Задайте питання юристу

966 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 03 грудня 2025, питання №144600

Повернення коштів за товар неналежної якості після 14 днів

Доброго дня!
Хотів би проконсультуватись з приводу ситуації з купівлею товару, в якому виявився суттєвий недолік після 14 денного терміну після отримання товару, і товар так і не використовувався мною. Якщо точно пройшло трохи більше місяця з дня отримання. Товар - нова автозапчастина "Шарнір рівних кутових швидкостей", має люфт деталей конструкції, і зі слів спеціаліста на СТО не може бути встановлений в автомобіль, бо це представляє небезпеку. Товар був куплений в інтернет-магазині, на сторінці якого є публічна оферта, в якій зазначено що вони працюють в рамках Українського законодавства. Платіжні документи з оплати 5 тис грн. з вказанням номеру рахунку зберіг. Продавець відмовляється розглянути запит на повернення товару, мотивуючи це тим, що вже минув 14-денний "гарантійний термін".
Є якісь дієві методи витребувати у продавця зробити повернення товару неналежної якості і повернути за нього кошти?

Адреса інтернет магазину і оферти: https://restauto.com.ua/ua/dogovir/

Відповіді юристів (1)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Андрію!

    Так, Ви маєте право на повернення коштів, оскільки товар має суттєвий недолік. В такому разі застосовується не стаття 9 ЗУ "Про захист прав споживачів", яка регулює питання повернення товару належної якості упродовж 14 днів, а стаття 8 згаданого Закону:

    "1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником".

    Почніть із офіційного листа-претензії до продавця з вимогою повернути сплачені кошти за товар, який має істотний недолік. Якщо Вам буде відмовлено, залишається єдиний варіант для вирішення спору - судовий.

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання

Клієнт замовив індивідуальне пошиття товару з фарбуванням, на пошті оплатив товар. На виробі були розводи фарби які можна виправити повторним фарбуванням. Клієнт погодився і повернув товар виробнику. Товар був знов пофарбований ( виправилені розводи які не влаштовували клієнта). Фото товару надіслано замовнику. Замовник відмовився від них бо його невлаштовуваьи розміри,( розміри співпадали с заявкою). Але клієнт вимагає повернути йому кошти в повному обсязі. А виробник не згоден на повернення всієї суми лише 50% , а краще готовий повернути вироб. На чиєму боці правда?

Чи понесе покарання виробник, за те, що не повертає в повному обсязі кошти. Бо витратив матеріал та час на виготовлення виробу. Хоча виріб зробив згідно с замовленням, були також узгоджені деякі відхилення від фото, але клієнт погодився.

21 листопада 2025 Ольга, м. Миколаїв

5 відповідей

Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України