Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 14 сентября 2020, вопрос №28776 100₴

Заказали пластиковые окна ,хотим отказаться от заказа.

12.09.2020 Домой к матери пришел человек и предложил в кредит заказать и оказать услуги по установке пластиковых окон на сумму 9866 грн .

Ну мать ничего толком не читая и незная цен на эти изделия взяла и подписала договор на заказ этих окон.

После этого я узнав об этом и посмотрев цены на данные пластиковые окна ,пришел к выводу ,что в договоре цена на данные окна намного завишена .

Вот такой вопрос ,как можно по закону сделать так ,чтоб вернуть обратно деньги за данный товар ?

Ниже приклепляю фото договора.

Ответы юристов (9)

    Адвокат Евгений Александрович
    25%

    Здравствуйте, Игорь!

    Закон Украины "О защите прав потребителей":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    "Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    1. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
    2. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів".

    "Частина 1 статті 15. Право споживача на інформацію про продукцію.

    1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою".

    "Стаття 18. Визнання недійсними умов договорів, що обмежують права споживача

    1. Продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
    2. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов'язків на шкоду споживача.
    3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:

    1) звільнення або обмеження юридичної відповідальності продавця (виконавця, виробника) у разі смерті або ушкодження здоров'я споживача, спричинених діями чи бездіяльністю продавця (виконавця, виробника);

    2) виключення або обмеження прав споживача стосовно продавця (виконавця, виробника) або третьої особи у разі повного або часткового невиконання чи неналежного виконання продавцем (виконавцем, виробником) договірних зобов'язань, включаючи умови про взаємозалік, зобов'язання споживача з оплати та його вимог у разі порушення договору з боку продавця (виконавця, виробника);

    3) встановлення жорстких обов'язків споживача, тоді як надання послуги обумовлене лише власним розсудом виконавця;

    4) надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв'язку з розірванням або невиконанням ним договору;

    5) встановлення вимоги щодо сплати споживачем непропорційно великої суми компенсації (понад п'ятдесят відсотків вартості продукції) у разі невиконання ним зобов'язань за договором;

    6) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір із споживачем на власний розсуд, якщо споживачеві таке право не надається;

    7) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права не повертати кошти на оплату ненаданої продукції у разі розірвання договору з ініціативи продавця (виконавця, виробника);

    8) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права розірвати договір, укладений на невизначений строк із споживачем без повідомлення його про це, крім випадків, установлених законом;

    9) установлення невиправдано малого строку для надання споживачем згоди на продовження дії договору, укладеного на визначений строк, з автоматичним продовженням такого договору, якщо споживач не висловить відповідного наміру;

    10) установлення обов'язкових для споживача умов, з якими він не мав реальної можливості ознайомитися перед укладенням договору;

    11) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати умови договору на власний розсуд або на підставах, не зазначених у договорі;

    12) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права в односторонньому порядку змінювати характеристики продукції, що є предметом договору;

    13) визначення ціни товару на момент його поставки споживачеві або надання продавцю (виконавцю, виробнику) можливості збільшувати ціну без надання споживачеві права розірвати договір у разі збільшення ціни порівняно з тією, що була погоджена на момент укладення договору;

    14) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права визначати відповідність продукції умовам договору або надання йому виключного права щодо тлумачення договору;

    15) обмеження відповідальності продавця (виконавця, виробника) стосовно зобов'язань, прийнятих його агентами, або обумовлення прийняття ним таких зобов'язань додержанням зайвих формальностей;

    16) встановлення обов'язку споживача виконати всі зобов'язання, навіть якщо продавець (виконавець, виробник) не виконає своїх;

    17) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права передавати свої права та обов'язки за договором третій особі, якщо це може стати наслідком зменшення гарантій, що виникають за договором для споживача, без його згоди.

    1. Перелік несправедливих умов у договорах із споживачами не є вичерпним.

    Положення пункту 8 частини третьої цієї статті не застосовується до умови договорів про надання споживчого кредиту, відповідно до якої кредитодавець встановлює право розірвати договір в односторонньому порядку за наявності підстав, визначених законодавством, та за умови негайного повідомлення кожної із сторін про розірвання договору.

    Положення пункту 11 частини третьої цієї статті не застосовується до договорів, укладених на невизначений строк, за умови встановлення в таких договорах обов'язковості повідомлення заздалегідь споживача про намір змінити умови договору і надання йому у зв'язку з цим права на розірвання договору.

