Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Защита прав потребителей, 30 января 2022, вопрос №55305 150₴

Замовив і оплатив комп'ютер в інтернет магазині за зниженою ціною

Замовив і оплатив ПК за 29грн. Сума замовлення була замалою для відправки (потрібно було 500грн.), тож я додав в корзину ще товар (мишку за 699грн.) Ввів свої дані, місце доставки, зробив онлайн оплату (чеки є).

Сьогодні менеджер зі мною не зв'язувався, хоча працюють вони з 9 до 21 без вихідних. В персональному кабінеті на сайті магазину замовлення присутнє та має статус "обробляється".

Написав менеджеру у чаті на сайті, дав йому номер замовлення, він сказав, що такого не існує. Потім він мені зателефонував та перепитав, що саме я замовляв. В результаті він сказав, що ціна цього ПК 52000грн. і завтра бухгалтерія вийде на роботу та поверне мені кошти за замовлення, що за 29грн. купити комп'ютер - не можливо. Я ж сказав, що не даю на це згоду і хочу оплачений товар.
Далі на фото видно ту ж саму розмову, але вже у чаті.

Чи можливо по закону щось вдіяти з цією ситуацією? Дякую.

Ответы юристов (7)

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий вечір, Nazar M!

    Так, мають місце неправдиві відомості щодо вартості товару, може бути помилка на сайті, що у всякому випадку порушує Ваші права, як споживача.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про захист прав споживачів

    (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):

    Про захист прав споживачів | від 12.05.1991 № 1023-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 15. Право споживача на інформацію про продукцію

    1. Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.

    Інформація про продукцію повинна містити:

    1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;

    3) дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;

    4) відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;

    5) позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;

    6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;

    6-1) виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках;

    7) дату виготовлення;

    8) відомості про умови зберігання;

    9) гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);

    10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;

    11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

    12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

    Інформація про послуги, пов'язані з концертною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, повинна містити дані про використання чи невикористання виконавцями музичних творів фонограм власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору з музичним супроводом або без нього чи фонограм музичного супроводу до власного вокального, інструментального, вокально-інструментального виконання музичного твору.

    Стосовно продукції, яка за певних умов може бути небезпечною для життя, здоров'я споживача та його майна, навколишнього природного середовища, виробник (виконавець, продавець) зобов'язаний довести до відома споживача інформацію про таку продукцію і можливі наслідки її споживання (використання).

    Нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами, можуть бути встановлені додаткові вимоги до змісту інформації про продукцію. У разі якщо нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, встановлено спеціальні вимоги до змісту інформації про певні види продукції, положення цієї частини застосовуються у частині, що не охоплюється такими спеціальними вимогами.

    Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.

    2. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), визначеним відповідними нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, або, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування.

    Інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводитися до нього за допомогою засобів дистанційного зв'язку.

    3. Продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

    Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.

    Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

    На аукціонних торгах споживачам повинна повідомлятися стартова ціна продажу відповідного товару.

    Ціна товару зазначається за одну упаковку такого товару, а якщо товар поставляється без упаковки - за одиницю вимірювання, яка звичайно застосовується до такого товару.

    У разі коли за одну ціну пропонується кілька товарів, робіт або послуг чи їх поєднання або якщо продавець (виконавець) надає споживачеві при реалізації однієї продукції право одержати іншу продукцію за зниженою ціною, до споживача доводиться інформація щодо:

    1) змісту та вартості пропозиції та у разі пропонування товарів, робіт або послуг за одну ціну - ціни таких товарів, робіт або послуг, взятих окремо;

    2) умови прийняття пропозиції, зокрема строку її дії та будь-яких обмежень, включаючи обмеження щодо кількості.

    Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.

    4. Вживання понять "знижка" або "зменшена ціна" або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:

    1) якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб'єкт господарювання;

    2) якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;

    3) якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.

    Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.

    5. Вживання поняття "розпродаж" або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:

    1) якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;

    2) якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;

    3) якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.

    Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.

    6. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.

    Дія положень цієї частини поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.

    7. У разі коли надання недоступної, недостовірної, неповної або несвоєчасної інформації про продукцію та про виробника (виконавця, продавця) спричинило:

    1) придбання продукції, яка не має потрібних споживачеві властивостей, - споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування завданих йому збитків;

    2) неможливість використання придбаної продукції за призначенням - споживач має право вимагати надання у прийнятно короткий, але не більше місяця, строк належної інформації. Якщо інформацію в обумовлений строк не буде надано, споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування збитків;

    3) заподіяння шкоди життю, здоров'ю або майну споживача - споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) вимоги, передбачені законом, а також вимагати відшкодування збитків, завданих природним об'єктам, що перебувають у його володінні на праві власності або на інших підставах, передбачених законом чи договором.

