Задайте вопрос юристу

828 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 12 мая 2021, вопрос №42271 150₴

Можно ли избежать штрафа за ДТП

Произошло ДТП. Пострадавших нет, авто не повреждено. Полиция составила протокол, скоро суд. Можно ли избежать штраф в суде, если судя по ПДД ДТП не случилось, так как ни пострадавших нет, ни повреждений? В протоле полиция указало, что есть повреждения, но по факту их нет и у пострадавшего нет претензий.

Ответы юристов (8)

    Винограденко Антон Анатолійович
    16.7%
    Общаться в чате Винограденко Антон Анатолійович 2 года назад

    Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня! Ні, якщо було порушені норми правил безпеки дорожнього руху, то не має значення були пошкодження,чи ні, штраф за порушення ПДР буде призначено.Але завжди можливо намагатися відстоювати свої права, шляхом оскарження винних дії особи, яка в протоколі зазначена винуватцем.

    Адвокат Евгений Александрович
    33.3%
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Здравствуйте, Анна!

    "Произошло ДТП. Пострадавших нет, авто не повреждено. Полиция составила протокол, скоро суд. Можно ли избежать штраф в суде, если судя по ПДД ДТП не случилось, так как ни пострадавших нет, ни повреждений? В протоколе полиция указало, что есть повреждения, но по факту их нет и у пострадавшего нет претензий"?

    -Если составлен протокол о совершении административного правонарушения по ст.124 КУоАП, то обязательно должен быть причинен материальный ущерб, в протоколе об этом должно быть указано.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

    Порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

    Примітка. Особа, цивільно-правова відповідальність якої застрахована, звільняється від адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, за умови, що учасники дорожньо-транспортної пригоди скористалися правом спільно скласти повідомлення про цю пригоду відповідно до Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів"".

    Рекомендую для суда: зафиксировать дорожную обстановку на месту происшествия в виде видеозаписи и фотоснимков, провести судебно-автотехническую экспертизу автомобилей, где будет указано отсутствие повреждений, заявление от участников об отсутствии повреждений имущества и письменные объяснения в суд от участников ДТП.

    Если протокол составлен только по ст.124 КУоАП, то такое дело суд должен закрыть за отсутствие состава административного правонарушения по п.1 ч.1 ст.247 КУоАП.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 247. Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;...".

    Подавайте в суде ходатайство о закрытии дела.

    Если есть иные ст.КУоАП о нарушении ПДД, нужно получить о них информацию.

    Всего доброго!

    • спасибо большое за ответ!

    Гончаренко Константин
    16.7%
    Общаться в чате Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день!

    В случае незначительных повреждений и предложения другого участника ДТП уладить все “на месте”, кроме случаев обоюдного согласия на составление “европротокола”. но стоит помнить четыре условия:

    • отсутствие потерпевших
    • наличие страховки ОСАГО у всех участников ДТП (водителей транспортных средств)
    • обоюдное согласие
    • отсутствие у участников признаков алкогольного или наркотического опьянения.

    Если протокол был составлен, материалы в любом случае отправят в суд.

    для суда Вам необходимо : зафиксировать дорожную обстановку по месту происшествия в виде видеозаписи и фотоснимков, провести судебно-техническую экспертизу автомобилей, где будет указано отсутствие повреждений, заявление от участников об отсутствии повреждений имущества и письменные объяснения в суд от участников ДТП. О том ,что претензии не имеют.

    Если протокол составлен по ст.124 КУоАП, то такое дело суд должен закрыть за отсутствие состава административного правонарушения по п.1 ч.1 ст.247 КУоАП.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго вечора, Анно!

    Для початку необхідно ознайомитися з протоколом про адміністративне правопорушення. Так як саме в ньому має бути зазначено суть адміністративного правопорушення, опис установлених обставин, який пункт ПДР було порушено та за якою статтею КУпАП передбачена відповідальність тощо. Якщо в ньому відстутня інформація про подію та склад адміністративного правопорушення, то провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю. Ну і звичайно потрібно дивитися чи не складено протокол та додані до нього документи з порушеннями чинного законодавства.

    ІНСТРУКЦІЯ з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text):

    II. Оформлення протоколів про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

    1. Протокол про адміністративне правопорушення (додаток 1) складається в письмовій формі відповідно до статті 254 КУпАП. До протоколу про адміністративне правопорушення долучаються:

    1) письмові пояснення свідків правопорушення в разі їх наявності;

    2) акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу в разі здійснення його затримання;

    3) акт огляду на стан сп'яніння в разі проведення огляду на стан сп'яніння;

    4) інші документи та матеріали, які містять інформацію про правопорушення.

    2. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. За наявності свідків і потерпілих протокол про адміністративне правопорушення підписується також цими особами.

    У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу про адміністративне правопорушення в ньому робиться відповідний запис.

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які долучаються до протоколу.

    Під час складання протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються її права й обов’язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.

    III. Розгляд справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

    3. Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами четвертою та сьомою статті 121, частиною четвертою статті 122, статтями 122-2, 122-4, 122-5, частинами другою і третьою статті 123, статтею 124, частиною четвертою статті 127, статтями 127-1, 130, 139, частиною четвертою статті 140, статтею 188-28 КУпАП, а також справи про адміністративні правопорушення, вчинені особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років.

    4. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, користується правами, визначеними у статті 268 КУпАП.

    7. Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин, визначених у статті 247 КУпАП.

    8. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. За відсутності цієї особи справа розглядається лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи (стаття 268 КУпАП).

    Якщо при складанні протоколу (якщо складення протоколу передбачається КУпАП) особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, не була належним чином повідомлена про місце і час розгляду справи, їй за місцем проживання (перебування), роботи надсилається повідомлення про запрошення до підрозділу поліції (додаток 4) на розгляд справи.

    13. У випадку закінчення на дату розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення, передбачених статтею 38 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю без накладення на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, адміністративного стягнення.

    IX. Особливості оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 124 КУпАП

    1. У разі порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, на місці дорожньо-транспортної пригоди (далі - ДТП) складається протокол про адміністративне правопорушення стосовно цих осіб, до якого додаються:

    1) схема місця ДТП (додаток 8), яку підписують учасники ДТП та поліцейський;

    2) пояснення учасників пригоди та свідків (у разі їх наявності);

    3) показання технічних приладів (у разі їх наявності);

    4) показання засобів фото- та/або відеоспостереження (у разі їх наявності);

    5) інші матеріали, які необхідні для прийняття рішення у справі.

    2. У випадках, коли внаслідок ДТП її учасникам заподіяно тілесних ушкоджень, викликається слідчо-оперативна група для проведення слідчих дій на місці пригоди відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України.

    Поліцейський в порядку звітування за результатами реагування на повідомлення про кримінальні та адміністративні правопорушення складає рапорт на керівника відповідного підрозділу поліції, який передається уповноваженій особі підрозділу поліції.

    3. На місці ДТП за вимогою учасників ДТП їм надається можливість зробити фотографію схеми ДТП. У випадку відсутності технічної можливості копія схеми ДТП та фотографії з місця ДТП надаються за письмовою заявою в підрозділі поліції у разі, якщо матеріали не було надіслано за належністю.

    4. На схемі місця ДТП графічно зображуються та фіксуються такі об’єкти:

    1) ділянка дороги, на якій сталась ДТП;

    2) сталі орієнтири, до яких на схемі здійснена прив’язка об’єктів та слідів;

    3) транспортні засоби, причетні до ДТП, координати їх розміщення відносно елементів проїжджої частини та сталих орієнтирів;

    4) сліди гальмового шляху коліс транспортних засобів: їх розміщення відносно елементів проїжджої частини; довжина від їх початку до кожного колеса транспортного засобу із зображенням місць розривів; довжина слідів на ділянках з різним покриттям;

    5) інші сліди та предмети, що стосуються пригоди: розміщення частин та об’єктів (уламки кузова, частинки фарби, уламки скла, осипання ґрунту, сліди рідини), що відокремилися від транспортного засобу, відносно елементів проїжджої частини, транспортних засобів; площа розсіювання уламків скла, осипання ґрунту;

    6) координати місця зіткнення, наїзду відносно сталих орієнтирів;

    7) ширина проїжджої частини разом з роздільними смугами;

    8) ширина тротуарів, узбіччя;

    9) розміри ділянок з різним станом дорожнього покриття;

    10) розміри та розміщення дефектів дорожнього покриття;

    11) розташування дорожньої розмітки;

    12) розташування світлофорів, дорожніх знаків та інших засобів технічного регулювання дорожнього руху;

    13) розташування шлагбаума, засобів сигналізації, дорожніх знаків на підході до залізничного переїзду.

    В обов’язковому порядку на схемі місця ДТП заповнюється таблиця дорожніх умов та зазначаються назви об’єктів, зображених на схемі.

