Начните консультацию с юристом онлайн
Здравствуйте. Ситуация следующая:
1.07.2021 обратилась в стоматологическую клинику по вайберу, меня записали на 02.07, нужно было срочно отреставрировать передний зуб. Заплатила 1700грн. О том, что сделали некачественно я увидела только дома при нормальном освещении. Оставила отзыв клинике, на что мне ответили, что я была у них два!!! года назад, с ужасом и этот один зуб меня не спас бы. Хотя мы в июне только купили квартиру в Киеве, до этого лечились семьей в другом городе, и там есть мед.карта со всем до/после.
04.12, т.е. спустя 5 месяцев у меня выпала пломба, чего и следовало ожидать. Я опять написала им в гугл, на что мне ответили, что этот врач (директор клиники) уже год не ведет прием и вообще клиника в это время была закрыта в связи с сезоном отпусков, и у них установлены камеры.
Проблема в том, что я платила наличкой и квитанции нет. Есть скриншоты переписки с директором в вайбере, где она меня записывает на 02.07.2021 и их ответы в гугле, что у них было закрыто.
Вопрос в следующем: хочу вернуть свои деньги, какие мои действия, с учетом того, что чека нет.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеДоброго вечора!
Повернути кошти буде дійсно не просто, враховуючи, що інша сторона зовсім відкидає Ваші слова.
Але можна спробувати наступним чином:
1. Звернутись письмово із претензією до стоматології. У претензії вказати свої мотиви написання претензії, що вимагаєте, та строк реагування на претензію, а також інформацію про те. що будете вимушені звернутись до суду у випадку відсутності реаккції.
2. Після відсутності реакції, звернутись безпосередньо до суду із позовом про стягнення коштів. Перспективи позову звичайно сумнівні, враховуючи навіть відсутність будь-яких доказів отримання стоматологічної послуги (відсутність чеків або інших документів).
Але спробувати потрібно. І взагалі багато що залежить від претензії. Раджу почати саме з неї!
Звертайтесь, якщо потрібна допомога!
Успіххв!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня, Tetiana!
Кожний громадянин України має право на охорону здоров’я та медичну допомогу (стаття 49 Конституції України), що передбачає, зокрема:
Відповідно до пункту 3 Порядку контролю якості медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28 вересня 2012 року № 752, якість медичної допомоги − надання медичної допомоги та проведення інших заходів щодо організації надання закладами охорони здоров’я медичної допомоги відповідно до стандартів у сфері охорони здоров’я. Оцінка якості медичної допомоги − визначення відповідності наданої медичної допомоги встановленим стандартам у сфері охорони здоров’я.
Контроль якості надання медичної допомоги здійснюється, зокрема шляхом застосування методів зовнішнього та внутрішнього контролю якості медичної допомоги. Внутрішній контроль якості надання медичної допомоги здійснюється керівництвом закладів охорони здоров’я та/або медичними радами закладів охорони здоров’я в межах повноважень, визначених законодавством, у тому числі шляхом вивчення думки пацієнтів щодо наданої медичної допомоги.
Пацієнт має право на:
Виконавець медичних послуг (це лікарня, в якій працює лікар, або сам лікар, якщо він практикує в приватному порядку) зобов’язаний відшкодувати шкоду, заподіяну пацієнтові внаслідок неправомірних рішень, дій чи бездіяльністі. (ст. 1166 Цивільного кодексу України)
Однак не варто одразу писати позов і нести його до суду. Специфіка галузі охорони здоров’я дає можливості задіяти державні органи відповідальні за належне надання медичної допомоги.
Зокрема, Порядком контролю якості медичної допомоги, затвердженим Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28.09.2012 № 752 не лише визначено що таке якість медичної допомоги: надання медичної допомоги та проведення інших заходів щодо організації надання закладами охорони здоров’я медичної допомоги відповідно до стандартів у сфері охорони здоров’я (п.3), – а й встановлено, що зовнішній контроль якості надання медичної допомоги здійснюється органами державної виконавчої влади в межах повноважень, визначених законодавством, зокрема шляхом контролю за дотриманням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (п.6).
Водночас п.8 Порядку № 752 визначено, що в разі надходження скарг пацієнтів та/або близьких осіб, які доглядають за пацієнтами, шляхом клініко-експертної оцінки якості та обсягів медичної допомоги, яка здійснюється шляхом експертизи клінічних питань діагностики, лікування та реабілітації медичними радами закладів охорони здоров’я, клініко-експертними комісіями Міністерства охорони здоров’я України та/або управлінь охорони здоров’я протягом 30 днів з дня надходження відповідного звернення, про що складається висновок за результатами клініко-експертної оцінки. У деяких випадках проводиться і службове розслідування.
Саме до перелічених органів і варто звертатися у досудовому порядку зі скаргами.
