Начните консультацию с юристом онлайн
Вітаю. Надайте, будь-ласка, обгрунтовану відповідь, як отримати кошти за товар (був зданий в ремонт по гарантії), за який компанія не хоче повернути гроші аргументуючи воєнними діями?
На початку лютого товар був зданий на гарантійний ремонт в одну із точок мережі магазинів, обіцяли 14 днів ремонту та плюс 10 днів на транспортування. Через місяць звернувся сам на гарячу лінію де повідомили, що буде повернення коштів і потрібно звернутися конкретно в той магазин де був зданий товар та взяти з собою паспорт, код та іменну банківську карту для перерахування коштів (обіцяли повернення на протязі 14 робочих днів). Сьогодні, після виходу всіх термінів, в ході телефонної розмови сказали, що повернення коштів наразі не можливо через воєнні дії в країні...хоча ця мережа працює і не припиняє свою діяльність.
Які конкретно кроки та дії потрібні?
На руках тільки ксерокопія акта про повернення й видачу (перерахування) коштів
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Юрист, г. Чернигов, 11 лет опыта
Вітаю!
Зверніть увагу на норми Закону України "Про захист прав споживачів":
...
Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
2. Стосовно непродовольчих товарів, що перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, зазначені у частині першій цієї статті, задовольняються за згодою продавця.
Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо товарів, гарантійний строк на які не закінчився.
3. Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.
Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з виробником.
4. Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги, встановлені частинами першою і третьою цієї статті. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність згідно із статтями 15 і 23 цього Закону.
5. Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті).
6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.
7. Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
8. У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти. Розрахунки із споживачем у такому разі проводяться в порядку, передбаченому абзацом третім частини сьомої цієї статті.
{Частина восьма статті 8 в редакції Закону № 1602-VII від 22.07.2014}
9. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
10. Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
11. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а щодо технічно складних побутових товарів - після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
{Абзац перший частини одинадцятої статті 8 в редакції Закону № 1791-VIII від 20.12.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018}
Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
{Абзац другий частини одинадцятої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).
{Частину одинадцяту статті 8 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 465-IX від 16.01.2020 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу II}
У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
12. Виробник зобов'язаний відшкодувати всі збитки продавця (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті), який розглядає претензію споживача до придбаного товару.
Продавець (виробник) товарів зобов'язаний у місячний строк відшкодувати підприємству, що виконує його функції, збитки, яких воно зазнало у зв'язку із задоволенням вимог споживача, передбачених цією статтею.
13. Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).
14. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Вітаю!
Рекомендую наступний порядок дій.
1. Поскаржитись на гарячу лінію магазину, дуже часто це допомагає вирішити проблему.
2. Направити до магазину письмову претензію, в якій вимагаєте повернути сплачені кошти на ващ банківський рахунок (у форматі IBAN). У претензії зазначити, що у випадку її незадоволення будете звертатись до суду, і магазин буде зобов'язаний виплатити не тільки вартість товару, а і витрати на адвоката та інші судові витрати.
3. Подати письмову скаргу до Держпродспоживслужби. До скарги долучити ваші документи, скріншоти листування (якщо наявні). На сайті оберіть Головне управління вашої області https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani . Скаргу можна подати і на електронну пошту.
4. Якщо претензія буде проігнорована, а скарга до Держпродспоживслужби не дасть результату, залишається звертатись з позовом до суду.
Цивільний процесуальний кодекс України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1618-15#Text
Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Позови про захист прав споживачів можуть пред’являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача або за місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.
Стаття 175. Позовна заява
1. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
2. Позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується позивачем або його представником, або іншою особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи.
3. Позовна заява повинна містити:
1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв’язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти;
3) зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці; обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються;
4) зміст позовних вимог: спосіб (способи) захисту прав або інтересів, передбачений законом чи договором, або інший спосіб (способи) захисту прав та інтересів, який не суперечить закону і який позивач просить суд визначити у рішенні; якщо позов подано до кількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з них;
5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору, якщо такі проводилися, в тому числі, якщо законом визначений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності); зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
9) попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв’язку із розглядом справи;
10) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
4. Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.
