Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 09 ноября 2020, вопрос №32575 100₴

Тикетс юа не возвращает деньги

В апреле рейс отменили. МАУ всем посеняло билеты на ваучеры. Теперь тикетс не отдаёт деньги, обосновывая ваучером, а использовать ваучер невозможно, так как в Нью-Йорк МАУ не летает. Подскажите, подавал ли кто в суд, есть ли смысл. В МАУ тоже писали, они говорят - рбращаться туда где покупали билеты Спасибо

Ответы юристов (20)

    Малик Олександр Володимирович

    Добрий день! У Вашому випадку можна звертатися до суду за захистом своїх прав.

    Є позитивна практика, наприклад рішення Шевченківського районного суду м.Києва від 07.08.2020 по справі 761/4854/20. Даним рішенням стягнуто повну вартість квитків з Приватного акціонерного товариства «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України».

    Дане рішення можна переглянути за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/92467548

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Дякую, в суді буду керуватися я к прецидентом

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго вечора!

    Якщо є така можливість, то перше, що Вам потрібно зробити, це отримати в аеропорту довідку про скасування рейсу. Це буде додатковим підтвердженням права на відшкодування. Наступне — подача заяви на відшкодування повної суми витрачених на авіаквиток коштів вже в авіакомпанію. У самій заяві важливо вказати, що нова дата рейсу не задовольняє потреби пасажира.

    Пункт 2 глави 2 розділу 15 «Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», затверджених наказом Державіаслужби №1239 від 26.11.2018 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19#Text):

    2. Компенсація пасажирам у разі відмови у повітряному перевезенні

    2. Крім виплати винагороди авіаперевізник зобов’язаний запропонувати пасажиру на вибір:

    відшкодування вартості повітряного перевезення впродовж семи днів, яке має бути виплачене готівкою, електронним банківським переказом, банківськими дорученнями або банківськими чеками чи (за наявності засвідченої у письмовій формі згоди пасажира) у вигляді дорожніх чеків та/або інших послуг, повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано, за невикористану частину квитка та за використані частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також забезпечити (за потреби) зворотний рейс до початкового пункту відправлення за першої можливості;

    зміну маршруту, яка має здійснюватися за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення - за першої можливості чи до кінцевого пункту призначення - у пізніший час за бажанням пасажира та за умови наявності вільних місць.

    Якщо за вашою заявою авіакомпанія не поверне Вам кошти, тоді можна подати на неї скаргу Державіаслужби.

    А якщо і це не принесе результату - необхідно звертатися з позовом до суду.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Дякую, знайшла на електронці лист від мау про скасування рейсу і є інформація на сайті flightaware, думаю достатньо буде...

      • Савченко Олександр
        50%
        Савченко Олександр 3 года назад

        Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

        Общаться в чате

        Будь ласка, Юлія!

        Так, достаньо. Заяву на відшкодування повної суми витрачених на авіаквиток коштів надсилайте в авіакомпанію поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Заява повинна бути складена відповідно до вимог ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...).

        Всього доброго!

        Успіхів Вам!

        • Юлия Клиент 3 года назад

          Дякую, обов'язково все вкажу. Дякую і вам успіхів)

    Адвокат Евгений Александрович
    25%

    Добрий вечір, Юлія!

    Відповідно до ч. 2 ст. 908 ЦК України, загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

    Статтею 910 ЦК України встановлено, що за договором перевезення пасажира перевізник зобов`язується перевезти пасажира до пункту призначення, а у разі здавання багажу - доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання багажу. Укладання договору перевезення пасажира та багажу з перевізником підтверджується видачею пасажирського квитка та багажної квитанції, форми яких встановлюються відповідно до транспортних кодексів (статутів).

    Пунктом 1 глави 1 Розділу ІV Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 30 листопада 2012 №735, який зареєстровано в МЮ України 28 грудня 2012 року за №2219/22531 (далі по тексту - Правила), пасажирський квиток та багажна квитанція є підтвердженням укладення договору про перевезення та відображають його умови.

    Частиною 6 ст. 100 Повітряного кодексу України визначено, що авіаперевізник у своїх правилах повинен встановити та довести до відома пасажирів порядок виплати компенсації і надання допомоги пасажирам у разі відмови від прийняття на борт або скасування польоту чи затримки вильоту, зниження класу обслуговування пасажира, повернення плати за ненадану послугу з повітряного перевезення, розмір та спосіб виплати компенсації і обслуговування пасажирів, яким відмовлено у прийнятті на борт. Зазначені правила повинні відповідати вимогам та правилам, установленим міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, законодавству України, в тому числі авіаційним правилам України. При цьому розмір виплати компенсації та надання допомоги пасажирам мають бути однаковими для внутрішніх і для міжнародних рейсів.

