Начните консультацию с юристом онлайн
Здравствуйте. 25.10.19 а-Банк заблокировал мой счет. На попытки узнать причину каждый операторы на гарячей линии отвечает по-разному: то неподтвержденный платеж, то они не имеют такой информации и надо ждать звонка от их службы безопасности. Вот вопрос, если был неподтвержденный платеж и человек,чтоб вернуть эти деньги должен обратиться сначала в милицию? Или просто звонит в банк для этого? И на кокой срок банк имеет право блокировать средства? Мне говорят ждать до 30 дней. Но судя по отзывам на https://minfin.com.ua/company/a-bank/review/, никто не позвонит мне. Подскажите что делать в такой ситуации? Если действительно был какой-то перевод неподтвержденный, я готова решить этот вопрос. И банку это говорю. Но у них один ответ:ждите до 30 дней. Сегодня уже 24-й проходит
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Киев
Добрий день,
Банк гарантує право клієнта безперешкодно розпоряджатися своїми коштами, і у випадку блокування карти банк порушує свої зобов’язання перед клієнтом, РЕКОМЕНДУЮ звернутись до банку із претензією-вимогою, у якій просити вжити заходів щодо припинення порушення прав вільно розпоряджатися своєю власністю (грошовими коштами на рахунку), та розблокувати карту з можливістю в подальшому вільно розпоряджатися та користуватись коштами на рахунку.
Після звернення до банку та якщо банк відмовить Вам в розблокуванні карткового рахунку слід звертатись до загального місцевого суду (посилаючись на неправомірне блокування карткового рахунку так як відсутні підстави для такого блокування) з вимогою про визнання неправомірними дії банку, усунення перешкод в користуванні та розпорядженні грошовими коштами, та зобов’язання вчинити певні дії.
Так, Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 1066 ЦК України за договором банківського рахунка банк зобов’язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком.
Згідно ст. 1074 ЦК України обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду або в інших випадках, встановлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, передбачених законом.
как правильно оформить претензию-требование? И на на главный офис на имя директора писать?
Адвокат, г. Киев, 22 года опыта
Претензия-требование оформляется в свободной форме, главное указать все детали операции (счет, дата, сумма, основания, отправитель, получатель, банк...), а также когда Вы обращались в банк (на горячую линию) и о чем Вы с ними общались. Далее просите, чтобы банк разблокировал Ваш счет.
Подавать рекомендую на имя самого банка (без указания "директор", "главный офис" и т.п.) на юридический адрес банка. При етом, его можно как почтой отослать, так и подать через отделение банка, в котором Вы обслуживаетесь.
Адвокат, г. Киев
1. В претензії – вимозі в шапці повинні бути реквізити банку (назва, код ЄДРПОУ, та юридична адреса банку) також Ваші реквізити (ПІБ, ідентифікаційний номер, адреса проживання).
2. Далі Ви описуєте Всю ситуацію (починаючи з того, що Ви являєтесь клієнтом банку у Вас відкритий рахунок №_____________ , Вказуєте дату, мій рахунок заблоковано і й досі не розблаковано (_______ днів) .
Я звераталася по телефону до банку (номер), на що спвіробітники банку мені відповідали «______________________», якщо пам’ятаєте дати можна вказати коли Ви зверталися
3. Вважаєте, що дії банку є не законними так як відповідно посилаєтесь на законодавство, з нормами на статті Вони маються в моїй консультації.
4. Вимагаю (1. Надати відповідь на якій підставі мій рахунок в період з «___»________р. та по теперішній час заблоковано № _____________ ;2. Розблокувати мій рахунок№______________ на протязі 2 – х робочих днів з дня отримання вимоги – претензії;
3.Письмову відповідь прошу надати на протязі ____________ робочих дні з дня отримання моєї претензії – вимоги на мою адресу __________________).
5. Додатки (копію документів якщо маєте);
Дата підпис ПІБ
Відправляти краще рекомендованим листом .
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
добрий вечір!
Такими питаннями повинні займатися служба безпеки банку. Після проведення розслідування, вони повинні встановити причини зникнення грошей.
Але, ви також маєте право звернутися до поліції, якщо ви не проводили такий платіж а гроші списали.
Напишіть письмову заяву до поліції. Протягом 24 годин повинні внести дані до єрдр та надати вам витяг, у порядку ст. 214 кпк. Якщо це не буде зроблено - протягом 10 днів, що йдуть після дня подачі заяви, необхідно буде звернутися до слідчого судді зі скаргою та зобов'язати працівників поліції відкрити кримінальне провадження.
Мржеье також після сплину 30 днів звернутися зі скаргами до мінфіну та нбу на бездіяльність банку.
Якщо все ж таки не буде ніяких результатів, можна буде звертатися до суду, оскільки банк обмежує ваше право користуватися вашим майном, що знаходиться на рахунку банка.
Якщо зміг відповісти, прошу обрати консультація як найкращу відповідь. Буду вдячний.
Адвокат, г. Харьков, 25 лет опыта
Адвокат, г. Киев
Випадки коли може банк блокувати рахунки та строки блокування :
Відповідно до п. 1,2, 6 ст. 17 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» суб`єкт первинного фінансового моніторингу:
При цьому банк повинен повідомити про таку фінансову операцію, її учасників та про залишок коштів на рахунку клієнта спеціально уповноваженому органу в день такого зупинення.
Таке зупинення здійснюється на два робочих дні з дня зупинення (включно).
Спеціально уповноважений орган (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення) може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової операції на строк до п`яти робочих днів, про що зобов`язаний негайно повідомити суб`єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам.
Банк зобов’язаний повідомити клієнта у разі його звернення про зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо строк її (їх) зупинення перевищив сім робочих днів.
Все ж таки для початку, рекомендую звернутися письмово до банку.
Адвокат, г. Киев, 22 года опыта
Вікторія, доброго дня,
зупинення фінансових операцій може здійснюватися банком на два робочих дні з дня зупинення (включно).
У випадку зупинення фінансових операцій банк зобов’язаний повідомити спеціально уповноважений орган, тобто Державну службу фінансового моніторингу України про таке зупинення. Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової операції на строк до п’яти робочих днів, про що зобов’язаний негайно повідомити банк, а також правоохоронним органам.
Строки зупинення фінансової операції банком та спеціально уповноваженим органом є остаточними та продовженню не підлягають. Отже, банк має право на заблокування рахунку клієнта не більш ніж на 7 днів.
Рекомендую звернутись до банку із письмовою претензією-вимогою, у якій просити вжити заходів щодо припинення порушення своїх прав вільно розпоряджатися своєю власністю (грошовими коштами на рахунку), та розблокувати рахунок з можливістю в подальшому вільно розпоряджатися та користуватись коштами на рахунку.
При блокуванні банком рахунку одним із важелів впливу на банк та відновлення свого порушеного права також може бути скарга на протиправні дії банку, адресована НБУ.
Паралельно із скаргою до НБУ можливо звернутися до суду щодо визнання блокування рахунку незаконним, зобов’язання банку розблокувати рахунок та виконувати умови договору на розрахунково-касове обслуговування. В подальшому із банку можна стягнути збитки, завдані блокуванням рахунку.
Удачі Вам!
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго вечора.
Згідно ст.1074 ЦК України обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду або в інших випадках, встановлених законом, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, передбачених законом.
Таким чином, дії банку щодо зупинення фінансових операцій за рахунком клієнта мають, зокрема, відповідати усім вимогам Закону України від 14 жовтня 2014 року №1702-VII «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» банки є суб’єктами первинного фінансового моніторингу.
Згідно з частинами 1,3 ст. 17 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» суб'єкт первинного фінансового моніторингу має право зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), яка (які) містить (містять) ознаки, передбачені ст.15 та/або 16 Закону, та/або фінансові операції із зарахування чи списання коштів, що відбувається в результаті дій, які містять ознаки вчинення злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, та зобов'язаний зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо її учасником або вигодоодержувачем за ними є особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції (якщо види та умови застосування санкцій передбачають зупинення або заборону фінансових операцій), і в день зупинення повідомити спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку (такі) фінансову (фінансові) операцію (операції), її (їх) учасників та про залишок коштів на рахунку (рахунках) клієнта, відкритому (відкритих) суб'єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), та у разі зарахування коштів на транзитні рахунки суб'єкта первинного фінансового моніторингу про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум.
Таке зупинення фінансових операцій здійснюється на два робочі дні з дня зупинення (включно).
Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), здійснене відповідно до частини першої цієї статті, на строк до п'яти робочих днів, про що зобов'язаний негайно повідомити суб'єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Спеціально уповноважений орган у разі виникнення підозр може прийняти рішення про зупинення видаткових фінансових операцій на строк до п'яти робочих днів, про що зобов'язаний негайно повідомити суб'єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
У такому разі суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний в день отримання, але не пізніше 11 години наступного робочого дня після отримання відповідного рішення повідомити спеціально уповноваженому органу про залишок коштів на рахунку клієнта, фінансові операції (кошти) за яким були зупинені, та у разі зупинення фінансових операцій на транзитних рахунках суб'єкта первинного фінансового моніторингу про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум.