5. У разі пред’явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.
6. У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.
Стаття 176. Ціна позову
1. Ціна позову визначається:
1) у позовах про стягнення грошових коштів - сумою, яка стягується, чи оспорюваною сумою за виконавчим чи іншим документом, за яким стягнення провадиться у безспірному (безакцептному) порядку;
2) у позовах про визнання права власності на майно або його витребування - вартістю майна;
3) у позовах про стягнення аліментів - сукупністю всіх виплат, але не більше ніж за шість місяців;
4) у позовах про строкові платежі і видачі - сукупністю всіх платежів або видач, але не більше ніж за три роки;
5) у позовах про безстрокові або довічні платежі і видачі - сукупністю платежів або видач за три роки;
6) у позовах про зменшення або збільшення платежів або видач - сумою, на яку зменшуються або збільшуються платежі чи видачі, але не більше ніж за один рік;
7) у позовах про припинення платежів або видач - сукупністю платежів або видач, що залишилися, але не більше ніж за один рік;
8) у позовах про розірвання договору найму (оренди) або договору найму (оренди) житла - сукупністю платежів за користування майном або житлом протягом строку, що залишається до кінця дії договору, але не більше ніж за три роки;
9) у позовах про право власності на нерухоме майно, що належить фізичним особам на праві приватної власності, - дійсною вартістю нерухомого майна, а на нерухоме майно, що належить юридичним особам, - не нижче його балансової вартості;
10) у позовах, що складаються з кількох самостійних вимог, - загальною сумою всіх вимог.
2. Якщо визначена позивачем ціна позову вочевидь не відповідає дійсній вартості спірного майна або на момент пред’явлення позову встановити точну його ціну неможливо, розмір судового збору попередньо визначає суд з наступним стягненням недоплаченого або з поверненням переплаченого судового збору відповідно до ціни позову, встановленої судом при вирішенні справи.
3. У разі збільшення розміру позовних вимог або зміни предмета позову несплачену суму судового збору належить сплатити до звернення в суд з відповідною заявою. У разі зменшення розміру позовних вимог питання про повернення суми судового збору вирішується відповідно до закону.
Стаття 177. Документи, що додаються до позовної заяви
1. Позивач повинен додати до позовної заяви її копії та копії всіх документів, що додаються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб.
У разі подання до суду позовної заяви та документів, що додаються до неї в електронній формі, позивач зобов’язаний додати до позовної заяви доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.
{Частину першу статті 177 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 1416-IX від 27.04.2021}
2. Правила цієї статті щодо подання копій документів не поширюються на позови, що виникають з трудових правовідносин, а також про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок кримінального правопорушення чи каліцтвом, іншим ушкодженням здоров’я або смертю фізичної особи, незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду.
{Частина друга статті 177 із змінами, внесеними згідно із Законом № 720-IX від 17.06.2020}
3. У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про звільнення (відстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів тощо.
4. До позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
5. Позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
6. До заяви про визнання акта чи договору недійсним додається також копія (або оригінал) оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребовування.
7. До позовної заяви, підписаної представником позивача, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника позивача.
Якщо залишились питання - звертайтесь! Буду радий допомогти!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Форс-мажор є, мабуть, найвідомішим інструментом кризового договірного реагування. Однак, не всі правильно розуміють, що являє собою форс-мажор. Кожен суб'єкт господарювання повинен чітко усвідомлювати, що форс-мажор не дозволяє уникнути виконання зобов'язань, в тому числі фінансових.
Натомість, обставини непереборної сили дозволяють відтермінувати зобов'язання або звільнити від відповідальності суб'єкта господарювання за їх невиконання в період існування таких обставин (штрафні санкції, збитки).
