Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 05 декабря 2021, вопрос №52673 150₴

Аварійна бригада ДТЕК вже 5 днів не виконує заявку

В мене пропала електрична фаза (1 із 3) в приватному будинку, який опалюється електричним котлом. 1 грудня я повідомив про проблему «ДТЕК регіональні мережі», через кол-центр.

Сьогодні вже 5 день, коли мені обіцяють що приїдуть і не їдуть. Дзвоню оператору, кажуть точно в 15:00 будуть і потім нікого нема.

Підскажіть, які важелі впливу я можу застосувати, щоб аварійна бригада приїхала і вирішила мою проблему? Також цікавить максимальний термін реакції, аварійної бригади на такі заявки.

Прошу вказати відповідні норми закону, щоб я міг на них посилатись в розмові та в своїх скаргах.

Ответы юристов (5)

    Гончаренко Константин

    Доброго дня.

    Відповідно до закону України "Про житлово - комунальні послуги" поточний ремонт та обслуговування внутрішньобудинкових систем що використовуються для надання комунальних послуг здійснює постачальник таких послуг з яким укладено індивідуальні договори про надання послуг, якщо такі договори не укладені або не передбачають ремонт та обслуговування то цю вункцію виконують ОССБ або ЖЕК.

    Відшкодовувати заподіяні збитки повинна особа з вини якої відбулось пошкодження комунікацій, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

    ч. 2 ст. 1166 ЦК України визначає особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

    Таким чином, якщо буде доведено, що пошкодження комунікацій виникло з вини особи яка повинна їх обслуговувати, здійснювати поточний ремонт в наслідок не належного виконання покладеного обов'язку (поточний ремонт / обслуговування), то така шкода відшкодовується постачальником послуг (теплопостачання в даному випадку) або ОСББ/ЖЕК якщо договри з постачальником не укладені або не містять умову про обслуговувуння комунікацій. Не належність виконання обов`язку з поточного ремонту довести нескладно поточний ремонт плановий та повинен бути документально підтверджений, якщо документу про його проведення не має то і ремонту не було.

    В свою чергу вам необхідно зібрати докази того, що (мережа) була пошкоджена не з вашої вини та не в наслідок ваших дій. Як показує практика наведені факти доводяться в судовому порядку шляхом залучення експерта.

    Об'єднані диспетчерські служби (ОДС) створено для централізованого управління і контролю за технічним станом жилого фонду на мікрорайони або групи будинків. Для кожної ОДС установлюється перелік об'єктів диспетчеризації і контрольованих параметрів інженерного обладнання.

    Заявки до ОДС на несправність інженерного обладнання або конструкцій розглядаються в день їх надходження.

    Функції :

    • ведення в спеціальних журналах обліку заявок на оперативне усунення несправностей і ушкоджень інженерного обладнання в квартирах, будівельних конструкціях та інших елементах будинків, протипожежного обладнання і контроль термінів та якості виконання.
    • безперервний контроль за роботою інженерного обладнання жилих будинків мікрорайону (ліфтів, систем опалення і ГВП, ХВП та каналізації, газопостачання, електрощитових та кодових замикальних пристроїв у жилих будинках.)
    • виконання заявок населення щодо усунення несправностей і пошкоджень будинкового обладнання
    • вжиття оперативних заходів для забезпечення безпеки громадян у місцях аварійного стану конструкцій будинків, своєчасного прибирання територій домоволодінь, очищення покрівель від снігу.

    Робота ОДС здійснюється цілодобово.

    Про всі аварії або перерви в роботі систем водопостачання, каналізації, тепло-, електропостачання ОДС терміново повідомляє аварійну службу виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також спеціалізовані організації, які обслуговують ліфти, газове, водопровідно-каналізаційне й інше обладнання.

    Рекомендую зареэструвати письмову заяву у абонентському відділі, аби Вам надали письмову відповідь про вжиті заходи у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    100%

    Добрий вечір, Сергій!

    Ви можете посилатися на невиконання умов договору зі сторони ДТЕК, там повинні бути зазначені і штрафні санкції за невиконання умов договору.

    Важелі впливу, це:

    І. Дзвінки, для того, щоб оперативно реагувати:

    1) на Урядову гарячу лінію:

    - 1545

    2) дзвінки до ДТЕК:

    Для стаціонарних телефонів

    1588

    Окрема лінія для юридичних клієнтів:

    +38 (044) 201 5858

    Для мобільних телефонів

    +38 (044) 202 1588

    +38 (067) 210 1588

    +38 (050) 210 1588

    +38 (073) 202 1588

    Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів

    0 800 501 588

    3) в поліцію за телефоном 102, щоб зафіксувати факт відсутності електроенергії та порушення зі сторони ДТЕК, як докази того, що має місце.

