Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
968 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Помилково відправили товар покупцю Новою Поштою, без наложки, на суму понад 6000 грн.
Докази на маркетплейсі і в додатку нової пошти є.
Покупець морозиться, нічого не хоче робити.
Чи можна якось законно повернути кошти, або товар? Або притягнути покупця до відповідальності?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Юрист, м. Київ, 10 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, тільки у судовому порядку. Можна провести досудове врегулювання, трохи припугнути наслідками, написати претензію. У разі відмови звертайтесь до суду. Сума не значна, не можу сказати, чи буде доцільно, хіба що це принципово
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Володимире!
Надішліть претензію, а у разі відсутності відповіді на неї, звертайтесь до суду.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Ситуація неприємна, але з точки зору закону Ви маєте право на повернення товару або грошей. Оскільки покупець отримав майно, за яке не сплатив і на яке не мав права (безпідставно), він фактично порушує закон.
Відповідно до статті 1212 Цивільного кодексу України. Вона регулює зобов'язання у зв'язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави.
Це стосується і випадків, коли підстава була (замовлення), але майно було передано помилково (без оплати, яка передбачалася).
1. Офіційна претензія (найважливіший етап). Оскільки "мороз" у месенджерах не є юридичним доказом, потрібно надіслати письмову вимогу рекомендованим листом з описом вкладення на адресу покупця (її можна знайти в даних ТТН Нової Пошти). Опишіть ситуацію (номер замовлення, номер ТТН), вкажіть, що товар отримано без оплати і вимагайте або оплатити товар протягом 3-х днів, або повернути його. Обов'язково зазначте, що в разі ігнорування ви звернетеся до поліції (ст. 190 ККУ — шахрайство або ст. 192 — заподіяння майнової шкоди шляхом обману) та до суду.
2. Зверніться до поліції із заявою про незаконне привласнення майна або шахрайство. Наявність заяви часто протвережує покупців. Коли йому зателефонує слідчний, бажання морозитися зазвичай зникає.
3: Повідомте службу підтримки маркетплейсу про інцидент. Вони можуть заблокувати акаунт покупця, що також є важелем тиску.
4. Якщо попередні варіанти не допомогли, то потрібно звертатись до суду. Окрім повернення 6000 грн, ви через суд можете вимагати:
Якщо у Вас є скріншоти замовлення (де вказана ціна), ТТН (де вказано, що платіж 0 грн) та підтвердження отримання - Ваша позиція в суді виграшна. Покупець не зможе довести, що він купив цей товар (у нього немає чека про оплату).
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Складна ситуація. На мій погляд, спробуйте натиснути на нього, зокрема, що будете подавати звернення до правоохоронних органів.
З повагою!