    Положення пункту 13 частини третьої цієї статті не застосовується до положень про індексацію ціни, що відповідають законодавству, якщо умови та метод розрахунку ціни чітко і недвозначно визначено у договорі.

    Положення пунктів 8, 11 та 13 частини третьої цієї статті не застосовуються до:

    1) операцій із цінними паперами, фінансовими послугами та іншими товарами або послугами, ціна яких залежить від зміни котировок або індексів на біржах чи ставок на фінансових ринках, які не контролюються продавцем;

    2) договорів про купівлю/продаж іноземної валюти, дорожніх чеків або про міжнародні грошові перекази, номіновані в іноземній валюті.

    1. Якщо положення договору визнано несправедливим, включаючи ціну договору, таке положення може бути змінено або визнано недійсним.
    2. У разі коли зміна положення або визнання його недійсним зумовлює зміну інших положень договору, на вимогу споживача:

    1) такі положення також підлягають зміні; або

    2) договір може бути визнаним недійсним у цілому.

    1. Положення, що було визнане недійсним, вважається таким з моменту укладення договору. Якщо до положення вносяться зміни, такі зміни вважаються чинними з моменту їх внесення.
    2. Нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
    3. Якщо в результаті застосування умов договору, що обмежують права споживача, споживачеві завдано збитків, вони повинні відшкодовуватися винною особою у повному обсязі.

    Споживач має право на відшкодування збитків, завданих йому виробником (виконавцем, продавцем), у зв'язку з використанням останнім переваг свого становища у виробничій чи торговельній діяльності".

    Согласно п.21 Порядка осуществления торговой деятельности и правил торгового обслуживания населения, субъект хозяйствования обязан всячески содействовать потребителю в свободном выборе товаров, по его требованию провести проверку качества, безопасности, комплектности, меры, веса и цены товаров с предоставлением ему контрольно-измерительных приборов, документов, подтверждающих качество, безопасность, цену товаров.

    п.18 Правил в документах на товары, подлежащие обязательной сертификации, должны указываться регистрационные номера сертификата соответствия или свидетельства о признании соответствия и / или декларации о соответствии, если это установлено техническим регламентом.

    За нарушение законодательства по защите прав потребителей, Вы имеете право подать:

    1) Претензию в адрес продавца ФЛП о защите прав потребителей, возврате денежных средств.

    2) Жалобу в Госпродпотребслужбу Украины (бывшая Инспекция по защите прав потребителей) и в Главное управление Госпродпотребслужбв в Вашем регионе, для проведения проверки и принятия мер реагирования, как через Укрпочту, так и на адрес электронной почты.

    Госпродпотребслужба Украины:

    http://www.consumer.gov.ua/Contact/

    "Держпродспоживслужба утворена відповідно до постанови КМУ від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».

    Постановою КМУ від 02 вересня 2015 року № 667 затверджено Положення про Держпродспоживслужбу. Територіальні органи Держпродспоживслужби утворені постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1092. Наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 № 209 затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві.

    Відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 6 квітня 2016 року № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»Держпродспоживслужба офіційно розпочала роботу і приступила до виконання функцій.

    Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів

    Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.До письмових звернень відносяться також електронні звернення, які можна надіслати до Держпродспоживслужби України".

    3) Иск в суд о защите прав потребителей, возмещении причиненного материального и морального ущербов, взыскании денежных средств, в порядке Гражданского процессуального кодекса Украины, Гражданского кодекса Украины.

    Гражданский процессуальный кодекс Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15

    Гражданский кодекс Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15

    Согласно ст.22 Закон Украины «О защите прав потребителей» потребители освобождаются от уплаты государственной пошлины по искам, связанным с нарушением их прав (судебного сбора).

    При наличии вопросов обращайтесь!

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Лень Юлия Васильевна

    Добрый день. Игорь, напишите код (ИНН) поставщика..он на печати указан. Какие-то документы неправдоподобные. Хотелось бы проверить.

    Карпенко Андрей Владимирович

    1.По общему правилу договор может быть расторгнут по согласию сторон. Так, в соответствии со ст. 525 Гражданского кодекса Украины односторонний отказ от обязательства или одностороннее изменение его условий не допускается, если иное не установлено договором или законом.

    2. Если нарушены права, как потребителя, то коллега Вам все доступно описал.

    Беликов Олег  Александрович

    Добрый день, вы можете расторгнуть договор по определенному алгоритму действий:

    • направить письмо в адрес этой организации с требованием расторгнуть договор;
    • если ответа не будет или они не захотят это делать, то надо обращаться в суд;
    • по искам о защите о защите прав потребителей судебный сбор не платится.

    Ваше дело имеет перспективу быть выигранным, поэтому шансы на успех есть. Если нужна помощь в составлении заявления и иска, обращайтесь.

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрий день, Ігор!

    Не зовсім зрозуміло: ваша мама передала всю суму грошей (9866 грн) чи лише завдаток у розмірі 100 грн?

    Якщо всю суму, то на жаль, повернути гроші назад вже не вийде. Так як така умова не передбачена договором. Після отримання всієї суми коштів Виконавець повинен передати вашій мамі вікна протягом 21 робочого дня. Якщо такі вікна будуть неналежної якості, не відповідатимуть умовам договору, то ваша мама відповідно до ст. 858 Цивільного кодексу України матиме право вимагати від Виконавця:

    1) безоплатного усунення недоліків у роботі в розумний строк;

    2) пропорційного зменшення ціни роботи;

    3) відшкодування своїх витрат на усунення недоліків, якщо право замовника усувати їх встановлено договором.

    Якщо ж ваша мама передала Виконавцю лише завдаток, то необхідно надіслати на юридичну адресу Виконавця замовним листом з описом вкладення заяву про розірвання даного договору.

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n4...):

    Стаття 849. Права замовника під час виконання роботи

    1. Замовник має право у будь-який час перевірити хід і якість роботи, не втручаючись у діяльність підрядника.

    2. Якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.

    3. Якщо під час виконання роботи стане очевидним, що вона не буде виконана належним чином, замовник має право призначити підрядникові строк для усунення недоліків, а в разі невиконання підрядником цієї вимоги - відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення роботи іншій особі за рахунок підрядника.

    4. Замовник має право у будь-який час до закінчення роботи відмовитися від договору підряду, виплативши підрядникові плату за виконану частину роботи та відшкодувавши йому збитки, завдані розірванням договору.

    Стаття 858. Відповідальність підрядника за неналежну якість роботи

    1. Якщо робота виконана підрядником з відступами від умов договору підряду, які погіршили роботу, або з іншими недоліками, які роблять її непридатною для використання відповідно до договору або для звичайного використання роботи такого характеру, замовник має право, якщо інше не встановлено договором або законом, за своїм вибором вимагати від підрядника:

    1) безоплатного усунення недоліків у роботі в розумний строк;

    2) пропорційного зменшення ціни роботи;

    3) відшкодування своїх витрат на усунення недоліків, якщо право замовника усувати їх встановлено договором.

    2. Підрядник має право замість усунення недоліків роботи, за які він відповідає, безоплатно виконати роботу заново з відшкодуванням замовникові збитків, завданих простроченням виконання. У цьому разі замовник зобов'язаний повернути раніше передану йому роботу підрядникові, якщо за характером роботи таке повернення можливе.

    3. Якщо відступи у роботі від умов договору підряду або інші недоліки у роботі є істотними та такими, що не можуть бути усунені, або не були усунені у встановлений замовником розумний строк, замовник має право відмовитися від договору та вимагати відшкодування збитків.

    4. Умова договору підряду про звільнення підрядника від відповідальності за певні недоліки роботи не звільняє його від відповідальності за недоліки, які виникли внаслідок умисних дій або бездіяльності підрядника.

    5. Підрядник, який надав матеріал для виконання роботи, відповідає за його якість відповідно до положень про відповідальність продавця за товари неналежної якості.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Здравствуйте, Игорь!

    Хочу Вам сказать, что Ваша мать не первый человек, который попадает в подобные ловушки, когда цена за окна и даже не отвечает фактическим растратам!

    Конечно, решить этот спор путем мирных переговоров будет достаточно сложно! Да и в судебном порядке тоже, говоря по правде! Договор подписан, цена значит покупателя устраивала, и даже в судебном порядке тут тяжело что-либо оспорить. Единственный вариант, подача иска в суд с требованием расторжения договора, но тут нужна подробная консультация адвоката и грамотное составление иска!

    Удачи Вам!

    Гончаренко Константин
    25%

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю:

    Згідно статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

    Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.

    У разі виявлення недоліків вже у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    • безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
    • відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
    • безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
    • відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
    • реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків. Ця вимога може бути пред'явлена споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.

    Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.

    Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

    Алгоритм дій у випадку порушення прав споживача

    У разі порушення своїх прав, споживач має право спробувати вирішити спір у досудовому порядку, звернувшись до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).Також споживач може підготувати позовну заяву та вирішити спір у суді.

    Досудове врегулювання

    Головні управління Держпродспоживслужби розглядають скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживають необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути заадресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так i групою осіб (колективне). На рівні районів і міст обласного значення звернення щодо захисту прав споживачів також приймають відділи по захисту прав споживачів у місцевих державних адмістраціях, виконавчих органах місцевих рад.

    Судове врегулювання спору

    По-перше: негайно після виявлення факту порушення своїх прав, споживачу необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення порушеного права. Претензія складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю).

    Важливо отримати на другому примірнику претензії відмітку про її отримання продавцем (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом, печаткою юридичної особи, фізичної особи-підприємця). У випадку ухилення продавця від прийняття або реєстрації претензії слід направити її засобами поштового зв’язку на юридичну адресу продавця з описом вкладеної кореспонденції та повідомленням про вручення.

    Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута або на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з продавцем/виробником товару (виконавчцем робіт, послуг) не призвели до задоволення ваших законних вимог, споживач має право оскаржити такі дії до Держпродспоживслужби .

    По-друге: у випадку якщо звернення з вимогами про поновлення порушеного права до продавця/виробника (виконавця робіт, послуг) або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна...).

    Відшкодування шкоди, завданої споживачу

    Відповідно до статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

    Моральна шкода, згідно із положеннями статті 23 Цивільного кодексу України полягає у:

    • - фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна;
    • - приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної особи.

    Згідно зі статтею 1167 Цивільного кодексу України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених законом.

    Вимогу про відшкодування моральної шкоди може бути заявлено як під час підготовки претензії так і в позовній заяві у разі звернення до суду.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 24 года опыта

    Общаться в чате

    Договора только первый лист. Если была предоплата - вернуть очень маловероятно.

    Что касается самого договора - как можно быстрее уведомте исполнителя о своем решении. В идеальном варианте в уведомлении очень желательно указать основания, по которым договор может быть признан недействительным (грубо говоря - невыгодно положение заказчика) и сослаться на пункты договора относительно досрочного расторжения.

    Для квалифицированной оценки перспектив нужно видеть договор полностью.

    Десятник  Володимир  Олексійович
    25%

    Якщо докажете в суді помилку матері (ст. 229 ЦК) чи її обман (ст. 230 ЦК), будуть застосовані бажані для неї наслідки недійсності договору (ст. 216 ЦК).

    Стаття 229. Правові наслідки правочину, який вчинено під впливом помилки

    1. Якщо особа, яка вчинила правочин, помилилася щодо обставин, які мають істотне значення, такий правочин може бути визнаний судом недійсним.

    Істотне значення має помилка щодо природи правочину, прав та обов'язків сторін, таких властивостей і якостей речі, які значно знижують її цінність або можливість використання за цільовим призначенням. Помилка щодо мотивів правочину не має істотного значення, крім випадків, встановлених законом.

    2. У разі визнання правочину недійсним особа, яка помилилася в результаті її власного недбальства, зобов'язана відшкодувати другій стороні завдані їй збитки.

    Сторона, яка своєю необережною поведінкою сприяла помилці, зобов'язана відшкодувати другій стороні завдані їй збитки.

    Стаття 230. Правові наслідки вчинення правочину під впливом обману

    1. Якщо одна із сторін правочину навмисно ввела другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення (частина перша статті 229 цього Кодексу), такий правочин визнається судом недійсним.

    Обман має місце, якщо сторона заперечує наявність обставин, які можуть перешкодити вчиненню правочину, або якщо вона замовчує їх існування.

    2. Сторона, яка застосувала обман, зобов'язана відшкодувати другій стороні збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину.

    Стаття 216. Правові наслідки недійсності правочину

    1. Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

    У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

    2. Якщо у зв'язку із вчиненням недійсного правочину другій стороні або третій особі завдано збитків та моральної шкоди, вони підлягають відшкодуванню винною стороною.

    3. Правові наслідки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, застосовуються, якщо законом не встановлені особливі умови їх застосування або особливі правові наслідки окремих видів недійсних правочинів.

    4. Правові наслідки недійсності нікчемного правочину, які встановлені законом, не можуть змінюватися за домовленістю сторін.

    5. Вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути пред'явлена будь-якою заінтересованою особою.

    Суд може застосувати наслідки недійсності нікчемного правочину з власної ініціативи.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України