Відповідно до ч.5 ст.17 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» у разі прийняття рішення відповідно до ч. 2,3 цієї статті спеціально уповноважений орган протягом строку подальшого зупинення відповідних (відповідної) фінансових (фінансової) операцій (операції) або зупинення видаткових фінансових операцій проводить аналітичну роботу, збирає необхідну додаткову інформацію, обробляє, перевіряє, аналізує її та у разі, якщо за результатами перевірки: ознаки легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, або вчинення іншого злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, не підтверджуються, спеціально уповноважений орган зобов'язаний негайно скасувати своє рішення про подальше зупинення відповідних (відповідної) фінансових (фінансової) операцій (операції) або зупинення видаткових фінансових операцій та повідомити про це суб'єкту первинного фінансового моніторингу; є мотивовані підозри, спеціально уповноважений орган приймає рішення про продовження зупинення відповідних (відповідної) фінансових (фінансової) операцій (операції) (видаткових фінансових операцій), готує і подає відповідний узагальнений матеріал або додатковий узагальнений матеріал правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, та в день прийняття такого рішення інформує відповідного суб'єкта первинного фінансового моніторингу про дату закінчення строку зупинення відповідних (відповідної) фінансових (фінансової) операцій (операції).
Строк зупинення відповідних фінансових (фінансової) операцій (операції) продовжується спеціально уповноваженим органом з наступного робочого дня після подання відповідного узагальненого матеріалу або додаткового узагальненого матеріалу за умови, що загальний строк такого зупинення не перевищуватиме 30 робочих днів.
Строки зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій) суб'єктами первинного фінансового моніторингу та спеціально уповноваженим органом, зазначені у частинах першій п'ятій цієї статті, є остаточними та продовженню не підлягають.
Відповідно до пункту 91 постанови Правління Національного банку України від 26 червня 2015 року №417 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу» банк зобов'язаний інформувати визначені законодавством України правоохоронні органи за місцем розташування банку про фінансові операції, стосовно яких є підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму чи фінансування розповсюдження зброї масового знищення, та їх учасників у день виявлення, але не пізніше наступного робочого дня з дня реєстрації таких фінансових операцій.
Враховуючи, що банк належним чином не повідомив вам причину блокування рахунку та факт зверннення із заявою до правоохоронних органів про незаконні, на думку банку, дії клієнта , - то він неправомірно заблокуав рахунок аж на 30 днів, чим порушив строки зупинення фінансових операцій.
Тому Ви можете зараз надіслати банку вимогу-претензію розблокувати ваш рахунок, а якщо він цього не зробить і після спливу 30 днів (24 Ви написали вже минуло) - звернутися до суду із позов на незаконні дії банку та вимогою розблокувати ваш рахунок.
Всього доброго.
Адвокат, г. Киев
Действительно, украинские банки, начиная с осени 2017 года, начали активнее блокировать доступ к счетам клиентов, ссылаясь при этом на требования финансового мониторинга.Существует только два случая, когда банк действительно на законных основаниях может заблокировать счет, а точнее, ограничить клиента в праве пользоваться его деньгами. Первый – если есть соответствующее решение суда. Второй – по условиям отягощения, согласно статье 1074 Гражданского кодекса Украины.Однако на практике и без указанных выше оснований банк может ограничить или остановить операции по счету, при этом фактически заблокировать счет (хотя сами банки отказываются называть это блокировкой, предпочитая термин “приостановить транзакцию“), выполняя требования законодательства о предотвращении “отмывания грязных денег“. “Банк может приостановить операции по клиентскому счету, но в этом случае он должен сослаться на конкретное основание из перечня ст. 15 Закона Украины “О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансового терроризма и финансирования распространение оружия массового уничтожения И, конечно, банки в таких своих действиях могут ссылаться на постановление НБУ от 25 мая 2017 года № 42. Согласно документу банки обязаны выяснять источники происхождения денежных средств клиентов, цель и характер будущих деловых отношений клиента, кроме клиентов, осуществляющих перечисление без открытия счета на сумму до 15 тыс. грн. То же постановление обязывает банки проводить оценку финансового состояния клиента на постоянной основе: во время его идентификации при первом обращении в банк, а затем – в процессе обслуживания и при каждой последующей операции. В первую очередь, под мониторинг подпадают операции на сумму от 150 тыс. грн. и выше, а также валютные операции – переводы за рубеж, поступления в валюте на счет и прочее.