Почати з керівника медичного закладу, якому слід подати скаргу згідно із вимогами закону «Про звернення громадян», належно її зареєструвавши. Якщо вимоги пацієнта не буде задоволено, далі можна звернутися до управління охорони здоров’я району, міста чи області. А далі – до Міністерства охорони здоров’я.
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото.
Всього доброго!
Щасти Вам!
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
В українському законодавстві немає поняття "лікарська помилка", однак лікаря можна притягнути до відповідальності за завдання шкоди здоров'ю
"Виходячи з роз'яснень до нормативно-правовим актів, в тому числі і карно-кримінальних, поняття "лікарська помилка" слід трактувати як похибку в професійній діяльності лікаря за умови, що ним не було допущено свідомої халатності або недбалості. Це поняття слід відрізняти від професійного злочину медичного працівника і нещасного випадку: лікарська помилка передбачає дефект в роботі, який виник незважаючи на сумлінне виконання лікарем своїх обов'язків
виникнення наслідків, які неможливо було передбачити або попередити. Професійні правопорушення: недбальство, халатність чи свідомі дії, спрямовані на завдання шкоди здоров'ю пацієнта.
Якщо пацієнт хоче довести, що лікар свідомо лікував неправильно – потрібно перевіряти дотримання лікарем протоколів надання медичної допомоги.
У розділі Кримінального кодексу України "Злочини проти життя та здоров'я особи" налічується 11 "медичних" статей, за якими може бути притягнутий до відповідальності медичний працівник (ст. 131, 1ф32, 136, 137,139,140,141 – 145). ст. 140 КК України (встановлює кримінальну відповідальність за неналежне виконання медпрацівником професійних обов'язків через несумлінне ставлення до них, якщо таке неналежне виконання спричинило за собою смерть людини або інші тяжкі наслідки) – загрожує 5 років відсторонення від роботи в медицині, виправні роботи до двох років, позбавлення волі до двох років.
По Вашому питанню Вам необхідно:
1. звернутися ПИСЬМОВО з заявою на ім я директора лікарні про бездіяльність лікаря
2. аналогічну заяву потрібно подати з детальним описом обставин та доказами до обласного і міського управлінь охорони здоровья.( Додати докази нотаріально завірені переписки з месенджерів)
Заяви написати письмово згідно ЗУ Про звернення громадян та просити надіслати письмову відповідь у 15 -ти денний термін.
ЗВЕРНУТИСЬ ПИСЬМОВО ДО: міського та обласного управління МОЗ, НЕХАЙ ПРИЗНАЧАТЬ ПЕРЕВІРКИ та повідомлять Вас письмово.
Зібравши документи звертаєтеся до суду з позовом про компенсацію збитків, додавши всі документи.
Якщо вони заперечують факт послуг то довести буде складно БЕЗ ПИСЬМОВИХ ДОКУМЕНТ.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте, Tetiana!
Вернуть денежные средства будет непросто, так как у Вас нет договора об оказании услуг, квитанции об оплате, акт выполненных работ.
При этом, имея только скриншоты переписки, Вы можете подать претензию в адрес стоматологической клиники с требованием вернуть денежные средства, предупредив о подаче жалоб в Министерство охраны здоровья Украины (об отсутствии профессиональных методов работы, поставить вопрос об отмене лицензии) и Главное управление Госпродпотребслужбы в г.Киеве (защита прав потребителей и санитарное состояние).
В случае, если не будет результата от поданной претензии в адрес стоматологической клиники, рекомендую подать жалобы для проведения проверок и принятия мер реагирования:
- в Министерство охраны здоровья Украины (об отсутствии профессиональных методов работы, поставить вопрос об отмене лицензии):
ГАРЯЧА ЛІНІЯ МОЗ Украіни (по буднях з з 9:00 до 18:00)
0 800 505 201
КОНТАКТИМОЗ України01601, м. Київ, вул. Грушевського 7Тел.+38 044 253 61 94E-mail: moz@moz.gov.ua
КОНТАКТИПриймальня громадян04071, м. Київ, вул. Ярославська, 41Тел.+38 044 425 05 26
- Главное управление Госпродпотребслужбы в г.Киеве (защита прав потребителей и санитарное состояние):
Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві Індекс:04053Місто:КиївАдреса:вул. Некрасовська, 10/8 Телефон:(044) 486-54-86Факс:(044) 486-40-27 E-Mail:info [AT] kyiv-dpss.gov.uaСайт:http://ses.gov.ua Прес-служба:pressa [AT] kyiv-dpss.gov.ua Відділ розглядузвернень громадян:Телефон: (044) 486-95-85 або (063) 639-09-09zvernen [AT] kyiv-dpss.gov.ua Керівник:РУБАН Олег МиколайовичВ противном случае, если денежные средства возвращены не будут, необходимо обращаться с иском в суд, но это если проведённые проверки подтвердят факты, указанные в жалобах, иначе это не будет иметь смысла, так как будет очень затратно для Вас, а результата может и не быть.
Всего доброго, удачи Вам!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
"Стаття 1166. Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду
1. Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
2. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
3. Шкода, завдана каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи внаслідок непереборної сили, відшкодовується у випадках, встановлених законом...
Стаття 1172. Відшкодування юридичною або фізичною особою шкоди, завданої їхнім працівником чи іншою особою
1. Юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків...
Стаття 1195. Відшкодування шкоди, завданої каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я
1. Фізична або юридична особа, яка завдала шкоди каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я фізичній особі, зобов'язана відшкодувати потерпілому заробіток (дохід), втрачений ним внаслідок втрати чи зменшення професійної або загальної працездатності, а також відшкодувати додаткові витрати, викликані необхідністю посиленого харчування, санаторно-курортного лікування, придбання ліків, протезування, стороннього догляду тощо.
2. У разі каліцтва або іншого ушкодження здоров'я фізичної особи, яка в момент завдання шкоди не працювала, розмір відшкодування визначається виходячи з розміру мінімальної заробітної плати.
3. Шкода, завдана фізичній особі каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, відшкодовується без урахування пенсії, призначеної у зв'язку з втратою здоров'я, або пенсії, яку вона одержувала до цього, а також інших доходів.
4. Договором або законом може бути збільшений обсяг і розмір відшкодування шкоди, завданої потерпілому каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я.";
"Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди
1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.
2. Моральна шкода полягає:
1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;..".
Гражданский процессуальный кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text):
"Стаття 4. Право на звернення до суду за захистом
1. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів...
Стаття 15. Правнича допомога
1. Учасники справи мають право користуватися правничою допомогою...
Стаття 133. Види судових витрат
1. Судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов’язаних з розглядом справи.
2. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
3. До витрат, пов’язаних з розглядом справи, належать витрати:
1) на професійну правничу допомогу;...".
Во-первых, Вы имеете право обратиться в суд с иском к клинике о возмещении имущественного (как оплаченной суммы, так и лечения зуба в другом месте), а также морального вреда сразу, непосредственно, без обжалования по административной иерархии - общеизвестны тщетность и безрезультатность этих жалоб, будут потрачены время и нервы. Во-вторых, Вы вправе обратиться за правой помощью; стоимость этой помощи в случае удовлетворения иска будет взыскана с ответчика. В-третьих, в отличие от уголовного в гражданском судопроизводстве действует презумпция не невиновности, а виновности - ответчик должен доказать, что Вы не обращались, не лечились и не в них Вам причинен вред здоровью. Что касается оплаты наличными, то это дополнительное нарушение работниками, врачами клиники. Что касается отказа клиникой от акта лечения, то должны быть, не может не быть журналов учета пациентов, базы данных в компьютере, в том числе, касательно оплаты - т.е. сведения или будут или будут уничтожены (подчистка в журналах, информация в программах изменена датой после Ваших обращений или подачи Вами иска). В иске может быть изложено ходатайство об обеспечении доказательств во избежание их уничтожения, подделки - это уже вопрос юриста.
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
добрый вечер
можете конечно попробовать как рекомендуют мои коллеги - но я считаю что шансы у Вас равны - 0
1 у Вас нет договора
2. у Вас нет квитанции про оплату
3 Вам будет проблематично доказать что были предоставлены некачественные усдуги
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
ДОДАТКОВО:
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):
Стаття 1172. Відшкодування юридичною або фізичною особою шкоди, завданої їхнім працівником чи іншою особою
1. Юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків.
Стаття 1166. Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду
1. Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
2. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди
1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.
2. Моральна шкода полягає:
1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
Згідно статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.
Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.
У разі виявлення недоліків вже у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:
Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.
З метою досудового вирішення спору, впливу як на лікаря, так і на адміністрацію лікарні вважаю належним направити на ім'я керівника лікарні заяву-претензію з викладом ситуації, вимозі відшкодування грошового збитку під страхом звернення до суду та стягнення додатково моральної шкоди. Заява-претензію направити під реєстрацію його вручення на Вашому екземплярі або поштовим рекомендованим відправленням.
Шкода, завдана внаслідок недоліків товарів, робіт (послуг) відшкодовується в судовому порядку, в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до ч. 5 ст. 28 ЦПК України позови про захист прав споживачів можуть пред’являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача або за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.
Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав (частина третя статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").
Для підтвердження фактів у справах про захист прав споживачів при виконанні робіт (наданні послуг), сторонам необхідно представити наступні докази:
Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото.
Всього доброго!
Щасти Вам!