    Відповідно до ч. 1 ст. 919 ЦК України, перевізник зобов`язаний доставити вантаж, пасажира, багаж, пошту до пункту призначення у строк, встановлений договором, якщо інший строк не встановлений транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них, а в разі відсутності таких строків - у розумний строк.

    Згідно з ч. 16 ст. 100 Повітряного кодексу України, пасажир має право на компенсацію від авіаперевізника і надання допомоги у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки рейсу, зниження класу обслуговування пасажиру в порядку, встановленому цим Кодексом, авіаційними правилами України та міжнародними договорами України.

    Рекомендую отримати відмову, після чого подавати:

    - претензію про усунення порушень закону про захист прав споживачів;

    - скаргу до Держпродспоживслужби України (колишня Інспекція захисту прав споживачів):

    http://www.consumer.gov.ua/Contact/

    "Держпродспоживслужба утворена відповідно до постанови КМУ від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».

    Постановою КМУ від 02 вересня 2015 року № 667 затверджено Положення про Держпродспоживслужбу. Територіальні органи Держпродспоживслужби утворені постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1092. Наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України від 12.04.2017 № 209 затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві.

    Відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 6 квітня 2016 року № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»Держпродспоживслужба офіційно розпочала роботу і приступила до виконання функцій.

    Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

    У разі відсутності реагування, подавати позовну заяву до суду про захист прав споживачів, без оплати судового збору.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Я вам всім дуже вдячна за відповіді. Я обов'язково ними всіма скористаюся, дякую за ссилки і статті. Єдине ще думаю про алгоритм - куди писати листи (бумажні з повідомленнями))) Бо в електронному вигляді 4 рази писала в тикетс і в мау 1 раз. Думаю їм всім відправити листи поштою, а потім вже до суду. Ще раз дякую

      • Адвокат Евгений Александрович

        Юлія!

        Так, відправляйте листи з претензіями через Укрпошту, рекомендовані з повідомленням за адресою місцезнаходження юридичної особи.

        За даними ЄДРПОУ:

        https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/per...

        Адреса юридичної особи, якою є ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АВІАКОМПАНІЯ "МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ" ("МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ" АБО "МАУ"): Україна, 01030, місто Київ, ВУЛИЦЯ ЛИСЕНКА, будинок 4

        Адреса юридичної особи, якою є ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТІКЕТС.ЮЕЙ" (ТОВ "ТІКЕТС.ЮЕЙ"): Україна, 79039, Львівська обл., місто Львів, ВУЛИЦЯ ШЕВЧЕНКА, будинок 111А.

        Всього доброго!

        Успіхів Вам!

        • Юлия Клиент 3 года назад

          Щиро, щиро вам дякую! Обов'язково все зроблю як ви сказали. Сподіваюся все вдасться. І вам всьго найкращого)

    Гончаренко Константин
    25%

    Здравствуйте.

    По Вашему вопросу сообщаю:

    Авиационные Правила УКРАИНЫ «Правила воздушных перевозок и обслуживания пассажиров и багажа», утвержденные приказом Государственной авиационной службы Украины 26 ноября 2018 № 1239 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19):

    Пункт 2 главы 3 раздела XV Правил:

    Авиаперевозчик, отменяя или задерживая рейс, должен предоставлять пассажирам по их запросу пояснения относительно оснований отмены или задержки рейса.

    Пункт 2 главы 2 и пункт 1 главы 3 раздела XV Правил:

    В случае отмены рейса пассажирам должно быть предложено на выбор:

    - возмещение стоимости воздушной перевозки в течение семи дней, которое должно быть выплачено наличными, электронным банковским переводом, банковскими поручениями или банковскими чеками или (при наличии заверенной в письменной форме согласия пассажира) в виде дорожных чеков и / или других услуг, полной стоимости билета за ценой, по которой он приобретен, за неиспользованную часть билета и за использованные часть или части билета, если рейс больше не удовлетворяет потребности пассажира, а также обеспечить (при необходимости) обратный рейс до первоначального пункта отправления при первой возможности; - изменение маршрута, которая должна осуществляться при соответствующих транспортных условий: до конечного пункта назначения - при первой возможности или к конечному пункту назначения - в более позднее время по желанию пассажира и при наличии свободных мест. Вам должны вернуть деньги (а именно полную стоимость билета по цене, по которой он приобретен) в течение 7 дней. Считаю, что Вам нужно повторно письменно обратиться в авиакомпанию и просить вернуть средства в предусмотренные законодательством сроки (также просить письменно в 15-ти дневный срок согласно ЗУ Об обращении граждан, сообщить когда это будет сделано с указанием даты).Згідно зі статтею 902 ЦК України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, установлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

