Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 17 ноября 2021, вопрос №51626 150₴

Возврат скрипучих кресел от Barsky.UA

Здравствуйте!
Купил у отечественного производителя BarskyUA кресло для работы за компьютером (30 октября 2021. Доставлено было 03.11.2021), собрал, был очень доволен покупкой. Жаль, что не долго. На второй день начало скрипеть все: механизм под сидением, механизм отвода спинки назад на угол до 180 градусов, сама спинка внутри. Пальпацией еле-еле нашел место скрипа. Производитель любезно согласился обменять на аналогичное, я отказался, т.к. нашел в сети массу негативных отзывов клиентов, которые так же столкнулись со скрипом.
Из предложенных мне производителем кресел более дорогого сегмента я выбрал новое. Старое упаковал и передал курьерской службе. За новое отправил доплату на IBAN производителя.
Новое кресло (по документам продажа 09.11.2021, 10.11.2021 в ~20:30 было получено) было действительно лучше предыдущего: массивнее, винты с пружиной, механизм отвода спинки крепче. Порадовался я и второй раз. На следующий день новое кресло начало скрипеть в районе спинки.
Я решил в этот раз вернуть кресло полностью. Уточнил в представителей компании в Viber, заполнил бланк заявления на возврат, вложил в его в коробок и отправил курьерской службой.
Вчера (16.11.2021 вечером) пришло уведомление об успешной доставке коробка. Сегодня производитель молчит. Я обратился с вопросом о сроках возврата денег. В ответе было: "Его проверят в течении недели и в течении 14 дней по законодательству Вам вернут деньги".
Я поинтересовался номером статьи, на которую неявно ссылается представитель компании. В ответ тишина, а потом описание внутренних процессов компании: кресло проверит сервисная служба, затем они отдадут документы в бухгалтерию, последние вернут деньги.

Уважаемые Юристы.UA, быть может Вы мне подскажете номер статьи или нескольких статей, которые разрешают производителю так сильно растягивать сроки возврата денег?
Благодарю за Ваш труд!

Ответы юристов (4)

    Ангеліна
    Ангеліна 2 года назад

    Юрист, г. Киев, 4 года опыта

    Общаться в чате

    Добрий вечір!

    За загальним правилом відповідно до частини 3 статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

    Однак, в разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями відповідно до частини 4 статті 12 Закону України "Про захист прав споживачів" продавець (виконавець) повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Частина 9 цієї статті передбачає, що якщо всупереч вимогам цієї статті протягом установлених строків продавець (виконавець) не здійснює повернення сплаченої суми грошей за продукцію у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

    Примітка: договір, укладений поза торговельними або офісними приміщеннями - це договір, укладений із споживачем особисто в місці, іншому ніж торговельні або офісні приміщення продавця (п. 1.2 Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 р. №103 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1181-07#Text).

    Успіхів!

    • Александр Клиент 2 года назад

      Добрый вечер!

      Покупку я сделал через официальный сайт. Получается, что в моей ситуации продавец делает все верно. Я правильно Ваш ответ понял?

      Все равно несправедливо получается. Чтобы купить товар, нужно оплатить сразу всю сумму. Чтобы вернуть свои деньги за товар, нужно ждать до месяца.

      • Ангеліна
        100%
        Ангеліна 2 года назад

        Юрист, г. Киев, 4 года опыта

        Общаться в чате
        Покупку я сделал через официальный сайт. Получается, что в моей ситуации продавец делает все верно. Я правильно Ваш ответ понял?

        --

        Так, якщо Ви робили покупку онлайн, то в продавця є 30 днів на повернення Вам коштів.

        Законом встановлені такі довгі строки повернення коштів, оскільки потрібно також враховувати інтереси продавця. Отримані від Вас кошти він міг вже вкласти в розвиток свого бізнесу, і в момент повернення покупцем товару "вільних" коштів в продавця може вже не бути, тому йому потрібен час на повернення грошей. Крім того, якщо кошти повертаються на банківську карту, грошовий переказ буде здійснюватись через банк, який може затримати транзакцію.

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

    Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

    До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:

    1. Продовольчі товари.

    2. Лікарські засоби.

    3. Предмети сангігієни.

    4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.

    5. Корсетні товари.

    6. Парфюмерно-косметичні вироби.

    7. Перо-пухові вироби.

    8. Дитячі іграшки м’які.

    9. Дитячі іграшки гумові надувні.

    10. Зубні щітки.

    11. Мундштуки.

    12. Апарати для гоління.

    13. Помазки для гоління.

    14. Гребінці, гребені та щітки масажні.

    15. Сурдини (для духових музичних інструментів).

    16. Скрипкові підборіддя.

    17. Рукавички.

    18. Тканини.

    19. Тюлегардинні і мереживні полотна.

    20. Килимові вироби метражні.

    21. Білизна натільна.

    22. Білизна постільна.

    23. Панчішно-шкарпеткові вироби.

    24. Товари в аерозольній упаковці.

    25. Друковані видання.

    26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).

    27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.

    28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

    29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).

    30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).

    31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.

    Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.

    Якщо покупець не заявляє вимог письмово , а робота за договором виконана то згідно ст. 853 ЦК Украііни покупець має іі прийняти та оплатити згідно акту.

    Якщо покупець не підписує акт та не оплачує.

    Магазин направляє досудову вимогу про сплату наданих послуг за підписом директора ,рекомендованим листом з врученням на адресу покупця з додаванням договору, специфікаціі послуг , рахунок -фактуру до сплати ,та у разі ігнорування вимоги у 30-ти денний термін, подає до суду про стягнення коштів за товар та послуги і неустойку. Квитанцію з пошти та всі документи зберігаєте для суду.

    Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.

    На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю

    ---

    Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.

    Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:

    • товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню
    • товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували
    • минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару
    • є касовий або товарний чек

    Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

    Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    Серед найпопулярніших товарів, що повертаються:• телефони,• телевізори,• монітори,• відеокарти,• інша техніка та електроніка.Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.

    Обмін товару протягом 14 днів

    Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.

    Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.

    Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.

    Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.

    Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.

    Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.

    Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.

    Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.

    14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.

    Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.

    Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.

    Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.

    Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.

    Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.

    За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.

    ---

    Если магазин не идет на переговоры:

    . В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. () Поэтому жалобы должны быть: .

    1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей Управления Держпродспоживслужби в Сумской обл ( письменно подать заявление и онлайн )

    , чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.

    2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.

    3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников

    4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.

    Второе.

    Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.

    Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (

    https://ticket.cyberpolice.gov.ua/). Там же есть форма для електронного обращения.

    --

    C уважением,

    Константин Гончаренко


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України