    На зворотному боці схеми місця ДТП зазначаються:

    1) марка (модель) пошкодженого транспортного засобу;

    2) номерний знак транспортного засобу;

    3) власник (співвласник) транспортного засобу;

    4) серія та номер полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та назва страхової організації, яка його видала, а у разі його відсутності - посвідчення відповідної категорії осіб, для яких наявність полісу не є обов’язковою;

    5) перелік видимих (зовнішніх) пошкоджень транспортного засобу, які сталися внаслідок ДТП;

    6) вид пригоди;

    7) кількість учасників ДТП;

    8) порушення пункту Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306;

    9) результати огляду на стан сп’яніння (у випадку його проведення);

    10) тип транспортного засобу.

    Зазначена інформація підтверджується підписами водіїв транспортних засобів.

    5. При складанні схеми місця ДТП рекомендується:

    1) застосовувати спеціальне креслярське приладдя (лінійки, лекала);

    2) користуватися загальноприйнятими графічними зображеннями об’єктів та умовними позначками;

    3) не порушувати масштабу зображення;

    4) деталізувати ту чи іншу ділянку схеми пригоди;

    5) використовувати винесення фрагментів за схему.

    6. У випадках, коли для прийняття об’єктивного рішення виникає необхідність для отримання додаткових даних, поліцейський, який оформлює матеріали ДТП, протягом доби передає оформлені матеріали ДТП для подальшого розгляду уповноваженій особі підрозділу поліції, на території обслуговування якого сталася пригода.

    7. Уповноважена особа підрозділу поліції під час розгляду матеріалів ДТП повинен(на) в найкоротший строк, але не більше одного місяця з дати вчинення ДТП, встановити всі обставини її скоєння, вжити інших заходів щодо об’єктивного визначення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене статтею 124 КУпАП, скласти відносно такої особи протокол про адміністративне правопорушення та в п’ятиденний строк надіслати його до відповідного суду.

    8. Якщо при ДТП один з його учасників зник з місця пригоди, поліцейський оформляє схему місця ДТП, відбирає пояснення в потерпілого, свідків (у разі їх наявності), встановлює наявність засобів зовнішнього відео-, фотоспостереження та невідкладно повідомляє уповноважену особу підрозділу поліції, відповідальну за розшук осіб, що зникли з місця ДТП. Остання зобов’язана вжити всіх можливих заходів для встановлення винуватців ДТП та обставин її вчинення в найкоротший строк, але не більше двох місяців.

    Розшук осіб, що зникли з місця ДТП, здійснюється шляхом використання баз (банків) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС, відкритих джерел інформації, надсилання запитів про отримання необхідних фото- та/або відеофіксацій відповідної пригоди, виклику осіб для прибуття до підрозділу або відвідування їх за місцем проживання (перебування), роботи.

    При встановленні транспортного засобу, який зник з місця пригоди, проводяться його огляд на предмет наявності характерних пошкоджень, інших обставин ДТП та фотофіксація.

    У випадку встановлення факту проживання власника транспортного засобу на території, яку обслуговує інший підрозділ поліції, матеріали надсилаються за територіальністю.

    Кодекс України Про адміністративні правопорушенн (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10):

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

    Стаття 247. Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Костромина Виктория
    Общаться в чате Костромина Виктория 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Произошло ДТП. Пострадавших нет, авто не повреждено. Полиция составила протокол, скоро суд. Можно ли избежать штраф в суде, если судя по ПДД ДТП не случилось, так как ни пострадавших нет, ни повреждений? В протоле полиция указало, что есть повреждения, но по факту их нет и у пострадавшего нет претензий.

    штраф может быть за нарушение ПДД а не за повреждения или жертвы

    Крижановська Єлізавета Сергіївна
    16.7%
    Общаться в чате Крижановська Єлізавета Сергіївна 2 года назад

    Юрист, г. Херсон, 19 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня! Уникнути штрафних санкцій можливо але для цього необхідно докласти деяких зусиль! Вам необхідно вивчити сам протокол про адм. правопорушення та як правило у 90 відсотків від складених протоколів існують помилки, неточності помилки допущенні при складанні адмін матеріалів. В протоколі повинно бути чітко описано суть правопорушення та зазначено п.ст. КпАПП відповідно до якого ви притягаєтесь до відповідальності. крім того з дати складання протоколу та до моменту надходження матералів до суду не повинно пройти 3 міс. Адже до адмін. відповід. Вас маюсть право притягнути протягом 3- х місяців.

    Сергеев Артем
    16.7%
    Общаться в чате Сергеев Артем 2 года назад

    Юрист, г. Харьков, 24 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Если потерпевших нет и материальный ущерб не приченен - ДТП не было.

    дорожньо-транспортна пригода - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки;https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%...

    Соответственно не состава административного правонарушения.

    Стаття 247. Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;...".

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Подавайте в суде ходатайство о закрытии дела.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України