    Згідно ч.1 ст.1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

    Ви маєте право на повне відшкодування витрачених коштів на білети у зв язку з форс-мажорними обставинами.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Спасибо большое. В электронном виде уже всем написала (МАУ, Тикетс), я так понимаю нужно письменно (бумажно) написать и тем и тем))),а потом в суд

    Карпенко Андрей Владимирович

    1. Коллеги Вам уже разъяснили правовую сторону. Я привожу ниже алгоритм возврата денег с МАУ и ее агентов по продаже билетов.

    2. Для возврата стоимости билета (или его части), если это предусмотрено правилами примененного тарифа, и неиспользованных сборов/такс аэропортов и авиакомпании пассажир должен обратиться по месту приобретения билета. Если билет приобретен на сайте, пассажир должен заполнить форму обратной связи. В этой форме нужно выбрать тему "Получить возврат" и указать всю соответствующую правилам информацию. Порядок, сроки и условия возврата стоимости билета урегулированы Правилами.

    3. Правила разработаны в соответствии с требованиями международного законодательства в сфере организации воздушных перевозок, обслуживания пассажиров и багажа, Воздушного кодекса Украины, авиационных правил Украины и устанавливают правила, которые используются при воздушных перевозках пассажиров и багажа авиакомпанией МАУ, стандарты и руководства по обслуживанию пассажиров и багажа, порядок рассмотрения претензий, выплаты компенсаций.

    https://www.flyuia.com/uk/ru/information/rules-and...

    4. Еврокомиссия разъяснила права авиапассажиров, рейсы которых были отменены из-за ограничений, введенных странами в рамках борьбы с пандемией коронавируса.

    В руководстве указано, что клиенты авиакомпаний в таких случаях имеют право на:

    • возврат полной стоимости билета;
    • перебронирование на ближайший доступный рейс;
    • бронирование рейса на более позднюю дату.

    Авиакомпания может предложить пассажиру ваучер, который пассажир сможет использовать в определенный промежуток времени для покупки другого билета этой же авиакомпании. В то же время в Еврокомиссии настаивают, что пассажир не должен лишаться права на возврат авиабилета в денежной форме.

    Украинские авиакомпании также руководствуется этим Положением.

    5. В случае нарушения Ваших прав обращайтесь с жалобой в Государственную службу Украины по вопросам безопасности пищевых продуктов и защите потребителей или с иском в Суд.

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Спасибо большое, 4 раза подавала запрос на возврат. На втором запросе повелась на ваучер. А теперь действительно лететь нужно, новые билеты стрёмно покупать. А эти хочется вернуть, так как думаю что ваучеры потом тоже пропадут

    Крикун Сергій  Павлович

    "АВІАЦІЙНІ ПРАВИЛА УКРАЇНИ «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу»" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19):

    "XVIII. Повернення коштів

    1. Загальна процедура повернення коштів

    1. Повернення коштів за невикористаний квиток (його частину) авіаперевізник здійснює за місцем придбання квитка або в головному офісі авіаперевізника (офісі з продажу перевезень авіаперевізника) і в тій валюті, у якій квиток було оплачено.

    Повернення коштів в Україні авіаперевізник здійснює в національній валюті. Повернення коштів у представництвах авіаперевізника в інших країнах здійснюється відповідно до законодавства країни місцезнаходження представництва.

    У разі якщо оплату було здійснено електронними засобами переказу коштів (банківською карткою), кошти повертаються на платіжну картку, з якої було здійснено платіж за квиток.

    2. Розмір сум коштів, що повертаються за невикористаний квиток (його частину), залежить від використаного тарифу і тарифних нормативів авіаперевізника та виду відмови від перевезення (добровільна чи примусова).

    3. Повернення коштів здійснюється на підставі невикористаного повністю або частково перевізного документа, ордера різних зборів, квитанції про оплату наднормового багажу.

    4. Повернення коштів здійснюється:

    особі, що зазначена у квитку,- у разі сплати за перевезення готівкою або банківським переказом;

    на рахунок підприємства, установи тощо - у разі сплати за безготівковим розрахунком;

    на рахунок власника кредитної картки, якою оплачено перевезення (у разі припинення діяльності банку перерахування коштів може бути здійснено на рахунок в іншому банку);

    спонсору, що сплатив за перевезення,- у разі оформлення квитка за повідомленням про попередню оплату (Prepaid Ticket Advice - РТА).

    Повернення коштів здійснюється за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, та документів, що підтверджують право на отримання грошових сум, визначених у пункті 3 цієї глави.

    5. Повернення коштів авіаперевізник здійснює у день розірвання договору повітряного перевезення (пред’явлення квитків до каси за місцем їх оформлення, отримання авіаперевізником інформації від пасажира щодо бажання повернути кошти за невикористане повітряне перевезення, оформлене електронним квитком), а в разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору повітряного перевезення - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Строк повернення коштів розраховується з дня, наступного за днем отримання авіаперевізником або агентом з продажу документів, необхідних для здійснення операції повернення коштів.

    6. Правилами перевезення авіаперевізника може бути передбачена вимога обов’язкового письмового звернення щодо повернення коштів.

    2. Повернення коштів

    1. Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках:

    скасування, перенесення, затримки рейсу...

    3. Право на відмову в поверненні коштів

    1. Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) авіаперевізника), якщо:

    заяву про повернення коштів пасажир подав після закінчення строку чинності квитка, визначеного у главі 4 розділу III цих Авіаційних правил, а також в інших випадках, передбачених цими Авіаційними правилами;

    квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом авіаперевізник або його агент з продажу повинен поінформувати про це пасажира під час бронювання і в квитку має бути відповідна відмітка)..."

    Касательно обмена билетов на ваучеры. Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 27. Запобігання обмеженню можливості фізичної особи мати цивільні права та обов'язки

    1. Правочин, що обмежує можливість фізичної особи мати не заборонені законом цивільні права та обов'язки, є нікчемним..." - в этой части ваучер ограничивает Ваше право на возврат средств, поэтому является ничтожным, не имеет юридической силы; не говоря, что он не может быть применен по назначению.

    Как представляется, билет был приобретен Вамив электронном виде на сайте https://tickets.ua/ и отказано также посредством сайта. Или обратитесь повторно на сайте о возврате средств (аннулировании билета), или подайте в главный офис МАУ заявление-претензию (под регистрацию его вручения на вашем экземпляре, заказным письмомс уведомлением о вручении) об аннулировании билета и возврате средств в указанный Правилами срок, ничтожности ваучера как совершенной МАУ сделки ("правочину") под страхом обращения в Госпродпотребслужбу (областное управление) о применении к МАУ штрафных санкций, предусмотренных Законом Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12) (ст.23), а также в суд (с освобождением от судебного сбора (ст.22 Закона).

    • Юлия Клиент 3 года назад

      Спасибо большое, как раз сейчас села печатать (в бумажном виде) чтобы по почте отправить в Тикетс, а теперь думаю - куда лучше ( в МАУ или Тикетс или сразу в суд). В электронном виде 4 раза подавала заявку на возврат. Самая первая была просто на сдачу билетов, а вторая уже обменять на ваучер, так как они сказали иначе никак.

      • Крикун Сергій  Павлович

        Правила предусматривают, обязывают возврат средств в день обращения пассажира, поэтому целесообразно подавать заявления в офис Тикетс или МАУ нарочным, лично, с изложением выплаты средств "сегодня". Советую, как писал, пригрозить обращением в "Держпродпотребслужбу" о применении штрафа (Закон: "Стаття 23. Відповідальність за порушення законодавства про захист прав споживачів

        1. У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування несуть відповідальність за:

        1) відмову споживачу в реалізації його прав, установлених... частиною третьою статті 10 цього Закону, - у десятикратному розмірі вартості продукції виходячи з цін, що діяли на час придбання цієї продукції,...

        11) порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги - у розмірі ста відсотків вартості виконаної роботи (наданої послуги),...

        12) обмеження або відмову в реалізації прав споживачів, установлених частиною другою статті 17 цього Закону, - у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.";

        "Стаття 17. Права споживача у сфері торговельного та інших видів обслуговування...

        2...Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту,..." - (это в части обмена МАУ билетов на ваучеры).

        • Юлия Клиент 3 года назад

          Дякую, тоді для початку (хоча в продовження))) відправлю рекомендованими з повідомленням в Тікетс і в МАУ, а вже потім до суду. Дякую за допомогу і підказку статей. Буду все до купи збирати)

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день!

    Да, были преценденты подачи претензий ко всем площадкам, оказывающих услуги продажи билетов, с введением локдауна.

    Практически большая часть из них была разрешена именно на этапе претензии.

    Вы подавали претензию?

    Набирайте.

    Юлия Клиент 3 года назад

    Добрый день! Сейчас печатаю письменную претензию в Тикетс и в МАУ, до этого писала всё в электронном виде.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України