Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 06 апреля 2021, вопрос №40746 250₴

Авиакомпания не хочет возвращать билет из-за депортации, что делать?

Здравствуйте!
Суть проблемы: мой парень купил билет в авиакомпании туда и обратно (прилетел в страну 3.04, должен был улететь 11.04). Из Украины его депортировали из-за неблагоприятной политической ситуации, официальная версия "нехватка документов". В тот же день, что он и прилетел (3.04), даже не пройдя таможенный контроль, его посадили на самолет и отправили домой. Парень пытается вернуть обратный билет, ведь 11.04 он не сможет его использовать, но авиакомпания сопротивляется, мол вы ведь летели обратно, обратный билет использован.
Но ведь он вернулся не по своей воле, а принудительно - это первое, второе - если бы не было билета обратно, то депортация все-равно была осуществлена, и в таком случае платить не надо было бы, так почему же деньги не хотят возвращать?

Очень надеюсь на вашу помощь!

Ответы юристов (7)

    Пуха Наталія ТендерОк
    48%
    Общаться в чате Пуха Наталія ТендерОк 2 года назад

    Адвокат, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня

    Щодо Вашого питання:

    Для повернення коштів за невикористаний квиток (його частину), якщо таке повернення дозволяється правилами застосованого тарифу, та невикористаних зборів/такс аеропортів та авіакомпанії пасажир має звернутися за місцем придбання квитка.

    Якщо квиток придбано на сайті, пасажир має заповнити форму зворотного зв’язку.

    У Формі зворотного зв’язку слід обрати тему «Отримати повернення» і вказати інформацію зазначену в розділі ___Правил повітряних перевезень пасажирів та багажу . Порядок, строки та умови повернення суми, сплаченої за квиток та сум невикористаних зборів/такс аеропортів та авіакомпанії регулюються розділом ХХ Правил повітряних перевезень пасажирів та багажу .

    Якщо посольство відмовить Вам у видачі в'їзної візи, авіакомпанія поверне кошти за невикористаний авіаквиток*. Гарантія повернення коштів діє:

    На усіх напрямках, куди виконуються рейси та потрібна в'їзна віза.

    За умови повернення квитків не пізніше ніж за 72 години до вильоту рейсу за розкладом (для рейсів з Азербайджану, Казахстану, Вірменії – не пізніше ніж за 24 години до вильоту рейсу за розкладом).

    Якщо маршрут у квитку (країна) збігається з країною, що відмовила у візі.

    За умови надання документів, що підтверджують відмову, у тому числі квитанції про сплату консульського збору.

    * Сервісний збір за оформлення авіаквитка поверненню не підлягає. Гарантія не розповсюджується на квитки за тарифом Economy Lite.

    У поверненні повної вартості квитка може бути відмовлено, якщо дії або бездіяльність пасажира стали підставою для відмови у наданні візи, зокрема, але не виключно: невчасне подання документів; невідповідність документів вимогам консульської установи щодо їх форми, кількості, якості; несплата консульського збору; неявка без поважних причин на співбесіду і таке інше.

    Підставою для повернення повної вартості квитка є факт належного виконання пасажиром всіх вимог консульської служби, незважаючи на які, у наданні візи було відмовлено. Тобто, відмова у наданні візи сталася через причини, що не залежали від пасажира.

    Здійсніть зазначені дії, а у після отримання письмової відмови у повернені коштів зазначену відмову можливо буде оскаржити

    Успіхів

    • Не нужна была виза. Рейс Минск-Одесса. На сайт авиакомпании обратились, они отказывают в возврате.

      В таком случае что делать?

      • Кальницкий Георгий  Валериевич
        4%
        Общаться в чате Кальницкий Георгий Валериевич 2 года назад

        Юрист, г. Одесса, 32 года опыта

        Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

        Если путём т.н. дружеского урегулирования вопрос не решается, то последний вариант это через суд.

        • Благодарю за ответ и помощь!

          • Кальницкий Георгий  Валериевич
            Общаться в чате Кальницкий Георгий Валериевич 2 года назад

            Юрист, г. Одесса, 32 года опыта

            Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

            Ксения, если добровольно компания так и не вернет денег за билет (при условии, что он возвратный) и вам понадобиться правовая помощь для обращения в суд или, как минимум, для оценки такой перспективы, то обращайтесь, поможем.

    Пользователь не активен
    48%
    Общаться в чате Пользователь не активен 2 года назад

    Юрист, г. Киев

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    Зазвичай необхідно розуміти хто є компанією перевізником (в них на сайті всі умови щодо повернення мають бути детально розписані) . Та власне чи передбачається повернення авіаквитка (якщо таке повернення дозволяється правилами застосованого тарифу), бо деякі квитки - продаються із поміткою - що вони "невозвратные".

    Якщо ж перевізник Українська авіакомпанія, та квиток ви придбавали із правом його повернення (возврата) - то Порядок повернення коштів за невикористаний авіаквиток регламентується наказом Державної авіаційної служби України від 26.11.2018 № 1239 Про затвердження Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу» (далі - Правила) та Повітряним кодексом України (далі - Кодекс).

    Пасажирський квиток та багажна квитанція є підтвердженням укладення договору про перевезення та відображають його умови. Квиток надає право пасажиру на переліт відповідним рейсом (рейсами) і зобов'язує перевізника здійснити відповідне перевезення пасажира та його багажу, а також надати інші послуги, пов'язані з перевезенням, згідно з умовами договору перевезення.

    Повернення квитка можливе за такими умовами:

    ♦ добровільне повернення квитка — за власним бажанням;

    ♦ повернення квитка за потреби — вимушене повернення квитка.

    Відповідно до пункту 1 глави 8 розділу IV Правил квиток може бути пред’явлений перевізнику для повернення сплачених сум за частково або повністю не використане перевезення, якщо таке повернення дозволяється правилами застосування тарифів:

    - до початку перевезення;- протягом усього строку чинності квитка для перевезення;- протягом 30 днів після закінчення строку чинності квитка для перевезення.

    Відповідно до п. 2 глави 8 розділу IV Правил повернення сум за невикористані квитки проводиться з дотриманням вимог правил застосування тарифів, встановлених перевізником.

    Отже, беручи до уваги вищезазначені норми, повернення коштів за невикористаний авіаквиток за власним бажанням можливе перевізником, якщо це передбачено правилами перевізника. Найчастіше авіаперевізники повертають кошти, якщо повернення квитка сталося до початку перевезення (за 3 години, за 12 годин, за добу тощо), але зі зменшенням вартості самого квитка.

    • Благодарю за ответ и помощь! Буду дальше обращаться, основываясь на законодательстве.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України