    8. Збитки, завдані споживачеві недобросовісною рекламою, підлягають відшкодуванню винною особою у повному обсязі.

    Продавець не звільняється від відповідальності у разі неодержання ним від виробника (імпортера) відповідної інформації про товар.

    9. Під час розгляду вимог споживача про відшкодування збитків, завданих недостовірною або неповною інформацією про продукцію чи недобросовісною рекламою, необхідно виходити з припущення, що у споживача немає спеціальних знань про властивості та характеристики продукції, яку він придбаває".

    Ви маєте право подати:

    - претензію у адресу магазина з вимогою надати товар або повернути кошти, разом з наданням копій скріншотів щодо вартості товару та квитанцій про проведення оплати;

    - скаргу до Держпродспоживслужбі України для проведення перевірки, разом з наданням копій скріншотів щодо вартості товару та квитанцій про проведення оплати;

    - якщо не буде результату, то подати позовну заяву до суду про захист прав споживачів, про відшкодування майнової та моральної шкоди, без оплаті судового збору.

    Всього доброго!

    Карпенко Андрей Владимирович

    Добрый вечер!

    Выставив свой товар на витрину и установив на него цену, продавец уже сделал покупателю оферту, т.е. предложение купить этот товар по указанной цене и на описанных на сайте условиях. Покупатель же эту цену и условия принял, более того — сделал полную оплату. Сделка состоялась.

    Своими сообщениями продавец подтвердил получение заказа и предоплату. Не было от него никаких сообщений об отсутствии товара.

    Помимо нарушения Закона Украины «О защите прав потребителей», можно вспомнить еще о Приказе Министерства экономики Украины «Об утверждении Правил продажи товаров на заказ и вне торговых или офисных помещений»:

    «2.7. При выполнении принятого заказа субъект хозяйствования не имеет права вносить изменения в ассортимент товаров и изменять цены на них без согласования с потребителем.»

    Чтобы оценить, как действовать во время спора или заключения сделки, нужно оценить риски в деньгах и в процентах.

    Первое действие

    Нарушить права покупателя несложно, потому что по закону о защите прав потребителей покупатель – слабая сторона, а продавец – сильная.

    В законе есть перечень штрафов и один из них – за отсутствие необходимой и достоверной информации о товаре. Размер штрафа составляет 30% от стоимости такого товара. И суд, и регулятор (Служба защиты прав потребителей) с огромной долей вероятности истолкуют ошибку на сайте в пользу покупателя. Следовательно, продавец как минимум может потерять 30% стоимости одного компьютера , как максимум – 30% от стоимости всех товаров, в отношении которых «на сайте произошел сбой».

    Вероятность наступления этого риска близка к 100%.

    Второе действие

    Порядок заключения договора регулируется законом об электронной коммерции (еще Гражданским кодексом, но он сейчас не так важен). Этот закон в основном подтверждает здравый смысл: договор считается заключенным в тот момент, когда покупатель принял предложение продавца. А факт принятия подтверждается, в том числе, оплатой товара.

    Это означает, что договор уже заключен. Все равно, что подписан двумя сторонами. Так что продавец обязан передать товар покупателю, иначе это неисполнение условий договора. Если продавец не хочет передавать товар, то должен или расторгнуть его, или признать договор недействительным.

    В любом случае возникает спор. Если спор попадет в суд, то суд или обяжет продавца передать купленный товар, или не обяжет. Ни менеджер магазина, ни я сейчас не можем знать это наверняка, поскольку все зависит от доказательств и находчивости юристов обеих сторон. Так что предлагаю остановиться на том, что с вероятностью в 50% магазин должен будет передать покупателю товар.

    Третье действие

    Любой спор требует сил и, вероятней всего, расходов на его сопровождение. Спор с потребителем требует сил на публичную коммуникацию и на юристов. Сопровождение дела в суде даже самым дешевым в мире юристом будет дороже 5000 грн. Сколько мороки эта вся история принесет магазину – я не берусь оценивать. Подозреваю, что сильно больше. Вероятность этих расходов близка к 100%.

    Итого получается, что с вероятностью в 100% магазин заплатит 30% стоимости товара в качестве штрафа, с вероятностью в 50% суд примет решение в пользу покупателя и заставит передать товар, и с вероятностью 100% магазин понесет дополнительные расходы на юристов.

