Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 25 мая 2021, вопрос №42825 350₴

Что делать если Рэс отключает свет на несколько суток из за профилактических работ

Добрый день. Уже в течении двух месяцев в селе выключают свет в связи с заменой линии. Выключают с 8 утра и до 7 вечера, а сейчас вообще выключили в 8 утра и включили в 6 вечера на следующий день, по сути на полторы суток отключили людям свет. Люди начали жаловаться и им сказали ,,Скажите спасибо что ночью включаем вообще, а то выключим на полтора месяца пока не сделаем и будете сидеть без света полтора месяца,, Хотелось бы узнать на какой период они могут выключать свет из за плановых работ, если их действия не законны, то как бороться с этим.

Ответы юристов (8)

    Винограденко Антон Анатолійович
    14.3%
    Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта

    Доброго дня!

    Постанова від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"

    "5.1.2. Оператор системи зобов’язаний:

    12) відповідно до умов договору повідомляти споживачів та електропостачальників про застосування графіків обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійних відключень споживачів електричної енергії, час їх початку та закінчення, величину зниження споживання електричної енергії та потужності, планові ремонтні роботи в електричних мережах, що спричиняють перерву в електропостачанні споживачів;"

    ___

    КОДЕКС систем розподілу (ЗАТВЕРДЖЕНО Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310)

    5.2.8. Тривалість запланованих ремонтів визначається з урахуванням оптимізації витрат на їх проведення та можливих економічних наслідків від простою обладнання в ремонті, а в умовах обмежених можливостей щодо виведення цього обладнання в ремонт - з урахуванням вимог цього Кодексу в частині оперативного планування.

    11.5.2. Випадки припинення розподілу електричної енергії за ініціативою ОСР (оператор системи розподілу) у випадку проведення планових ремонтів електроустановок та електричних мереж системи розподілу;

    11.5.5. Про планові перерви в електропостачанні ОСР повинен повідомляти обов'язково на власному офіційному вебсайті в мережі Інтернет та/або через засоби масової інформації не пізніше ніж за 10 днів до початку перерви. Інформація щодо повідомлень про планові перерви в електропостачанні повинна зберігатися на вебсайті ОСР протягом 3 років. Повідомлення обов'язково має містити дату його розміщення на вебсайті.

    11.5.10. ОСР має право припиняти/обмежувати розподіл електричної енергії на час проведення планових ремонтів електроустановок та електричних мереж системи розподілу та проведення системних випробувань, здійснивши відповідні погодження та попередження відповідно до вимог цього Кодексу.

    ___

    Закон України "Про житлово-комунальні послуги"

    "Стаття 16. Загальні вимоги до надання житлово-комунальних послуг

    2. У разі застосування планової перерви в наданні комунальних послуг виконавець зобов’язаний повідомити споживача через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до кожного споживача, про таку планову перерву не пізніш як за 10 робочих днів (крім перерви на ліквідацію наслідків аварії). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг."

    ___

    Точні строки проведення ремонтних робіт, на жаль, не передбачені діючим законодавством. Подивиться діючий договір з постачальником електроенергії, можливо в ньому зазначені такі строки, тому що згідно до зазначеної вище Постанови:

    "7.1. Електрична енергія споживачу, який не допускає порушень своїх договірних зобов’язань перед оператором системи передачі та/або оператором системи розподілу та електропостачальником, постачається безперервно, крім випадків, передбачених умовами договорів, укладених споживачами з електропостачальником та оператором системи, та нормативно-правовими актами, у тому числі цими Правилами."

    • Юрий Клиент 3 года назад

      Я так понимаю ограничения на отключение у них нет

      • Винограденко Антон Анатолійович
        18.6%
        Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

        Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта

        "Я так понимаю ограничения на отключение у них нет" - Так.

    Гончаренко Константин
    12.9%
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Згідно ЗУ Про житлово-комунальні послуги , фіксовані строки проведення ремонтних робіт, на жаль, не передбачені діючим законодавством.

    Проте Ви можете звернутись письмово до надавача послуг(РЕСу) з вимогою детально надати роз 'яснення ,щодо графіків включення електроенергіі, та перерахунку тарифу за період коли Ви фактично не користувались послугами.

