Начните консультацию с юристом онлайн
Наша компанія продає шкіряні галантерейні вироби, в тому числі персоналізовані (тиснення, індивідуальні розміри та дизайн) за попередньою домовленістю всіх нюансів з покупцем. Такі товари як персоналізовані виготовляються по повній передплаті, та не підлягають поверненню в нашій компанії..Перед здійсненням та оплатою замовлення попереджаємо завжди про це покупців. Повернення можливі тільки в разі неякісного товару, або неналежного виконання персоналізації з нашої сторони.
Ситуація: друзі придбали подарунок для свого друга — гаманець з тисненням його нікнейму в інстаграм мережі. Виріб замовники забрали, та не мали жодних притензій при отриманні товару, але подарунок отримувачу не сподобався: він виявився завеликим і не влазить в його кишеню, отримувач подарунку вимагає повернути гроші за аксесуар. Його друзі також вирішили змінити свою думку щодо виробу, і вимагають повернення. Вони були попередженні про неможливість повернення персоналізованого виробу, та погодились з цим коли замовляли виріб. Притензій по якості немає. Не підійшов дизайн, та розмір і не замовникам, а людині яка отримала гаманець в подарунок. Отримувач подарунку згадує про права споживача, та опирається на них, переконує що має право повернути такий товар. На чиїй стороні закон в даній ситуації?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта
Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним. Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.
Тобто якщо у покупця товар не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром ваш покупець має право повернути товар.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Повідомляю наступне:
Покупець має право повернути товар хорошої якості, виготовлений за індивідуальним замовленням, протягом 14 днів з дати покупки. При цьому, з покупця утримується штраф – 30% від вартості товару. Обов'язкова умова повернення – товар не був у експлуатації. Транспортні витрати при цьому бере на себе покупець.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.
Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону України "Про захист прав споживачів"
Акт про повернення складіть.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Юлія!
Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):
Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
ВИСНОВОК: покупець (а не отримувач подарунку) має право повернути товар належної якості, виготовлений за індивідуальним замовленням, лише протягом 14 днів з дати покупки.
Крім того, повернення товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
У даному випадку - отримувач подарунку точно його використовув, адже щонайменше намагався засунути гаманець у свою кишеню.
Тому вважаю, що Ви можете відмовити в його поверненні.
Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеДобрый вечер!
То что Вы делаете, называется Договором бытового подряда.
И только при его письменном заключении Вы можете отстоять свои права.
Если договор не заключался, то Вам придется вернуть деньги.
Договор бытового подряда (Украина) является такой разновидностью договора подряда, в соответствии с которым одна сторона (именуемая подрядчиком), осуществляющая предпринимательскую деятельность, берет обязательство выполнить по заданию физического лица гражданина (именуемого заказчиком) определенную работу, которая предназначается для удовлетворения каких-либо бытовых и иных личных потребностей, а заказчик обязан, в свою очередь, принять и оплатить выполненную работу.
Стоит отметить, что любой типовой Договор бытового подряда является публичным — это означает, что лицо, которое ведет предпринимательскую деятельность, берет на себя обязанность осуществлять выполнение работ для каждого человека, кто к нему обратится (ч.1 ст. 633 ГК Украины).
Стороны по Договору бытового подрядаОтдельно стоит остановить Ваше внимание на субъектом составе участников Договора бытового подряда.
Сторонами договора бытового подряда является подрядчик и заказчик.
Подрядчиком является лицо, которое осуществляет предпринимательскую деятельность по выполнению работ по заказам физических лиц.
Заказчик - это обязательно физическое лицо, заказывающий выполнение работ для удовлетворения бытовых или иных личных потребностей.
Предметом в любом образце Договора бытового подряда выступает результат работы подрядчика в конкретной материализованной форме, удовлетворяющей бытовые и иные личные потребности физического лица.
Подрядчик осуществляет может выполнить работу из своего материала, а по желанию заказчика - из предоставленного им материала.
Если работа выполняется из материала подрядчика, то стоимость материала должна быть оплачена заказчиком частично или полностью (как стороны договорятся), с окончательным расчетом при получении заказчиком выполненной подрядчиком работы. В отдельных случаях, которые предусмотрены договором, материал подрядчик может предоставить заказчику в кредит (например, применив рассрочку платежа). Если в дальнейшем цена на материал изменится, то предоставленный кредит перерасчету не подлежит, если иное не определено Договором бытового подряда (ст. 870 ГК Украины).
В случае, если работа по Договору бытового подряда выполняется из материала заказчика, то в квитанции или другом документе, который выдавается подрядчиком при заключении договора бытового подряда, должны быть обозначены точное наименование материала, его количество и стоимость (оценка), осуществленная по взаимному согласию сторон (согласно ст. 871 ГК Украины).
Отметим, что стоимость работ, которые являются предметом по договору бытового подряда, определяется по взаимному согласию сторон, если иное не обозначено в установленном порядке прейскурантами (ценниками), тарифами и т.д..
В ГК Украины не установлено специальных требований в отношение формы договора бытового подряда. Однако, как сивдетельствует юридическая практика, для избежания каких-либо разногласий и споров между сторонами отношения должны быть урегулированы путем заключения письменного Договора бытового подряда.
Прежде всего, обозначим, что по Договору бытового подряда Подрядчик обязуется:
1) выполнить в соответствии с заданием заказчика определенную работу, которая предназначена для удовлетворения его бытовых и иных личных потребностей (ч. 1 ст. 865 ГК Украины);
2) до момена заключения договора бытового подряда проинформировать заказчика о предложенных работах, их видах и специфике выполнения, о стоимости и форме оплаты результатов работы, а также сообщить заказчику иные сведения, которые касаются Договора бытового подряда (ст. 868 ГК Украины);
3) назвать заказчику конкретное лицо, которое будет выполнять по Договору бытового подряда работу, если по характеру работы данный факт может иметь значение (ст. 868 ГК Украины);
4) уведомить заказчика при сдаче работ о специальных требованиях, которые нужно соблюдать для правильного и безопасного использования созданной или доработанной вещи или иной выполненной работы, а также о возможных для заказчика или иных лиц последствия несоблюдения представленных подрядчиком соответствующих требований.
Что касается правового статуса заказчика, то основной обязанностью заказчика по договору бытового подряда является принятие и оплата выполненной подрядчиком работы (согласно ч. 1 ст. 865 ГК Украины).
По Договору бытового подряда Заказчик вправе:
1) отказаться от оплаты результатов работы, если подрядчик навязывает ему включение в договор бытового подряда каких-либо дополнительных возмездных работ или вспомогательных услуг (ч. 1 ст. 867 ГКУкраины);
2) в любое время до момента сдачи ему работы отказаться от договора бытового подряда, при этом компенсировав подрядчику часть установленной цены работы пропорционально работе, которая была выполнена по факту на момент отказа, а также возместить подрядчику расходы, понесенные подрядчиком до этого момента. Данное право Заказчика не может быть ограничено в Договоре;
3) требовать расторгнуть Договор бытового подряда и возместить убытки, если в результате неполноты или неправдивости информации, которая получена от подрядчика, был заключен договор на выполнение работ, не имеющих тех качеств и характеристик, на которые расчитывал заказчик;
4) если подрядчик допустил существенные отклонения от условий договора бытового подряда или совершил другие существенные недостатки в результатах работы, выполненных из материала заказчика, требовать на свое усмотрение:
- создание другой вещи из этого же материала такого же качества;
- расторжения договора бытового подряда и компенсации ущерба (ч. 1 ст. 872 ГК Украина);
5) если выявлены другие отступления от условий договора или иные недостатки в работе по своему выбору потребовать безвозмездного устранения таких недостатков в разумный срок или возместить расходов, связанных с устранением недостатков или соответствующего уменьшения платы (ч. 2 ст. 872 ГК Украины);
6) предъявить требование о бесплатном устранении недостатков работы по договору, представляющих опасность для жизни и здоровья заказчика и других лиц на протяжении десяти лет.
Это требование может быть предъявлено правопреемником заказчика.
Нормативное регулирование Договора подрядаОбщее регулирование отношений подряда осуществляется положениями главы 61 Гражданского кодекса Украины.
К отношениям по договору бытового подряда, не урегулированные ГК Украины, применяется законодательство о защите прав потребителей, в частности Закон Украины "О защите прав потребителей".
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Юлія!
Можливо відмовитися від прийняття товару, у раз якщо:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
Про захист прав споживачів | від 12.05.1991 № 1023-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 13. Право споживача у разі укладення договору на відстані
...5. У разі коли інше не передбачено договором, споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:
1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;
2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);
4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
5) договір стосується доставки періодичних видань;
6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор".
У іншому випадку, споживач має право повернути товар у Вашу адресу:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
Про захист прав споживачів | від 12.05.1991 № 1023-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів".
Всього доброго, успіхів Вам!
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання цілком великі шанси, що у разі пред'явлення позову про повернення товару законодавство буде на стороні покупця у разі наявності чеку, терміну , не використання товару, тощо.
Споживач зобов'язаний:
перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду Закону.
Строки виконання вимоги заміни товару:
за наявності товару – негайно;
у разі перевірки якості товару - 14 денний термін або за домовленістю;
у разі відсутності товару – 2-місячний строк з моменту подання заяви (частина шоста стаття 8 Закону України "Про захист прав споживачів").
Безоплатне усунення недоліків товару
Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. Строки пред'явлення вимоги після закінчення гарантійного терміну:
протягом установленого строку служби;
протягом 10 років, якщо строк служби не встановлено в разі виявлення недоліків з вини виробника.
Якщо вимогу споживача не задоволено протягом 14 днів, споживач має право пред'явити інші вимоги встановлені частиною першою статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів".
Умови обміну/повернення товару належної якості
Права споживачів при придбанні непродовольчого товару належної якості:
обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням;
придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;
здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;
розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.
Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.
Умови обміну:
якщо товар не використовувався
якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики,
збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Добровільний порядок вирішення питання в разі порушення прав споживача
Куди звертатись:
→ до продавця за місцем купівлі товару;
→ виконавця робіт;
→ до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні (контакти територіальних органів) в разі відмови продавця, виробника задовольнити вимоги споживача.
Перелік необхідних документів:
усна чи письмова вимога;
розрахунковий документ з позначкою про дату продажу;
технічний паспорт (в разі гарантійного терміну з позначкою про дату продажу).
Відшкодування шкоди, завданої внаслідок недоліків товарів, робіт, послуг
Вимоги до інформації про продукцію
Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника
7) дату виготовлення;
8) відомості про умови зберігання;
9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування
Позовна давність у випадку виявлення недоліків товару:
один рік - обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, встановлених статтею 680 Цивільного кодексу України, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності);
якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв'язку з його недоліками може бути пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років, а щодо нерухомого майна - в межах трьох років від дня передання товару покупцеві, якщо договором або законом не встановлений більший строк.
Успіхів
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання цілком великі шанси, що у разі пред'явлення позову про повернення товару законодавство буде на стороні покупця у разі наявності чеку, терміну , не використання товару, тощо.
Споживач зобов'язаний:
перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду Закону.
Строки виконання вимоги заміни товару:
за наявності товару – негайно;
у разі перевірки якості товару - 14 денний термін або за домовленістю;
у разі відсутності товару – 2-місячний строк з моменту подання заяви (частина шоста стаття 8 Закону України "Про захист прав споживачів").
Безоплатне усунення недоліків товару
Недоліки товару, пред'явлені споживачем, повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. Строки пред'явлення вимоги після закінчення гарантійного терміну:
протягом установленого строку служби;
протягом 10 років, якщо строк служби не встановлено в разі виявлення недоліків з вини виробника.
Якщо вимогу споживача не задоволено протягом 14 днів, споживач має право пред'явити інші вимоги встановлені частиною першою статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів".
Умови обміну/повернення товару належної якості
Права споживачів при придбанні непродовольчого товару належної якості:
обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням;
придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;
здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;
розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.
Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.
Умови обміну:
якщо товар не використовувався
якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики,
збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Добровільний порядок вирішення питання в разі порушення прав споживача
Куди звертатись:
→ до продавця за місцем купівлі товару;
→ виконавця робіт;
→ до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні (контакти територіальних органів) в разі відмови продавця, виробника задовольнити вимоги споживача.
Перелік необхідних документів:
усна чи письмова вимога;
розрахунковий документ з позначкою про дату продажу;
технічний паспорт (в разі гарантійного терміну з позначкою про дату продажу).
Відшкодування шкоди, завданої внаслідок недоліків товарів, робіт, послуг
Вимоги до інформації про продукцію
Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію повинна містити:
1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника
7) дату виготовлення;
8) відомості про умови зберігання;
9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування
Позовна давність у випадку виявлення недоліків товару:
один рік - обчислюється від дня виявлення недоліків у межах строків, встановлених статтею 680 Цивільного кодексу України, а якщо на товар встановлено гарантійний строк (строк придатності), - від дня виявлення недоліків у межах гарантійного строку (строку придатності);
якщо на товар не встановлений гарантійний строк або строк придатності, вимога у зв'язку з його недоліками може бути пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені протягом розумного строку, але в межах двох років, а щодо нерухомого майна - в межах трьох років від дня передання товару покупцеві, якщо договором або законом не встановлений більший строк.
Успіхів