    А что теряет магазин в случае, если просто отдаст товар покупателю? Теряет то же самое. Но получает 0% вероятность дополнительных расходов и проблем.

    В 2017 году был кейс, когда потребителю очень повезло выловить телефон Blackberry за 0 грн, и суд первой инстанции встал на его сторону:

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/73757965

    Юрій
    100%
    Юрій 2 года назад

    Юрист, г. Киев, 6 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрий вечір

    В даному випадку, важливо розуміти, чи був між вами укладений договір купівлі-продажу.

    Вами було здійснено переказ коштів за товар, але на сайті продавця було зазначено лише про обробку замовлення, а не про його підтвердження.

    У зв‘язку з цим, потрібно зрозуміти, чи може в даному випадку передоплата свідчити про факт укладання договору?

    Передбачаючи функцію передоплати, продавець взяв на себе ризики, пов‘язані з достовірністю інформації, що публікується на торгівельній платформі.

    Між вами фактично був укладений договір купівлі-продажу в момент, коли відбулось зарахування коштів на рахунок продавця, бо цей вид договору передбачає обов‘язок продавця передати товар у власність покупцю і обов‘язок покупця сплатити вартість такого товару.

    Отже, відмова у передачі товару незаконна, так само як і одностороння зміна ціни договору після його укладення.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго вечора, Назаре!

    У вашому випадку потрібно йти до кінця і спробувати захистити свої права.

    Справа в тому, що вартість на ціннику не повинна відрізнятись від вартості товару у чеку.

    Неактуальність цінників, технічні збої - не проблема не покупців, тому ви маєте право вимагати придбання товар за вказаною на сайті ціною, яка і була фактично сплачена.

    Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

    Відповідно до пункту 8 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

    Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.

    Отже, Вам потрібно буде звернутись із письмовою претензією до магазину щодо продажу ПК за ціною, яка була вказана і Вами сплачена. НЕ зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти будь-які чеки, квитанції, скріни екранів

    Якщо не допоможе (що скоріше за все) потрібно буде звертатись із скаргою до Держпродсподживслужби або її територіального органу.

    Якщо і тут не допоможе, то до суду.! Судовий збір не сплачується.

    Успіхів!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

    Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

    До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:

    1. Продовольчі товари.

    2. Лікарські засоби.

    3. Предмети сангігієни.

    4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.

    5. Корсетні товари.

    6. Парфюмерно-косметичні вироби.

    7. Перо-пухові вироби.

    8. Дитячі іграшки м’які.

    9. Дитячі іграшки гумові надувні.

    10. Зубні щітки.

    11. Мундштуки.

    12. Апарати для гоління.

    13. Помазки для гоління.

    14. Гребінці, гребені та щітки масажні.

    15. Сурдини (для духових музичних інструментів).

    16. Скрипкові підборіддя.

    17. Рукавички.

    18. Тканини.

    19. Тюлегардинні і мереживні полотна.

    20. Килимові вироби метражні.

    21. Білизна натільна.

    22. Білизна постільна.

    23. Панчішно-шкарпеткові вироби.

    24. Товари в аерозольній упаковці.

    25. Друковані видання.

    26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).

    27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.

    28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

    29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).

    30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).

    31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.

    Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.

    Якщо покупець не заявляє вимог письмово , а робота за договором виконана то згідно ст. 853 ЦК Украііни покупець має іі прийняти та оплатити згідно акту.

    Якщо покупець не підписує акт та не оплачує.

    Магазин направляє досудову вимогу про сплату наданих послуг за підписом директора ,рекомендованим листом з врученням на адресу покупця з додаванням договору, специфікаціі послуг , рахунок -фактуру до сплати ,та у разі ігнорування вимоги у 30-ти денний термін, подає до суду про стягнення коштів за товар та послуги і неустойку. Квитанцію з пошти та всі документи зберігаєте для суду.

    Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.

    На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю

    ---

    Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.

    Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:

    • товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню
    • товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували
    • минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару
    • є касовий або товарний чек

    Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

    Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    Серед найпопулярніших товарів, що повертаються:• телефони,• телевізори,• монітори,• відеокарти,• інша техніка та електроніка.Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.

    Обмін товару протягом 14 днів

    Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.

    Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.

    Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.

    Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.

    Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.

    Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.

    Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.

    Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.

    14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.

    Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.

    Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.

    Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.

    Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.

    Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.

    За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.

    ---

    Если магазин не идет на переговоры:

    . В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. () Поэтому жалобы должны быть: .

