Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 07 июля 2021, вопрос №44640 400₴

Возврат или гарант. ремонт товара с существенным дефектом, который не был обнаружен при получении

Здравствуйте!

Приобрел товар в интернет-магазине сантехники, получал на НП. При получении не осмотрел внимательно и пропустил существенный дефект - отломанная ручка, обнаружил только дома, сразу связался с продавцом и предоставил фото. Продавец ответил что товар обязательно нужно осматривать в присутствии сотрудников НП а если я его принял то согласился с тем что он меня устраивает. Есть ли возможность в такой ситуации вернуть товар или получить гарантийный ремонт?
Следов повреждения упаковки нет, это не похоже на проблему доставки.

Ответы юристов (6)

    Мєньков Андрій Васильович
    50%

    Добрый день Родион! Продавец в данном случае нарушает Ваши права как потребителя. Поэтому обращайтесь в службу по защите прав потребителя с жалобой. Если результата не будет спор необходимо решить в судебном порядке, обратиться в суд о возврате денег и компенсации морального вреда (нужны доказательства).

    Винограденко Антон Анатолійович
    Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта

    Доброго дня!

    Якщо у вас наявний документ про продаж товару (наприклад товарний чек) від продавця вам можливо повернути кошти. Письмово зверніться до продавця з відповідною заявою з посиланням на Закон про захист прав споживачів

    Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

    Що ж необхідно зробити для того, щоб повернути свої кошти, заощадивши при цьому свій час та нерви?

    Перш ж за все слід запам’ятати декілька простих правил. Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Відповідно до норм чинного законодавства споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Випадки, коли продавець погодився б обміняти товар після спливу 14 днів, трапляються рідко і, як правило, винятком з правил. Тому слід бути уважними і не пропустити строк для відповідно звернення, оскільки після його закінчення Ви зможете повернути чи обміняти товар лише за гарантією, тобто якщо він неналежної якості.

    Варто пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Тому якщо Ви, наприклад, придбали сукню і в перший же день, пішли в ньому на роботу, зрозуміли, що воно Вам тисне, то повернути товар вже скоріше за все не вийде, оскільки на одязі залишаться хоч і не значні, але все ж помітні сліди носіння, що автоматично поставить товар у ряд «вживаного».

    Наступною обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром. Пам’ятайте, що наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

    Як діяти покупцю, якщо у магазині відсутній аналогічний товар? Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець, в свою чергу, зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    Який же порядок відшкодування коштів споживачу?

    При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Кошти, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

    Слід зазначити, що не всі товари Ви можете обміняти та повернути. Існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню. Як правило, при купівлі таких товарів про те, що їх неможливо обміняти або повернути, Вас попередять продавці, однак не слід покладатися лише на їхню сумлінність. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено продовольчі товари, лікарські препарати, предмети сангігієни, а також дитячі іграшки, білизну, друковані видання, ювелірні вироби та інші.

    Звертаю Вашу увагу, що Закон гарантує Вам можливість не лише обміняти товар, а й повернути його.

    Як правило, коли Ви наполягаєте саме на поверненні товару, продавець в магазині буде посилатися на вищезазначену статтю 9 Закону України «Про захист прав споживачів» та запевняти, що товар можна лише обміняти на інший аналогічний. Проте це не так!

    Зазвичай споживач у таких випадках вже визначився з аналогічним товаром, що пропонується у зовсім іншому магазині, тому нав’язування йому того чи іншого товару буде порушувати його право на вільний вибір, тобто базовий принцип свободи договору.

    Підстави для обміну або повернення товару завжди суб’єктивні, але Ваші доводи мають стосуватися саме неможливості використання товару за призначенням. Звичайно може трапитись, що Ваші аргументи не влаштують продавця, однак в будь-якому випадку не дозволяйте обдурити себе і наполягайте на своєму. Якщо представник торговельного закладу не сприймає жодні аргументи, то єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду. Для цього Вам слід зафіксувати факт звернення до магазину, тобто вручити під підпис представнику магазину заяву з вимогою про повернення товару, якщо у Вас відмовляються прийняти так заяву – її слід направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.

    Слід зазначити, що навіть за відсутності проблем із продавцями для оформлення розірвання договору Вас можуть попросити написати заяву на ім’я директора магазина про повернення товару. У заяві варто вказати назву і реквізити продавця (магазину, товариства або фізичної особи-підприємця). Як правило така інформація міститься в чеку, або на стенді «Куточок споживача». Також необхідно зазначити свої прізвище, ім’я, по батькові та контактні дані (адреса, телефон). У заяві слід вказати, коли і який товар був придбаний, за яку ціну, а також вказано, що річ не підійшла вам за однією з таких характеристик: форма; габарити; фасон; колір; розмір (або інші причини) і тому не може бути ним використаний Вами за призначенням.

    Варто сформулювати вимогу про обмін товару на аналогічний (повернення грошей за придбаний товар). Підпис на заяві, поточну дату або дату, коли збираєтеся безпосередньо звернутися до продавця (пам’ятайте про те, що у вас є всього 14 днів). Пам’ятайте, що гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    50%

    Доброго дня!

    Оскільки товар буд забраний з відділення НП, то по суті Нова Пошта вже не перебуває у будь-яких правовідносинах між Вами і продавцем. А тому тепер питання виключно у Ваших відносинах з продавцем.

    Звичайно, Закон України "Про захист прав споживачі" чітко захищає права покупців у разі придбання товару неналежної якості, при цьому Закон не визначає випадки коли товар купляється через інтернерт, або безпосередньо в магазині!

    Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

    1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.

    Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.

    3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

    Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

    Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.

    У вашому випадку потрібно наголосити продавцеві на цих нормах, а у випадку відсутності добровільної згоди на усунення недоліку або заміну товару, раджу звертатись до продавця із письмовою претензією.

    Звичайно, якщо справа дійде до суду, дуже складно буде довести, що недолік виник ще до отримання Вами товару, але потрібно спробувати врегулювати конфлікт, не доходячи до суду!

    Мєньков Андрій Васильович

    Претензию продавцу нужно отправить ценным письмом с описью и лтметкой курьера о доставке.

    Претензия может иметь следующее содержание:

    ___(найменування продавця)

    ___(юридична адреса продавця)

    ПРЕТЕНЗІЯ

    «___»___ 2021 року в ___ (найменування торговельної організації) я придбав ___, за який сплатив ___ грн. ___ коп., (вказати, який товар) що підтверджується ___ (касовий чек, товарний чек, квитанція, тощо), що додається до цієї претензії.

    В порушення взятих на себе зобов’язань Продавця придбаний мною Товар був мені переданий з явними недоліками (вказати які саме).

    Я неодноразово звертався з проханням та вимогами замінити товар, або повернути кошти, однак магазин позитивної відповіді не дав ___. (причини).

    Згідно статті 678 Цивільного кодексу України у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

    1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми

    2) вимагати заміни товару.

    Таким чином, я вважаю за необхідне відмовитися від договору купівлі продажу товару та вимагати від Відповідача повернення сплаченої за товар грошової суми, а саме: ___. Окрім того, я вважаю, що неправомірними діями Відповідача мені було завдано моральної шкоди, що виражається у ___. (вказати, яких фізичних або моральних страждань було завдано) Також ___, що підтверджується ___. Завдану моральну шкоду я оцінюю у розмірі ___. Мною у зв'язку із ___ також були понесені такі витрати: ___ ___(розрахунок додається). Це підтверджується ___.

    На підставі вищевикладеного, керуючись 678, 1167 Цивільного кодексу України, ВИМАГАЮ:

    Повернути ___ грн. сплачених за придбаний мною товар ___, та ___ грн. у якості відшкодування завданої мені моральної шкоди, а також ___ грн у якості відшкодування завданих мені збитків (поштові витрати тощо).

    Загальна сума моїх вимог складає ___ грн. (розрахунок додається).

    Додатки: 1. товарний чек магазину, 2. Копія заяви, направленої до торговельної організації та відповідь (якщо такі є). 3. Документи, що підтверджують понесені витрати (чеки, квитанції тощо).

    ___

    Дата Підпис

    Карпенко Андрій Володимирович

    Добрий день!

    За нормами ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов`язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

    Отже підставою для задоволення вимоги про розірвання договору та повернення сплаченої суми за товар, є істотний недолік цього товару, який робить неможливим його використання в цілому

    Істотним недоліком, за положеннями п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», є такий недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак, а саме: він взагалі не може бути усунутий, його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів, він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

    Згідно ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» за умови виникнення необхідності у визначенні причин втрати якості товару під час гарантійного строку продавець зобов`язаний провести експертизу продукції; при цьому на споживача покладається обов`язок лише довести наявність істотного дефекту продукції, тягар доказування причин виникнення недоліку товару покладений на продавця.

    Згідно змісту частини чотирнадцятої статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів" вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню лише у тому випадку, коли продавець доведе, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання.

    Також на цьому наголошує нижченаведений Наказами.

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерстваекономіки України19.04.2007 № 104

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України08 листопада 2007 р.за № 1257/14524

    ПРАВИЛАроздрібної торгівлі непродовольчими товарами

    30. У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним установлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи в судовому порядку.

    ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства економіки України 19.04.2007 N 103

    Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2007 р. за N 1181/14448

    ПРАВИЛА продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями

    1.18. Відпуск товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями проводиться в упакованому вигляді, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу або не випливає із суті зобов'язання. Упаковка товарів повинна відповідати вимогам санітарних правил та забезпечувати збереження товарів.

    2.5. При оплаті замовлення, що прийняте за допомогою засобів дистанційного зв'язку, споживачу видається перший примірник бланка замовлення з відміткою про оплату та дату (час) виконання замовлення, яка засвідчується підписом уповноваженої особи суб'єкта господарювання. На товари споживачу видається розрахунковий документ. { Абзац перший пункту 2.5 розділу ІІ іззмінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічногорозвитку і торгівлі N 632 ( z0674-18 ) від 10.05.2018 }

    При передачі споживачу замовлення уповноважена особа суб'єкта господарювання забезпечує перевірку відповідності товарів виконаному замовленню.

    Звертайтесь до продавця письмово зі своїми вимогами.

    В разі, якщо Ви будете незадоволені відповіддю продавця, звертайтесь за захистом своїх прав до суду.

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта

    Добрый день, Радион!

    Я бы рекомендовал посмотреть публичную оферту на данном сайте относительно граничной линии осмотра, на сколько они отрегулировали это на своем сайте ИМ.

    Если упоминаний нет - тогда руководствуйтесь текущим зак-вом и требуйте обмена товара на аналогичную модель.

    Если упоминание есть- зависит от формулировки, учитывая ее и те же положения закона, так же формируйте заявление на ИМ о замене товара на товар без брака.

    Набирайте, если возникнут вопросы.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA