Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Захист прав споживачів, 06 травня 2020, питання №18895 100₴

не возвращают деньги за отмененный авиарейс

Покупали билеты через Tiсkets.ua, на 4 апреля, когда Италия перестала принимать рейсы попросили вернуть деньги, а не перенести рейс. В переписке с Tickets.ua согласились на сумму со штрафом. Деньги до сих пор не венули. говорят ждут от авиакомпании в авиакомпании говорят обращайтесь туда где покупали. Хотим вернут деньги. продавец

ООО "ТИКЕТС.ЮЕЙ"Аккредитация IATA №72-3 2383 4Сертификат ГААУ №АП0613Украина, г. Львов, ул. Шевченко, 111Ател./факс +380 (44) 502 74 38

авиакомпания МАУ

Відповіді юристів (9)

    Мєньков Андрій Васильович
    30%

    Добрый день Дмитрий! Обратитесь в компанию Tiсkets.ua письменно по их юр. адресу с требованием вернуть деньги. Установите срок возврата средств. Также укажите, что будете обращаться в суд за компенсацией, плюс моральный вред, плюс судебные расходы будут возложены на компанию. Письмо отрплавляйте ценное с описью вложения. В случае отказа обращайтесь в суд.

    Савченко Олександр
    15%
    Савченко Олександр 4 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня.

    АВІАЦІЙНІ ПРАВИЛА УКРАЇНИ «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», затверджені наказом Державної авіаційної служби України 26 листопада 2018 року № 1239 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19):

    Пункт 2 Глави 3 Розділу XV Правил:

    Авіаперевізник, скасовуючи або затримуючи рейс, повинен надавати пасажирам на їх запит пояснення щодо підстав скасування чи затримки рейсу.

    Пункт 2 Глави 2 та пункт 1 Глави 3 Розділу XV Правил:

    У разі скасування рейсу пасажирам має бути запропоновано на вибір:

    • - відшкодування вартості повітряного перевезення впродовж семи днів, яке має бути виплачене готівкою, електронним банківським переказом, банківськими дорученнями або банківськими чеками чи (за наявності засвідченої у письмовій формі згоди пасажира) у вигляді дорожніх чеків та/або інших послуг, повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано, за невикористану частину квитка та за використані частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також забезпечити (за потреби) зворотний рейс до початкового пункту відправлення за першої можливості;
    • - зміну маршруту, яка має здійснюватися за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення – за першої можливості чи до кінцевого пункту призначення – у пізніший час за бажанням пасажира та за умови наявності вільних місць.

    Пункт 1 Глави 1 Розділу XV Правил:

    Положення цього розділу (про права пасажирів у разі відмови у повітряному перевезенні, скасування або затримки рейсів) застосовуються до пасажирів регулярних та чартерних рейсів, яким відмовлено у перевезенні проти їхньої волі, або рейс яких скасовано чи затримано.

    Пункт 2 Глави 1 Розділу XVIII Правил:

    Розмір сум коштів, що повертаються за невикористаний квиток (його частину), залежить від використаного тарифу і тарифних нормативів авіаперевізника та виду відмови від перевезення (добровільна чи примусова).

    Пункт 1 Глави 2 Розділу XVIII Правил:

    Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках скасування, перенесення, затримки рейсу, на який у пасажира заброньовано місце та оформлено квиток.

    ВИСНОВОК: Вам повинні повернути кошти (а саме повну вартість квитка за ціною, за якою його придбано) протягом 7 днів (така ж інформація міститься на сайті МАУ https://www.flyuia.com/ua/ua/information/rules-and-regulations/passenger-rights).

    Вважаю, що Вам потрібно повторно звернутися саме до авіакомпанії та просити повернути кошти у передбачені законодавством строки..

    Термін розгляду звернень громадян визначено статею 20 Закону України «Про звернення громадян».

    У разі відмови авіакомпанії повернути Вам кошти, справу необхідно буде вирішувати в суді.

    Всього доброго.

    Карпенко Андрей Владимирович
    15%
    Карпенко Андрей Владимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Торговедбно-промислова палата України визнала карантин форс-мажором. В цьому випадку туроператори звільняються від повного виконання своїх зобов'язань. Це непередбачена ситуація, яка вдарила по обох сторонах.

    У ст. 617 Цивільного кодексу України зазначено, що ситуація форс-мажору звільняє сторони від наслідків при невиконанні умов домовленостей.

    Як пояснили в Торгово-промисловій палаті, всі тури з датами, які збігаються з періодом карантину, потрапили під дію форс-мажору. Гроші можна не компенсувати. Але ось перенести тур цілком можливо.

    Гончаренко Константин
    15%
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Вам слід письмово звернутися до туроператора із заявою про розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин (виникнення епідемічної ситуації внаслідок поширення територією України та країнами світу коронавірусу та скасування авіаперевезень).У разі, якщо туроператор відмовиться розірвати договір в повернути кошти потрібно буде звернутися до нього з вимогою про досудове врегулювання спору.

    У разі скасування туру виплата компенсацій не здійснюється. Обмеження авіасполучення через розповсюдження епідемії нового типу коронавірусу COVID-19 є форс-мажорною обставиною. Тому туроператори пропонують всім своїм туристам дочекатися нормалізації ситуації та скористатися можливістю перепланувати свій відпочинок.

    ЯК ПОВЕРНУТИ ГРОШІ ЗА БРОНЬ ГОТЕЛЮ, В ЯКИЙ ВИ НЕ ПОЇДЕТЕ:

    Злагоджено щодо боротьби з коронавірусів працюють великі мережі готелів - вони легко скасовують броні без комісій.

    ЧИ МОЖУТЬ УНИКНУТИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТУРАГЕНТ І ТУРОПЕРАТОР:

    Верховна рада України визнала карантин і ситуацію із коронавірусом підставою для форс-мажору. Також туроператори та авіакомпанії можуть отримати в Торгово-промисловій палаті України довідку про те, що коронавірус є форс-мажором і саме це завадило надати послугу. Кожен окремий туроператор має звертатись особисто для отримання такої довідки.

    Тоді туроператор може не повертати гроші, але це не звільняє його від виконання своїх зобов’язань. Це означає, що в майбутньому, коли пройде карантин і все налагодиться, туроператор повинен надати послугу в повному обсязі.

    Якщо турист погодиться просто перенести поїздку, то він зможе поїхати, можливо, до іншої країни й навіть на більш вигідних умовах. Але трохи пізніше. А якщо турист не захоче домовлятись, то може взагалі нічого не отримати. Звичайно, законодавство передусім захищає інтереси туриста, утім, специфіка відносин побудована в такий спосіб, що «принципові» туристи не часто добиваються правди.

    Є нюанс, що якщо поїздка переноситься, наприклад, на високий сезон, коли ціни вищі, ніж на початку сезону, доведеться доплатити за тур. Домовленості можуть змінюватися залежно від того, як турист буде домовлятися з турагентом, а той – з туропратором, і далі – зі стороною, що приймає.

    ЧИ ПОВЕРНУТЬ ГРОШІ, ЯКЩО ТУРИСТ САМ ВІДМОВИВСЯ ВІД ПОЇЗДКИ:

    Тут залежить від того, які в договорі прописані зобов’язання обох сторін. Турист приймає зобов’язання, що він сплачує гроші й вирушає в цей тур. Якщо в договорі прописано, що скасування поїздки з ініціативи туриста тягне за собою певні штрафи чи неможливість повернення вартості послуги, тоді, на жаль, у цій ситуації турист втрачає гроші.

    Туроператори та інші гравці ринку за останні 15 років настільки відшліфували свої договори, що несуть мінімальні штрафи й втрати. Як правило, в договорі прописується, що якщо туроператор здійснює рейс, а людина фізично може туди доїхати, то вона має їхати. Якщо турист не хоче їхати просто через здоровий глузд, то це тлумачиться, як скасування поїздки за ініціативи туриста.

    СУДОВІ ПОЗОВИ МОЖУТЬ БУТИ ПЕРСПЕКТИВНИМИ:

    Має сенс звертатись до суду, коли йдеться про значну суму збитків. У такому разі доведеться звертатись до адвоката, підраховувати суму збитків, і якщо тур було скасовано без жодних альтернативних пропозицій, ситуація максимально на стороні туриста, тоді можна звертатися до суду за відшкодуванням.

    Туроператори в таких випадках будуть до останнього пропонувати якісь альтернативи, можливість іншої поїздки з доплатами. Як правило, це менш затратно, ніж судовий процес. Про це свідчить статистика виграшних справ туристів проти туроператорів. І вона доволі скромна, якщо не сказати мінімальна. Туроператори виграють частіше, а позови визнаються безпідставними.

    Перш ніж звертатись до суду, треба зважити, що доведеться платити судовий збір, витрачатись на адвоката і втратити дорогоцінний час. Можливо, вигідніше буде до останнього намагатись домовлятися з туроператором на своїх умовах. Бо є велика ймовірність лишитися ні з чим.

    Н О Р М А Т И В Н Е Р Е Г У Л Ю В А Н Н Я

    Згідно з ч.1, 10 статті 20 Закону України «Про туризм» за договором про туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, турагент) за встановлену договором плату зобов`язується забезпечити надання за замовленням іншої сторони (туриста) комплексу туристичних послуг (туристичний продукт).

    Згідно з ч.1, 2 ст.20 Закону України «Про туризм» за договором на туристичне обслуговування одна сторона (туроператор, турагент) за встановлену договором плату зобов'язується забезпечити надання за замовленням іншої сторони (туриста) комплексу туристичних послуг (туристичний продукт). До договору на туристичне обслуговування застосовуються загальні положення договору про надання послуг, якщо інше не передбачено законом.

    Відповідно до ч.10 ст.20 Закону України «Про туризм», відповідно до якої турист вправі відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі за умови відшкодування Туроператору (Турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов`язаних із відмовою.

    Відповідно до статті 30 Закону України «Про туризм» порушеннями законодавства в галузі туризму є порушення умов договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг.

    Згідно зі статтею 32 Закону України «Про туризм» за неналежне виконання своїх зобов`язань туроператор, турагент, інші суб`єкти туристичної діяльності несуть майнову та іншу відповідальність, визначену в договорі відповідно до чинного законодавства. Розмір майнової відповідальності туроператора, турагента чи іншого суб`єкта туристичної діяльності не може перевищувати фактично завданих замовнику збитків з їх вини.

    Статтею 33 Закону України «Про туризм» встановлено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов`язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

    За змістом ч.1, 2, 10 ст.20, ч.2 ст.30, ч.1,2 ст.32, ч.1 ст.33 Закону України «Про туризм», ч.4 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів», ст.610, 611, ч.5 ст.653, ч.1 ст.901 ЦК України майнову відповідальність несе суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, порушив умови договору між туристом і суб`єктом туристичної діяльності з надання туристичних послуг, та за вини якого замовнику (туристу) завдано збитків.

    Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» послугою вважається діяльність виконавця послуг з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Договором є усний чи письмовий правочин між споживачем і виконавцем.

    Агентські відносини (між туроператором та турагентом) регулюються главою 31 ГК України, відповідно до статті 297 ГК якого за агентським договором одна сторона (комерційний агент) зобов`язується надати послуги другій стороні (суб`єкту, якого представляє агент) в укладенні угод чи сприяти їх укладенню (надання фактичних послуг) від імені цього суб`єкта і за його рахунок. Агентський договір повинен визначати сферу, характер і порядок виконання комерційним агентом посередницьких послуг, права та обов`язки сторін, умови і розмір винагороди комерційному агентові, строк дії договору, санкції у разі порушення сторонами умов договору, інші необхідні умови, визначені сторонами.

    Згідно з ч.1, п.2 ч.2, ч.4 ст.23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів. Моральна шкода відшкодовується незалежно від майнової шкоди, яка підлягає відшкодуванню, та не пов`язана з розміром цього відшкодування.

    Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

    За змістом статті 611 ЦК України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору; відшкодування збитків та моральної шкоди.

    Згідно зі статтею 653 ЦК України, якщо договір змінений або розірваний у зв`язку з істотним порушенням умов договору однією зі сторін, друга сторона може вимагати відшкодування збитків, завданих зміною або розірванням договору.

    Статтею 901 ЦК України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

    Згідно зі статтею 902 ЦК України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, установлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

    Згідно ч.1 ст.1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 19 років досвіду

    Обратитесь в компанию Tiсkets.ua письменно - дождитесь ответа - 30 дней если ответа не будет или не будет денег - обратитесь в суд

    Крикун Сергій  Павлович
    15%
    Крикун Сергій Павлович 4 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Ответ, информация коллеги Карпенко о пояснении Торгово-промышленной палаты (не указано в каком виде) о правомерности не компенсировать, не возвращать деньги (как и ответ коллеги Гончаренко) свидетельствует о правовом нигилизме и самоуправстве, вседозволенности в Украине на самом высшем уровне. Да, обстоятельство форс-мажора освобождает стороны от исполнения своих обязательств по договору, но это не имеет никакого отношения к возврату денег за непредоставленную услугу. Согласно Гражданского кодекса Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    во-первых, "Стаття 617. Підстави звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання

    1. Особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили....

    Стаття 901. Договір про надання послуг

    1. За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором...." -

    т.е. исполнитель при форс мажоре освобождается от исполнения обязательства предоставить услугу, но не нажиться на форс-мажоре отказом вернуть деньги; с другой стороны, заказчик при форс мажоре освобождается от оплаты услуги, т.е возврата денег, если они были уплачены;

    во-вторых, как приведено коллегой Гончаренко, "Стаття 652. Зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин

    1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання....

    3. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору." -

    т.е. прямо предусмотрено возмещение понесенных сторонами затрат;

    в-третьих, "Стаття 625. Відповідальність за порушення грошового зобов'язання

    1. Боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконанням грошового зобов'язання." -

    т.е. прямо предусмотрено, что должник не освобождается от денежных обязательств в любом случае, независимо от наступления форс-мажора.

    И это еще без обоснования правомерности истребования денег Законом Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12).

    Малик Олександр Володимирович
    Малик Олександр Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Вінниця, 9 років досвіду

    Добрий вечір! Задля повернення грошових коштів слід повторно звернутися до авіакомпанії з письмовою вимогою про повернення коштів, виклавши у ній усі обставини та належним чином обгрунтувавши. У разі відмови повернути Вам кошти така вимога буде підтвердженням вжиття заходів досудового врегулювання спору, а тому в подальшому ви можете пред'явити до суду позов про стягнення коштів з авіакомпанії.

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 6 років досвіду

    Добрий вечір.

    1. Потрібно направити претензію до продавця (паралельно можливо направити й до авіакомпанії) із вимогою про повернення грошових коштів у повному обсязі.

    2. Якщо отримали відмову - залишається тільки оскаржувати такі дії в судовому порядку.

    Можливо спробувати розірвати договір за ст. 652 ЦКУ.

    Відповідно до ст. 652 ЦКУ - Зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин

    1. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

    Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

    2. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний,

    3. У разі розірвання договору внаслідок істотної зміни обставин суд, на вимогу будь-якої із сторін, визначає наслідки розірвання договору виходячи з необхідності справедливого розподілу між сторонами витрат, понесених ними у зв'язку з виконанням цього договору.

    Отже, введення карантину по всьому світу - це істотна зміна обставин, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

    Судова практика з цього питання ще не сформована, деякі авіаперевізники повертають кошти у повному обсязі, оскільки намагають зберегти свою репутацію, але, якщо Вам відмовляють виплатити гроші у повному обсязі, єдинний вихід - це суд.

    Адвокат Евгений Александрович
    10%
    Адвокат Евгений Александрович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте!

    Рекомендую Вам подать:

    - претензию о возврате денежных средств за приобретенные билеты на электронную почту и через Укрпочту в адрес администрации ООО "ТИКЕТС.ЮЕЙ"Аккредитация IATA №72-3 2383 4Сертификат ГААУ №АП0613Украина, г. Львов, ул. Шевченко, 111Ател./факс +380 (44) 502 74 38, сайт Tiсkets.ua;

    - претензию о возврате денежных средств за приобретенные билеты на электронную почту и через Укрпочту на в адресавиакомпании «Международные Авиалинии Украины».

    Если не будет результата, по поданным претензиям, то рекомендую подать иск в суд о взыскании денежных средств и морального ущербов с указанных юридических лиц.

    Удачи Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України