Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня, ситуація наступна, минулого року я купував білит в авіакомпанії на рейс Париж-Київ, після початку COVID-19, рейс відмінили і авіакомпанія надала мені купон на 120% ціни білету, який мав діяти рік від дати першого вилюто у скасованому бронюванні (як я розумію іменно від дати першого рейсу Париж-Київ), обгрунтувавши тим, що він діяв лише рік від дати запланованого рейсу, також не повідомивши дати цих рейсів для перевірки чи пройшов рік. Хотів би уточнити, які шанси отримати компенсацію вартості білету, чи потрібно звертатись до суду чи інші поради, дякую! В прикріпленому файлі зробв скрін повідомлення отриманого купону і відповіді авіакомпанії.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Здравствуйте.
По Вашему вопросу сообщаю:
Авиационные Правила УКРАИНЫ «Правила воздушных перевозок и обслуживания пассажиров и багажа», утвержденные приказом Государственной авиационной службы Украины 26 ноября 2018 № 1239 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19):
Пункт 2 главы 3 раздела XV Правил:
Авиаперевозчик, отменяя или задерживая рейс, должен предоставлять пассажирам по их запросу пояснения относительно оснований отмены или задержки рейса.
Пункт 2 главы 2 и пункт 1 главы 3 раздела XV Правил:
В случае отмены рейса пассажирам должно быть предложено на выбор:
- возмещение стоимости воздушной перевозки в течение семи дней, которое должно быть выплачено наличными, электронным банковским переводом, банковскими поручениями или банковскими чеками или (при наличии заверенной в письменной форме согласия пассажира) в виде дорожных чеков и / или других услуг, полной стоимости билета за ценой, по которой он приобретен, за неиспользованную часть билета и за использованные часть или части билета, если рейс больше не удовлетворяет потребности пассажира, а также обеспечить (при необходимости) обратный рейс до первоначального пункта отправления при первой возможности; - изменение маршрута, которая должна осуществляться при соответствующих транспортных условий: до конечного пункта назначения - при первой возможности или к конечному пункту назначения - в более позднее время по желанию пассажира и при наличии свободных мест. Вам должны вернуть деньги (а именно полную стоимость билета по цене, по которой он приобретен) в течение 7 дней. Считаю, что Вам нужно повторно письменно обратиться в авиакомпанию и просить вернуть средства в предусмотренные законодательством сроки (также просить письменно в 15-ти дневный срок согласно ЗУ Об обращении граждан, сообщить когда это будет сделано с указанием даты).если результата не будет необходимо обратиться в суд , но суд это длительный и затратный процесс.С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня, Влад!
В цій ситуації цілком ви можете обійтись і без суду, за допомогою направлення відповідної претензії до А\К.
Вже подає надії той факт, що сама авіакомпанія існує, а отже стягнення буде з кого робити.
Письмову претензію ви не направляли?
Ні, покищо не формував в письмовому вигляді. Поки що, ще раз сформував електроний запит. Ви вважаєте, що краще сформувати письмовий запит для скорішого вирішення питання чи сходити в головний офіс по можливості?
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання цілком погоджуюсь з думками колег через суд так можна пред'явити позов про захист прав споживача і дійсно ви маєте гарні шанс на перемогу у зазначеному позові, але на це потрібно час і кошти, які впринципі не співвідносні.
Більшість компаній дбають про свою репутацію, та для них важлива позитивний фідбек.
Тому дійсно зверніть з письмовою претензією до представництва Авіакомпанії та отримаєте обіцяне
Подавати заяву для розгляду можна на рейси, які були здійснені протягом останніх 3 років.
Дізнатися покладена вам компенсація можна. Для цього введіть дані вашого рейсу і авіакомпанію, якій летіли в форму нижче.
СКАРГА В ТОВАРИСТВО ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ (ТЗПС)
Дана інстанція заснована з метою перевірки заяв і претензій від споживачів до виробників або організаціям, які займаються продажем товарів або наданням послуг. Щоб заява була розглянута, слід звернутися в одне з відділень по захисту прав споживачів: регіональне або центральне в Москві.
Якщо суспільство доведе провину, воно складає акт і відправляє до органів, які уповноважені вести справу далі. Будь то матеріальне стягнення або кримінальну діловодство.
Скарга в ТЗПС подається одним із таких способів:
Письмове звернення, відправлене рекомендованим листом з повідомленням про отримання його адресатом. До листа слід навести докази заподіяної шкоди.
Повідомлення за допомогою електронного листа (e-mail можна дізнатися на сайті організації).
Особисте звернення до співробітника ТЗПС і надання йому необхідних документів.
Телефонна скарга в офіс ТЗПС.
Успіхів
Покищо не формував в письмовому вигляді. Поки що, ще раз сформував електроний запит. Ви вважаєте, що краще сформувати письмовий запит для скорішого вирішення питання чи сходити в головний офіс по можливості?
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Відповідно до Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу у разі, якщо якщо ж рейс зовсім відмінили, то ви маєте право на відшкодування вартості білета або авіаперевізник зобов'язаний запропонувати зміну маршруту.
Крім цього, встановлено, що у випадку відмови пасажирам у перевезенні, авіаперевізник має виплатити компенсацію у таких розмірах:
- 250 євро - для рейсів дальністю 1500 км або менше;
- 400 євро - для рейсів дальністю понад 1500 до 3500 км;
- 600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 км.
Однак пасажир має право на таку компенсацію, якщо його не поінформовано про скасування рейсу:
- за два тижні до запланованого часу відправлення;
- у період не більше ніж за два тижні і не менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за дві години до запланованого часу відправлення та прибути до кінцевого пункту призначення не пізніше ніж через чотири години після запланованого часу прибуття;
- менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за годину до запланованого часу відправлення та прибути до кінцевого пункту призначення не пізніше ніж через дві години після запланованого часу прибуття.
Також авіаперевізник звільняється від обов'язку сплачувати компенсацію, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія надзвичайних обставин або непереборної сили, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів.
Якщо ж у вас виникло право на отримання компенсації, то його необхідно підкріпити належними доказами, такими як:
- посадковий талон;
- квиток;
- квитанції і чеки, що підтверджують витрати на житло, харчування.
Всього доброго!
Щасти Вам!