    1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей Управления Держпродспоживслужби в области письменно подать заявление и онлайн

    , чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.

    2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.

    3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников

    4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.

    Второе.

    Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.

    Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (

    https://ticket.cyberpolice.gov.ua/). Там же есть форма для електронного обращения.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Зрозуміло що комп'ютера за зазначені кошти ви не отримаєте притягувати власників сайту за шахрайство або введення в оману не перспективно. Дійсно що зможете довести у разі прикладення зусиль це надання недостовірної інформації.

    Якщо особа, яка поширила недостовірну інформацію, невідома, фізична особа, право якої порушено, може звернутися до суду із заявою про встановлення факту недостовірності цієї інформації та її спростування (абзац третій частини четвертої статті 277 Цивільного кодексу України).

    Чинне законодавство України виділяє два способи захисту: загальні та спеціальні, які застосовуються в судовому та позасудовому порядку.

    Отже у випадку розміщення в мережі Інтернет інформації, що порушує честь, гідність та ділову репутацію особа, права якої порушено може або ж безпосередньо звернутися до особи, яка здійснила дане порушення, з вимогою про спростування такої інформації, або до суду з позовом про захист гідності, честі та ділової репутації.

    Згідно Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи», вибір способу захисту особистого немайнового права, зокрема права на повагу до гідності та честі, права на недоторканість ділової репутації, належить позивачеві. Разом із тим, особа, право якої порушено, може обрати як загальний, так і спеціальний способи захисту свого права, визначені законом, який регламентує конкретні цивільні правовідносини. У зв'язку з цим суди повинні брати до уваги, що відповідно до статті 275 ЦК захист особистого немайнового права здійснюється у спосіб, встановлений главою 3 цього Кодексу, а також іншими способами відповідно до змісту цього права, способу його поширення та наслідків, що їх спричинило це порушення.

    До таких спеціальних способів захисту відносяться:

    спростування недостовірної інформації та/або право на відповідь (стаття 277 ЦК)

    заборона поширення інформації, якою порушуються особисті немайнові права (стаття 278 ЦК).

    Тобто на доказування поширення недостовірної інформації ви втратите час та кошти а отриманого результату не отримаєте.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    Стаття 662. Обов'язок продавця передати товар покупцеві

    1. Продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу.

    2. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.

    Стаття 663. Строк виконання обов'язку передати товар

    1. Продавець зобов'язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

    Стаття 664. Момент виконання обов'язку продавця передати товар

    1. Обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент:

    1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар;

    2) надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.

    Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов'язку передати товар.

    Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцеві у належному місці і покупець поінформований про це. Готовий до передання товар повинен бути відповідним чином ідентифікований для цілей цього договору, зокрема шляхом маркування.

    2. Якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов'язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходженні, обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізникові або організації зв'язку для доставки покупцеві.

    Стаття 665. Правові наслідки відмови продавця передати товар

    1. У разі відмови продавця передати проданий товар покупець має право відмовитися від договору купівлі-продажу.

    2. Якщо продавець відмовився передати річ, визначену індивідуальними ознаками, покупець має право пред'явити продавцеві вимоги відповідно до статті 620 цього Кодексу.

    Стаття 666. Правові наслідки невиконання продавцем обов'язку передати приналежності товару та документи, що стосуються товару

    1. Якщо продавець не передає покупцеві приналежності товару та документи, що стосуються товару та підлягають переданню разом з товаром відповідно до договору купівлі-продажу або актів цивільного законодавства, покупець має право встановити розумний строк для їх передання.

    2. Якщо приналежності товару або документи, що стосуються товару, не передані продавцем у встановлений строк, покупець має право відмовитися від договору купівлі-продажу та повернути товар продавцеві.

    Однак, магазин може наполягати на тому, що договір купівлі-продажу ПК за ціною 29 грн не був укладений, так як магазин не підтвердив ваше замовлення.

    Скоріш за все, ваші претензія в адресу магазину та скарга в Держспоживслужби не принесуть Вам бажаного результату, адже даний орган не має таких повноважень (змусити продавця передати Вам товар). Крім того, продавець може наголошувати на тому, що при оформленні замовлення стався збій в системі, а його підтвердження (якщо це мало місце) сталося під впливом помилки. Також магазин може вказати, що пропонував повернути Вам кошти, однак Ви бажали отримати оплачений Вами товар.

    Маючи ваш рахунок, магазин точно поверне Вам кошти, як помилково перераховані.

    Тому у Вас залишається лише звернення до суду.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України