    Вам мають надати письмову відповідь у 15-ти денний термін Згідно ЗУ Про звернення громадян"

    Переглянте діючий договір . там мають бути вказані графіки.

    Також можна направити скаргу регулятору НКРЕКП.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    14.3%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Доброго дня, Юрій!

    Закон України "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19/conv#n...):

    Стаття 7. Права і обов’язки споживачів

    1. Споживач має право:

    1) одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів;

    Стаття 16. Загальні вимоги до надання житлово-комунальних послуг

    1. Надання комунальних послуг та надання послуги з управління багатоквартирним будинком здійснюються безперервно, крім часу перерв на:

    1) проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами;

    2. У разі застосування планової перерви в наданні комунальних послуг виконавець зобов’язаний повідомити споживача через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до кожного споживача, про таку планову перерву не пізніш як за 10 робочих днів (крім перерви на ліквідацію наслідків аварії). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг.

    3. Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

    Отже, законом визначено, що споживач має право на безперебійне та своєчасне отримання комунальної послуги належної якості. Це право передбачає отримання послуги на постійній основі, без необґрунтованих перерв та перебоїв, у необхідній кількості та відповідної якості.

    Так, заміна ліній електропередач може тривати і декілька днів. Однак, це не означає, що на весь цей строк переривається електропостачання. Тобто, відключення світла повинно бути перервним, а тривалість перерви в півтори доби точно не є обгрунтованою. Крім того, РЕМ повинен був зазначити причину та строк перерви у наданні послуги. Якщо цього не було зроблено - це є порушенням законодавства.

    Раджу Вам подати письмову скаргу керівництву вашого РЕМ, а також до НКРЕКП та Держспоживслужби. Оформлена вона повинна бути відповідно до вимог, встановлених ст. 5 Закону України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Адвокат  Євген Олександрович
    7.1%
    Адвокат Євген Олександрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Здравствуйте, Юрий!

    Нужно понимать причины отключения электроэнергии.

    Для этого необходимо начать с коллективного обращения, согласно Закона Украины "Об обращении граждан", после чего, при наличии нарушения закона, возможно будет подавать жалобу в адрес Национальной комиссии, осуществляющей государственное регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг и иск в суд.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Мєньков Андрій Васильович
    15.7%

    Добрый день Юрий!

    РЕС не имеет права отключить свет на 1,5 месяца даже если это связоно с ремонтом. Это незаконно. Но не более чем на 48 часов отключать могут если это запланированные перерывы при условии своевременного уведомления потребителей о таких отключениях. Если же перерыв более 48 часов РЕС обязан выплатить компенсацию для чего необходимо обратиться с заявлением. Детально смотрите Порядок https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0375874-18#Te...

    Крикун Сергій  Павлович
    17.1%
    Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

    "ПРАВИЛА роздрібного ринку електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18):

    "2.4.4. Відносини сторін в умовах виникнення аварійних ситуацій та дефіциту паливно-енергетичних ресурсів, а саме рівні споживання електричної енергії та потужності, участь споживача у графіках обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійних відключень споживачів електричної енергії, спеціальних графіків аварійних відключень та порядок їх застосування визначаються Кодексом систем розподілу, Кодексом системи передачі та умовами відповідного договору.".

    "КОДЕКС систем розподілу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0310874-18):

    "7.3. Порядок планування виведення з роботи обладнання системи розподілу та Користувачів

    7.3.1. Виведення з роботи обладнання системи розподілу здійснюється з метою його ремонту, резерву, реконструкції, технічного переоснащення, консервації або зняття з експлуатації.

    7.3.2. Виведення з роботи обладнання системи розподілу та електроустановок Користувачів, які впливають на роботу системи розподілу, здійснюється згідно з річними та місячними планами-графіками, які розробляються ОСР та узгоджуються з Користувачами, суміжними ОСР (у випадку якщо виведення з роботи обладнання системи розподілу впливає на роботу суміжної системи розподілу) та ОСП.

    7.3.3. Узгоджені та затверджені плани-графіки є обов’язковими для виконання відповідними ОСР та Користувачами.

    7.3.4. Для цілей планування ОСР технічного обслуговування та відключень обладнання та електроустановок, приєднаних до системи розподілу, застосовується чотири типи відключень:

    1) планові відключення - здійснені ОСР заплановані згідно з річним планом-графіком виведення обладнання з роботи із попереднім інформуванням Користувачів та суміжних ОСР, на яких дане відключення буде мати вплив, у визначені цим Кодексом строки;

    2) незаплановані відключення - здійснені ОСР незаплановані згідно з річним планом-графіком виведення обладнання з роботи, потреба в яких виникає у зв’язку з порушенням параметрів експлуатації обладнання та електроустановок та вимагає невідкладного ремонту, із наступним інформуванням Користувачів та суміжних ОСР, на яких дане відключення буде мати вплив, у визначені цим Кодексом строки;

    3) вимушені відключення - негайне відключення поза контролем ОСР, яке виникає через відмову обладнання, електроустановок або спрацювання системи захисту. Про такі відключення ОСР має невідкладно повідомити Користувачів та суміжних ОСР, на яких дане відключення буде мати вплив, з описом причин збою;

    4) відключення, пов’язані з припиненням розподілу електричної енергії, відповідно до пункту 11.5.2 глави 11.5 розділу XI цього Кодексу...

    7.4. Порядок виведення з роботи обладнання...

    7.4.3. З метою координації планових перерв в електропостачанні Користувачів ОСР не пізніше ніж за 10 днів до початку планового переривання повинен повідомити про це Користувачів із зазначенням:...

    4) дати та часу початку перерви;

    5) тривалості перерви (яка не повинна перевищувати 24 годин)...

    7.4.4. У разі зміни дати планової перерви ОСР повинен негайно повідомити про це Користувачів. Таке повідомлення повинно включати:...

    2) дату, час та тривалість незапланованої перерви;...

    7.4.5. Користувачі в найкоротші строки після отримання повідомлення від ОСР мають право підтвердити нову дату і час або запропонувати альтернативну дату та час початку запланованої перерви. Після досягнення домовленості щодо дати та часу початку планової перерви ОСР повинен підтвердити свою згоду Користувачу...

    7.4.7. Незаплановані відключення, які не мають характеру аварійного, повідомляються Користувачам до 12:00 доби, що передує запланованій добі початку незапланованого відключення.

    7.4.8. Планові заявки на виведення обладнання з роботи подаються Користувачами ОСР за 2 робочі дні...

    7.5. Порядок введення в роботу обладнання...

    7.5.2. ОСР повинен забезпечити введення в роботу обладнання у терміни/строки, заплановані при його виведенні з роботи або узгоджені додатково з Користувачем у випадках, передбачених цим Кодексом.

    7.6. Повідомлення про виведення/введення обладнання

    7.6.1. ОСР має оприлюднювати на власному вебсайті інформацію щодо планового виведення обладнання з роботи, яке впливає на надійність надання послуг з розподілу всім Користувачам, не пізніше ніж за 10 днів до такого планового виведення.

    7.6.2. У разі відсутності резервного джерела живлення для проведення планових робіт, пов’язаних з ремонтом устаткування та підключенням електроустановок нових Користувачів, у договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії обумовлюються умови та порядок відключень Користувачів з цією метою.

    ОСР має попередити Користувача про планове відключення не пізніше ніж за 10 днів для узгодження з ним точної дати (дня та години) перерви постачання електричної енергії.

    Якщо у п’ятиденний строк після одержання попередження Користувач не узгодить дату перерви постачання електричної енергії, ОСР зобов’язаний самостійно встановити цей час з повторним попередженням Користувача про це не пізніше ніж за 24 години до відключення.

    7.6.3. У випадку аварійного відключення елементів мереж системи розподілу, що призвело до перерви або зниження надійності постачання споживачів та/або обмеження можливості відпуску електричної енергії генеруючими установками Користувачів, приєднаними до системи розподілу, ОСР має оприлюднити інформацію (повідомити Користувачів) щодо очікуваного терміну/строку усунення причин аварійного відключення та дати (часу) введення обладнання в роботу...".

    Закон Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1023-12#Text):

    "Стаття 22. Судовий захист прав споживачів

    1. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

    2. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

    3. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.".

    Вы вправе подать коллективный иск к "Рес" о нарушении порядка и условий передачи электроэнергии и возмещении морального вреда.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA