Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день!
в 1991 году в г. Николаев моей семье выдали ордер на комнату в общежитии. Но поскольку произошла какая-то коллизия и предыдущие жильцы не выписались, мы не смогли прописаться там и забросили это дело, коммунальные платежи не оплачивались, поскольку не было получено книжек. В 2010 году вспомнили об этой комнате и по решению суда ордер был восстановлен, комната перешла нам и была приватизирована. Были заключены договора и получены книжки на оказание всех коммунальных услуг, кроме електроенергии. На сегодняшний день в квартире никто не живет, нахожусь в другом городе, все услуги оплачиваются, а електроенергия не оплачивается, счета не приходят. Я хотела бы исправить эту ситуацию. Хотелось бы заключить договор и оплачивать счета за електроенергию. Каковы должны быть мои действия? Как с минимальными потерями выйти из этой ситуации, подскажите, пожалуйста.
Я не платила за електроенергию более 10 лет. Основная моя задача - понять, что мне за это грозит и как с минимальмыми потерями выйти из этой ситуации, какая ответственность предусмотрена и как ее минимизировать.
Спасибо!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Добрый день, Анна!
Вас волнует именно вопрос по эл.энергии?
Тогда уточните, было ли фактическое потребление? Показания счетчиков подавались? Есть ли сейчас электричество?
Были ли уведомления с РЕСа?
Набирайте
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Загальний термін позовної давності в Україні - 3 роки згідно ст. 257 Цивільного Кодексу України.
З дати коли Ви дізналися або могли дізнатися про істотне порушення Ваших прав, що випливали з договору чи інших немайнових відносин.
Якщо за цей час ніхто не звертався до суду з позовом про стягнення заборгованості, то не треба давати комунальним службам надію на поновлення строків позовної давності.
Далі необхідно звернутися письмово із заявами до усіх служб ЖКГ про укладення договору реструктуризаії на послуги додавши копію .
Штрафів не буде , бо для того аби їх стягнути необхідно було звертатись до суду з позовом про стягнення заборгованості.
відповідно до ст.322 ЦК України, на власника покладається тягар утримання майна.
Якщо підприємство подало позов до суду необхідно перевірити наявність інформпції про накладені обмеження у реєстрі боржників https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Якщо Ви там зазначені необхідно у судовому порядку списати борг за останні 3 роки з моменту подання позову , а інші суми визнавати безнадійною заборгованістю
також разом з відзивом подаєте заяву суду про застосування строків давності., якщо комунальники не вчасно подали до суду
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Ровно
Доброго Дня
Щодо вашого питання врахуйте, що сплачувати необхідно, лише за фактично надані послуги, позовна давність в Україні становить 3 роки,
Перевірка наявність провадження по вас у реєстрі судових справ.
Узгодьте також порядок користування електричною енергією за попередній період порядок показників лічильника та його повірку, тощо.
Зверніться до енерго компанії та узгодьте порядок користування за попередній період, зясуйте порядок нарахування у майбутньому, розгляньте можливість укладення договору з новим енергопостачальником.
Успіхів
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Анна!
Постачальник електричної енергії (або енергопостачальник) зобов'язаний укласти зі своїми споживачами договори, розроблені за Типовим договором про користування електричною енергією, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 р. № 1357.
Тарифи на електричну енергію для населення встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ, з 10.09.2014. НКРЕКП).
Одиницею обліку електроенергії є кіловат-година (кВт*год). Щомісячна оплата послуг з електропостачання визначається множенням тарифу на кількість спожитих кВт*год.
Як правило, фактичне споживання електроенергії обчислюється за показниками лічильника, знімання показань якого щомісячно здійснює сам споживач або енергопостачальна компанія.
Енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показань приладів, а також самостійно знімати ці показання.
Споживач електричної енергії – фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.
Вам треба звернутися до Енергопостачальника для заключення договору про надання послуг, якщо у квартирі ніхто не проживав, то суми заборгованості за лічильником не повинно бути.
Договір про надання послуг з розподілу електроенергії – домовленість сторін про доступ до системи розподілу, яка укладається між ОСР, що здійснює розподіл електроенергії на території ліцензованої діяльності, та Користувачем (в тому числі споживач і постачальник).
Для укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії Користувач повинен подати ОСР письмову заяву (особисто, засобами поштового або електронного зв’язку) та документи, визначені Кодексом системою розподілу, за 20 робочих днів до бажаної дати початку отримання послуг з розподілу електричної енергії.
Відповідальності за не укладення договору про надання послуг не має, може бути цивільно-правова відповідальність у разі наявності заборгованості.
Якщо є заборгованість, то треба провести взаєморозрахунок з Енергопостачальника.
Всього доброго, успіхів Вам!
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
Я не платила за електроенергию более 10 лет. Основная моя задача - понять, что мне за это грозит и как с минимальмыми потерями выйти из этой ситуации, какая ответственность предусмотрена и как ее минимизировать. Спасибо!
ВАМ НИЧЕГО НЕ ГРОЗИТ
ЗАКЛЮЧИТЕ ДОГОВОР И ОПЛАТИТЕ ВСЕ ПО СЧЕТЧИКУ
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
КОДЕКС комерційного обліку електричної енергії (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0311874-18#n2...):
"I. Загальні положення
1.1. Сфера застосування...
1.1.4. Експлуатацію та використання справних і повірених засобів комерційного обліку електричної енергії (зокрема після проведення їх повторної параметризації, періодичної повірки, обслуговування та ремонту, а також після зміни форми власності чи власника (користувача) засобів комерційного обліку, електроустановок або об’єкта, де встановлені ці засоби комерційного обліку) не може бути заборонено або обмежено з причин їх невідповідності вимогам цього Кодексу за умови, що ці засоби комерційного обліку:
1) мають технічні характеристики, що відповідають або перевищують вимоги проєктних рішень, нормативно-правових актів та нормативних документів щодо комерційного обліку електричної енергії, які були чинними на день введення їх в експлуатацію;
2) були встановлені, введені в експлуатацію та облік до дня набрання чинності цим Кодексом на електроустановках та об’єктах електроенергетики, що відповідають вимогам проєктної документації на їх будівництво;
3) забезпечують можливість здійснення розрахунків між учасниками ринку відповідно до укладених договорів...
X. Вирішення суперечок
10.1. Загальні положення
10.1.1. Будь-яка суперечка між двома або більше сторонами, яка виникає у зв'язку з виконанням цього Кодексу та нормативних документів, що розроблені АКО, повинна бути розглянута керівництвом або уповноваженими представниками сторін після отримання письмової вимоги будь-якої зі сторін.
10.1.2. Керівництво або уповноважені представники сторін зобов'язані докладати зусиль для вирішення суперечок шляхом проведення переговорів, пошуку взаємоприйнятних рішень, вирішення суперечки своєчасно і в повному обсязі, продовження строків врегулювання розбіжностей тощо.
10.1.3. Для вирішення суперечок сторони можуть залучати незалежних експертів на договірних засадах. Експерт не повинен мати конфлікту інтересів зі сторонами суперечки і не може виступати в якості арбітра або посередника.
10.1.4. У разі недосягнення сторонами згоди вирішення зазначених суперечок проводиться АКО, Регулятором або в судовому порядку...".
"ПРАВИЛА роздрібного ринку електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18#n3...):
"VIII. Порядок розгляду звернень, скарг, претензій та актів про порушення цих Правил
8.1. Загальний порядок дій учасників роздрібного ринку електричної енергії під час розгляду звернень, скарг та претензій споживачів
8.1.1. Учасники роздрібного ринку під час здійснення діяльності з розподілу, передачі, постачання (продажу) електричної енергії споживачу, надання послуг комерційного обліку мають дотримуватись вимог чинного законодавства та укладених договорів.
Якщо між сторонами відповідного договору виникає спірне питання, сторони мають вжити усіх заходів, які застосовуються для врегулювання спірного питання, шляхом ініціювання проведення між сторонами переговорів щодо спірного питання, запропонувати можливі способи його вирішення. Під час проведення переговорів сторони мають спільно визначити найбільш прийнятне рішення для врегулювання спірного питання.
8.1.2. Споживач у разі порушення його прав та законних інтересів першочергово має звернутись до учасника роздрібного ринку зі зверненням/скаргою/претензією щодо усунення таким учасником порушення та відновлення прав та законних інтересів споживача.
До звернення/скарги/претензії споживач має додати наявні оригінали рішень або копії рішень, які приймалися за його зверненням/скаргою/претензією раніше, а також за наявності інші документи, необхідні для розгляду звернення/скарги/претензії, які після його (її) розгляду повертаються споживачу.
Якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, учасник роздрібного ринку може у строк не більше 3 календарних днів звернутися до споживача за додатковою інформацією, яка необхідна йому для повного та об'єктивного розгляду звернення/скарги/претензії.
У разі ненадання споживачем необхідної інформації (документів), пояснень щодо обставин, зазначених у зверненні/скарзі/претензії, учасник роздрібного ринку має надати споживачу роз'яснення (відповідь) виходячи з наявної у нього інформації. Ненадання споживачем додаткової інформації не є підставою для відмови учасником роздрібного ринку у розгляді звернення/скарги/претензії споживача...".
Применение срока исковой давности в данном случае, как предлагают выше коллеги, считаю невозможным, поскольку данные электросчетчика об объемах использованной электроэнергии невозможно определить во времени - эти данные или есть, или их нет.
Обратитесь к Вашему поставщику электроэнергии "АТ "Миколаївенерго"" (https://www.energy.mk.ua/).
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом.
Згідно з ч. 6 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» заборгованість власників квартир за укладеними договорами, пов’язаними з утриманням будинку та оплатою комунальних послуг, стягується в судовому порядку.
Процесуальний строк, що застосовується і у випадках суперечок з приводу надання житлово-комунальних послуг, стягнення заборгованості за їх несплату тощо, встановлюється тривалістю в три роки (стаття 257 Цивільного кодексу України). Період, за який кредитор має право стягувати заборгованість (в тому числі за житлово-комунальні послуги), визначається строком позовної давності.
При цьому боржник може врегулювати питання заборгованості на будь якому етапі. Якщо справа на боржника вже розглядається у суді, то боржник на будь-якій стадії судового процесу, відповідно до частини 2 статті 207 Цивільного процесуального кодексу України, за домовленістю з кредитором може укласти мирову угоду.
Якщо ж на боржника не було подано до суду, то він може скористатися правом та укласти договір розстрочення заборгованості.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно із законодавством Споживач має право звернутися для отримання будь-якої інформації, зокрема щодо заборгованості за житлово-комунальні послуги. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати (частина 7 статті 5 Закону України «Про звернення громадян»)
ВИСНОВОК: зверніться до постачальника електричної енергії, щоб дізнатися про розмір вашої заборгованості (з відповідним розрахунком), а після отримання відповіді - з пропозицією укласти договір про надання житлово-комунальної послуги та в разі необхідності договір про реструктуризацію заборгованості.
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото.
Всього доброго!
Щасти Вам!