    ІІ. Подання:

    1) письмової претензії на ім'я Генерального директора Денису Бондарю, як на електронну адресу, так і через Укрпошту.

    2) подання скарги Регулятору, як на електронну адресу, так і через Укрпошту:

    https://www.dtek-kem.com.ua/ua/applications-submis...

    ІІІ. Подання позовної заяви до суду до відповідача: ДТЕК.

    Нормативно-правові акти, що регулюють відносини на роздрібному ринку:

    Права споживачів, місце та порядок одержання інформації споживачами:

    Закон України «Про ринок електричної енергії» передбачає такі права споживачів:

    Згідно ч.1, 2 ст. 58 Закону, Споживач має право:

    • отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та вимогами до якості електричної енергії;
    • на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;
    • на відшкодування збитків, завданих внаслідок невиконання його контрагентами умов договорів, укладених на ринку електричної енергії;
    • подавати відповідному електропостачальнику, оператору системи розподілу звернення, скарги та претензії, зокрема щодо якості електропостачання, щодо надання послуг з постачання електричної енергії та отримувати в установленому законодавством порядку вмотивовані відповіді або повідомлення про заходи щодо усунення електропостачальником причин скарги;
    • подавати Регулятору скарги відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів;
    • отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору постачання електричної енергії споживачу;
    • інші права відповідно до законодавства та укладених договорів.

    Всього доброго!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрий вечір, Сергій!

    Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон).

    Відповідно до статті 1 Закону житлово-комунальні послуги — результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

    Статтею 13 Закону визначено, що залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги, зокрема, поділяються на:

    — комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);

    — послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо).

    Статтею 19 Закону відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

    Згідно пункту 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 21.07.2005 № 630 (із змінами) (далі – Правила) послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформлюється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

    Окрім того, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2009 № 529 «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», до Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, входить технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем.

    Відповідно до пункту 2 статті 21 Закону виконавець зобов’язаний зокрема здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором та/або законодавством.

    Пунктом 2.3.7 Правил утримання жилих будинків і прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76 (далі – Правила утримання), технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації та витрати на виконання цих робіт здійснюються відповідно до законодавства.

    Відповідно до статті 31 Закону виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

    Механізм формування тарифів на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначено Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» (далі — Порядок).

    Відповідно до пункту 13 Порядку, витрати з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення і зливової каналізації та з ліквідації аварій у внутрішньоквартирних мережах визначаються за кожною інженерною системою окремо.

    У разі виконання робіт з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем субпідрядним способом витрати визначаються згідно з договорами, укладеними між виконавцем та субпідрядниками.

    Також слід зазначити, що частиною третьою пункту 8 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 визначено, що витрати на технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, водовідведення включаються до складу тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території.

    Беручи до уваги вищезазначене, обов’язок щодо утримання в належному технічному стані, здійснення технічного обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових мереж, вжиття заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій слід відносити до обов’язків виконавця послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

    Саме на нього Вам потрібно подавати скарги.

    Закон України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...):

    Стаття 1. Звернення громадян

    Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 3. Основні терміни, що вживаються в цьому Законі

    Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

    Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

    Стаття 5. Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

    Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

    Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

    знайомитися з матеріалами перевірки;

    подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

    бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

    користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

    одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

    висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

    вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

    Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Адвокат Евгений Александрович

    Сергій!

    Додатково:

    Контактні дані Регулятора - Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (Регулятора)

    03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19

    Телефон

    +380 (44) 204-48-27

    Електронна пошта

    box@nerc.gov.ua

    Нормативно-правові засади діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послугЗАКОНИ УКРАЇНИ: УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ:ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ:

    Регулятор має право:

    1) приймати рішення з питань, що належать до його компетенції, які є обов'язковими до виконання;

    2) вимагати від операторів систем передачі та розподілу електричної енергії або операторів газотранспортної та газорозподільних систем за необхідності змінювати умови і положення, у тому числі тарифи або методики, з метою забезпечення їх пропорційності і застосовування на недискримінаційній основі;

    3) отримувати безоплатно на свій запит необхідні для виконання покладених функцій:

    • від суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, – копії документів, статистичну та іншу інформацію про їхню діяльність;
    • від органів державної влади – документи, матеріали, статистичну та іншу інформацію, необхідну для виконання покладених функцій;

    4) вимагати від суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, надання у визначені Регулятором строки, але не менш як протягом 10 робочих днів, завірених в установленому законодавством порядку копій документів, пояснень та іншої інформації, пов'язаної з провадженням такими суб'єктами ліцензованої діяльності, необхідних для виконання покладених функцій;

