відшкодовуватися винною особою у повному обсязі.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Ви маєте беззаперечне право вимагати повернення коштів за сукню!
Якщо продавець відмовляється повертати Вам кошти, то пишіть йому письмову претензію, паралельно звертайтесь зі скаргою до Держпродспоживслужби, а в крайньому разі до суду.
В більшості випадків після якісно написаної скарги гроші без проблем повертають.
Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару. Якщо відповідно до абзацу другого частини третьої цієї статті підтвердження інформації не вимагається, споживач може розірвати договір протягом чотирнадцяти днів з моменту його укладення. У РАЗІ ПРОДАЖУ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕЧЕЙ ЇХ ПОВЕРНЕННЯ ТАКОЖ СВІДЧИТЬ ПРО РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ.
Договором, укладеним на відстані є договір, який укладений продавцем (виконавцем) із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв'язку.
Засоби дистанційного зв’язку - електронні комунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема Інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.
З повагою, юрист Дерій В.О.!