Застосування форс-мажору регулюється на законодавчому та договірному рівні, тому дуже важливо перевірити також положення існуючих договорів на предмет визначеного сторонами порядку його застосування.
Наприклад, законодавчі норми не дають підстав для розірвання договору через обставини непереборної сили, навіть якщо такі обставини тривають роками.
Форс-мажор завжди повинен підтверджуватися сертифікатом Торгово-промислової палати України (далі - "ТПП") або регіональної торгово-промислової палати, який видається на запит суб'єкта господарювання окремо під кожен договір. Такий сертифікат видається за умови доведення наступних ключових фактів:
a. настав момент виконання зобов'язання за договором;
b. форс-мажорні обставини призвели до неможливості такого виконання у визначений договором строк.
28 лютого 2022 року ТПП видала документ під № 2024/02.0-7.1, який адресувала всім, кого це стосується, і яким підтвердила існування форс-мажорної обставини військової агресії Російської Федерації проти України та введення воєнного стану в Україні.
Підстави стверджувати, що напад Росії є форс-мажором для кожного договору по всій Україні відсутні, оскільки військові дії відбуваються не на всій території України, а воєнний стан (принаймні, досі) не передбачає значного обмеження прав і свобод.
Форс-мажор не звільняє від виконання зобов'язань в наступному часі.
Рекомендації:
1. Надішліть продавцю офіційний запит - в зв'язку з чим вони відмовляються від виконання зобов'язань.
2. Після отримання відповіді приймайте рішення про звернення з позовом до суду.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Добрий вечір, Роман!
ВІДМОВА НЕЗАОКННА, ТАК ЯК ПОВИННІ БУЛИ ВІДРЕМОНТУВАТИ ТОВАР, ВИДАТИ АНАЛОГІЧНИЙ АБО ПОВЕРНУТИ КОШТИ ЩЕ ДО ВВЕДЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНИ - ДО 24.02.2022 РОКУ.
РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ПОДАТИ ПРЕТЕНЗІЮ ПИСЬМОВА НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ МАГАЗИНУ ТА ЧЕРЕЗ УКРПОШТУ ЦІННИМ ЛИСТОМ З ОПИСОМ ВКЛАДЕННЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯМ, А ТАКОЖ СКАРГУ ДО ДЕРЖПРОДСПОЖИВ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, А ЯКЩО НЕ БУДЕ РЕЗУЛЬТАТУ ТО ДО СУДУ.
Гарантії, терміни і зобов'язання:
Захищаючи споживача від неякісної продукції, законодавець встановив для виробника обмежені в часі гарантійні зобов'язання (ст.7 Закону про захист прав споживачів). Ці зобов'язання полягають в тому, що вироблений товар або продукт повинні нормально відпрацювати (використовуватися) протягом гарантійного терміну. Для цього сам виробник, продавець або третя особа (сервісний центр) у разі поломки товару повинні його безкоштовно відремонтувати або замінити. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію, на етикетці або в будь-якому іншому документі (найчастіше, це гарантійний талон).
Необхідні умови:
Згідно ч.11 ст.8 Закону всі вимоги споживача розглядаються лише після пред'явлення розрахункового документа (засвідчує факт продажу і дату продажу, видається при покупці), а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого його замінює, з відміткою про дату продажу.
Іншими словами, скористатися інструментарієм, наданим Законом про захист прав споживачів для полагодження, обміну або повернення товару можна лише в межах гарантійного терміну при наявності товарного або касового чека, заповненого паспорта на товар або гарантійного талона.
Важливо мати на увазі, що вимоги споживача не будуть задоволені, якщо продавець, виробник (сервісний центр) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання ( ч.14 ст.8).
Отже, згідно з ч.1 ст.8 Закону у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Закон встановлює, що споживач має право пред'явити одну з цих вимог, а в разі його невиконання - заявити іншу вимогу.
Іншими словами, хоч вимагає і покупець, але варіанти, зрештою, обирає продавець. А тому, коли ви приходите до магазину з претензіями на поламану, наприклад, мікрохвильовку, магазин,
як правило, переадресує вас в сервісний центр фірми для «безоплатного усунення недоліків», навіть якщо ви запропонуєте пропорційно зменшити ціну.
Але от якщо протягом гарантійного терміну були виявлені істотні недоліки або фальсифікація товару, то в цьому випадку вибирає вже споживач:
1) розірвати договір і повернути сплачені за нього гроші;
2) замінити товар на такий самий або на аналогічний, з числа наявних.
При цьому у виникненні суттєвих недоліків повинен бути винен виробник (продавець, виконавець), а для їх підтвердження, швидше за все, доведеться провести експертизу.
Істотний чи недолік:
Таким чином, обміняти або повернути товар можна лише у випадку, якщо недолік виявився істотним.
«Суттєвість» можна оцінити, виходячи з визначень, даних в ст.1 Закону про захист прав споживачів:
недолік - будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем);
істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Виходячи з цього, обмін або повернення товару можна вимагати лише у випадку, якщо поломка сталася не з вашої вини, її хоча б один раз намагалися усунути.
Тепер кілька слів щодо процедури:
Продавець, виробник, сервісний центр зобов'язані прийняти товар неналежної якості і задовольнити його вимоги. При цьому доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів та їх повернення споживачеві здійснюється за рахунок продавця, виробника, сервісного центру.
Вимога про заміну бракованого товару має задовольнятися негайно, якщо товар є в наявності. При необхідності перевірки дефекту - протягом 14 днів або за домовленістю сторін. Якщо ж товару немає, то його заміну повинні призвести протягом двох місяців з моменту подання відповідної заяви.
Що стосується зміни цін на товар, то тут Законом про захист прав споживачів встановлені такі правила. Якщо проводиться заміна товару на такий же, тільки справний, то перерахунок вартості не проводиться. У разі, якщо заміна проводиться на товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації), то за основу береться більш висока ціна. Тобто, якщо ціна зросла, то
перерахунок здійснюється на момент обміну; якщо знизилася, - на момент покупки.
Аналогічно, якщо товар повертається і споживач забирає гроші. При розірванні договору розрахунки із споживачем провадяться: у разі підвищення ціни на товар - виходячи з вартості на час пред'явлення вимоги про повернення грошей; у разі зниження - виходячи з ціни на момент покупки. При цьому сплачені за товар гроші повинні бути повернуті в день розірвання договору або за домовленістю в інший термін, проте не пізніше, ніж протягом семи днів.
Гарантійний ремонт також має деякі процедурні особливості, про які не всі знають. Так, усунути недоліки товару зобов'язані протягом 14 днів з дати пред'явлення вимоги (або за згодою сторін в інший строк).
Для деяких товарів, в тому числі, для мобільних, холодильників, комп'ютерів, Кабінет Міністрів України зобов'язує продавця і виробника створювати так званий обмінний фонд товарів, з якого за письмовою вимогою споживача йому надається (з доставкою!) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації). За кожний день затримки виконання цієї вимоги та за кожний наступний після чотирнадцятого день споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1 % від вартості товару.
До речі, багато хто чомусь плутає гарантійний термін, протягом якого можна полагодити, обміняти або повернути неякісний товар, з 14-денним терміном після покупки товару.
В останньому випадку можна повернути в магазин товар належної якості. Детальніше - у матеріалі «Як повернути товар у магазин: Правила повернення товару протягом 14 днів».
Всього доброго!
Юрист, 19 лет опыта
Доброго дня Романе.
Вам необхідно подати скаргу до місцевого управління Держпродспоживслужби з вимогою здійснити перевірку та накласти стягнення на компанію продавця. Після цього звертайтеся до суду з позовом про стягнення коштів, надаючи матеріали та висновки перевірки Держпродспоживслужби.
Посилання компанії на форс-мажор не спрацює, бо компанія продовжує працювати і нічого незаважає їм повернути кошти за неякісний товар.