Также банк может заблокировать транзакции по счету, если посчитает, что их суммы не соответствуют доходу клиента, или если поступления на счет не соответствуют деятельности клиента. Впрочем, в системе финмониторинга нет универсальных правил: каждый банк разрабатывает их самостоятельно, хотя и опирается при этом на официальные документы –постановление НБУ № 42.С пресловутой 15-й статьей закона “О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов“ не так все просто. Смысл норм закона в том, что банк может отказаться проводить так называемые рискованные операции, признаки которых перечислены в приказе Министерства финансов Украины “Об утверждении Критериев риска легализации (отмывания) доходов, полученных преступным путем…“ от 08.07.2016 № 584. К таким операциям могут относиться, например, зачисление средств в иностранной валюте от нерезидентов на счета физлиц; перевод собственных средств на счет за границей; если 75–100% поступлений на счет проходят безналично, а затем средства снимаются наличными и прочее.С юридической точки зрения они имеют право приостанавливать операции. Хотя и не на основании информации а по собственным соображениям банка – исследуя характер операций клиента (и неважно, есть ли тот в базе или нет). “Критерии отнесения операции к подозрительным не являются исчерпывающими, и банк может отнести такую операцию к подозрительным, основываясь на своем собственном суждении, особенно, если есть основания полагать, что операция может быть связана с финансированием терроризма Порядок действий при заблокированных банком операциях зависит от того, по какой причине он это сделал. Поэтому, прежде всего, нужно узнать официальную причину блокирования. Для этого необходимо обратиться в банк с заявлением о разблокировании счета и запросом о том, что клиенту нужно сделать, чтобы можно было снова проводить операции.После этого банк должен письменно ответить клиенту, объяснив подробно, что от него требуется. Документами, которые подтвердят источник происхождения средств могут быть, например, справка с места работы о доходах за последние полгода-год с печатью и подписью руководителя либо документ о полученной на работе крупной премии, принимаются и данные из налоговой декларации и прочее. В случае отсутствия документов либо недостаточного их количества, следует обратиться в суд с иском об ограничении прав клиента по распоряжению денежными средствами (ст. 1074 ГК Украины). Но стоит помнить – судья также может запросить больше документов у клиента, касающихся происхождения его доходов. Также может понадобиться подробная информация о контрагентах и основаниях для перечислений ими средств клиенту (если банк приостановил доступ к счету из-за непонятных ему крупных переводов на счет клиента от компаний и физлиц).
Адвокат, г. Киев
Если банк заблокировал операции по счету из-за того, что клиент попал в списки сайта “Миротворец“, без переговоров с этим ресурсом не обойтись: нужно добиться удаления имени и данных с сайта, и только после этого обращаться в банк за разблокировкой счета.
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Також окрім претензії до самого банку з вимогою розблокувати ваш рахунок, можете також звернутися зі скаргою на його незаконні дії до Національного банку України.
У відповідності до ч.6 ст. 4 Закону України "Про банки і банківську діяльність" Національний банк України здійснює регулювання та банківський нагляд відповідно до положень Конституції України, цього Закону, Закону України "Про Національний банк України", інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України.
Згідно ч.5 ст.67 Закону України "Про банки і банківську діяльність" при здійсненні банківського нагляду Національний банк України має право вимагати від банків та їх керівників, банківських груп, учасників банківських груп усунення порушень банківського законодавства, виконання нормативно-правових актів Національного банку України для уникнення або подолання небажаних наслідків, що можуть поставити під загрозу безпеку коштів, довірених таким банкам, або завдати шкоди належному веденню банківської діяльності.
Таким чином, при блокуванні банком рахунку одним із важелів впливу на банк та відновлення свого порушеного права є скарга на протиправні дії банку, адресована НБУ.
Дана скарга повинна бути складена відповідно до вимог ЗУ "Про звернення громадян".
Письмове звернення (скарга) надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
если вы не подтвердили платеж - он будет висеть в корзине или будет аннулирован - забракован
После верификации на горячей линии Вам должны сказать причину блокировки - если это в доступе оператора, так же можете подать заявку ( жалобу) на уточнение блокировки и в течении нескольких дней с Вами свяжутся представители банка . .
Так же Вы можете обратиться письменно - в любом отделении банка или сразу письмом на главный офис или по э\ почте.
Причини блокировки могут быть разные - бывает просто глюк системы. И тогда возможно нужно будет сделать перевыпуск карты.
А гадать - смысла нет .когда будет известна причина - тогда уже и будете решать - как поступить