Начните консультацию с юристом онлайн
Добрый день, вопрос следующий - купил ноутбук, в течение недели обнаружил брак. Когда решил отнести ноутбук в магазин - началась война, на следующий день магазин был закрыт и закрыт до сих пор.
Хотелось бы понять, есть ли у меня возможность отнести его по закону о 14-ти днях или я в пролёте и остаётся только сама гарантия от производителя?
Уточню, что не догадался написать какое-то письмо в магазин по обычный или электронной почте. Возможно записан звонок техподдержке компинии-производителя нотбука на их стороне, если они ведут учёт таких звонков, и запись экрана с браком на телефон.
Также если не всё потеряно, хотелось бы понять как действовать дальше чтобы не пролететь с браком в новом ноутбуке - по гарантии его разве что починят, что не очень здорово т.к. я сомневаюсь в профессионализме мастеров и покупать ноутбук после ремонта в качестве нового как-то не очень приятно.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Указ Президента #64/2022 " Про введення воєнного стану"
з 24.02.2022 до його офіційного закінчення є обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами).
Після завершення воєнного стану ,чи скасування його окремим Указом Президента. Строк продовжиться на час воєнного стану строки , пред'явлення претензій зупинено , і розгляд справ( процесуальні строки) .
Претензію сформуйте і відправите після завершення воєнного стану, з доказами, головне зберігаєте документи та товарний вигляд.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Спасибо большое!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Здравствуйте!
"Добрый день, вопрос следующий - купил ноутбук, в течение недели обнаружил брак. Когда решил отнести ноутбук в магазин - началась война, на следующий день магазин был закрыт и закрыт до сих пор. Хотелось бы понять, есть ли у меня возможность отнести его по закону о 14-ти днях или я в пролёте и остаётся только сама гарантия от производителя"?
На даний час в Україні діє військовий стан:
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022
Про введення воєнного стану в Україні:
https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...
"У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:
1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ...
3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
Торгово-промислова палата України ухвалила рішення щодо засвідчення форс-мажорних обставин у звʼязку з військовою агресією Російської Федерації (https://bit.ly/3IHhV8X) проти України. Дія форс-мажорних обставин починається з 24 лютого — дня початку війни з Росією та буде тривати до дати її офіційного закінчення.
Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України) враховуючи надзвичайно складну ситуацію, з якою зіткнулась наша країна, ухвалила рішення спростити процедуру засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
З метою позбавлення обов’язкового звернення до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП і підготовки пакету документів у період дії введеного воєнного стану, на сайті ТПП України розміщено 28.02.2022 року загальний офіційний лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) (за змістом зразка вказаним нижче). Це надасть можливість за необхідністю роздруковувати відповідне підтвердження всім, кого це стосується.
З позиції Торгово-промислової палати України, єдиного українського органу, який засвідчує настання форс-мажорних обставин, військова агресія Російської Федерації проти України з 24.02.2022 року — це обставина непереборної сили.
Але не йде мови, що можна не виконувати обовʼязки за договорами. Це лише означає, що можна не нести будь-яку відповідальність за порушення обовʼязків як-от штрафні санкції чи відшкодування майнової та немайнової шкоди.
Зараз процедура спрощена: сертифікат ТПП України отримувати не потрібно (https://bit.ly/3IHhV8X). Достатньо скачати офіційний лист від ТПП України за посиланням (https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf) і направити його вашим партнерам звичними для вас засобами звʼязку.
"Уточню, что не догадался написать какое-то письмо в магазин по обычный или электронной почте. Возможно записан звонок техподдержке компинии-производителя нотбука на их стороне, если они ведут учёт таких звонков, и запись экрана с браком на телефон".
- Вас виправдовує факт введення військового стану в Україні.
"Также если не всё потеряно, хотелось бы понять как действовать дальше чтобы не пролететь с браком в новом ноутбуке - по гарантии его разве что починят, что не очень здорово т.к. я сомневаюсь в профессионализме мастеров и покупать ноутбук после ремонта в качестве нового как-то не очень приятно".
- Рекомендую негайно надіслати лист-претензію у адресу магазина про повернення коштів.
При цьому, також Ви попереджаєте про форс-мажорну обставину.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Спасибо большое за ответ, но можно уточнить?"- Рекомендую негайно надіслати лист-претензію у адресу магазина про повернення коштів."Можете, пожалуйста, уточнить этот момент? Есть ли форма и ресурс через который можно это сделать? Т.к. выходить на улицу кажется не лучшим решением и я даже не уверен что работает почта. Какие есть способы решить эту ситуацию не выходя на улицу?Кроме того при браке, насколько я разобрался, деньги не возвращают, а отдают устройство в сервисный центр - должен ли я в любом случае просить возвращения средств в письме или это образно?
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
"Можете, пожалуйста, уточнить этот момент? Есть ли форма и ресурс через который можно это сделать? Т.к. выходить на улицу кажется не лучшим решением и я даже не уверен что работает почта. Какие есть способы решить эту ситуацию не выходя на улицу?Кроме того при браке, насколько я разобрался, деньги не возвращают, а отдают устройство в сервисный центр - должен ли я в любом случае просить возвращения средств в письме или это образно"?
Будь ласка!
У Вашому випадку має місце продаж товару неналежної якості.
Продавець зобов'язаний прийняти товар неналежної якості назад - про це йдеться в пункті 5 статті 8 закону «Про захист прав споживачів». Подальший варіант розвитку подій вибирає покупець:
Якщо так вийшло, що за ремонт заплатив покупець, продавець зобов'язаний відшкодувати вартість роботи.
Товар зобов'язані прийняти назад, якщо був виявлений дефект, який заважає використовувати його за призначенням. Навіть якщо брак з'явився з вини виробника, а не продавця (найчастіше так і буває), саме магазин несе за нього відповідальність. Причинами появи дефектів часто стають:
І навіть неправильне використання товару покупцем може стати причиною повернення - але тільки якщо продавець не повідомив достатньо інформації для правильної експлуатації.
Претензія про повернення грошей вважається поданою тільки тоді, коли покупець написав відповідну заяву.
Краще подати її на електронну адресу магазину та поштою (обіцяють що Укрпошта відновить свою роботу).
Від дати, зазначеної в претензії, відраховується термін виконання зобов'язань продавцем. Згідно із законодавством, повернення грошей за неякісний товар здійснюється в 10-денний термін. У заяві важливо вказати:
коли був куплений товар;
скільки він коштував;
яким чином виявлені дефекти і які вони.
Обов'язково уточніть, що ви наполягаєте саме на поверненні грошей.
Згадайте, як ви хочете їх отримати - готівкою в магазині або на карту (в цьому випадку слід додати реквізити).
Обов’язковою вкажіть про те, що звертаєтест саме зараз, так як мала місце обставина форс-мажор на у вигляді введення військового стану.
ЗРАЗОК
Кому ___
___
(керівнику організації)
від ___
___
(ПІБ, адреса, конт. телефон споживача)
Претензія
«___»___ 20__ р в вашому(ій) магазині (організації) я придбав (замовив) ___ .
(найменування товару)
вартість товару складає ___ грн., що підтверджується копією чека (або іншого розрахункового документу).
На ___ встановлений гарантійний термін ___ р. (міс.), що
(найменування товару)
підтверджується копією гарантійного талону (або іншого документу, що його замінює).
Через ___ після придбання в ___ виявились наступні недоліки:
(термін) (найменування товару)
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» прошу Вас усунути зазначені недоліки протягом 14 календарних днів. У разі неможливості якісного усунення недоліку, прошу Вас замінити товар на такий самий належної якості або повернути кошти.
Якщо мої вимоги, передбачені законодавством про захист прав споживачів, не будуть задоволені, я буду змушений(а) звернутися до суду з позовною заявою про відшкодування матеріальних збитків та моральної шкоди.
Про результати розгляду прошу Вас повідомити письмово в строк, встановлений діючим законодавством.
Додатки:
Дата Підпис
У разі наявності запитань, звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Простите если замучил, надеюсь последний вопрос.
Вы пишите :
"Подальший варіант розвитку подій вибирає покупець:
Но при созвоне с технической поддержкой фирмы-производителя мне сказали, что деньги вернут только в том случае, если брак в ноутбуке не удастся починить. В том случае, если мастера выявят брак, это само по себе не позволяет просто вернуть деньги.Так ли это и возможно является нюансом работы с техникой или возможно я неправильно их понял?(спасибо за подробный ответ, надеюсь что всё закончится хорошо; награду закинул)
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Благодарю Вас!
Это зависит ещё от сути брака, механизма и причины его возникновения (технический вопрос).
Они говорят так, как им выгодно, да с одной стороны они косвенно правы, но с другой стороны Вы тоже имеете право защитить свои права как потребителя и имеете право требовать то, что Вам наиболее благоприятно и выгодно, как потребителю и предусмотрено законом.
В свою очередь, Вам чтобы именно вернуть денежные средства либо требовать замену товара на такой же товар или на аналогичный товар, необходимо указывать то, что данный товар, как Вы считаете, что имеет место существенный недостаток в товаре: "він взагалі не може бути усунутий", "він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором" и рекомендую ссылаться на:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист прав споживачів
(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text
"Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар".
Всего Вам хорошего и удачи Вам!