Задайте вопрос юристу

885 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 06 января 2022, вопрос №54038 150₴

Можно ли сделать возврат товара и получить деньги

Могу ли я вернуть товар(робот пылесос),если пришел домой он поработал 10мин и мне не нравиться как он убирает.?
Следы от эксплуатации ,волос на щётке.

Ответы юристов (7)

    Білогай Ігор Петрович
    Білогай Ігор Петрович 2 года назад

    Юрист, г. Конотоп, 8 лет опыта

    Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

    Варто пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

    Обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром. Пам’ятайте, що наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

    Винограденко Антон Анатолійович
    30%
    Винограденко Антон Анатолійович 2 года назад

    Юрист, г. Харьков, 14 лет опыта

    Доброго дня!

    Є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.

    Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.

    Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований, тому акцентуйте увагу на тому, що пилосос не був у використанні. Приберіть сліди експлуатації.

    Також згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.

    Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.

    Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.

    Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.

    В магазині спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.

    За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів.

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Добрый день, Сергей!

    Законом Украины «О защите прав потребителей» предусмотрено, что в течение 14 дней с момента оформления покупки исправный товар, т.е. товар надлежащего качества, который по каким-либо причинам не понравился покупателю, можно вернуть.

    В соответствии со статьей 9 Закона Украины «О защите прав потребителей» потребитель вправе обменять непродовольственный товар надлежащего качества на аналогичный у продавца, у которого он был приобретен, если товар не удовлетворил его по форме, габаритам, фасону, цвету, размеру или по другим причинам не может быть им использован по назначению.

    Условия обмена:

    - если товар не использовался;

    - сохранен его товарный вид, потребительские свойства, пломбы, ярлыки;

    - сохранен расчетный документ с датой продажи.

    При расторжении договора купли-продажи расчеты с потребителем производятся исходя из стоимости товара на время его покупки. Средства, уплаченные за товар, возвращаются потребителю в день расторжения договора, а в случае невозможности возвратить деньги в день расторжения договора - в другой срок по договоренности сторон, но не позднее семи дней.

    Как правило, когда Вы настаиваете именно на возврате товара, продавец в магазине будет ссылаться на вышеупомянутую статью 9 Закона Украины «О защите прав потребителей» и уверять, что товар можно только обменять на другой аналогичный. Однако это не так!

    Если представитель торгового заведения не воспринимает никакие аргументы, то единственным вариантом разрешения спора будет обращение в суд. Для этого Вам следует зафиксировать факт обращения в магазин, то есть вручить под роспись представителю магазина заявление с требованием о возврате товара, если у Вас отказываются принять так заявление - его следует направить по почте или курьером и сохранить доказательства отправки.

    Для оформления расторжения договора (заявление о возврате) нужно написать заявление на имя директора магазина о возврате товара. В заявлении следует указать название и реквизиты продавца (магазина, общества или физического лица-предпринимателя). Как правило такая информация содержится в чеке, или на стенде «Уголок потребителя». Также необходимо указать свои фамилию, имя, отчество и контактные данные (адрес, телефон). В заявлении следует указать, когда и какой товар был приобретен, по какой цене, а также указано, что вещь не подошла вам по одной из следующих характеристик: форма; габариты; фасон; цвет; размер (или другие причины) и поэтому не может быть им использован Вами по назначению.

    Образец заявления по ссылке www.zahist-prav-spogivachiv.com/forma-tovar-nalezh...

    Для досудебного урегулирования спора Вы можете обратиться в Государственную службу Украины по вопросам безопасности пищевых продуктов и защиты потребителей в соответствующем регионе. Контакты по ссылке https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani

    Если у Вас есть дополнительные вопросы - обращайтесь

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено, що протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

    Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Відповідно до норм чинного законодавства споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Варто пам’ятати, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Наступною обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром. Пам’ятайте, що наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

    Адвокат  Євген Олександрович
    36.7%
    Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Добрий день, Сергій!

    "Могу ли я вернуть товар(робот пылесос),если пришел домой он поработал 10мин и мне не нравиться как он убирает? Следы от эксплуатации ,волос на щётке"?

    - Так, маєте право протягом 14 днів.

    Згідно зі ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості проводиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.

    За загальним правилом повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів (не рахуючи дня купівлі).

    Споживач має право повернути або обміняти придбаний товар, якщо він не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Слід мати на увазі, що повернути або обміняти товар можна, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, тобто, якщо ви, наприклад, придбали зимове взуття, одразу його взули і прийшовши з магазину дододому, зрозуміли, що воно вам замале, то такий товар вже не підлягатиме поверненню, адже вважатиметься вживаним.