    5) передавати у порядку, встановленому законодавством, відповідним державним органам матеріали про виявлені факти порушення законодавства;

    6) звертатися до суду з підстав, передбачених законом, та здійснювати захист своїх прав та законних інтересів у суді;

    7) залучати вчених та спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розроблення проєктів нормативно-правових актів, проведення консультацій та експертиз у сферах енергетики та комунальних послуг;

    8) укладати угоди про співробітництво з питань своїх повноважень з іноземними і міжнародними органами та організаціями, у тому числі з регулюючими органами інших держав;

    9) співпрацювати з регулюючими органами інших держав і Радою регуляторних органів Енергетичного Співтовариства, отримувати і надавати будь-яку інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до цього Закону;

    10) утворювати за потреби у межах своєї компетенції робочі групи, постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи;

    11) інші права, визначені законом.

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович

    "ПРАВИЛА роздрібного ринку електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18#n2...):

    "...I. Загальні положення

    1.1. Визначення основних термінів та понять...

    1.1.2. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:...

    споживач електричної енергії - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання;...

    V. Права, обов'язки та відповідальність учасників роздрібного ринку

    5.1. Права, обов'язки та відповідальність оператора системи...

    5.1.2. Оператор системи зобов'язаний:...

    23) розглядати звернення, скарги та претензії споживача щодо надання послуг, пов'язаних з розподілом (передачею) електричної енергії, та приймати з цього приводу рішення у строки, передбачені законодавством;

    24) приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв'язку) споживачів та інших користувачів системи передачі (розподілу) електричної енергії щодо порушення електропостачання або порушення показників якості електричної енергії, а також вживати заходів до відновлення електропостачання та приведення показників якості електроенергії у відповідність до вимог Кодексу системи передачі та Кодексу систем розподілу;

    25) вести облік звернень (заяв, скарг, пропозицій, претензій) споживачів та інших користувачів системи передачі (розподілу), у тому числі щодо якості обслуговування споживачів оператором системи, якості електричної енергії тощо;..".

    "КОДЕКС системи передачі" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0309874-18#n3...):

    "XI. Надання послуг з передачі електричної енергії та з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління...

    4. Порядок відновлення передачі електричної енергії споживачам

    4.1. Відновлення тимчасового припинення/обмеження передачі електричної енергії здійснюється ОСП за зверненням Користувача протягом 5 робочих днів з дати отримання звернення щодо відновлення електроживлення...

    4.3. Звернення електропостачальника/споживача щодо відновлення електроживлення споживача подається ОСП у письмовому вигляді із зазначенням:

    найменування, юридичної адреси електропостачальника/споживача та його контактних даних (телефон, факс, електронна адреса);

    найменування, юридичної адреси, переліку посадових осіб споживача, відповідальних за безпечну експлуатацію струмоприймачів та їх контактні дані (телефон, факс);

    дати відновлення електроживлення споживача.

    4.4. ОСП протягом одного робочого дня опрацьовує звернення щодо відновлення електроживлення споживача з точки зору поточного балансу потужності в ОЕС України та гарантій безпеки постачання електричної енергії іншим споживачам і письмово повідомляє споживача про прийняття до виконання звернення щодо відновлення його електроживлення, дату і час виконання цієї операції (з обґрунтуванням, якщо дата відрізняється від зазначеної в повідомленні електропостачальника/споживача), а також попереджає споживача про заходи, яких той має вжити для забезпечення безпечного відновлення електроживлення...

    4.6. Споживач зобов'язаний вжити заходів для забезпечення безпечного відновлення електроживлення та письмово повідомити про це ОСП, а також забезпечити присутність посадових осіб, відповідальних за безпечну експлуатацію струмоприймачів, на об'єкті відновлення електроживлення у час, визначений у повідомленні ОСП.

    4.7. Після виконання процедур, зазначених у пунктах 4.4-4.6 цієї глави, та отримання необхідних підтверджень ОСП здійснює відновлення електроживлення споживача шляхом приведення в дію відповідних комутаційних апаратів або приєднання струмоприймачів споживача до системи передачі...".

    Кодекс з незромілих причин передбачає юридичну адресу споживача та його відповідальних осіб (що властиве для юридичних осіб), але вважаю, що наведені вимоги відновлення електропостання стосуються ткож споживача-фізичної особи. З незромілих причин Кодекс у підп.4.1. передбачає "Користувача" (яким є юридична особа) в той час, як п.4 передбачає "спожавача". Крім того, відповідно до Правил, заява може бути подана усно - Кодекс, знов уж таки передбачє лише письмове звернення (що притаманно юридичні особі).

    Дивіться також, за необхідності Закон України "Про ринок електричної енергії" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2019-19#n1138)


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України