І взагалі обставини непереборної сили не звільніяють від виконання зобов"язання, а при певних умовах (якщо дійсно неможливо повернути кошти, наприклад через бойові дії компанія взагалі не працює) можуть звільнити продавця від відповідальності за несвоєчасне виконання зобов"язання (тобто за несвоєчасне повернення коштів не будуть застосовуватися штрафні санкції, але кошти у будь-якому разі мають бути повернуті).
Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта
Доброго дня, Роман!
Думаю варто процитувати положення та визначення форс-мажору, та зазначити, що форс-мажор не звільняє від виконання свого зобов'язання.
А тому взяте на себе зобов'язання повинно бути виконано. Окрім того, як ви вірно зазначили, магазин не зупинив діяльність.
Звертайтесь з письмовогою скаргою до магазину, навіть з огляду на зупинення державного контролю та перевірок, ставте в копію звернення контролюючі органи.
Пишіть, якщо потрібна допомога.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Добрый день!
В первую очередь Вам необходимо прочитать условия договора, а именно пунткты о возможности досрочного расторжения договора.
Ст. 907 Гражданского кодекса Украины предусмотрено, что договор о предоставлении услуг может быть расторгнут, в том числе путем одностороннего отказа от договора, в порядке и на основаниях, установленных Гражданским Кодексом, другим законом или соглашением сторон.
Обязательство может быть прекращено как по взаимному согласию сторон, так и по требованию одной стороны. В последнем случае речь идет об одностороннем расторжении договора, которое предполагает активные действия сторон. Расторжение договора также может происходить в форме одностороннего отказа, которая может наступить в результате нарушения условий договора по основаниям и в порядке, предусмотренных Гражданским Кодексом Украины, законом или договоренностью сторон. В последнем случае имеется в виду односторонний отказ от договора при необходимости, следствием которой является расторжение договора. Стороны могут воспользоваться предоставленным правом в любое время - как до начала выполнения, так и во время предоставления услуги. Кроме того, такое право на законных основаниях может принадлежать любой из сторон.
Предоставление сторонам указанного права связано с особенностями услуги и может происходить в трех случаях: когда основания расторжения договора предусмотренные Гражданским Кодексом Украины; когда основания расторжения договора предусмотрены законом; по договоренности сторон. Право на одностороннее расторжение допускается только в случаях, прямо установленных в договоре или в законе.
В соответствии со ст. 10 Закона Украины «О защите прав потребителей» потребитель вправе отказаться от договора о выполнении работ и оказании услуг, если исполнитель своевременно не приступил к исполнению договора или выполняет работу настолько медленно, что закончить ее в определенный срок становится невозможным.
Если стороны в договоре предусмотрели право сторон на односторонний отказ от исполнения договора, то они должны согласовать порядок и последствия такого одностороннего отказа. В первую очередь эти вопросы связанные с возмещением понесенных сторонами расходов и убытков.
Споры, возникающие между сторонами по поводу выполнения условий данного договора, решается в судебном порядке.
Вам необходимо направить письменно претензию , почтой с вручением ценным письмом и на электронную почту.
Учитывая военное положение согласно Указа Президента № 64/2022 и то что указанный правовой режим был продлен до 25.04.22 , такое обстоятельство есть форс-мажором и возврат должен быть проведен , сейчас направьте претензии на все адреса компании и соберите доказательства , процесуальные сроки сейчас приостановлены , суд рассматривает лишь неотложные дела дистанционно , исковое заявление можете подать через електронный суд и ожидать назначения суда https://www.kmu.gov.ua/service/elektronnij-sud
Так же подайте заявление в териториальное управление Дерпродспоживслужби, главное соберите все доказательства.
Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”.
Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Враховуючи вищезазначене та надзвичайну, важку ситуацію з якою зіткнулась наша країна, ТПП України з метою спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), розмістить з 28 лютого 2022 року на сайті ТПП України (www.ucci.org.ua) загальний офіційний Лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажору, який можна буде роздруковувати всім кого це стосується.
РЕКОМЕНДУЮ НАПРАВИТИ ЛИСТА У АДРЕСУ КОМПАНІЇ, З ВИМОГОЮ ПРО ПОВЕРНЕННЯ КОШТІВ, ВРАХОВУЮЧИ ОБСТВИНИ ВВЕДЕННЯ В УКРАЇНІ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ ТА ПРОВЕДЕННЯ БОЙОВИХ ДІЙ В УКРАЇНІ.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
---
Ви можете здійснити оплату юристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".
Під час воєнного стану це дуже актуально.
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.
Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).
До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:
1. Продовольчі товари.
2. Лікарські засоби.
3. Предмети сангігієни.
4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.
5. Корсетні товари.
6. Парфюмерно-косметичні вироби.
7. Перо-пухові вироби.
8. Дитячі іграшки м’які.
9. Дитячі іграшки гумові надувні.
10. Зубні щітки.
11. Мундштуки.
12. Апарати для гоління.
13. Помазки для гоління.
14. Гребінці, гребені та щітки масажні.
15. Сурдини (для духових музичних інструментів).
16. Скрипкові підборіддя.
17. Рукавички.
18. Тканини.
19. Тюлегардинні і мереживні полотна.
20. Килимові вироби метражні.
21. Білизна натільна.
22. Білизна постільна.
23. Панчішно-шкарпеткові вироби.
24. Товари в аерозольній упаковці.
25. Друковані видання.
26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).
27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.
28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).
29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).
30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).
31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.
Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.
Якщо покупець не заявляє вимог письмово , а робота за договором виконана то згідно ст. 853 ЦК Украііни покупець має іі прийняти та оплатити згідно акту.
Якщо покупець не підписує акт та не оплачує.
Магазин направляє досудову вимогу про сплату наданих послуг за підписом директора ,рекомендованим листом з врученням на адресу покупця з додаванням договору, специфікаціі послуг , рахунок -фактуру до сплати ,та у разі ігнорування вимоги у 30-ти денний термін, подає до суду про стягнення коштів за товар та послуги і неустойку. Квитанцію з пошти та всі документи зберігаєте для суду.
Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.
На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю
---
Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.
Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:
Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».
Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Серед найпопулярніших товарів, що повертаються: • телефони, • телевізори, • монітори, • відеокарти, • інша техніка та електроніка. Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.
Обмін товару протягом 14 днів
Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.
Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.
Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.
Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.
Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.
Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.
Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.
Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.
14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.
Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.
Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.
Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.
Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.
Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.
За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.
---
Если магазин не идет на переговоры:
. В таких случаях надо писать жалобы и чем их больше, тем лучше. () Поэтому жалобы должны быть: .
1. В Отдел по вопросам защиты прав потребителей Управления Держпродспоживслужби в обл
, чтобы сделали проверку данного интернет-магазина.
2. Кроме этого обязательно обращаться в налоговую испекцию, тоже чтобы сделала проверку магазина.
3. Инспекция по труду, которая проверяет неофомленных работников
4. Национальная полиция Украины. Можно писать в отделения районные, областные, и в центр (Киев). После таких проверок вопрос обязательно решится положительно.
Второе.
Если Вы перевели деньги на карточку Приватбанка, нужно написать заявление в банк о мошенничестве, о том, что данная карточка используется в мошеннических целях. Очень большая вероятность, что банк заблокирует эту карточку, и Интернет-магазину ничего не остается делать, как договариваться с Вами, чтобы Вы отказались от претензий.
Эта схема работает, когда интернет-магазин не фиктивный, в противном случае все намного сложнее. Но и здесь есть выход. Написать заявление в киберполицию, указав известные Вам реквизиты, приложив туда данные платежных документов, копию, и переписку с продавцом, если она была. Сайт киберполиции Украины по ссылке (
https://ticket.cyberpolice.gov.ua/). Там же есть форма для електронного обращения.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
---
Ви можете здійснити оплату юристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".
Під час воєнного стану це дуже актуально.