    Якщо ви вирішили обміняти товар, але аналогічного товару немає у продажу, ви маєте право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

    У разі, якщо споживач вважає, що його права та законні інтереси порушені він має право на їх захист у визначеному законом порядку.

    Негайно після виявлення факту порушення своїх споживчих прав необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення права. Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута, на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з керівництвом закладу не призвели до задоволення ваших законних вимог, необхідно звертатися до Держпродспоживслужби або її територіальних органів в областях та місті Києві зі зверненням про порушення законодавства про захист прав споживачів, оформленим відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», до якого додати підтверджуючі документи.

    У випадку, якщо результати звернення до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право за захистом своїх порушених прав звернутися до суду.

    Позивачі у справах про захист своїх прав як споживачів звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях (ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів»).

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

    Доброго дня!

    Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

    Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

    До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:

    1. Продовольчі товари.

    2. Лікарські засоби.

    3. Предмети сангігієни.

    4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.

    5. Корсетні товари.

    6. Парфюмерно-косметичні вироби.

    7. Перо-пухові вироби.

    8. Дитячі іграшки м’які.

    9. Дитячі іграшки гумові надувні.

    10. Зубні щітки.

    11. Мундштуки.

    12. Апарати для гоління.

    13. Помазки для гоління.

    14. Гребінці, гребені та щітки масажні.

    15. Сурдини (для духових музичних інструментів).

    16. Скрипкові підборіддя.

    17. Рукавички.

    18. Тканини.

    19. Тюлегардинні і мереживні полотна.

    20. Килимові вироби метражні.

    21. Білизна натільна.

    22. Білизна постільна.

    23. Панчішно-шкарпеткові вироби.

    24. Товари в аерозольній упаковці.

    25. Друковані видання.

    26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).

    27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.

    28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

    29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).

    30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).

    31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.

    Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.

    Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.

    На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю

    ---

    Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.

    Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:

    • товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню
    • товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували
    • минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару
    • є касовий або товарний чек

    Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

    Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    Серед найпопулярніших товарів, що повертаються: • телефони, • телевізори, • монітори, • відеокарти, • інша техніка та електроніка. Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.

    Обмін товару протягом 14 днів

    Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.

    Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.

    Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.

    Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.

    Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.

    Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.

    Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.

    Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.

    14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.

    Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.

    Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.

    Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.

    Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.

    Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.

    За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.

    ---

    Если магазин не идет на переговоры:

    . В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. () Поэтому жалобы должны быть: .

    1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей Управления Держпродспоживслужби в области

    , чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.

    2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.

    3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников

    4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.

    Второе.

    Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.

    Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (

    https://ticket.cyberpolice.gov.ua/). Там же есть форма для електронного обращения.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта

    Возврат товара надлежащего качества в течение 14 дней с момента покупки.

    На основании ст. 9 Закона Украины «О защите прав потребителя » обмен/возврат товара производится в течение 14 дней с момента покупки (товар не подошел по цвету, форме, габаритам, размеру или по иным причинам не может быть использован). Условия обмена/возврата: • товар не был в употреблении и никоим образом не использовался; • не производился монтаж и подключение оборудования, не делались какие-либо настройки; • полностью сохранена фирменная упаковка и комплект поставки (включая ярлыки и пломбы); • товар находится в том же состоянии, что и на момент покупки/передачи пользователю (в исправном техническом состоянии, без каких-либо механических повреждений и дефектов); • наличие расчётных документов на товар полученных потребителем вместе с товаром. В таком случае клиент оплачивает обратную доставку техники согласно действующим тарифам. Процедура обмена/возврата: • Вы связываетесь с менеджером Интернет-магазина и ставите его в известность о том, что хотите вернуть/обменять товар. • Предоставляете информацию: дата покупки товара, причина возврата, адрес и контактные номера телефонов. • В течении 14 дней с момента подачи заявки на обмен/возврат, если все условия выполнены, менеджером Интернет-магазина с Вами будет согласован день и время проведения процедуры возврата (обмена). • Место, где будет произведён возврат, согласовывается с менеджером Интернет-магазина в телефонном режиме. • При возврате товара осматривается техника на предмет наличия механических повреждений, проверяется работоспособность. • Если состояние техники соответствует всем вышеописанным условиям, клиенту возвращаются деньги за товар в объеме, указанном в накладной (безналичный расчёт) или чеке. • Клиент обязан заполнить и подписать Заявление на возврат по предоставленной форме, Акт приёма-передачи в двух экземплярах (1 экземпляр остаётся клиенту), накладную на возврат (безналичный расчёт).

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA